Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
en weten jullie hoe Maret is?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivadiva85 schreef op 25 maart 2014 @ 22:04:

Jasmijn Mae Nam is toch dat rustige deel van Ko Samui waar jij zat? Ik wil niet in zo'n toeristisch deel zitten namelijkKlopt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje een budget ah maken voor onze trip. Waar moet ik ongeveer op rekenen qua eten? Gaat dan om lunch en diner en hoeft niet fancy te zijn. We zijn met 4 personen.

En tips voor leuke eettentjes zijn ook welkom. Kaar, Yasmijn, Mayou?
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is zo moeilijk te zeggen. Wat jij veel vindt vind ik misschien wel meevallen.

Ik was bij Dreamland voor 15 nachten voor ontbijt, lunch, en overnachting, plus alle drankjes en twee of drie x diner ongeveer 1300 euro kwijt. Dat was voor 2 volwassenen en een peuter.

Daar heb ik dan ook niks voor gelaten. Dus dat is inclusief ijsjes en een heleboel gin tonics.

Daarbij komen dan nog alle kosten zoals binnenlandse vluchten, taxi's, 5,luxe overnachtingen op Samui, 2x heel luxe uit eten op Samui en 2x hotel in Bangkok. Al met al hebben wij zo'n 3000 euro voor ruim 3 weken opgemaakt. Excl. vlucht. natuurlijk.

3 weken Griekenland in het hoogseizoen is ook duur.
Alle reacties Link kopieren
Leuke eettentjes vind je echt op iedere hoek van de straat en daartussen. Het komt niet vaak voor dat je in Thailand niet lekker eet, tenzij je naar een Thais restaurant gaat dat door westerlingen wordt gerund.

Mocht je nog naar Samui gaan. In Bophut zitten een paar goeie restaurants, oa ook italiaans en frans, mocht je een avond geen zin hebben in Thais (kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit!)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips! Afgezien van tickets dacht ik aan rond 4500 euro voor 4 personen voor 3 weken. Heb hotels voor gemiddeld 100 per nacht incl ontbijt behalve bij Dreamland. Heb al 3 binnenlandse vluchten geboekt. Dus dan zou ik om en nabij 2500 euro voor eten en tripjes hebben. Is dat realistisch?



Mayou, er zijn 2 pubers bij die helaas denk ik ook wel eens iets anders willen eten, pizza ofzo
Alle reacties Link kopieren
Rm dat is prima te doen. Ga op Samui (in Chaweng) eens bij Ninja eten. Authentiek Thais en het kost geen drol. En dat in het door westerlingen overspoelde Samui. Ik vind het aan het eind van de vakantie altijd fijn om een keer luxe uit eten te gaan. Ik mag dan graag een stukje vlees eten. In Thong Nai pan zijn overal lekkere restaurantjes maar in het dorpje kun je echt Thais eten bij een restaurant met blauwe plastic stoeltjes. Yasmijn weet jij hoe het heet? Het is rechts als je het zandpad bij Dreamland uitkomt. De Italiaan op het zandpad bij Dreamland is geweldig. Heerlijke pasta's. The Living Room heet dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het heet.

Maar als je bij Dreamland richting receptie loopt, dan rechts achter de receptie langs (links is naar de straat) dan kom je langs een schooltjel en dan aan het eind van dat weggetje.

Aan de straat, blauwe stoeltjes.

Goddelijk en spotgoedkoop.



Aan dat weggetje zit in het begin aan de linkerkant nog zo'n leuk tentje. Heel leuk gebouwd met een mooie relaxtuin.



Welke hotels heb je nog meer, RM?



Wij zijn een keer op Samui aan het eind van de middag naar Chaweng geweest. Gillend weer terug

Toen zaten we in Fair House Villa's.Ook zo'n zalig oord! Heel afgelegen, ver weg van de drukte.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Schooltje, dus
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik mail je wel even mijn schema Yasmijn.



Het klinkt allemaal fijn. Even wat anders: ben een beetje ah lezen op het Tripadvisor forum en zag daar een topic over oplichters. Waar moet ik opletten behalve bij een taxi de meter aan laten zetten ? Of valt het allemaal wel mee dat ze toeristen als wandelende geldautomaten zien en moet je gewoon je gezond verstand gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste. Gezond verstand.

Ik ben nog nooit opgelicht in Thailand.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wij toen ook niet.

Inderdaad taxi de meter aan laten zetten en anders gewoon uitstappen dan zetten ze hem echt wel aan. En de tuktukschauffeurs je nergens anders heen laten brengen dan waar je naar toe wilt(al zou ik in Bangkok never nooit meer in een tuktuk stappen )

Oh en bij de Grand Palace en Wat Po liepen ze buiten rond en zeiden tegen ons dat het dicht was en ze ons wel naar een andere mooiere grotere tempel/boeddha etc wilden brengen maar dat was dus niet zo. Of ze probeerde kaartjes veel te duur te verkopen oid. Gewoon overal nee op zeggen en doorlopen naar de ingang.
Alle reacties Link kopieren
Wij bezitten een prima verstand maar zijn toch echt wel opgelicht in Thailand. Wisselgeld niet terugkrijgen , dat soort trucs. En niet een keer maar meerdere keren. Ik hoor ook van collegas (stewardessen/vliegers)die meerdere keren per jaar in Thailand komen dat het de laatste jaren stukken erger is geworden. Thai schijnen ook stukken onaardiger en zelfs aggresief te kunnen reageren dan jaren terug. OOk wij hebben die agressie gezien, iets niet kopen wat zij je willen aansmeren vinden ze vaak niet zo leuk.Veel collegas die prive ook nog meerdere keren per jaar die kant op gingen slaan het nu over, Thailand is voor veel niet meer wat het was. Zal voor iedereen anders zijn maar denk dat het met gezond verstand niet heel veel te maken heeft.Toerisme verpest veel (en ja, niet alleen in Thailand)
Alle reacties Link kopieren
@ Lisbeth: ik heb ook de ervaring dat het nu heel anders is dan vroeger, op vlak van vriendelijkheid en 'oplichterij'.

Ik ben inmiddels vier keer geweest. Twee maanden in 1999, een week in 2001 (na een ander land in ZO Azie), in 2006 twee weken op een heerlijk resort op Ko Samui, en onlangs bijna een maand. Een paar dezelfde plekken gedaan ook. En ik vind ook dat het heel erg veranderd is.



Ik had vroeger nergens het gevoel van een portemonnee op pootjes te zijn. Oké, je werd weleens 'opgelicht', om het zo maar te noemen. 'Gewoon' dat ze je een bepaalde prijs voor iets vroegen die veel te hoog was, dat je dat niet doorhad en gewoon betaalde, en zij daarbij gniffelden. Maar was wel altijd met de glimlach of zo (die typische gem scams heb ik niet meegemaakt, daar lees je vooraf ook alles over in je reisgids). Als je het één keer door had, zei je de volgende keer lachend iets van: way too expensive! En dan lachten zij ook, het was een spelletje, het spel van haggling, dat zij daar nu eenmaal hebben en wij niet.



Dit jaar leek het allemaal veel agressiever te gaan op één of andere manier. Ik had er soms echt een naar gevoel bij.

Er leek ook veel minder beroepseer te zijn of zo. Neem nu een massage. Dat ze je toeroepen van 'madame, massage?', dat had je vroeger ook al, zij het in mindere mate. Maar als je dan een massage nam, dan was het ook echt heerlijk. En als je dat dan zei, dan straalden ze ook echt. Ze waren trots op hun werk.

Dat heb ik dit jaar echt anders ervaren. Ik heb goeie massages gehad, maar ook veel slechte. Gewoon van dat geknijp dat iedereen zou kunnen doen. Vaak zelfs pijnlijk, en zij merkten dat niet eens aan mijn lichaamshouding, of het kon ze geen donder schelen. Als je ze maar je geld hadden. Dat gevoel had ik steeds vaker.



Zal wel een logische evolutie zijn wanneer een plek (die niet bij de 'eerste wereld' hoort) steeds toeristischer wordt, maar leuk hoef ik het niet te vinden…



En inderdaad, met gezond verstand heeft het lang niet altijd iets te maken.

Soms wel met je goed voorbereiden (bvb lezen over die typische gem-scams), maar een een slechte service of attitude kun je helaas weinig doen helaas...
Alle reacties Link kopieren
http://www.kohphanganairport.com/



Jaja!
Alle reacties Link kopieren
Bye bye Thailand.
Alle reacties Link kopieren
Welkom thuis dan Kaar!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thailandlovers, ik heb ook een vraag. Wij gaan in juli 3 weken naar Thailand met onze kinderen. Ik heb (met behulp van de tips hier)al een leuk schema opgezet.



Na aankomst in Bangkok willen we als eerste naar de River Kwai en de Erawan watervallen. Ik zie dat er online allemaal excursies worden aangeboden. Is dit handig om vanuit NL te boeken of kunnen we na aankomst in Bangkok ook naar de straat gaan waar alle touroperators zitten en daar een excursie uitzoeken? Ik heb geen idee hoeveel gedoe dat is als je daar bent. Zo willen we ook verder in de vakantie naar de Tree Tops in Khao Sok. Voor dit dezelfde vraag: is dit iets wat je het beste vanuit NL boekt of is het een eitje om daar te doen? Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het daar geboekt bij Greenwood travel (ook alleen maar omdat zij in ons hotel een kantoortje hadden). Maar volgens mij is het een eitje om daar alles te regelen.

Volgens mij barst het in Bangkok ook van die kantoortjes.
Alle reacties Link kopieren
En niet alleen in Bangkok, ook ter plaatse (plekke?) kun je alles regelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij willen dit najaar omgeveer 3 weken naar Thailand gaan.

Ik twijfel alleen over het weer. Onze vertrekdag staat nu gepland op 28 oktober, dan komen we aan in Bangkok en blijven we daar tot 1 november. Doordat we voor deze dag kiezen, kunnen we op 7 november (Loi Krathong) in Chiang Mai zijn.

We eindigen op 17 november op Koh Lanta, waar we op 20 november terug vliegen.



Loi Krathong festival meemaken lijkt me echt geweldig, echter zit ik met het weer. Als ik slecht weer krijg door op deze vertrekdag te gaan, maar zo wel het festival meemaak, is het me dat niet waard. Dan ga ik liever later, mis ik helaas het festival, maar heb ik de rest van de reis wél weer dat meewerkt.



Verder heb ik nog de vraag of iemand ervaringen heeft met Koh Lanta. Dit wordt de eerste, en laatste reis naar Thailand en ik zal verder in mijn leven ook niet snel de kans hebben om een bounty eiland te bezoeken. Mijn vraag dus: hoe is het weer in deze periode? Is het echt strandweer (dus geen 20 graden met koude zee)? En is het strand een beetje bounty eiland waardig? Is het een leuk eiland?



Alvast bedankt voor de antwoorden! Het gaat me een zal geld kosten, waar we al 2 jaar voor aan het sparen zijn, dus dan willen we ook zo veel mogelijk onze verwachtingen waar maken
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Het weer is in die periode juist weer goed aan het worden (regentijd is daar van april-oktober),. Ik ben ooit eens in november op Lanta geweest en dat was prima. Af en toe een bui, maar dat heb je daar sowieso regelmatig. Enne 20 graden en koude zee heb je daar nooit. Het is of warm en droog of warm en nat, behalve in het noorden in januari, dan kan het 's nachts koud worden, maar dan is het overdag nog steeds een graad of 30. En warm en nat is echt niet erg hoor, droogt zo weer op!

Ik heb Loi Krathong een keer in Bangkok meegemaakt, was mooi!!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je berichtje!



Fijn om te horen dat het qua datums niet eens zo slecht gepland staat!



Hoe heb jij het Loi Krathong festival in Bangkok gevierd?

En hoe vond je het strand van Koh Lanta? Was het echt dat idealistische witte zandstrand! En is het een beetje een leuk eiland?
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet bewust gevierd, ik was er toevallig voor mijn werk destijds tijdens Loi Krathong en vond het mooi, al die lichtjes, kaarsjes en bakjes op de rivier. Tegenwoordig woon ik in Azië en maak het vrijwel ieder jaar mee, ook een keer op volle zee, blijft mooi.



Ik kan me niet herinneren of het zand wit was, wel dat het een mooi zandstrand was waar je lekkere lange wandelingen kon maken. Ik vond het er leuk ja, maar het is absoluut geen feesteiland. Tripje naar koh Muk is zeker de moeite waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven