-NIEUW- Zwanger vanaf jan14 Blauw-Roze

10-01-2014 22:23 984 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Wij kletsen met z'n allen over zwanger worden.





Naam Leeftijd Ronde NOD Kind Elfje08 25 - 27 3 29 maa 1e Shirmama 21 - 23 3 16 apr 1e Belle85 28 - 32 4 1 mei 1e Theo75 26 - 29 4 15 mei 1e Kateline 27 - 30 3 24 mei 1e Emmy_82 31 - 32 3 17 juni 1e Hartjebloem 27 - 35 2 23 juni 1e Ladyofthe

sunshine 22 - 25 2 1e Nicje300 27 6 1e Deetje83 30 - 27 2 Zwanger

4 nov '14 1e Jocie 26 - 27 2 Zwanger 1e Aardbeitje86 27 - 30 3 Zwanger 1e Pipokoeie 31 - 36 1 Zwanger 1e Mandy92 21 - 25 4 Zwanger 1e Dock1938 32 - 33 7 Zwanger 1e Miss-V 27 - 27 3 Zwanger 1e Zonnebloem

-84 29 - 33 3 Zwanger 1e Justik 31 4 Zwanger 1e Kissie01 27 - 30 3 Zwanger 1e



Nieuwe NOD? Graag ff dik gedrukt aangeven
Alle reacties Link kopieren
Zwangeren gefeliciteerd!

Ik kom hier ook weer even koekeloeren...

Heb vanaf het begin meegedaan.. maar raakte gedemotiveerd om dat ik vanaf eind december nog niet ongesteld was geweest...

Dinsdag een test gedaan ( omdat ik me anders voelde)... en ja hoor.. Zwanger!

Net een test gedaan om te kijken hoelang... blijk ik 4-5 weken al te zijn.... eind december uitgerekend...

Jippie!!

Ga van jullie even teruglezen!

Voor de niet-zwangeren : houd moed! Komt goed! Ik was er niet mee bezig... en dus ineens zwanger! Hoop dat het bij jullie ook snel zal komen!
Alle reacties Link kopieren
@ deetje dat klopt wat je zegt maar ik vind het allemaal zo spannend en word er erg onzeker van dus ging ik google :D.

Gister mail gestuurd naar en werd terug gebeld dat vrouwtje benoemde mijn onzekerheden en zei dat je vanaf 5 weken 3 dagen wat kan zien ze zegt kan ook van niet maar dan kan ik terugkomen. En als het kan waarom 3 weken wachten hihi



@janna ja erg he! Ik ben echt elke ochtend vroeg wakker en lig te denken dit nog dat nog dus dacht ik bel de verloskundige gewoon streep ik dat van mijn lijstje ;D



@appelsabje!!!! Whiieehooeee gefeliciteerd!! Wat leuk!! Dan zijn we ongeveer even ver :D Hoe voel je je??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de inlogcodes van hartjebloem gekregen.

Ik heb de tabel veranderd. Wanneer je ziet dat je gegevens niet kloppen wil je dit aangeven kan ik het veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel al een aannemer gebeld voor verbouwing en het maken van kamertje, telt ook toch hihi. Ik zal morgen eens bellen. Ik ben iedere ochtend ook om 7u wakker en sowieso om de 3u wakker. Heb nu last van maagzuur ?
Alle reacties Link kopieren
Hihi te leuk toch! Moet er veel verbouwd worden?

Ik ben idd ook paar keer nacht wakker val wel gelijk in slaap. Bedenk ik me nu :D.
@justik mijn nieuwe nod staat er nog niet bij, is 15mei



leuk om jullie zwangere verhalen te lezen, ik hoop dat mijn mede niet-zwangeren en ik ook snel zo mee kunnen praten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hem veranderen voor je!

Ik hoop het ook echt dat de tabel snel vol is met allemaal zwangere!!
Alle reacties Link kopieren
@ justik. Gelukkig is het je uitgelegd! Dacht niet dat je weer van zo'n koude kermis thuiskomt!



@ janna.....dat maagzuur had ik ook maar dat stopt wel weer. Ik denk dat dat ook een beetje spanning is ofzo. Verder is se hele nacht doorslapen er echt niet meer bij. Ik moet iedere nacht plassen! En daar wordt ik niet gelukkig van.



Maar het allerleukste van alles......ik begin te groeien!! Lijkt wel of ik in 3 dagen tijd een groeispurt heb gemaakt. Heupen worden minder en alles groeit naar voren.....echt grappig.



Appelsabje......welkom terug met dit goede nieuws!!!



@ justik, wil je mijn UD nog veranderen? Eerder dikgedrukt aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ten eerste gefeliciteerd appelsabje! Was je nou al ongesteld geweest in de tussentijd? Wat een verrassing in ieder geval.



Justik en janna, ik sluit me aan bij deetje wat betreft de kwaaltjes: de eerste paar weken had ik nergens last van maar vanaf week 7 ben ik echt niet lekker. Ik voel me echt ziek. Werk inmiddels minder omdat ik het echt niet trek. Maar goed, ik wil jullie niet ongerust maken, daarvoor zeg ik het niet hoor! Maar dat je nu nog niet zoveel voelt is niets om je zorgen over te maken en ik zou er van genieten toen ik me aanmeldde bij moeders voor moeders liet ze me ook een staatje zien dat dat hcg hormoon vanav week 6 of 7 ineens begint te stijgen en bij week 12 ongeveer weer afneemt, en dan kan je dus het meeste last hebben van kwaaltjes.



Deetje, wat fijn dat alles goed is qua nekplooi enzo. Wij moeten er nu ook over gaan nadenken of we de combinatietest willen.

Gisteren eerste gesprek bij vk gehad en allemaal info gekregen. De eerste echo staat gepland voor 2 mei. Het overviel me wel een beetje dat die eerste echo een inwendige echo is! Had ik nergens opgepikt. Maakt niet heel veel uit, maar het zou toch raar geweest zijn als ik daar mijn buik ontbloot zou hebben terwijl ze ergens anders moet zijn



Shirmama, we horen niets meer van je? Hopelijk gaat alles goed met je?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij de 6 wkn echo al heel veel zien, wij zagen het hartje al mooi kloppen incl. Hartklepje op en neer gaan.

Heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
@deetje wat bijzonder lijkt me dat als je het echt gaat zien.

Ik ga de datum zo aanpassen ik heb er denk overheen gelezen(sorry)



@nicje300 wat bijzonder dat je het zo goed kon zien. Was deze inwennig? Ik krijg hem gewoon via mijn buik. Zo benieuwd kan niet wachten :D
Alle reacties Link kopieren
@ dock....inwendig? Waarom? Hebben ze bij mij niet gedaan hoor. Ik had de eerste echo bij 9+1. Wat vervelend zeg dat je er zo ziek van bent dat het je werk in de weg staat. Dat heb ik gelukkig allemaal niet gehad.



Wat ook leuk is straks. Het verschil tussen de eerste echo en de tweede. Die echo van 9 weken stelt dan echt heel weinig voor. In 3 weken tijd is je kind zoveel groter en beweeglijker, dat kan je je niet voorstellen.



En natuurlijk is er al genoeg te zien bij 6 weken. Maar ik ken jammer genoeg verhalen waarbij dat wel anders was. En dat is achteraf allemaal goed gekomen maar brengt wel heel veel stress met zich mee. Anders was het standaard geweest een echo bij 6 weken.



@ Nicje...waarom had jij zo vroeg een echo?
Alle reacties Link kopieren
@ deetje Ik ken gelukkig verhalen dat je het goed kan zien bij 6 weken. Ik ben ook blij dat het bestaat.
Goedemorgen dames.



Ik zal nog even een kleine update geven. Ik moest afgelopen donderdag ongesteld worden, maar tot op heden nog niets te zien. Gisteren voor de zekerheid een test gedaan, maar negatief.

Zit hem nu echt te knijpen hoor. Dit weekend zijn we niet thuis, want logeren bij vrienden en heb dus geen test hier, maar ik ga zo even langs de winkel en dan probeer ik het weer. Pfff, spannend weer, en dat terwijl we juist iets rustiger aan deden en het er eigenlijk niet om gedaan hebben. En dan zul je juist zien he!

Ik hou jullie op de hoogte.



En aan alle zwangeren die er weer bij zijn gekomen: gefeliciteerd! Wat fijn dat de tabel al lekker vol begint te komen. Nu de andere helft nog;)
Alle reacties Link kopieren
@ justik wij gaan de zolderverdieping verbouwen en daar een kamertje bij maken. Ik vind het spannend om de verloskundige te bellen dat maakt het zo "echt" vragen ze al dingen aan de telefoon?
Alle reacties Link kopieren
@elfje hoe was je vorige cyclus? werd je toen ook later overtijd.

Echt vervelend is dat negatieve test maar dan ook niet ongesteld worden. Hoe voel je je voor de rest?



@janna jaa ik vond het ook spannend. Ik had gemaild omdat de beltijden onder mijn werkuren vielen en ik niet op mijn werk wilde bellen. Ik werd teruggebeld en ze vroegen ze niet veel eigenlijk maar ik had ze al gemaild met wat informatie. Ze vroegen wel of ik mee wilden doen met moeders voor moeders. Dus daar ga ik mij even in inlezen en beslissen of ik meedoe
Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest, meestal op de dag af 32 dagen, de laatste 2 keer wel wat vroeger begonnen te menstrueren, maar eigenlijk is het nooit langer als 32 dagen.

Voel me voor de rest een beetje loom en stresserig.



Niet echt tekens dat ik zwanger zou kunnen zijn, zit meer te " wachten" op menstruatie. Heb ook eigenlijk het idee dat het helemaal niet zou kunnen deze maand, maar goed, rustig afwachten.



Heb mij voorgenomen om pas maandag te gaan testen, logeren dit weekend bij vrienden en wil het nog een beetje gezellig houden:) morgenavond laat zijn we pas thuis, dus maar wachten tot maandag:( maar die stresssssss
Alle reacties Link kopieren
Fijne Koningsdag allemaal..
Alle reacties Link kopieren
@deetje ik vroeg om een wat eerdere echo ivm risicovol werk. En las natuurlijk allemaal spookverhalen op internet en wou daarom graag weten of er wel echt wat zat voor ik het op het werk zou vertellen en al mn collegas dus ook op de hoogte zouden zijn.



@justik Ik doe ook mee met moeders voor moeders. Prima te doen hoor! En die blauwe flessen stinken echt niet zo erg als dat ze wel is zeggen op forums op internet!
En jammer genoeg net ongesteld geworden :( op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
@elfje, klote zeg, op naar de volgende ronde!!



@appelsabje; gefeliciteerd!!!! Fijn dat je cyclus kennelijk toch z'n werk heeft gedaan.



Mijn NOD was gisteren maar er is nog niets te bekennen.....ik ben tot nu toe 3 maanden stipt ongesteld geworden. Ik probeer mezelf voor te houden dat het deze maand net even anders kan zijn maar een klein stemmetje blijft ook zeggen dat het deze maand misschien wel raak is. Maar nu komt het, ik zit in het buitenland voor een paar dagen met de familie, en ik heb geen test meegenomen. Ik denk dat ik er dan toch maar een moet gaan halen hier, geduld om te wachten tot ik thuis ben heb ik denk ik niet
Alle reacties Link kopieren
@ Elfje ooo wat enorm Balen zeg! Niet leuk!



@ Emmy oooooh wat spannend zeg. Laat je even weten als je getest hebt. Ik duim voor je!



@nicje300 moet je deze flessen bij elke plas vullen of alleen s morgens? En moet je telkens in dezelfde fles plassen? Ik kan dat niet echt vinden op hun site.
Alle reacties Link kopieren
@ dock 1938... Nee ben niet echt ongesteld geweest tussendoor...

Alleen eind december met de pil gestopt en toen 'die ' bloeding gehad.... Was dus echt aan het wachten op bij regelmatige cyclus...

Voelde me maandag op dinsdagnacht zo gek... dat ik dacht: ik ga morgenochtend testen.. en meteen een dikke streep!

Donderdag nog een test en toen was de uitslag 2-3 weken...



Bedenk me nu wel dat ik de vorige 2 a 3 weken niet geleefd heb alsof ik zwanger was.. carpaccio, zalm, brie.. 4 wijntjes gehad.... Zal dit kwaad kunnen? Hadden jullie dat ook.. zwangeren??



@ nicje300 -> wat snel... 6 weken echo... ben wel benieuwd wat voor werk je doet?



@ justik... inderdaad bijna even ver! JIj ook in maand/ ronde 4 zie ik... bij mij heeft het ook 4 maandjes geduurd..

Ik voel me op zich prima..

Wel wat minder eetlust ( dacht dat het altijd meer was)... 's ochtends wat last van mijn rug .. ( Het lijkt dan alsof ik ' buikgriep'/ diarree moet krijgen)... denk gewoon dat mijn darmen een beetje van slag zijn...

Verder niet misselijk ofzo... ook niet eerder moe dan anders...

Wel beetje gevoelige tepels..

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat!!
Alle reacties Link kopieren
@appelsabje ik weet niet of het kwaad kan maarja vroeger mocht iedereen volgens mij alles eten. En zo hoor je ook wel dat vrouwen niet weten dat ze zwanger zijn en ook vanalles eten.

Niet te druk om maken hoor. Gewoon nu alles laten staan :D

Wel leuk zeg even ver en gelijk 'begonnen' zeg maar. Hoe oud ben je?

Ik voel mij ook prima! Herken het wel echt wat je voelt hoor.

Minder eetlust en ben vanmorgen opgestaan met rugpijn. En ik wilde nog wel gaan sporten eigenlijk.

Dan ben je ook rond de kerst uitgerekend :D
Alle reacties Link kopieren
@ justik, wat leuk inderdaad alles een beetje samen!

Grappig dat we ook gelijk begonnen zijn ja! Ik vind het ook wel mooi dat we dus ongeveer een jaar later ( als alles goed gaat ) een kindje krijgen.

Ik ben 27 ( in oktober word ik 28)... Mijn vriend is net 2 weken 30..

En jullie!?



Inderdaad zeker nu al het eten wat niet mag laten staan.. maar je gaat zo twijfelen of het niet slecht is... Nu ik het eenmaal weet zal ik het ook echt niet meer eten...



Heb jij al een afspraak gemaakt bij de verloskundige? Ik ga morgen bellen, ben benieuwd!



Ben je ook al begonnen met foliumzuur etc ? Ik ben eind december daar meteen mee begonnen.. Ook bloed laten prikken op de 5e ziekte ( daar heb ik anti-stoffen voor gelukkig)... want ik werk in het onderwijs en dan kun je echt 'gevaar' lopen als je geen antistoffen hebt en de kinderen deze ziekte hebben... ( Hoorde ik ook weer van een collega die al lang zwanger is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven