Uitgerekend ergens in de komende 9 maanden: Het Bezem-topic

12-12-2013 21:43 2381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste paar weken koudwatervrees (ben ik écht zwanger? Gaat er écht een kindje komen?) wil ik me nu toch wel aansluiten bij een leuk clupje. Maar wat nu?! Alles zit al vol.



Daarom dit Bezem-topic, voor wie het óók leuk vindt om over de (gewenste) zwangerschap en bevalling te kletsen en elkaar te volgen. Of je nu over een maand bent uitgerekend of over 8, 10 of 16 wees welkom!

Graag een beetje normáál en een beetje nuchter, dat zou fijn zijn





NaamLeeftijdStatusAl kinderen?Bijzonderheden19juni32In afwachting van ICSI pogingTwee zoons waarvan de jongste in het Formidable201229Zwanger van tweeling1e twee kindjesUitgerekend meiSpritzzZwanger van een meisje2e kindje, al zoon van (bijna?) 2Uitgerekend eind mei/begin juniKaz28 Zwanger van een meisjeAl een zoon van 2 jaarUitgerekend juniNemini2.031Zwanger van een jochie2e kindje, al zoon van ruim 3Uitgerekend 18 juliTheepoesZwanger geraakt na 3e IUI poging1e kindjeUitgerekend 20 aug So_8727Zwanger van een meisje1e kindjeUitgerekend 11 augustusEstrellas34Zwanger van een zoon!4e kindje, zoon van zomer '12 en 2 tweelingdochters in het Uitgerekend 18 augustusMevrouwDeKees??Zwanger!2e kindje, al zoon van 2 Uitgerekend septHertjehertje??Bevallen1e kindje na eerdere miskraamBambi Dapperedoda??Bevallen!!1e kindjeDodo-kuiken geboren Jint32Bevallen!!!1e kindjeJintmini geboren 14-1 Pindakaas24Bevallen!!!1e kindje Pindamini geboren Rabida31Bevallen!!1e kindjeRabimini geboren Tjoek32Bevallen!!!2e kindjeMini2 geboren Derpina24Bevallen!!!1e kindjeDerpje geboren MrsBambi31Bevallen!!!1e kindjeBambiboy geboren
aangebrand en nog niet gaar? Hou je b*k en vreet het maar!
Alle reacties Link kopieren
Doda, spannend, de kleine voor het eerst ergens achterlaten! Hopelij heb je wat leuks gepland voor jezelf vandaag!



Formidable, jij bent nu zeker de volgende! En dat komt dus ook al behoorlijk dichtbij. Over voedselvoorziening in ziekenhuis. Dit is denk ik verschillend per ziekenhuis. Bij het ziekenhuis waar ik bevallen ben, was een keuken beschikbaar waar we zelf dingen konden pakken. Daarnaast lunch/avondeten/ontbijt werd gebracht. Heeft manlief allemaal opgegeten, ik heb alleen yoghurtjes gegeten (die er ook allemaal weer uitgekomen zijn ). En 's nachts na de bevalling heb ik lekker brood zitten eten... Manlief mocht trouwens ook bij ons blijven slapen, heerlijk!

Over kussens meenemen: meestal zijn er op de verloskamer twee kussens beschikbaar. Soms is het lekker om in een dik bed van kussens te liggen, dan zou je een eigen kussen mee kunnen nemen. Maar qua hygiene is het natuurlijk handiger om gewoon alles va het ziekenhuis te gebruiken. Het is ook wel slim om een btje donkerkleurig bevalshirt/nachthemd aan te doen, dan zie je niet zo snel bloedvlekken, ivm het maken van de eerste foto's.



Mevrouw de kees, vervelend van de hoofdpijn, hopelijk gaat t snel over.



Derpina, ik zie het helemaal voor me, de paniek, heb ik derpje niet ergens laten staan... maar volgens mij ben jij hartstikke zorgzaam en zal dat je niet overkomen.



Hier vandaag voor het eerst een dagje alleen met bambiboy. Nacht was wel pittig (heb de voedingen/verschonen) alleen gedaan omdat manlief weer vroeg op moest om naar zn werk te gaan. Extra vroeg op, om alvast de dieren te verzorgen en de hond uit te laten, zodat ik dat niet ook hoefde te doen. Heb vanmiddag met bambiboy in draagdoek de hond uitgelaten, ging best goed. En zometeen maar weer, scheelt weer voor manlief, is niet vroeg thuis vanav. Maar morgen is hij weer vrij!



Tijd voor flesje voor bambiboy!
Alle reacties Link kopieren
@andere ervaringen: Ik heb helemaal geen foto van het eerste moment kind op mij, die moest nl al weer na 3 seconden mee met de kinderarts. En ik ben bevallen in een lichtblauw ziekenhuisschort en witte sportsokken. Die nog spierwit waren na afloop. Kortom, niet zo veel over te zeggen. Maar dat kussen zou ik thuis laten en een paar extra snickers en appels oid erbij gooien.
Alle reacties Link kopieren
Hello.



Ik lees over de vluchtkoffer. Ik heb vriend inderdaad naar huis gestuurd nog om mijn eigen kussens te halen. Dat verlosbed ligt zo verrot. (Lag er dan ook 3 dagen op)

Ik had hele leuke jurkjes om in te bevallen. Uiteindelijk ook een ziekenhuisschort. En het moment supreme had ik het zo warm dat ik nog net niet schreeuwde dat dat schort uit moest. Ik lag dus naakt te bevallen



Bij ons in het ziekenhuis was (is) het beleid om tweelingen met 37 weken te halen.



Hoe was het bij de bedrijfsarts So?



Hoe is het gegaan vandaag op KDV doda?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan Doda?



@Formi Neem inderdaad eten mee . Ik had enorm zin om te snacken (waar je trek in hebt als je gaat bevallen maar goed) maar iedere keer aan de zuster vragen is ook zo wat. En eten en drinken voor je partner. Neem dextro mee, soms heb je geen trek in eten maar dan is dat wel even lekker toch wat energie.

Kussen had ik niet bij maar dat ziekenhuisbed ligt echt als een blok beton dus dat is sowieso een drama.

Hoewel het bed waar ik in lag om te bevallen volgens mij beter lag maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Oh en Derpje had 's nachts echt zuigbehoefte was blij dat ik z'n speentje had meegenomen

En slippers! Ik liep op m'n blote voeten de hele tijd, en ziekenhuizen zijn niet fris. En ook eventueel voor onder de douche. Oh en wij hebben best een dag in het ziekenhuis gezeten maar vriendlief was zijn spijkerbroek helemaal beu. Dus misschien een nog een trainingsbroek voor je man.



@Kees Ik wilde geen foto's van de bevalling. Nog een foto genomen dat ik nog zwanger was. En toen pas het moment van navelstreng knippen. De verpleging dacht er gelukkig aan. Maar had ook wel graag zo'n eerste moment foto gehad. Maar daar denk je helemaal niet aan.



@Estrellas Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
En doda hoe was het?



Wat betreft vluchtkoffer, ik had de meeste spulletjes voor m'n meisje ingepakt en wat dingen voor mezelf. Later heb ik mijn vriend nog naar huis laten gaan voor mijn badjas, slippers en koekjes. Ik had geen eten meegenomen en ik had geen zin in ziekenhuisvoedsel, die gewone biscuitjes waren heerlijk

Ik vond het bed waarin in lag heerlijk liggen maargoed ik was dan ook doodop van de bevalling dus misschien speelde dat wel mee hahaha!!



Foto's van de bevalling wilde ik absoluut niet, maar net na de bevalling wel. Wij hebben een paar hele mooie foto's waarop we gaan voor het eerst zien, hebben beide tranen in onze ogen echt heel mooi ben blij dat ik die heb

En natuurlijk de foto's van het doorknippen van de navelstreng en hoe de verloskundige haar ging wegen en opmeten.
Alle reacties Link kopieren
(Ik heb trouwens Spritzz, 19juni en theepoes hier al heel lang niet meer gezien... Die kunnen vast wel uit de tabel nemini? )
Alle reacties Link kopieren
Over eten gesproken. Wij kwamen er na de bevalling pas achter dat het eten en drinken in de koelkastjes op de verloskamers voor ons waren.

Hadden we toch mooi 3 koelkastjes kunnen plunderen op 3 verschillende kamers
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Koelkastjes op verloskamers? Ik voel me zo achtergesteld nu. ..









Ik wilde ook geen hoeha- in actie foto's, die mis ik ook niet. Daarna ging het allemaal zo snel (moest gewoon met een Apgar van 5, kind had hulp nodig) dus er zijn pas weer foto's van een uur later. Gelukkig zijn er prachtige foto's van het eerste moment dat ik wél goed aan hem kon snuffelen.



En nu ligt zit hij in zijn bed 'in de maneschijn' te zingen, zo snel als dat toch gaat.



Ik las een beetje op je andere topic Estrellas is Esman momenteel thuis om je te helpen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoefde ook geen beval foto's. Wel had ik man gevraagd om even een foto te maken van mijn onderkant, ik wad benieuwd hoe het er uitzag met katheter en ctg draad op hoofd van de baby. Dit bij gebrek aan spiegel. Foto later wel gewist.

Overigens wil ik deze keer wel een spiegel bij de bevalling. Ik heb negen maanden mijn best gedaan om die baby af te bakken en zal dan niet de eerste zijn die hem te zien krijgt?!

Maar goed.... bevallen is nog heel ver weg. Leef nu echt dag voor dag (dag na dag?). Ik zie er best tegenop en hoop ook een goed geboorte plan te kunnen maken en te bespreken met de gynaecoloog/ vk.



Ja, hij is wel thuis. Hoewel s avonds vaak naar de sportschool.

Die (niet zo) kleine (meer) van mij ligt te gillen in bed. Heeft vandaag herontdekt dat hij kan gillen. Erg fijn (not!)
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Staan snikken, eerlijk is eerlijk. Ik geloof dat mijn vriend niet helemaal snapte waarom het mij zo raakte, maar ik kon het niet tegen houden. Maar kuikentje heeft zich prima vermaakt en wij zijn ergens koffie gaan drinken met een taartje. Toen dat voorbij was een beetje doelloos door de stad gereden tot het weer tijd was om hem op te halen. Ik was heel blij toen ik kuikentje weer in mijn armen kon sluiten.

Volgende week tweede keer wennen en de week erna voor het echie.



Ik reageer snel weer op jullie posts. Ga nu vroeg mijn bed in (ok, na help mijn man is klusser ) want ben bekaf!
Alle reacties Link kopieren
Avond!



Formidable, ik vind dat je stoer klinkt. Ik vind dat je best mag klagen hoor, maar fijn dat je er ook in kan berusten, dat scheelt een hoop. Ben benieuwd hoe lang ze op zich laten wachten.



Fijn al die tips over wat mee te nemen naar het ziekenhuis. Al hoop ik nog steeds er niet meer heen te hoeven na de echo met 30 weken. Ben er wel genoeg geweest in het begin vind ik.



Kees, wat kut dat je er zo gaar van raakt. Merk ook dat als slapen niet meer goed gaat, alles flink zwarter wordt. Bij mij is het wisselend gelukkig, dus af en toe lukt het wel en dan voel ik me zo veel fijner.



Ik hoop dat je kleine man is gaan slapen Estrellas.

Het leven dag voor dag klinkt als een soort van beste oplossing (die niet bestaat), maar lijkt me wel pittig.



Over de bedrijfsarts. Het was oké. Pas over 6 weken terug en de 4 uur werk per week zijn veranderd in enkele uren, want stress ervan was volgens de BA inderdaad niet de bedoeling.



Qua studie lijkt het er op dat ik toch weer iets verder ben gekomen met dat stomme vak. Iemand die ik het niet durfde vragen bood zelf hulp aan, dat is/was erg fijn. Het heeft gelijk een positieve invloed op mijn humeur. En dat was nodig ook!
Alle reacties Link kopieren
Arme Doda. En dat huilen is oké.... het lijkt me nu al een ramp, laat staan als je er echt voor staat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Fotos tijdens bevalling: zie ik tzt wel. Man merkt t wel als ik hem duidelijk maak dat ik t niet wil.



Qua eten heb ik inderdaad al wat crackers naturel en in smaakjes in de tas gedaan. En ontbijtkoek. Vooral lichte dingen en dingen die ik nu lekker vind, misschien minder kans dat t er weer uit komt. En dextro en pepermunt. En tzt fruit.

Ik ga nog ff nadenken over dat kussen, na de bevalling lijkt t me wel heerlijk inderdaad. En ik heb er ook wat kleding in die nulekker zit, mocht ik voor de bevalling moeten worden opgenomen... En baby's moeten sowieso 24 uur blijven ivm observatie van streptokokken bij mij, dus ik ben er nog wel ff...

Ik heb een lang licht en donker shirt gedaan in koffer en een lang shirt met knoopjes. Speentjes en slippers had ik inderdaad op mijn lijstje staan, maar dat is dus een goed idee! Badjas wilde ik eerst thuislaten ivm warmte, maar mijn moeder zei dat toch wel handig is als je van de kamer af gaat. Dus die zit braaf in de tas. Krijg wel een megakoffer zo, maar beter mee verlegen dan om verlegen. ) En ik hoef m toch niet te sjouwen. ;)

Ik heb er afgelopen week alles in gepropt wat ik tegenkwam en morgen komt schoonmoeder helpen om m netjes en compleet te maken. Ik had de puf niet om telkens te bukken en zo staat ie niet in de weg. Kan ik eindelijk mijn lijstje afvinken.



Wat een raar idee dat ik inderdaad de volgende ben.



Doda, logisch toch! Klussert ze.
Alle reacties Link kopieren
doda wat fijn dat het goed is gegaan! En tranen horen erbij hoor, ik heb nog geen 1 ouder gezien die geen tranen in de ogen hadden. Waar van ik zeker weet dat ze gewoon buiten zijn gaan huilen



@Formi Over de streptokokken had ik ook ik zou 24/48 uur moeten blijven met Derpje. Maar na de 2 zakken antibiotica was hij beschermd en mocht ik bevallen. De volgende morgen kwam de kinderarts en was hij goedgekeurd en mocht ik toch naar huis met Derpje!

Jij krijgt ook AB voor de bevalling neem ik aan. Je krijgt om de 4

Uur een zak AB. Na 2 zakken mag je bevallen dan zijn de antistoffen bij de baby. En daarna iedere 4 uur om het op peil te houden.
Alle reacties Link kopieren
@Kees Gezellig zo'n kindje wat in bed zingt vind dat altijd zo gezellig haha.



@Estrellas Helpt je vriend wel? Misschien interpreteer ik het fout hoor maar het klinkt een beetje of er een afstand is ofzo?



@So Gelukkig denkt de bedrijfsarts goed mee klinkt wel positief deze keer . En wat fijn dat iemand hulp aan heeft geboden en goed dat je het hebt geaccepteerd. Kom je toch weer verder!



@Doda Het was de laatste aflevering ! Ik vind John altijd zo leuk dat hij maar snel weer met een ander programma komt .
Alle reacties Link kopieren
Derp, die AB krijg ik ook,inderdaad. Maar bij mijn ziekenhuis is t
Alle reacties Link kopieren
Derp, die AB krijg ik ook,inderdaad. Maar bij mijn ziekenhuis is t zo dat ze ondanks max hoeveelheid ab 24 uur moeten blijven. En als ik niet de hoeveelheid krijg die ze zouden willen, moeten ze dus langer blijven. T beleid zal wel verschillen...



Gisteren met schoonmoeder de vluchtkoffer netjes ingepakt. En man ervan overtuigd dat de laatste dingetjes, plekje voor luiers beneden inruimen ed, nu toch echt moeten worden gedaan. Al is t maar omdat ik anders niet te genieten ben.



Herkennen jullie van de laatste weken ook dat t een beetje voelt als de eerste maanden en alsof je lichaam nog meer dan anders in de war is? Ik heb sinds een klein weekje erg veel trek en mijn stoelgang / stofwisseling lijkt heel snel te zijn. Ik dacht dat t misschien komt door t indalen, dat mijn maag weer meer ruimte heeft of zo... Als ik niet elk uur wat eet overdag, word ik onwijs moe, wat duizelig en soms hoofdpijn. En ik begin vocht vast te houden,tenminste zo voelt t maar ik zie t nog niet. Ach, het is gelukkig geen zomer!



Ik ben trouwens geen vroege vogel hoor , ben even een uurtje uit bed. Ik had t erg warm, zeil uit kraampakket zit er voor t eerst op, en trek.



Fijne koningsdag! Gaan er nog dames te shoppen op de rommelmarkten?
anoniem_192336 wijzigde dit bericht op 26-04-2014 07:04
Reden: Was nog niet klaar
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had roomservice tijdens mijn bevalling jeej! Ik heb twee boterhammen, een broodje bal met mayo en een sinaasappel op. En alles binnengehouden. Ik was uitgehongerd!



Oh wat trouwens ook zeer aan te raden is, is zo'n beker good noodles ofzo voor man. Mijne kon het erg waarderen dat ik die in de koffer had gedaan! En heet water is er altijd.



Ik heb wel foto's van mijn bevallingen, maar niet van mijn vajayjay. Vinnik niet zo nodig. Ik hou die ook voor mezelf, ze gaan iig niet in het babyboek! Mijn knalrode pershoofd is niet echt leuk om naar te kijken Ik vind de herinnering wel mooi, en laten we welwezen, je vergeet de helft!



Ik moet mijn bevallingsverhaal ook echt gaan opschrijven. Ik probeer echt om voor de tweede net zoveel te doen als voor de eerste. Maar dat schiet er soms een beetje bij in..



Ben ik een ontaarde moeder als ik zeg dat ik opgelucht was dat ik mijn kinderen af kon leveren bij opa en oma en kon genieten van een avond alleen met man? Ik vind het echt heerlijk! En ze zijn in goede handen, dat scheelt.



Van de week gehoord dat mijn schoonouders uit far far away in aug naar NL komen!!! Heel blij! Kunnen ze kennis maken met de jongste. Oudste heeft ze ook nog maar twee keer twee weken meegemaakt, maar was echt helemaal weg van ze!! Ik vind het heel jammer dat ze toch niet echt de opa en oma rol hebben door de afstand.
Alle reacties Link kopieren
En formidable: succes! Je kan het
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Formidable, lekker alles op orde, kan je dat ook weer loslaten.



Tjoek, ik denk dat het al leuk is dat je het probeert, om het zelfde te doen voor je jongste. Is toch logisch dat je nu overal minder aan toe komt. Hoe is het nu met je lijf eigenlijk?



Ik heb ook zin in een feestje, maar mijn lijf niet. Jammer! Anderen wel leuke plannen of leuke dingen gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Balen hé So (ook een chagerijnige bankhanger hier) Ik had wel even naar een concert in het centrum gewild hier. Maar tussen de slechte planning en getrut relaxte manier van doen van echtgenoot is daar uberhaubt geen tijd voor. Niet dat ik het aan zou kunnen waarschijnlijk, maar dat negeer ik.



Gister weer bij de fysio geweest, boel weer rechtgetrokken en ook een bekkenband besteld, hopelijk wordt het daarmee iets makkelijker om de dingen te doen die gewoon moeten als je een actief peutertje rond hebt sjouwen.



Zeau.. uitgezeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het helpt die band Kees.



En het blijft een beetje jammer. Nu staat serieus ongeveer iedereen die ik ken (inclusief man) samen te springen met een biertje in de hand en ik lig in bed.
Alle reacties Link kopieren
Troost je.... dit is al het derde jaar op rij dat ik niet met een biertje in mijn hand sta

Ach... voor het goede doel zullen we maar zeggen.



(Hier ook dus een chagrijnige bankhanger )
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
voor de chagrijnige bankhangers!!



Hier een gezellige maar vermoeiende dag gehad, meisje net in bed gelegd en ze viel meteen in slaap. Wij kruipen nu lekker in bed voor de tv, heerlijk!

Fijne avond
Alle reacties Link kopieren
Estrellas, voor jou helemaal prut lijkt me.



Gezellig zo'n sjaggieclub



Fijn pindakaas dat jouw dag wel geslaagd was. Volgend jaar zijn wij ook weer aan de beurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven