Dank zij Rutte is het minder minder minder

03-04-2014 20:09 1427 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank zij minister Rutte gaan de verzorgingshuizen, (waar hulpbehoevende ouderen in hun laatste kamertje wonen), dicht.



Verzorgingstehuizen moeten sluiten want Rutte roept "ik wil minder minder minder ouderentehuizen". Oudjes moeten hun kamer UIT en thuis gaan/blijven wonen,met kans op vereenzaming enz.



Zal hij de oudere hulpbehoevende nu ook gerust stellen dat ze er niet uit hoeven? Zij hebben vast maar één paspoort.

Door de sluitingen ook nog eens tig werkelozen erbij, terwijl Assher met de miljoenen leurt om de werkeloosheid te bestrijden vallen de werkelozen met meer meer meer.



En jaarlijks 900 miljoen naar Turkije gaat. Ten koste van...???



Waar kan ik een discriminatieformuliertje invullen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Zeg Carola, heb je ook oplossingen voor je gehele staat van ontevredenheid?



of ben je meer van het zeuren en klagen en minder van de actie?
quote:ardni schreef op 23 april 2014 @ 15:21:

Zeg Carola, heb je ook oplossingen voor je gehele staat van ontevredenheid?



of ben je meer van het zeuren en klagen en minder van de actie?



De actie bestaat uit het wegjagen van iedereen met een andere mening, en het onmogelijk maken van een normale discussie.

Je moet wat, als je niemand kunt overtuigen.



Op de meeste fora zou wat ze doet als trollen worden gezien, maar op Viva is plek voor iedere gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 23 april 2014 @ 15:36:

[...]





De actie bestaat uit het wegjagen van iedereen met een andere mening, en het onmogelijk maken van een normale discussie.

Je moet wat, als je niemand kunt overtuigen.



Op de meeste fora zou wat ze doet als trollen worden gezien, maar op Viva is plek voor iedere gek.Moet je eens op FOK forum kijken, daar werd ik aangesproken met "mongool" en geloof maar niet dat de MOD ingrijpt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 23 april 2014 @ 15:21:

Zeg Carola, heb je ook oplossingen voor je gehele staat van ontevredenheid?



of ben je meer van het zeuren en klagen en minder van de actie?Jij wil actie. Hierzo.







http://www.sp.nl/zorg/verzorgingshuizen/



Dan teken de petitie tegen de sluiting van verzorgingshuizen
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 23 april 2014 @ 15:36:

[...]





De actie bestaat uit het wegjagen van iedereen met een andere mening, en het onmogelijk maken van een normale discussie.

Je moet wat, als je niemand kunt overtuigen.



Op de meeste fora zou wat ze doet als trollen worden gezien, maar op Viva is plek voor iedere gek.En hoppa nog iemand die actie wil.



http://www.sp.nl/zorg/verzorgingshuizen/



Dan teken de petitie tegen de sluiting van verzorgingshuizen



ps. Volgens mij heeft niemand jou weggejaagd. Als je van een normale discussie houd....dan lig hier niet te zeuren over een `plek voor iedere gek` maar praat gewoon mee.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 april 2014 @ 18:28:

[...]





Moet je eens op FOK forum kijken, daar werd ik aangesproken met "mongool" en geloof maar niet dat de MOD ingrijpt Nog nooit van het FOK/forum gehoord en daar blijven we dan ook mooi weg.Actie ondernemen kun je nu doen vanuit je luie stoel. Hoppa hier is de link.



http://www.sp.nl/zorg/verzorgingshuizen/



Dan teken de petitie tegen de sluiting van verzorgingshuizen
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 24 april 2014 @ 14:58:

[...]





Jij wil actie. Hierzo.







http://www.sp.nl/zorg/verzorgingshuizen/





Dan teken de petitie tegen de sluiting van verzorgingshuizenIk zou niet weten waarom, tot zo ver ik weet heb nog nergens over geklaagd. Het lijkt mij dan ook verstandig dat de ontevredenen actie ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 23 april 2014 @ 15:21:

Zeg Carola, heb je ook oplossingen voor je gehele staat van ontevredenheid?



of ben je meer van het zeuren en klagen en minder van de actie?

Ik zie dit meer als onder de aandacht brengen van zaken.

Net als een soort nieuwslezer. Die vraag je toch ook niet om actie te ondernemen over alle problemen die hij opnoemt.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 24 april 2014 @ 21:25:

[...]



Ik zie dit meer als onder de aandacht brengen van zaken.

Net als een soort nieuwslezer. Die vraag je toch ook niet om actie te ondernemen over alle problemen die hij opnoemt.

Nieuwslezers, tja zo kun je het denk ik ook noemen.



Linkjes plakken, veroordelend wijzen naar van alles en iedereen ,klagen en geen actie ondernemen.



Het nieuwe nieuws sla ik even over denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 24 april 2014 @ 21:41:

[...]



Nieuwslezers, tja zo kun je het denk ik ook noemen.



Linkjes plakken, veroordelend wijzen naar van alles en iedereen ,klagen en geen actie ondernemen.



Het nieuwe nieuws sla ik even over denk ik.Prima toch, niemand wordt hier iets verplicht.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
ze moeten van de politiek vrijwilligerswerk maken.en laat Rutte met Mabel ver weg emigreren
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 24 april 2014 @ 21:12:

[...]





Ik zou niet weten waarom, tot zo ver ik weet heb nog nergens over geklaagd. Het lijkt mij dan ook verstandig dat de ontevredenen actie ondernemen.Je zou niet weten waarom je de petitie moet tekenen? Je bent niet ontevreden als de oudjes uit hun kamer worden gezet? Je bent niet ontevreden als het verzorgend personeel word ontslaan? Maar je hebt wellicht wel aangifte gedaan tegen een kerel met witte haren vanwege wat dom geroep?



Dit zegt meer over jou dan over Carola
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 24 april 2014 @ 21:41:

[...]



............



Linkjes plakken, veroordelend wijzen naar van alles en iedereen ,klagen en geen actie ondernemen.



............Hoor ik hier geklaag?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 24 april 2014 @ 15:04:

[...]





Nog nooit van het FOK/forum gehoord en daar blijven we dan ook mooi weg.Actie ondernemen kun je nu doen vanuit je luie stoel. Hoppa hier is de link.



http://www.sp.nl/zorg/verzorgingshuizen/



Dan teken de petitie tegen de sluiting van verzorgingshuizenDaar ben ik niet tegen dus teken ik niet, maar bedankt voor het aanbod
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 24 april 2014 @ 23:06:

[...]





Je zou niet weten waarom je de petitie moet tekenen? Je bent niet ontevreden als de oudjes uit hun kamer worden gezet? Je bent niet ontevreden als het verzorgend personeel word ontslaan? Maar je hebt wellicht wel aangifte gedaan tegen een kerel met witte haren vanwege wat dom geroep?



Dit zegt meer over jou dan over Carola





.



Enfin, omdat ik niet per definitie tegen de nieuwe zorgwetgeving ben zal ik wel aangifte hebben gedaan tegen Wilders.Soms moet je doen waar je goed in bent en het leggen van verbanden is duidelijk niet jou ding.



Ik gebruik 'm speciaal voor jou nog een keer; Wat een bizarre redenatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 25 april 2014 @ 09:29:

[...]





.



Enfin, omdat ik niet per definitie tegen de nieuwe zorgwetgeving ben zal ik wel aangifte hebben gedaan tegen Wilders.Soms moet je doen waar je goed in bent en het leggen van verbanden is duidelijk niet jou ding.



Ik gebruik 'm speciaal voor jou nog een keer; Wat een bizarre redenatie.De nieuwe zorgwetgeving is géén zorggeving. Dat is zorgwegneming. Wat is het volgende? Ziekenhuizen die moeten sluiten? Je snapt mijn redenatie niet zo te merken...misschien leg ik wel heel andere verbanden dan jij, verbanden die jij niet ziet.

Als één politicus roept "willen we minder Marokkanen?" (ik denk dat hij alleen de terreur van desbetreffende groep bedoelde en niet de goede Marokkanen) of hij (en ook anderen) zouden zeggen "de relschoppers moeten het land uit, naar hun andere liefhebbende "vaderland". Dan komen alle "in-het-oog-springende-helden" in beeld en lopen protestmarsen tegen die ene politicus-die-niet-veel-in-te-brengen-heeft. Komt dat ook door de camera? De media-aandacht?



Roept een andere politicus-die-wel-veel-in-te-brengen-heeft "we willen minder ouderen/oudertehuizen". Die oude besjes moeten hun kamer uit. Dat ze maar een andere slaapplek gaan zoeken bij familie of kennissen. Dan gaan zelfs directeuren (die het met de aanpak niet eens zijn en weten dat dit niet verantwoord is) de mensjes van 90 of 100 jaar verhuizen. Niet één van die "in-het-oog-springende-helden" zal het zelfde opkomen voor deze groep (hulpbehoevende) mensen.Deze groep die maar één vaderland heeft, de groep die dit land hebben opgebouwd na de oorlog.



Vandaag las ik in de krant dat bewoners van een appartementencomplex in Gent niet willen dat kankerpatienten komen aansterken in een appartement in hun appartementencomplex. Want de liften worden dan gebruikt door thuishulp en vrijwilligers die deze mensen komen bijstaan/helpen. De kankerpatienten vechten voor hun leven en kunnen op hun kamer braakgeluiden maken. Daar zijn de omwonenden niet blij mee.



Dat is toch hartstikke erg. Misschien dat deze brave omwonenden ook vast aangifte zouden doen tegen iemand zoals de man-met-witte-haren. Maar zelf doen ze ook aan "minder-minder-minder-geroep".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
@Missi

Hij wiens naam hier niet genoemd mag worden
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 25 april 2014 @ 13:27:

@Missi

Hij wiens naam hier niet genoemd mag worden Jij leest ook Harry Potter? Hij wiens-naam-niet-genoemd-mag worden?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 25 april 2014 @ 13:31:

[...]





Jij leest ook Harry Potter? Hij wiens-naam-niet-genoemd-mag worden? Ik vond het wel wat weg hebben van hij-die-niet-veel-in-te-brengen-heeft. Ik dacht dat jij ze wel gelezen zou hebben
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Als we nou met zijn allen de boel nou eens zouden oppakken.



We hebben het hier nu over zielige oudjes. En dat is helemaal terecht. Maar als we met zijn allen nou eens wat socialer zouden worden. Dan zouden we niet zo vresenlijk afhankelijk hoeven zijn van de regering.
Alle reacties Link kopieren
Leuk bedacht hoor. Dan nemen we er op drie-hoog-achter ook nog een geit en een paar kippen bij en iedereen krijgt wat ie nodig heeft.

Wat is er mis met een eerlijkere verdeling van geld en banen zodat iedereen zelfvoorzienend kan zijn.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Lamaatje daar gaat het mij niet om. Het is maar een voorbeeld.



Er is niks mis met een eerlijke verdeling van geld en banen. Maar als dat er niet in zit?? Kun je natuurlijk gaan mopperen maar ook kleine projecten op starten waar je en je medegenoten beter van worden.



Net als mensen een kledingbank en voedselbank ooit begonnen zijn. Maar goed dat zijn van nature al ondernemende mensen.

Dat moet ook in je zitten.



Meer dan de helft klaagt denk ik liever over Rutte.



Overal kun je een reden voor bedenken om iets niet te ondernemen. Mopperen is vooral passief je energie gebruiken.



En je ziet het massaal voorbij komen op Facebook hier en op foras.



En nee het zal niet makkenlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 24 april 2014 @ 21:25:

[...]



Ik zie dit meer als onder de aandacht brengen van zaken.

Net als een soort nieuwslezer. Die vraag je toch ook niet om actie te ondernemen over alle problemen die hij opnoemt.





Ja en dan onder de aandacht brengen??



Wat een dankbare taak. Ik vind het een passieve taak.



In actie komen is nog altijd veel moeilijker dan klagen.



Als alle mensen die klagen nou eens wat uurtjes doorbrachten in bejaadenhuizen,voedselbanken enzo. Dan heb je een mooie dingen gecreeert voor een ander.



Maar men opent liever een petitie waar dan de passieve volgeling op kan reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 25 april 2014 @ 15:04:

[...]





Ja en dan onder de aandacht brengen??



Wat een dankbare taak. Ik vind het een passieve taak.



In actie komen is nog altijd veel moeilijker dan klagen.



Als alle mensen die klagen nou eens wat uurtjes doorbrachten in bejaadenhuizen,voedselbanken enzo. Dan heb je een mooie dingen gecreeert voor een ander.



Maar men opent liever een petitie waar dan de passieve volgeling op kan reageren.

Je bedoelt, als wij nou eens lekker vrijwilligerswerk gaan doen in die tehuizen dan hoeven ze niet te sluiten? Of hoe moet ik dat zien.

De mensen die in zo'n tehuis wonen betalen gewoon voor een kamer hoor. Het is echt geen liefdewerk.

Er is gewoon nergens geen geld voor over. Zelfs niet voor eerlijk werk. Ik zag van de week nog een stelletje gehandicapte voorbij komen op de tv. Die moesten was opvouwen als dagbesteding. Het is toch om je dood te schamen. En we moeten maar participeren. Ja hoor, dat willen we best, maar wij moeten ook eten en wonen, dus graag voor een normaal salaris alstublieft en geen oostbloktarieven. Maar ja, klagen schieten we niks mee op he. Actie moet er komen. Vertel mij dan maar eens wat voor actie ipv een demonstratie, want dat is toch ook alleen maar zeggen dat je het er niet mee eens bent.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 25 april 2014 @ 14:05:





We hebben het hier nu over zielige oudjes. En dat is helemaal terecht. Maar als we met zijn allen nou eens wat socialer zouden worden. Dan zouden we niet zo vresenlijk afhankelijk hoeven zijn van de regering.Oudjes zijn niet per definitie zielig en waarom zouden bezuinigingen alleen jonge gezinnen mogen treffen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven