Fotoboek, zie door de bomen het bos niet meer

24-04-2014 12:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een fotoboek gemaakt, en vind dat het nu wel een keer tijd wordt. Ik dacht: je gaat naar de hema, klikt op fotoboek maken, en stuurt je foto's in oid. Maar jeetjemina, ik zie door de bomen het bos niet meer! Gewoon papier of fotopapier? Mat of hoogglans? Harde of zachte kaft? Linnen of leren kaft? En waar laat je het drukken? Ze claimen allemaal de goedkoopste te zijn, maar als je dan doorklikt, blijken er zoveel verborgen kosten te zijn dat het allemaal alsnog erg duur wordt. Hebben jullie tips? Waar bestellen jullie fotoboeken? Welke leverancier heeft makkelijke software (ben niet zo goed met computers), levert snel, is niet te duur, etc.?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met een hema-boek. Ik snapte de software, vond het zelfs best leuk, en het resultaat is mooi geworden.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd foto.com



Je ziet de prijzen vooraf (ook wat een evt extra pagina kost) en de kwaliteit is geweldig.
Geniet van elke dag!
Ik heb er inmiddels een paar gemaakt en Albelli bevalt mij het best tot nu toe. Hele leuke, simpele (offline!) software en een mooi resultaat.



Hoogglans; Niet doen, wordt er niet mooier op maar je mag er wel extra geld voor neertellen.

Linnen kaft vond ik zelf niet mooi, een foto op de kaft maakt het persoonlijk en ziet er een stuk fraaier uit. Leren kaft heb ik geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op donderdag 24 april 2014 12:59 Ik gebruik altijd foto.com



Je ziet de prijzen vooraf (ook wat een evt extra pagina kost) en de kwaliteit is geweldig.



Ze hebben de panorama A4 voor 16,- ipv 32



met promotiecode : HCA4PA50
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al een tijd niet meer in Nederland, maar ik heb in het verleden veel goede ervaringen gehad met de Hema.

Je download de software die zij aanbieden op hun website en werkt vanuit daar. Heel simpel. Welke kaft en welk papier, tja, dat is en blijft een kwestie van smaak. Vaak kun je ook nog een achtergrond achter je foto's. Van een egale kleur, tot een printje of een licht afgedrukte foto. Drukken daar zorgt de hema voor, daar hoef jij je geen zorgen om te maken.

Levertermijn vond ik nooit lang en je kan kiezen tussen thuis laten bezorgen of gratis ophalen in het dichtstbijzijnde filiaal.



Volgens mij heb ik ook een keer iets besteld bij de kruidvat en dat was ook prima. Dus kies gewoon wat nu het goedkoopst is of wat je het makkelijkst lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Topfotoalbum.nl, hele mooie druk- en papierkwaliteit. Software ook heel goed, maar dat is overal wel goed geregeld.
quote:mrsnem schreef op 24 april 2014 @ 13:01:

[...]





Ze hebben de panorama A4 voor 16,- ipv 32



met promotiecode : HCA4PA50Ja, ik heb dezelfde mening.
Als computerleek heb ik het aangedurfd om het bij de Hema te doen. En het viel mij best mee.

Wel heb ik een gedoe gehad met betalen. Er was stapelkorting, dus hoe meer albums, des te meer korting. Maar blijkbaar waren ze apart verzonden en was de korting wel op internet, maar niet in de winkel verrekend.

Uiteindelijk is het keurig opgelost, maar ik voelde wel een zweetmomentje toen ik opeens ¤25 meer moest betalen.

Maar het album maken, ging dus prima.
Oja, Hema heeft regelmatig aanbieding. Wacht daarop.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak al jaren albums bij Hema, als je je abonneert op de nieuwsbrief krijg je aan de lopende band korting.



Albelli ook wel eens gedaan, was niet erg bijzondere kwaliteit, ook prima hoor. Zelfs software als Hema trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hema is slechte kwaliteit. Wij doen al jaren onze fotoboeken bij het Kruidvat. Veel vriendelijkere software en mooiere albums. Ook daar regelmatig aanbiedingen
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:bubbelwijn schreef op 24 april 2014 @ 13:47:

Oja, Hema heeft regelmatig aanbieding. Wacht daarop.



Met bestellen, niet met maken.



Wij gebruiken ook altijd die van de hema en ik ben heel tevreden over hun kwaliteit en de mogelijkheden. Je downloadt een programma, importeert je foto's, opent een bestand per album dat je wilt maken (kan er dus ook meerdere tegelijk maken) en dan ga je een beetje knippen en plakken en uitzoeken wat je leuk vindt. Ik verspreid het maken van 1 album meestal over een week of 2. En als je op aanbiedingen wilt wachten sla je het bestand gewoon op en verzend je de opdracht tot drukken pas als er een aanbieding is (vaak rondom de langere schoolvakanties).
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel bij Pixum, ook vaak aanbiedingen.

De software komt allemaal een beetje op hetzelfde neer.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Ik kan goed overweg met de software van Aldi en de albums die ik als cadeau heb weggegeven zijn altijd goed in de smaak gevallen!
Wij hebben goede ervaringen met Fotofabriek en Albelli. Met de software van Fotofabriek kan je net wat meer. Helpt dit topic al een beetje om door de bomen heen het bos te zien?
Hier ook albelli tegenwoordig. Daarbij kan je je boek plat laten drukken, dus dat de bladzijdes plat liggen en niet in zo'n bobbel in het midden. Ik vind dat erg mooi.

Moet er nog 1 maken van onze huwelijksreis, daar ga ik binnenkort eens mee aan de slag
Ik maak mijn fotoboeken altijd bij Albelli. Op hun site staan handige tips en trucks om het boek nog creatiever te maken. Leuke ideeën staan daar tussen. De software vind ik ook makkelijk, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar ook wel handig in ben.

Ik ben soms wel 2 tot 3 weken bezig met een fotoboek, besteed erg veel tijd aan het pimpen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik heb 2 minuten geleden een bestelling afgerond bij Albelli. Zij hebben (veel) leuke achtergronden e.d. waar je uit kunt kiezen, veel mogelijkheden. Ik heb echter niet eerder bij Albelli besteld, dus ik moet nog afwachten hoe het resultaat zal zijn. Ik heb zonder hoogglans gekozen. Ik heb eerder een fotoboek bij Hema gemaakt en daar ben ik tevreden over. Hier had ik ook gekozen voor mat, en dat zag er goed uit. Veel plezier nog!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook albelli. Zeer tevreden over! Had een tijdje geleden een boek gemaakt waarbij een foto niet hoed was doorgekomen en een stukje tekst was weggevallen. Klacht gemaakt en ik mocht het foto boek met wijzigingen opnieuw downloaden en kreeg het hele boek opnieuw kosteloos thuisgestuurd. Goede service dus!
Alle reacties Link kopieren
Bij Blokker kun je ook mooie albums maken, met eenvoudige software. Al meerdere albums gemaakt en ze hebben regelmatig aanbiedingen (bv tot 120 pagina's voor ¤37 ongeveer)
quote:lala87 schreef op 24 april 2014 @ 14:55:

Grappig, ik heb 2 minuten geleden een bestelling afgerond bij Albelli. Zij hebben (veel) leuke achtergronden e.d. waar je uit kunt kiezen, veel mogelijkheden. Ik heb echter niet eerder bij Albelli besteld, dus ik moet nog afwachten hoe het resultaat zal zijn. Ik heb zonder hoogglans gekozen. Ik heb eerder een fotoboek bij Hema gemaakt en daar ben ik tevreden over. Hier had ik ook gekozen voor mat, en dat zag er goed uit. Veel plezier nog!



Heel slim

Ik heb ooit bij Albelli wel die hoogglans gekozen (naieve gedachte 'je moet er extra voor betalen dus zal het wel mooier zijn' ) en dat viel vies tegen... Echt niet mooi!

Zo lelijk zelfs, dat ik niet snap waarom ze die optie uberhaupt aanbieden.... maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Misschien zijn er mensen die het wel mooi vinden.....



Wat trouwens ook leuk is bij Albelli is je eigen achtergrond maken. Foto over de hele pagina plaatsen (is een optie) - transparantie aanpassen (naar bijvoorbeeld 50%) en je hebt je eigen achtergrond.

Ik krijg spontaan weer zin om zelf ook een boek te gaan maken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slecte ervaring bij de hema, kwalteit van de fotoos in het boek was belabberd terwijl het heel goede fotoos waren.

Ik ben overgestapt op albelli en ben erg tevreden! Mooie boeken, veel mogelijkheden met sjablonen, kleuren enz enz. Ik kies meestal voor een model met fotokaft, liggend a4 formaat.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Haha, ooit opende ik ook zo'n topic en kreeg ook ongeveer 593837 uiteenlopende reacties



Ik heb tot nu toe nergens een fotoboek gemaakt waarvan ik, wat kwaliteit betreft, echt dacht 'wauwwww!' Wel mooie boeken, maar niet super, supergoed ofzo. Tot nu toe ben ik het meest tevreden over albelli.



Goede tip is inderdaad boek maken en dan wachten met bestellen tot er een aanbieding voorbij komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven