Werk & Studie alle pijlers

Mijn maag draait zich langzaam om...

08-04-2014 20:09 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik achter de computer, opzoek naar de laatste informatie over de medewerkers, de klanten, producten en concurrenten van het bedrijf waar ik morgen ga solliciteren. Mijn maag is al bezig om zich langzaam om te draaien maar ik MOET, MOET morgen relaxed en zelfverzekerd overkomen.



Afgelopen week hoorde ik dat mijn standplaats gaat veranderen waardoor ik dagelijks 4 uur zal moeten gaan reizen. Waarom? Dat weet ik niet. Een dag later kwam mij via via ter oren dat ik aan een ander persoon moet gaan rapporteren. Een man die me zó tegenstaat dat mijn besluit snel was genomen. "ik moet hier weg". Het bedrijf waar ik al 14 jaar met zoveel plezier en toewijding werk, is "mijn" bedrijf niet meer en dus besloot ik mijn eerste sollicitatiebrief in een heel lange tijd te schrijven...



Een dag later werd ik telefonisch uitgenodigd door de recruiter voor een kennismakingsgesprek. De dag daarop liep ik met nieuwe jurk, gelakte nagels en kekke hakjes het kasteel binnen waar de recruiter kantoor hield om kennenlijk een verbluffende indruk achter te laten! Meneer de reruiter was erg enthousiast en ik werd nog snel toegevoegd aan het lijstje "dit zou wel eens wat kunnen worden" mensen.



Morgen is het dan zo ver. Dan mag ik voor het échte gesprek komen en God, ik hoop zó dat het goed gaat. Afgelopen week heb ik hele marktstudies uitgewerkt, social media afgestruind en via slinkse wegen aan informatie gekomen over de medewerkers en de cultuur van het bedrijf. Dadelijk nog één keer voor de spiegel mijn elevator speech oefenen en eens bedenken wat ik morgen aan zal trekken. Weer het nieuwe jurkje wat me "geluk" bracht of toch het zakelijke grijze pak, of toch een frivool blousjes of toch, of toch...



Ik zal blij zijn wanneer het morgen rond een uur of 4 is en ik HET gesprek achter de rug heb. Willen jullie alsjeblieft voor me duimen? Normaal plemp ik dit soort ego-verhalen op mijn FB neer maar ik wil dit gesprek voor een aantal vrienden geheimhouden vandaar dat ik jullie er mee lastig val. Mijn excuses :-)
Alle reacties Link kopieren
misschien valt het allemaal wel mee! Een IQ-test is om te 'bevestigen' wat ze al weten. Dus als je het slecht maakt, zullen ze misschien op z'n hoogst denken: hm, iets lager dan verwacht.



De case die je gaat presenteren zegt veel meer! Kop op, hoor, komt echt goed!
Alle reacties Link kopieren
Niks meer aan te doen.

Les voor volgende keer: Niet te lang blijven hangen bij een vraag. Eerst antwoorden wat je wel weet en daarna de vragen doen die meer tijd kosten.



Succes met je case! Je kunt het!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een overdreven hysterisch gedoe voor een sollicitatiegesprek!!
Peecee: Nou en? Wat is er mis met een beetje enthousiasme?!



TO: Ben je al voor je 2e gesprek geweest?
Alle reacties Link kopieren
Nee, Siepel. Het gesprek vindt woensdag plaats. Ik heb nog wel een aantal keer met de man van het recruitmentbureau gesproken en met een medewerker van het assessmentbureau. Ik had nog een aantal vragen over de uitslag van het psychologisch onderzoek. De medewerker van het assessmentbureau gaf aan dat ook het telefoongesprek deel uit maakte van de assessment. Hij vond het getuigen van proactiviteit en interesse, hij zou de directeur nog bellen over ons telefoongesprek. Zo zie je maar dat alles kan helpen en dat je wellicht meer invloed op een procedure hebt dan dat je in eerste instantie denkt te hebben.



Ik heb de opdracht gekregen een business case voor te bereiden en die aanstaande woensdag te presenteren aan 3 leden van het MT. Daarna heb ik nog een gesprek met de directeur en hopelijk weet ik eind volgende week meer. De business case bereid ik echt grondig voor. De banen liggen niet voor het oprapen en ik zou achteraf echt balen wanneer ik door een matige voorbereiding niet gekozen zou worden.



Mocht ik afgewezen worden, dan is dit een goede leerschool voor me geweest en heb ik het "draaiboek solliciteren" al klaar liggen voor de volgende keer
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat Charlar. Positief blijven, het kan nog alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het heel goed oppakt Charlar.



Toi, toi, toi!
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel het hele paasweekend heb ik aan de business case besteed. Alles drie dubbel dichtgetimmerd zodat er (hopelijk) geen speld meer tussen is te krijgen. Mijn man vond het redelijk overdreven maar ik wil niets aan het toeval overlaten. Mocht de keus niet op mij vallen dat weet ik dat ik mijn uiterste best heb gedaan en dat de andere kandidaat gewoonweg beter is.



Morgenmiddag ben ik aan de beurt, op één of andere manier heb ik er gewoon zin in!! Ik hoop alleen dat ik mijn zenuwen in toom kan houden.



Presentatie, check, usb, check, computer check, print, check, uitdraaien van linkedin profielen, check, kleding, check, aantekeningen schrift check, antwoorden op eventuele vragen, check, hobby's, functies en plaats in de organisatie van alle aanwezigen, check, nu alleen nog even wat nachtrust....
Alle reacties Link kopieren
Succes Charlar, je weet dat je je goed voorbereid hebt dus nu is het een kwestie van komen opdagen en kijken of de klik er is!
voor vandaag.. Ik duim..
Succes vandaag Charlar. Je hebt je in ieder geval goed voorbereid! Zet m op!



Ik heb mijn 2e gesprek achter de rug.. Nu afwachten! Het gesprek ging goed voor mijn gevoel ,maar weet nog niks. Ze gaven aan dat alle kandidaten hoog niveau hebben, dus dat het een moeilijke keus wordt. Kan nog alle kanten op dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je. En ook voor Siepel. Spannend voor jullie allebei.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Siepel! Wanneer hoor je meer?



Het gesprek en de redenatie gingen erg goed, ik ben tevreden. Mocht de andere kandidaat de baan krijgen weet ik dat ik er mijn best voor heb gedaan. Waarschijnlijk hoor ik het vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Jullie laten het hier wel even weten toch? Dat zou ik wel leuk vinden.
Morgen waarschijnlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je wel overdreven zenuwachtig.
YESSS!! ik ben aangenomen!



Volgende week arbeidsvoorwaardengesprek. Aangezien ik 1 maand opzegtermijn heb, hoop ik dat ze snel zijn.

Ik weet niet hoe groot hun haast is, maar ik ga het liefst zo snel mogelijk. Ik wacht echter wel met opzeggen tot ik getekend heb natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Siepel, wat goed!!! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!



Werd je gebeld of hoe ging het?
Alle reacties Link kopieren
Wat GOED



Gefeliciteerd en nu weer met plezier naar je werk
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Siepel schreef op 24 april 2014 @ 11:47:

YESSS!! ik ben aangenomen!



Volgende week arbeidsvoorwaardengesprek. Aangezien ik 1 maand opzegtermijn heb, hoop ik dat ze snel zijn.

Ik weet niet hoe groot hun haast is, maar ik ga het liefst zo snel mogelijk. Ik wacht echter wel met opzeggen tot ik getekend heb natuurlijk...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig Siepel!!! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!



Ik hoop morgen op dezelfde mededeling. In de CAO staat dat er uit wordt gegaan van een opzegtermijn van 1 maand maar dat daar vanaf mag worden geweken tot maximaal 3 maanden. Wanneer ik 3 maanden zou moeten blijven kan ik mijn werk goed afronden en kan ik in de zomer nog mijn vakantiedagen opmaken.



Maar ja, dat is van latere zorg...



Nogmaals: Super Siepel, geniet ervan!
Dankjullie!



Lizzy: Ik kreeg een telefoontje dat hij goed nieuws voor me had!



Charlar, ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ik had heel graag geschreven dat ik een nieuwe baan had maar helaas... Om 6 uur werd ik gebeld dat ik het net niet ben geworden. Ondanks mijn betere presentatie en business case is de keuze toch op de andere kandidaat gevallen die in eerste instantie de voorkeur had.



Uiteraard baal ik enorm en voel me zwaar klote maar ik heb veel geleerd afgelopen weken en dat geeft me het gevoel dat het best goed komt met het vinden van een andere baan.
Dat is balen!



Maar je hebt het hartstikke goed gedaan! Dat is een goede ervaring voor de volgende keer!
Alle reacties Link kopieren
Echt balen ja. Maar zoals jezelf ook al zegt, je hebt er heel wat van geleerd. Jouw droombaan komt nog wel langs. En je bent gemotiveerd genoeg om hem te pakken te krijgen. Succes voor de toekomst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven