Medische molen rondom zwanger worden....

23-01-2014 14:32 792 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, naar aanleiding van een leeggelopen topic over PCOS, open ik dit topic.

Om al het lief en leed te delen rondom de medische molen van het zwanger worden.





Iedereen is welkom om mee te schrijven.



NaamLeeftijdLft partner# kindjeMM hoe/sindsbijzonderh.Naffie27331ejan'13okt'11 gestart kinderwens, cystesmater_matuta331ejan'14eind '11 gestart kinderwensGewoonDaantje26261ejan'14botafwijkingnootje3333esept'13PCOSbb1431321emei'13PCOS

sept'12 start kinderwensjoseee8429321edec'13jan'13 start kinderwensLoessie4426361ejan '14PCOSmisstinkerbell40partner2eokt '134x IUI, 1x IVF, zwanger puur natuurPetra2528291emaart '14PCOS



tabel kun je wijzigen met

naam: Medischemolen2014

wachtwoord: medischemolen2014.
anoniem_194195 wijzigde dit bericht op 23-06-2014 11:57
Reden: zwanger
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@josee Ja.. wel balen inderdaad.. maar het was mijn 1e echte kans na 8 maanden tijd dus ik zou wel superveel geluk hebben als het gelijk raak zou zijn.. ik ben positief voor ronde 2.. ik weet nu dat mijn eisprong rond dag 10 al is.. en ik ben afgelopen keer pas op dag 9 gaan testen met de ovulatietesten.. ik ga nu eerder beginnen, ook al vind ik ze stom.. ze kosten niet veel dus ga het gewoon opnieuw proberen! Die dipdaagjes zijn ook bekend bij mij.. stomme hormonen he.. en het is ook gewoon veel wat er allemaal gebeurd.. huilen is soms wel even goed



Ik heb tussendoor helemaal geen echo.. pas op dag 21 van mijn cyclus om te kijken of er een eitje is gesprongen en bloed afnemen voor de progesteron waarde. Ik vind dat zo raar dat de één tussendoor wel echo's krijgt en de ander niet.. nou moet ik zeggen, ik blijf een echo ongemakkelijk vinden... dus hoeft het ook niet zo voor mij..



Vrijen is heel lastig hier op commando.. soms lukt het mijn vriend niet door de druk.. of heel moeizaam.. hopelijk ben ik snel zwanger.. want het is allemaal gewoon een beetje lastig.. ik hoop het ook voor jullie!!



Gefeliciteerd loessie met je positieve test!!! Stuk minder stom nu zeker haha! Hopelijk heb je succes ik duim voor je!



Lief dat je meeleest



Liefs
you will be beautiful
@koemelk Dank je haha vind ze nu wel leuk worden.. vandaag geen hogere temperatuur maar wel weer een knaller op de test.. zal dit weekend ergens wel springen hoop ik. Ik vond zelf de echos tussendoor wel fijn. Bij ons ziekenhuis is het verplicht om de eerste twee maanden voor de echo's te komen. Dit om te kijken hoe je reageert en of je niet per ongeluk vier eitjes ofzo hebt! Sowieso is het bij ons anders want ik begin altijd op dag drie met de chlomid en ik zag dat jij op dag vijf begon... ach we zullen er allebei wel komen!



Go paas eitjes!!



Fijne paasdagen allemaal!



Liefs
Update; Wederom een superpositieve ovulatietest... drie dagen achter elkaar nu. Snap er niets van!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik heb jullie berichten met een lach en een traan gelezen. Veel gevoelens zijn zo herkenbaar! Een dikke knuffel voor iedereen hier Zelf probeer ik vanaf nu iets vaker mee te schrijven.



Ik zal nu kort mijn verhaal uit de doeken doen. Ik ben een jaar geleden gestopt met anticonceptie en we proberen vanaf mei/juni zwanger te worden. Omdat mijn cyclus steeds heel lang duurde, heb ik in september een inwendige echo gehad. Daar blijkt nu een verkeerde diagnose te zijn gesteld, ze hebben niets geks gezien, me weer naar huis gestuurd en daarmee was de kous af. Maar ik werd maar niet zwanger en de cyclus bleef gemiddeld 40 dagen. Ook ovulatietesten bleven soms 4 dagen positief, of om de dag wel-niet-wel-niet positief. De huisarts vermoedde toen dat er iets niet klopte met de eisprong en stuurde ons naar het ziekenhuis. Daar bleek vorige maand dus dat ik PCOS heb, en meestal geen eisprong.



Morgen is dag 3 van mijn cyclus en mag ik voor het eerst beginnen met Clomid als de echo goed is. Hebben jullie veel last van de bijwerkingen? En vinden jullie het niet gênant om een inwendige echo te krijgen als je ongesteld bent? Daar kijk ik wel tegenop, al weet ik dat ze dat in het ziekenhuis iedere dag zien.



Liefs, Petra
@petra Hey, ik heb (gelukkig) nooit een echo hoeven maken tijdens mijn ongesteldheid. Lijkt me helemaal niks maar je zal zien dat het achteraf mee blijkt te vallen. Ik heb de eerste twee rondes totaal geen bijwerkingen gehad. Deze ronde heb ik wel opvliegers gehad maar daar bleef het gelukkig bij. Spannend hoor, ik hoop dat je mag beginnen morgen! Een cyclus van gemiddeld 40 dagen is toch best mooi? Of springt er dan alleen een folikkel en geen ei ofzo?



Wat is het rustig hier, zijn jullie allemaal eitjes aan het zoeken soms?



@hier Temperatuur was omhoog vanmorgen maar het was 45 min later dan gemiddeld. Toch denk ik dat de eisprong nu wel geweest is.. tepels doen net als de vorige ronde ineens zeer. Ovulatietest is nog steeds positief. Het gekke is wel dat ze rond twaalf uur smiddags steeds positief aangeven maar om drie/vier uur niet. Ik lees bij sommige dat ze altijd savonds testen maar dat is dan toch niet betrouwbaar meer?? Dag 31 ondertussen.. ga uit van dag 30 en mag dag 44 testen van mezelf. Zal op dag 40 wel even met het ziekenhuis bellen omdat ze aangaven dat ze altijd een echo doen als er nog geen menstruatie is dan. Hoop dat morgen mijn temperatuur weer hoog is. Na weken om de dag gevreeën te hebben hebben we nu gisteren over geslagen. We waren zo moe... hoop dat vrijdag genoeg was!



Liefs
Alle reacties Link kopieren
@loessie ik heb inderdaad geen eisprong, alleen veel kleine follikels die in de eierstok blijven. Cyclus is iets te lang, maar sommige vrouwen hebben een nog veel langere cyclus dus in dat opzicht mag ik niet klagen.



Spannend moment voor je, en knap dat je nog niet test. Of mag je niet eerder dan dag 44 testen?
@petra Ik weet er alles van heb zelf nooit een eisprong.. na een jaar opgewekt met medicatie en toen aan de chlomid. Daarom lijkt mij veertig dagen zo netjes haha maar als er dan geen ei is geweest heb je er natuurlijk niks aan. Maar waarom word je dan ongesteld? Dat word je toch door een ei? Ik hou het gewoon op 44 dagen want dat is het 14 dagen na mijn eisprong (denk ik) Of ik dat vol ga houden is een tweede :-)
Alle reacties Link kopieren
wat vreemd loessie.. ik word niet in de gaten gehouden verder.... hopelijk levert het geen 4ling op :p een tweeling lukt nog wel.. maar meer dan dat is niet te doen ^^ ik ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen!



Ik ben niet echt thuis in die ovulatietesten dus ik zou niet weten hoe het kan dat je 3 dagen positief test.. je lh blijft blijkbaar hoog..

ik zou ook 14 dagen na je eisprong testen! spannend hoor! Duurt lang he allemaal... ik duim voor je!



hoi petra! Wat naar dat je pcos hebt! Wel fijn dat je nu weet wat er mis is en ze je kunnen helpen! ik vind elke echo genant en ongemakkelijk.. maar ik heb alleen een echo op dag 21.. dus nooit tijdens menstruatie.. je moet het maar gewoon op je af laten komen.. ze zijn daar echt wel wat gewend.. and keep in mind dat het voor een supermooi doel is succes met de clomid.. ik heb er zelf weinig last van.. mijn cyclus is er wel erg kort door.. 22 dagen met een eisprong op dag 10/11.. en hiervoor ben ik na stoppen met de pil 8 maanden niet ongesteld geweest.. dus toen had ik helemaal geen cyclus.. hoe verklaart jou arts dat je wel ongesteld wordt zonder eisprong?



Ik zit op dag 4.. stabiele temp van 36.5 en morgen met clomid beginnen...



veel liefssss
you will be beautiful
@koemelk Ja ze zullen het vast weten.. je hebt de vorige keer ook een echo gehad toch? Daar hebben ze vast al kunnen zien dat er maar 1 of 2 zijn gesprongen. Vandaag was zelfs al de vierde positieve test.... jou cyclus is dus gewoon de helft van die van mij... jaloers Ach ik ga er maar vanuit dat mijn baarmoederslijmvlies nu heel goed de tijd heeft gehad om dikker te worden aangezien dat de vorige twee rondes niet echt gebeurde... succes weer deze ronde, ik duim ook voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een vraag die mij ook bezig hield, waarschijnlijk houdt mijn lichaam me voor de gek. Ik heb meestal ook wel lh pieken, maar geen volgroeide follikels of niet genoeg hormonen voor een echte eisprong. Door de piek denkt mijn lijf misschien dat het eitje wel gesprongen is. Ben nu net pas gestart in het ziekenhuis en 3 weken terug was er geen enkel teken van een eisprong of een eisprong die geweest was, zowel bij de echo niet als in mijn bloed (uit de bloedtesten). Dus de gyn heeft die conclusie getrokken, maar nu ik met clomid start zal mijn natuurlijke cyclus voorlopig niet meer voorkomen. Dus dat kan niet meer nader onderzocht worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Petra welkom hier ! Voor velen een herkenbare situatie waarin jij je bevind, hopelijk vindje wat aansluiting bij de meiden die ook PCOS hebben...ik heb het niet maar slik nu alwel 5 rones Clomid 50 mg .

Ik heb ook nooit echo's hoeven te maken tijdens mijn menstruatie , meestal echo je vanaf dag 10 van je nieuwe cyclus.

Spannend hoor voor je!



@Loessie : Ik heb de eerste 2 maanden van mijn Clomid wel echo's gehad vanaf dag 10-16 om de dag. Hier was te zien dat ik een goede eirijping heb en ik hoef niet meer te echo-en. Ook omdat ze in mijn bloed zagen dat ik ovuleer. Ik heb vorige maand wel weer een echo laten maken omdat ik negatieve ovulatietesten bleef houden...deze echo was op dag 21 ...en daar was op te zien dat ik een eisprong had gehad .



Nu weer in de 'klusweek '' beland, en we doen het om de dag sinds zondag, vermoedelijk heb ik a.s vrij-zaterdag mij eisprong ! Meestal op dag 15/16 .
@petra en... de echo gehad?



@josee aha.. hetzelfde als ik dus.. Alleen besloot mijn ei deze keer een poosje te blijven zitten, veel plezier dan maar deze week. Hoop dat het niet te verplicht voelt. Hou jij je temperatuur niet bij?



Hier is mijn temperatuur nog steeds goed hoog dus die eisprong is nu 100 procent zeker. Ik heb vandaag geen ovulatietest kunnen doen maar ga morgen toch nog eens kijken wat ie nu aangeeft. Ik ga het wachtbankje op!
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,



@Petra, welkom (terug)! Hoe was je echo? Ik vond t ook gênant om met een bebloede doos daar op die bank/tafel te gaan liggen! Maar idd, ze zijn wel wat gewend en niemand keek ervan op! Spannend en fijn dat je mag beginnen met de Clomid. Ik heb eigenlijk ook geen last van bijwerkingen, op de opvliegers na! Hopelijk jij ook niet!



@koemelk, herkenbaar wat jij schrijft over het vrijen op commando, dat is hier ook niet zo gemakkelijk altijd. M'n man en ik hebben ook in het begin van onze relatie advies gevraagd aan een seksuoloog, dat heeft ons seks-leven zo erg positief veranderd! Daar ben ik nog steeds ontzettend blij mee, dat we die stap destijds hebben genomen!

Jij bent begonnen met de Clomid, nu, toch? Krijg je nog een echo ergens deze cyclus?



@josee , jullie zijn echt toe aan vakantie, hè! Lekker hoor! Die stomme hormonen ook, ze doen maar gekke dingen met je! En af en toe lekker even janken kan zo fijn opluchten!



@loessie yeaah voor de positieve ovulatietest! Hahaha goed en fijn dat t uiteindelijk dan toch loont!

Veel plezier op het wachtbankje! Gezellig zo!



@nootje, je had vandaag je echo, toch? Ik ben erg benieuwd hoe dat was! Laat je het hier even weten?



@ hier heb ik vanochtend een echo gehad, er zit 1 grote cyste van 30mm (mislukt eitje van de vorige ronde) en 1 follikel van 15 mm. Beiden in m'n rechtereierstok. Links zat dit keer niets, alleen maar kleintjes. Arts schatte mijn kans weer goed in deze ronde. Bmsv was ook weer mooi dik en goed opgebouwd. Eisprong zal wel pijnlijker zijn dan vorige keren, vanwege de cyste die dan wsch mee springt. Ik had al een idee dat ik weer een cyste had, omdat ik hele vervelende krampen heb gehad de afgelopen dagen, die pijn herkende ik, helaas. Dus we gaan beginnen aan de klusweek en dan kom ik bij jullie op het bankje zitten!



Succes en liefs voor jullie dames!
Be kind!
@naffie Wat vervelend van je cyste. Gelukkig nog zeer goede kansen! Het gaat je vast lukken deze maand! Tot snel op t bankje...



@hier De ovulatie test was nog donker maar niet meer positief te noemen. Nu stop ik met alles controleren en ga ik afwachten. Blijf wel braaf mijn temperatuur bij houden, ben nogal een control freak Vandaag vreemde steken in mijn onderbuik. Ging net plassen en kon een paar tellen niet rechtop staan. Alsof er een pijnlijk draad tussen mijn vagina en buiknavel zat die te gespannen stond. Herkenbaar voor iemand? Het is nu geloof ik weg.. hoop niet dat het iets van een beginnende blaasontsteking ofzo betekend!



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
@naffie wat naar van je cyste, maar goed dat er wel een follikel groeit. Succes met de klusweek



@josee hier in het ziekenhuis krijg je een echo op dag 3 van de cyclus, dat is een uitgangsecho. Als dat goed is mag er met Clomid gestart worden. Daarna op dag 10 weer een echo om te kijken of er een eitje groeit.



@loessie succes met wachten, dat duurt altijd zo lang! De pijn die je omschrijft herken ik niet, maar het klinkt niet prettig. Als je het vaker hebt anders even naar de huisarts?



Mijn echo van gisteren was goed, ik mocht dus starten met Clomid! Vandaag tweede tablet op, en nog geen bijwerkingen ervaren gelukkig (maar wat niet is kan nog komen helaas). De echo zelf was minder gênant dan ik dacht, de assistente die het uitvoerde was heel vrolijk en aardig dus ik heb me geen moment geschaamd. Mijn gyneacoloog was de vorige keer iets 'strenger', wat mij minder op mijn gemak stelde.



Hoe verklaren jullie de ziekenhuisbezoekjes trouwens op het werk? Ik geef wel aan dat ik regelmatig naar het ziekenhuis moet, maar vertel niet waarvoor en zeg dat het privé is als ze er naar vragen. Ik twijfel er wel over om een leidinggevende in vertrouwen te nemen zodat in ieder geval iemand op de hoogte is. Ik vind het erg lastig.
@perta Jeeej gelukkig!! Ik heb de laatste keer pas opvliegers gehad na twee weken. Tenminste als dat kan haha. De pijn is nog niet weg. Ook maar even afwachten...



Ik heb op mijn werk gewoon verteld van de pcos.. ik vind dat het wel een beetje uit de taboesfeer mag komen en vertel er bijna altijd over als iemand vraagt of ik niet eens aan kinderen zou beginnen. De ziekenhuisbezoeken link ik dus aan de pcos. Zeg dat ik er medicijnen voor krijg en dat dat in de gaten gehouden moet worden. Blijf altijd een beetje onduidelijk
Alle reacties Link kopieren
Bleghhhhh even zeuren, mag dat?

Ik heb zo'n buikpijn sinds de echo en het vrijen, ik kan er nu gewoon niet van slapen! Zelfs pijnstiller helpt niet, warm bad niet, kruik niet.... Elke houding voelt ongemakkelijk of te pijnlijk! Wat moet ik nu?



Ik ga maar m'n boek uit lezen ofzo...
Be kind!
@naffie Ik hoop heel erg voor jou dat alles gesprongen is en dat je pijn nu over is!
Alle reacties Link kopieren
He bahh Naffie! Hopelijk is je pijn nu weg getrokken..! Afgelopen woensdag was ik toch benieuwd hoe het met mijn ei zat...dus een echo laten maken! Hij stond op springen zei ze, hij was nu 2,8x3,0 mm ! Ze vermoedde dat hij gister of vandaag zou springen... Maar ze raadde me om zaterdag( morgen) ook nog te klussen. Ik heb geen ovulatie testen meer gebruikt. Dus na morgen weer op het wachtbankje! @ Petra; wat fijn dat je met Clomid bent gestart! Spannend hoor! En wat het op het werk betreft; ik werk in het ziekenhuis en kan vaak even 10 minuten weg omdat ik zeg dat ik even naar de poli moet ( welke weten ze niet ;) )!!
Alle reacties Link kopieren
Zo heb hBest wel wat in te lezen zie ik. Zat even tot over mijn oren in werk en andere dingen. Daarom even niet geweest.



@josee84 spannend op het wachtbankje! (Duimduim) en lekker vakantie hoop dat je geniet



@naffie wat een lieve kerel heb jij hoop dat een gesprek bij de arts weer wat meer duidelijk maakt. Maar wat naar dat je zo'n pijn hebt zeg! Gaat het al wat beter met je.



@loessie44 wat fijn een positieve test! Nu ook op het wachtbankje zo spannend voor jou duim ik ook hoop echt dat je geen blaasontsteking hebt ofzo. (Duimduim)



@koemelk dat vrijen op commando ervaren wij ook als lastig. Mijn man had er best moeite mee en soms lukte het dan ook niet.



@petra25 wel fijn dat er eindelijk een diagnose is en je mag beginnen met clomid. De inwendige echo's vind ik steeds makkelijker worden maar blijft awkward wat mij betreft.

De bezoekjes hoef ik niet te verklaren, heb het mijn leidinggevende uitgelegd en als ik nu vrij moet dan is het gelijk geregeld zonder uitleg. Krijg gewoon vrij elke keer.



@tinlerbell mocht je nog meelezen wens ik je zoveeeeeeell succes toe met je iui!!!! Hoop dat het slaagt!



@hier de vorige ronde was mislukt en waren veeeeel te weinig zaadcellen (100.000 i.p.v. 1 miljoen)Dus nu 2e en laatste iui. Als deze niet geslaagd is dan gaan we door naar een ander ziekenhuis (verwijzing)en word het icsi. Hier zie ik wel enorm tegenop. Gisteren pregnyl zelf geprikt en dit keer een mooie blauwe plek ervan. Morgenochtend dan de iui, op Koningsdag nou de paashaas heeft hopelijk zijn best gedaan met de eieren en misschien oogt Koningsdag voor geluk



@iedereen voor wie het gebruiken kan en veel plezier morgen
per aspera ad astra
@Josee Nou dat is echt een superei! Niet te missen denk ik, veel plezier nog even!



@Daan De pijn is weer helemaal weg.. duurde maar 1 dag. Ik ga gewoon hopen dat het iets positiefs was Ik dacht ga nog even snel reageren om je morgen veel sterktr te wensen. Hoor je meteen of je een mooi ei hebt en de zaadcellen beter zijn? Spannend hoor.. hoop je snel op het wachtbankje te zien!!



@vrijenopcommando Is gewoon stom. Bij mijn man is het uiteindelijk nooit een probleem maar mijn zin is soms ver te zoeken... gelukkig lukt het ons tot nu toe toch maar ik snap het heel goed dat het soms vervelend kan zijn...



Fijne dag allemaal morgen!
Alle reacties Link kopieren
@loessie wat herkenbaar dat de zin om te vrijen weg is als het op commando moet. Ik vond het ook heel lastig en de glijmiddel was mn beste vriend.



@naffie wat vervelend dat je zo'n last va je buik had. Ik hoop dat het al een stuk minder is.



@alle andere op het wachtbankje of beginnende cyclus veel succes



@hier Ik lees jullie berichten wel mee maar reageer niet zoveel. Ik weet uit eigen ervaring hoe lastig het is als iemand zwanger is en je zelf ook zo graag wilt. Vandaar! Met mij gaat het wel goed. Had maandag een echo bij de vk. Daar vroeg ik of het er 1 of twee zijn. Ze zei nee hoor het is er maar 1. Vervolgens moest ik gisteren naar het zh voor een echo bij de fertiliteitsverpleegkundige. Ik zag gelijk twee vruchtzakjes. De ene groot met een kloppend hartje de ander heel klein. pff toch ff schrikken maar wel mn voorgevoel bevestigt. De kleine weten ze niet of die door gaat groeien. Ik heb waarschijnlijk (had 2 eitjes) eerst een eisprong gehad van het grote eitje en een tijdje later het andere eitje. (ach ja mn lichaam doet nooit hoe het normaal werkt) Dus over twee weken weer een echo om te kijken hoe het gaat. Ik zit nu dus in een wirwar van gevoelens en angsten. Ik hoop zo dat ze beide doorgroeien.
Alle reacties Link kopieren
@loessie44 wat lief thanx! En ja horen gelijk of kansen ok waren. Blij voor je dat die pijn maar 1 dag was en hoop at het een positief iets betekent



@nootje3 wat een verrassing! Kan me voorstellen dat je van je stuk bent ervan. Hoop dat alles goed gaat en beide kleine 💓 stevig doorgaan! Niet 1 maar 2 wondertje het is je enorm gegund
per aspera ad astra
Alle reacties Link kopieren
@daan; wow wat spannend allemaal! Vandaag dus je behandeling gehad, hoop ook dat de paashaas flink wat eieren voor je klaar had liggen !! Haha @ loessie; klopt dat vrijen op commando is ook niet, mijn vriend kan er ook niet heel goed tegen ! Kan ik me ook wel indenken! Merk dat door het Clomid gebruik ik ook iets minder zin heb en last heb v een droge vagina ( sorry voor de uitleg)! @nootje ; Wie weer toch 2 eitjes die groeien! Nu spannend in afwachting v wat er over 2 wkn gezien wordt! Probeer er iig v te genieten , je bent zwanger!!! Joehoe!! @ hier; koffers gepakt, huis aan kant! Vervelende buikpijn sinds 14u dus toch een ovu-test gedaan; hartstikke positief! Terwijl ik dacht dat ik woensdag/donderdag m'n eisprong had ...! Dus nog maar even doorgaan
@Nootje Ik vind het fijn dat je nog meeschrijft hoor.. jij bent ons voorbeeld Wat spannend zeg! Ik was al vol verwachting aan het wachten of het er een of twee zouden zijn en nu dit! Wat bijzonder zeg.. ik ga heel erg voor je duimen. Veel sterkte deze twee weken!



@Daan En? Ik hoop op goed nieuws!



@josee Fijne vakantie!!! Nog even doorgaan dus.. ach op vakantie is het misschien wat minder moeten! Ik merk dat we er hier na de hele lange tijd om de dag nu wel even klaar mee zijn



Hier gaat het zn gangetje, gisteren een test gedaan.. veel te vroeg haha maar dacht als ik een tuurstreepje zie dan ga ik niks drinken...was natuurlijk niets te zien en heb een maar maanden gehad dat ik dan toch niets dronk maar daar ben ik nu wel een beetje klaar mee.. Ik voel helemaal niks, zelfs de pijn in mn borsten is verdwenen. Nog even een weekje afwachten. Voelde mijn vorige menstruatie een week van tevoren al aankomen.. ach afwachten maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven