Seks, twintigers, ligt het aan mij?

23-04-2014 20:06 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



de laatste tijd (anderhalf jaar ofzo) merk ik dat ik mij irriteer aan bepaalde uitspraken van mensen om mij heen. Ikzelf (30) ga veel om met mensen van +- 20 jaar (medestudenten en collega's). Ik merk dat het wel heel vaak over seks gaat.



Een voorbeeld, een meisje waar ik dagelijks mee omga heeft het elke dag over wie ze geneukt, geketst of afgezogen heeft ( haar woorden), ik kan het werkelijk niet meer bijhouden al die namen van exen en daarnaast krijg ik constant te horen wie haar wil of wilde.

Ander voorbeeld van meid uit mijn omgeving: om de tien zinnen moet er en grap worden gemaakt over sperma, pijpen of lekkere kerels. Of mijn kind van 4 erbij staat boeit niet. Ik ben dan ook geregeld boos geworden.



Maar goed, dit zijn twee voorbeelden, ik merk het heel veel om me heen, het gemak waarmee men het bed induikt met een bijna vreemde, of het gemak waarmee dit in de groep wordt gegooid. Alsof men iets wilt bewijzen.



Dus ik vraag mij af, ben ik een preutse doos, heb ik een rare omgeving of is het een hype die ik gemist heb?



(Overigens, toen ik 20 was waren we een stuk braver. Als ik dit wel eens aan vriendinnen van mijn leeftijd vraag herinneren zij zich ook niet ellenage gesprekken over de mannen in ons bed)
quote:misspoez schreef op 23 april 2014 @ 21:38:

[...]



Sex met een x is een vervoeging van het werkwoord sexen, en dat betekent het geslacht van pasgeboren beestjes vaststellen. Heb ik het ook niet zo vaak over, trouwens.

jeugd.



quote:Onze Taal: Tot 1996 was sex overigens een toegestane variant van seks.
Ik schrijf sex ook het liefst met een x, eldorado. Is toch vele malen sexy-er.
Zo is dat!
Alle reacties Link kopieren
Wat is precies het probleem, TO? Vind je dat mensen moeilijker of discreter moeten doen over seks, en het gewichtiger moeten maken dan ze het zelf blijkbaar vinden?



Het lijkt me juist een goede ontwikkeling, als mensen eindelijk het juk hebben afgeworpen dat seks zo'n beladen onderwerp is waar een soort taboe op rust. En in plaats daarvan er openlijk over kunnen vertellen en ervaringen kunnen delen, net zoals met andere dingen die mensen nou eenmaal leuk en fijn vinden.
Ik vrees dat je met 'tokkies' te maken hebt...
Alle reacties Link kopieren
Zal denk ik liggen aan de mensen waarmee je omgaat.. Ik ben zelf 22 maar vind het echt heel erg plat/ ordinair om zulke dingen te zeggen. Mensen in mijn omgeving hoor ik ook niet zulke dingen zeggen.

Ook om zulke verhalen te bespreken met je kenniskring. Ik praat bijna nooit over mn seksleven, enkel met partner. Dus denk niet dat het een typisch iets is voor 20-30 jarige.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor het ook vaak en niet alleen op mijn leeftijd. Ben zelf 28 en doe productiewerk en momenteel zijn we seksspeeltjes aan het inpakken. Er werken mensen van alle leeftijden. Dan wordt er ook veel gelachen en soms worden er schuine moppen verteld. Dat moet kunnen vind ik, zolang het niet kwetsend wordt. Er zitten ook meiden bij die heel hun seksleven op tafel gooien. Een van hun vertelde eens dat ze met een onwijs lekkere kerel zat te chatten. En ze zei steeds hoe opgewonden ze was op dat moment. Hij zou dat weekend bij haar komen slapen en ze zouden zeker seks gaan hebben. Terwijl ze hem niet eens kende. Het meisje naast haar vond het blijkbaar maar doodnormaal. Nou ik niet. Ik zou nooit seks willen met een onbekende. Dat ze het doet moet ze zelf weten. Maar dat je dat zo gaat lopen vertellen. Ze heeft ook vaak korte relaties met collega's. Dat zegt natuurlijk ook al wat, ik vind haar erg goedkoop. .
Alle reacties Link kopieren
Ben het eigenlijk met BGB eens. De 'jeugd' is wat mij betreft extreem preuts. Veel geschreeuw weinig wol. Moeite met intimiteit. En een extreem hokjesdenken (logisch ze doen de hele dag niks anders dan dingen in onlinehokjes plaatsen).



Wat mij vooral opvalt dat ze seks gebruiken voor zelfpromotie. Een soort van real time 'Liken en Porren'.



Eigenlijk heb ik vooral te doen met de twintigers van nu. Slechte vooruitzichten, overschat zelfbeeld, problemen zijn altijd voor ze opgelost (ben je slecht in wiskunde, nou meid/jongen dan moet je dat vooral niet doen hè, ipv we gaan je elke week 2 uur bijles volgen en het maximale eruit halen).
Waren het wel twintigers die dat zeiden, of misschien stemmetjes in je hoofd, jij geilaert!
quote:eldorado schreef op 24 april 2014 @ 00:04:

[...]

Onze Taal: Tot 1996 was sex overigens een toegestane variant van seks.Tis 2014.
Ik herken je niet in dit verhaal.. ik ben zelf 21 en heb veel mensen in mijn omgeving die nog studeren (zelf ben ik daar klaar mee), ook bij die mensen herken ik dit niet.

De ene persoon praat er vrijer over dan de ander..en soms worden er wel eens vunzige grapjes gemaakt of expliciet over dingen gesproken.. maar zeker niet de hele dag, en zeker niet als er kinderen bij zijn.
quote:joop_2000 schreef op 24 april 2014 @ 01:18:

Wat is precies het probleem, TO? Vind je dat mensen moeilijker of discreter moeten doen over seks, en het gewichtiger moeten maken dan ze het zelf blijkbaar vinden?



Het lijkt me juist een goede ontwikkeling, als mensen eindelijk het juk hebben afgeworpen dat seks zo'n beladen onderwerp is waar een soort taboe op rust. En in plaats daarvan er openlijk over kunnen vertellen en ervaringen kunnen delen, net zoals met andere dingen die mensen nou eenmaal leuk en fijn vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nooit op zo'n manier besproken, cuz I don't kiss and tell! Ik hou het liever voor me. Wat iedereen doet moet ie zelf weten maar je kunt toch zeggen dat het nu genoeg is voor vandaag? Dat je erg diep onder de indruk bent van haar score, haar flexibiliteit, en reportoire, maar toch over iets anders praat?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je in een verkeerde omgeving terecht bent gekomen... Ik ben zelf 22, ik praat graag over seks maar toch wel echt alleen met mijn beste vrienden en vriendinnen. Zeker niet met kennissen of collega's. Als je je er niet prettig bij voelt, zou ik het eens rustig zeggen zonder boos te worden of er gewoon zo min mogelijk mee omgaan.
Ik heb ook zo'n collega, maar die is de 40 gepasseerd.. Ikzelf ben in de 20 en ik, mijn vriendinnen en ook mijn vrienden trouwens duiken echt niet zomaar te pas en te onpas met iedereen die geil kijkt het bed in! Lekker vooroordeel.. We praten makkelijk over seks, maar dat is toch ook helemaal niets om je voor te schamen? En ik ga dat echt niet met mijn moeder bij een kopje thee bespreken..
geen last van en ik ben 21

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven