Vanaf welke leeftijd slippers?

24-04-2014 21:20 67 berichten
Ik heb een zoon van 4 met maat 28. Ik zat vandaag even te zoeken naar sandalen, maar wat ik leuk vind is niet in zijn maat (vaak t/m maat 26).



Dan kom je óf op sportieve sandalen die ik gewoon niet mooi vind, of op teenslippers. Ik vraag me alleen af vanaf welke leeftijd ze daar een beetje mee overweg kunnen. Op gewone slippers kan hij iig niet lopen, die schuiven zo van zijn voeten af. Je hebt ze ook met een bandje achter, maar vraag me af of dat niet snel irriteert bij de tenen op daar de hele dag op te lopen.



Vanaf welke leeftijd konden jullie kinderen goed op slippers lopen, en hadden ze last van het teenstuk?
Alle reacties Link kopieren
Mwah...ik ben 40 en ik kan er nog steeds niet goed op lopen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste dochter met ongeveer 6 jaar, toen had ze ook geen last van het ding tussen haar tenen. Toen ze jonger was, liep ze er heel raar op. Jongste is 4,5 en die kan echt nog niet goed op slippers lopen. Bovendien vind ik het gevaarlijk met rennen en zo. Ze heeft maat 31 en toch erg leuke sandaaltjes (maar misschien is dat voor jongens anders).
Crocs heeft slippers met een elastiek er achter. Ideaal.



Ook wat voor jou Sum
quote:loudlikelove1 schreef op 24 april 2014 @ 21:27:

Mijn oudste dochter met ongeveer 6 jaar, toen had ze ook geen last van het ding tussen haar tenen. Jongste is 4,5 en die kan echt nog niet goed op slippers lopen. Bovendien vind ik het gevaarlijk met rennen en zo. Ze heeft maat 31 en toch erg leuke sandaaltjes (maar misschien is dat voor jongens anders).



Ja, da's voor jongens echt anders



In de kleine maten is er nog wel wat keus, maar vanaf maat 28 schijn je je jongenskleuter alleen maar in Teva-achtige modellen te kunnen laten lopen. Da's leuk als je van Teva's houdt, maar daar hou ik dus niet van
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, sowieso lijkt me de hele dag op slippers lopen niet echt goed voor de voeten.
Oudste van 7 draagt al een aantal jaren slippers. De eerste waren van kipling met een stoffen dingetje bij de tenen. Bij de grotere maten verandert dat blijkbaar in harder materiaal maar daar deden we een pleister op en klaar. Dochter van 7 heeft maat 31.



Voor jongste van 5 hebben we nu birkenstockachtige slippertjes zonder elastiekje aan de achterkant. Vorig jaar had ze kipling slippers met bandje. Geen elastiekje... dat lijkt mij zo snijden in de hiel. Dochter van 5 heeft maat 28/29.
quote:Tuorrebout schreef op 24 april 2014 @ 21:30:

Oudste van 7 draagt al een aantal jaren slippers. De eerste waren van kipling met een stoffen dingetje bij de tenen. Bij de grotere maten verandert dat blijkbaar in harder materiaal maar daar deden we een pleister op en klaar. Dochter van 7 heeft maat 31.



Voor jongste van 5 hebben we nu birkenstockachtige slippertjes zonder elastiekje aan de achterkant. Vorig jaar had ze kipling slippers met bandje. Geen elastiekje... dat lijkt mij zo snijden in de hiel. Dochter van 5 heeft maat 28/29.Die van Kipling vind ik dus wel leuk, maar teenstuk is idd hard, van leer. Daarom twijfelde ik. Kan ze wel even proberen voor een dagje, binnen, en dan ruilen, maar weet niet of dat een goede graadmeter is.
quote:loudlikelove1 schreef op 24 april 2014 @ 21:29:

Trouwens, sowieso lijkt me de hele dag op slippers lopen niet echt goed voor de voeten.Niet slechter dan een sandaal iig, die van Kipling hebben hetzelfde voetbed dus dat maakt niet heel veel verschil. En hij heeft ook gewone schoenen hoor, en hoogzomer loopt hij ook veel op blote voeten. Maar ik vind een paar sandalen/slippers in de zomer wel zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoons lopen vanaf een jaar of 2,5 op gewone slippers. Ze kunnen daar prima op rennen, fietsen en klimmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 24 april 2014 @ 21:28:

Crocs heeft slippers met een elastiek er achter. Ideaal.



Ook wat voor jou Sum

Nou euhhh....nee hoor

Ik breek liever 6x mijn enkels in 1 zomer dan dat ik 1 dag Crocs aan moet!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Zoon hier zweert bij zijn kiplings. Al drie jaar wil hij steeds dezelfde. Hij is nu 5.

Vorige heeft hij zelfs twee paar versleten ivm groei dus nu maar een extra grote maar gekocht.

Eenmaal de sandaal aan is niet meer uit, ookal is het echt te koud
Hier ook een zoon 4+ hij heeft maat 27. En voor hem heb ik teenslippers van Vingino en teva sandalen.

Hij loopt het liefst op de Vingino's. (reef heeft ook leuke). De slippers heeft hij niet aan naar school, daar heeft hij gewone schoenen of de teva's aan. Voor hier bij huis en/of vakantie draagt hij de slippers.

voetballen doet hij dan weer op echte voetbalschoenen want op slippers is niet *vettt*
Wat vind jij wel leuke sandalen dan? Want ik vind er toch best wat die niet op Teva's lijken.
quote:Summerdance schreef op 24 april 2014 @ 21:24:

Mwah...ik ben 40 en ik kan er nog steeds niet goed op lopen LOL
quote:Penelope_ schreef op 24 april 2014 @ 21:33:

[...]





Die van Kipling vind ik dus wel leuk, maar teenstuk is idd hard, van leer. Daarom twijfelde ik. Kan ze wel even proberen voor een dagje, binnen, en dan ruilen, maar weet niet of dat een goede graadmeter is.Daar doe ik dus een pleister om heen. Werkt als een trein en mijn oudste dochter is super gevoelig...
quote:Summerdance schreef op 24 april 2014 @ 21:36:

[...]



Nou euhhh....nee hoor

Ik breek liever 6x mijn enkels in 1 zomer dan dat ik 1 dag Crocs aan moet!



Deze vind je niet leuk??



quote:riannerianne schreef op 24 april 2014 @ 21:39:

Wat vind jij wel leuke sandalen dan? Want ik vind er toch best wat die niet op Teva's lijken.



Ik sta open voor tips hoor, maar ik zie of Teva achtige sandalen, of Timberland achtige sandalen.



Ik vind dit bv leuk, had zoon vorig jaar en het jaar daarvoor;





Dit iets:



http://www.zalando.nl/wal ... s314g001-o11.html?size=28
Ik heb vorig jaar van die waterschoentjes achtig iets geprobeerd maar dat vond zoon 10x niets.
Of deze:



http://www.kleertjes.com/replay-sons-sa ... 66477.html



http://www.kleertjes.com/develab-sandaa ... 06770.html
Alle reacties Link kopieren
Dat willen jongens echt niet meer aan als ze eenmaal op school zitten hoor, hoe leuk ze ook voor ons moeders zijn.



Birkenstock slippers misschien nog net, maar anders gewoon teenslippers of inderdaad Teva sandalen



Mijn jongens hadden altijd Teva's ideaal.

Meer smaken waren en niet.

Nu met 10 en 13 dragen ze alleen op vakantie nog slippers, anders gewoon sneakers.
Hier bevielen die van decathlon, de goedkoopste erg goed nij de kinderen.
http://www.kidstoday.nl/p/next-sandalen/1218965/ deze zien er ook best leuk uit..



Vind die van Replay erg leuk Penelope.
Alle reacties Link kopieren
Reef slippers zijn hele fijne slippertjes, dochter van 2 loopt er ook op....
Let's have tea...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven