Mama worden in mei 2014 - deel 2

29-09-2013 11:20 1690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaa!! We zijn zwanger en in mei 2014 mogen wij onze lentekindjes gaan verwachten!!

NaamLeeftijdUDKindjeGeslachtBijz.hedenGDNaamMamaroos882529 april 20142emeisjeOrchidee_27276 mei 20142ejongen 02-05-2014mini orchideeMamanique298 mei 20142everrassing17-05-2014le petitJenn88259 mei 20141everrassing16-05-2014It's a Girl!!Oranje_vaas3012 mei 20142emeisje 13-05-2014vaasjes-t-b-r2213 mei 20141ejongen Nijntjelief3216 mei 20141ejongen 20-02-2014 Jayden Gordijn872619 mei 20141everrassing 4theroses3423 mei 20141everrassing sanny_823124 mei 20142ejongen Pistachio2924 mei 20141ejongen Dominoo2928 mei 20141emeisjeUkkepuk852829 mei 20141ejongen 09-04-2014 Joël





Vanaf nu kan iedereen de tabel bijwerken. Je kunt gewoon inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord



Lukt het je niet de tabel aan te passen dan is er altijd wel iemand die het wel kan
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:45
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoii,



Sanny: nou meid het zat je niet mee zeg!! Hopelijk wordt het beetje rustiger nu. En de kinderkamer zsm af. Geeft ook wel een rust denk ik!!



Oranje-vaas: je ik wil thuis bevallen. Jij ook? Er zijn volgens mij niet veel dames hier die dat willen. Grappig jij zegt mag nog wel even duren hoor die bevalling, terwijl ik denk liever vandaag dan morgen! Niet dat ik het beu ben of te zwaar of andere klachten heb, maar ik wil gewoon m'n kindje:):)



Ukkepuk: vervelend dat je onder volledige narcose moest. Waarom was dat? Joel woog niet veel, heeft dat ook te maken met het hellp syndroom? ( ik weet niet hoor heb er geen verstand van)

Hoe gaat het nu met jou??



Nijntjelief: wow super van jayden dat hij het zo goed doet! Hopelijk vallen de vaccinatie' s mee!! Weer een stapje dichterbij huis. Ben jij 24/7 in het ziekenhuis of Ronald cm Donald huis of rijden jullie op en neer??



Dominoo: het zit bij jou ook niet echt mee!! Gelukkig dat de kleine meid het wel goed doet. Maar ik denk dat je er erg onzeker van word. ( zou ik wel hebben denk ik)

Ik zit op nog net geen 10 kilo. Ik ben vandaag 37+4 weken.

Jij?

Leuk het bord al in huis.. Wij willen graag een sticker voor op het raam. Maar die kunnen we natuurlijk pas bestellen als hij/zij er is!



Orchidee: ik ben benieuwd wat de verloskundige er van vind.

Het is toch zo dat ze alleen kunnen strippen bij een 2e kindje of niet??

Leuk dat boxkleed. Ga er misschien ook nog wel voor kijken. Altijd handig 1 op voorraad. Stond hij in de folder? Wat is de afmeting? Staat dat er toevallig op?



Sinds dit weekend staat ons bed op klossen! Wat is dit gek zeg! Je voelt het echt dat je hoger ligt. Maar wel heel fijn met uit bed gaan. Ondanks mijn niet enorme buik!

Ik wordt overigens wel gek van dat plassen. Voor m'n gevoel kan ik erop blijven zitten...
Alle reacties Link kopieren
Jenn: ik weet niet of ze dat alleen bij een 2e doen volgens mij ook 1e, weet t niet zeker.

Nou de vk begreep mij maar.. Mijn bloeddruk is perfect en voor nu is het te vroeg, mijn vkpraktijk doet het vanaf 41 weken maar vanaf 40 weken doen ze ook als moeder het echt niet meer ziet zitten (een zoals ik )



Nu de update van mijn vk bezoek: helaas is hij niet ingedaald, nog niet een beetje wel voelde ze beweging boven mijn bekken dus hij ligt er wel klaar voor.. Advies was als mijn vliezen breken dan moet ik meteen liggen ivm dat er voor nu nog ruimte is tussen het hoofdje en mijn uitgang, stel je blijft rondlopen (wat normaal kan met een ingedaald kindje) dan kan de navelstreng om het nekje komen. Al bij al klinkt het beetje griezelig maar vk zegt dit vaker meegemaakt te hebben en is er niet zo van onder de indruk als de aanstaande ouders zijn

Volgende week weer controle en zien we wel verder, mijn gevoel zegt dat mijn eigenwijs mannetje niet gaat indalen omdat hij ook zoveel beweegd maar je weet maar nooit.



Hebben er meer dames van die rusteloze kuiten? Argggg bij mij lijken ze wel 50 kilo per kuit te wegen
Alle reacties Link kopieren
Jenn: sorry het boxkleed komt van trekpleister had het verkeerd geschreven.. Maar weet de afmeting niet maar is evengroot als een standaard boxkleed wat je in babywinkels hebt.

Het is echt de moeite waard voor dat geld 9,99! Die krengen zijn harstikke duur in een babywinkel.

Ik liep er toevallig tegenaan vandaag heb er niet op gelet of hij in de folder stond.
Alle reacties Link kopieren
Even gauw een tip: donderdag pampers 40% korting bij de Etos!
Alle reacties Link kopieren
@dominoo; fijn dat jullie meisje het toch goed doet, lijkt me wel schrikken als ze opeens niet meer beweegt... Bedankt voor de tip van de luiers, had laatst in een aanbieding al wat ingeslagen maar ga nu misschien nog maar alvast wat pakken halen... Wat betreft het aankomen; ik was bij 36 weken ruim 8 kilo aangekomen, nog wel vrij netjes vind ik Oh en trouwens zelfs nog wat minder dan bij zoontje rond die tijd, toen was ik in totaal ongeveer 12 kilo aangekomen... Hier hoop ik nu dus wel onder te blijven...

@orchidee; jammer dat je mannetje nog niet ingedaald is, maar het schijnt dat bij een 2e het kindje vaker niet indaalt... En het is ook maar in 10% van de gevallen dat de bevalling begint met het breken van de vliezen, en dat is dan ook vaak in vertrouwde omgeving...

@jenn; ik wil ook thuis bevallen ja, denk dat wij inderdaad tot de weinigen behoren... Veel mensen verklaren me volgens mij ook voor gek dat ik weer thuis wil bevallen, aangezien het de vorige keer eindigde in ziekenhuis voor knip + vacuümpomp... Maar ga het toch weer proberen
Alle reacties Link kopieren
Sanny: ik schrok van je posttijdstip van gisteren: 4.05 uur, dat was vast weer een slechte nacht! Ik heb ook veel slechte nachten, maar meer dan eruit gaan naar het toilet doe ik maar niet, ik ben bang dat ik dan helemaal niet meer kan slapen.

Fijn dat je wat hulp hebt gekregen van je ouders en schoonouders, en ja, dan smelt je wel weer door je kindje he, heel herkenbaar! Kunnen je (schoon-)ouders je in de kraamperiode en daarna ook een beetje helpen?



Strippen: kan ook bij 1e kindje hoor, bij mij 3x gedaan toen, pas de 3e keer had het effect maar de keren ervoor vond ik het ook niet zo pijnlijk (al is lekker natuurlijk anders).



Nijntje: fijn dat je hier ook post en niet alleen op fb! Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag is gegaan met de vaccinaties, een spannende dag voor jullie.



Ach Dominoo: zo herkenbaar, alles perfect willen voorbereiden en goed willen doen, maar niet weten hoe. Ik heb me bij 1e zwangerschap ook suf gelezen en allerlei avonden bezocht, en toch leer je het pas echt in de praktijk. Was erg onzeker de 1e week toen, maar je moedergevoel volgen werkt het best hoor! Sterkte meid. Lijkt me inderdaad lastig, weinig beweging, ik bof maar dat ik daar bepaald geen twijfels over heb met een zeer beweeglijk kindje.



Hebben jullie (veel) striae op je buik trouwens? Ik had al wat na oudste en heb er nu wel weer aardig wat bij, ondanks goed smeren. Hoort erbij, maar wel een beetje jammer...



Orchidee: ja jammer van het indalen, maar maak je maar niet teveel zorgen he? Ach ja, die rusteloze kuiten, pfff hier ook flink aanwezig!



Oranje_vaas: ik heb dat ook hoor, ik geniet nog erg van het zwanger zijn, bevalling mag gerust nog even op zich laten wachten! Hoe benieuwd ik ook ben naar het kindje...Grappig die verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Orchidee: jammer dat de kleine nog niet ingedaald is. Hopelijk gaat hij het snel doen. Nog even volhouden meid! Het duurt nu echt niet lang meer.



Oranjevaas: ik vind dat je groot gelijk heb hoor, dat je het weer thuis wilt proberen. Iedere bevalling is anders! Zit jij ver van een ziekenhuis vandaan? Ik 10 minuten.



Mamanique: ik heb gelukkig nog geen striae op m'n buik.



Vanmiddag ben ik verrast met een babyshower! Wat leuk! Het was erg gezellig. En leuke cadeautjes gekregen!

Verder heeft de baby het volgens mij nog goed naar z'n zin daarbinnen!!
Alle reacties Link kopieren
Jen: bedankt voor je woorden vind t op het moment fijn om te horen "het duurt niet lang meer" ook voor jou is het bijna zover zag ik.



Oranjevaas: klopt dat zij vk ook dat het vaker voorkomt bij 2e kindje, ach we wachten gewoon af
Alle reacties Link kopieren
@jenn; wat leuk een babyshower! En goed verwend dus

Wij wonen ook dichtbij het ziekenhuis, 5 min als je doorrijdt, dus dat scheelt...

@mamanique; bij de eerste kreeg ik wat striae rond m'n navel in de laatste 2 weken helaas... Dat vervaagde uiteindelijk wel behoorlijk, maar nu wordt het weer wat meer zichtbaar en lijkt nu ook wat meer te worden. Maarja, je doet er zo weinig aan...



Vandaag weer een beetje te druk geweest (hele bijkeuken opgeruimd en schoongemaakt, en ook de hele bovenverdieping gedaan), zo dus maar lekker m'n bedje in... Morgen eventjes shoppen met vriendin, de allerlaatste spulletjes en lekker lunchen!
Leuk Nijntje dat hij ontspannen raakt door de muziek! Super dat het nu ineens snel gaat. Ik hoop dat de vaccinatie goed uitpakte?



Hier gaat het weer beter gelukkig. 2de paasdag lekker ontbeten maar rest van de dag zowat alleen geslapen. Althans, eerste paar uur lukte het net niet omdat ik last had van maagzuur, eenmaal wat ingenomen daartegen was ik zo weg. Even wat gegeten, was zo moe dat ik weer ging liggen en ondanks herrie van beneden en volle licht (dacht ik hoef toch niet nu te slapen want straks avondeten dus liet gordijn open) viel ik zo weer in slaap. Had het dus echt ff nodig. Ben nog niet helemaal fit maar ben gelukkig meer verkouden dan echte griep, en verkoudheid is toch meer te handelen, dus valt me erg mee. Alleen AUW wat doet hoesten en niezen zeer. Vriendlief weer vrijwel helemaal fit, arme zoonlief wel weer met 39 graden naar bed, maar verder wel best praatjes gelukkig. Alsof het met hem vanaf zondag goed ging maar sinds dinsdag weer terug is...



@Oranje_vaas ik heb idd eigen zaak, gelukkig wel tieners in dienst zodat de boel zonder me door kan draaien, maar er zijn wel dingen die ik zelf nog wil afhandelen. Als de baby er is kan ik het allemaal loslaten, moet als control freak zijnde wel opletten dat ik dat ook doe. ;)

We gaan komend weekend maar gewoon weer hoopvol aan de slag met babykamer. Vriendlief haalt morgen na zijn werk de kast bij ikea dus hopelijk kunnen we het dit weekend afronden. Schoonzusje komt logeren, hopelijk helpt ze dan ook ff met alle wasjes, dan hebben we flinke inhaalslag. Mag ook wel als je al 36 weken zwanger bent....



Oh ja @Oranje wat maagzuur betreft, ik las zo pas (toen ik 's nachts klaarwakker was ;) ) mijn dagboek van 1ste zwangerschap en las toen al dat het me zo tegen viel dat ik nog steeds last had van maagzuur ondanks indaling. Ik hoopte ook dat ik minder last zou hebben maar ik heb het nu vaak zelfs 's ochtends. Verloskundige zei ook wel dat bv ander orgaan je maag zo klein kan duwen. Theoretisch gezien kan de kleine omhoog komen (dat zei verloskundige tegen me toen hij goed lag en beetje was ingedaald, maar misschien was ze bij jou al verder ingedaald) maar kans is klein. Let je op waar je de hik voelt? Hoewel dat bij mij ook beetje varieert, soms iets onder de navel, meestal gelijk met navel...



@Dominoo goed dat je het toch heb aangekaart. Enig idee waardoor kindje rustiger was? Hier varieert het ook wel....haha ik had gisteravond snickers reep gegeten, beter niet kunnen doen 's avonds laat, tot 's avonds 12 uur werd er druk gestuiterd in mijn buik. Vandaag was het stuk rustiger, schrok er ineens van (voel me ook niet zo lekker vandaag) maar gelukkig voelde ik uiteindelijk toch beweging.



haha wat hormonen betreft pfff, als ik met zoonlief naar kinderfilm kijk kan ik me echt ergeren aan de slechterik. En toen ik vandaag reclame zag voor kwf kankerbestrijding moest ik al bijna huilen. Maar ik ben ook bekaf vandaag en ik merk dat mijn hormonen erg aan moeheid is gekoppeld. Soms ken ik mezelf echt niet en ben ik bijna bang voor zo 'n postnatale depressie, maar als ik weer eens goed heb geslapen voel ik me weer normaal.

Qua kilo's aangekomen was het ongeveer 10 kg, valt me wel mee.



@Orchidee: met mijn verloskundigen is afgesproken dat ze op 39 weken zullen proberen te strippen, ze waarschuwde wel dat de kans kleiner is dat het helpt, maar soms staan ze er dus wel voor open. Wow 38 weken, je bent nu wel al echt dichtbij joh, super!



Wat thuis bevallen betreft, @oranje_vaas ik kan me op zich wel voorstellen dat je het nu weer wil proberen, want vaak gaat 2de bevalling toch makkelijker dus groter kans dat het nu wel lukt. Ikzelf wil sowieso in ziekenhuis en hoop dat ik op tijd weer ruggenprik kan krijgen.



@Mamanique vervelend he de slechte nachten. Ik ga er ook niet altijd uit hoor, maar soms als ik zo klaarwakker ben doe ik het wel, dan voel ik onrustig, en ik merk wel als ik even eruit ben geweest dat ik rustiger ben en makkelijker weer in slaap val. Hopelijk slaap ik vannacht weer goed....vannacht ging het wel maar sliep pas tegen 1en, werd wel vaak wakker maar sliep weer snel, wel heel onrustig. Had geen tijd voor middagdutje en morgen ook weer niet, dus maar hopen dat het nu weer eens goed gaat....



Hihi wat 1ste zwangerschap betreft, ik weet nog wel toen kraamzorg weg was dat we meteen 3 dikke boeken over baby's hadden gekocht. Uiteindelijk weinig gelezen. Ik ben nu ook niet zo ongeduldig omdat ik nog wil genieten van de tijd die ik nu heb, aan de andere kant met slecht slapen / veel moe zijn mag het ook wel komen. Maar liefst had ik nog energie en genoot ik er nog ff van.

Hoe voelt het voor degene die al kindje hebben? Het lijkt me wel stuk zwaarder...ik ben bang dat baby bv van 5 tot 7 's nachts wakker is en dan zoonlief half 8 wakker = dat ik nauwelijks kans heb om te slapen. Zoonlief heeft nog wel middagdutje maar hoe makkelijk ik baby ook om die tijd kan laten slapen...en zoonlief naar creche brengen / ophalen, stel baby slaapt net en die moet je dan weer in maxicosi doen....maar ik weet dat 1ste kindje veel op schoot of in kinderwagen sliep (dat ik ging wandelen zodat ie in slaap viel), ik denk dat ik nu sneller in bedje zal leggen dan toen. Oh ik hoop zo dat ik dan weer meer energie heb dan nu, maar in hoeverre dat zo zal zijn met 2 kids....



Striae valt hier gelukkig erg mee. Vorige keer kreeg ik het wel aan onderkant van borsten, gelukkig zie je dat niet zo makkelijk.



Leuk Jenn88 een babyshower! Zeker leuk uitgestald in babykamer en box, van wat je kreeg?



Nou ik heb weer veel getyped, toch wel handig dat ik snel kan typen. ;) Hoop dat ik jullie niet lastig val met zo 'n lap tekst haha.
Oh ja wat vaak plassen betreft, ik heb al tijdje dat ik 's avonds voor het slapen ga plassen, tanden poetsen en automatisch daarna weer op de wc zit. drink ook wel vaak flinke kop thee vooraf maar toch, zo vlak achter elkaar....ben blij dat ik het tot dusver met 1x per nacht redde maar begint langzaamaan al vaker te worden....



op buik kunnen slapen, niet meer met kussen tussen de benen, makkelijker opstaan en bukken, en niet zo vaak naar wc hoeven, oeh en vooral geen zwangerschapskleding meer hoeven dragen, ik kijk er best naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Superleuk Jenn, zo'n verrassing! Hoe werd je verrast, bij je thuis of ergens anders? Wat werd er gedaan en wat heb je gekregen? Leuk om er meer over te horen!



Orchidee, hoe gaat het vandaag met je? Ik gun je dat je er nog lekker van kunt genieten (zoals ik), maar als dat niet meer gaat, hoop ik gewoon maar dat je kindje snel komt. Het valt me op dat je inderdaad veel minder schrijft, jammer joh, dat je het nu zo pittig hebt. Kop op! Je weet waar je het voor doet he, als je al zo'n lief kindje hebt rondlopen!



Sanny: heerlijk dat jij zo snel kunt typen, heb ik weer wat leesvoer Hoewel, er ligt ook nog een flinke stapel boeken en tijdschriften op me te wachten. Nou ja, mooi voor het geval ik overtijd raak en echt niet meer weet wat ik nog eens zou moeten doen (niet dat ik me ooit verveel).



Ik heb dat ook hoor met het vele plassen, heb inderdaad de behoefte om veel te drinken en steeds dan weer voor die paar druppels naar het toilet omdat de baby erop drukt.



En Sanny (en anderen): dat is voor mij ook zo'n punt van onzekerheid: kan ik het wel, 2 kinderen? Hoe organiseer ik dat allemaal goed en hoe stem ik het op elkaar af? Hoe zal de kraamtijd en het eerste jaar zijn als je niet alles kunt inrichten naar dat ene kindje?



Ervaringsdeskundigen zijn er in dit topic geloof ik niet he, Janine zou een 3e kindje krijgen, maar die schrijft niet meer mee volgens mij. Misschien dat er uit het andere meitopic iemand is die meeleest en advies heeft? Ik houd me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Sanny: je alles is nog uitgestalt ja, maar heb wel heel erg de neiging alles netjes op te ruimen :-) morgen toch maar eens doen!!

Hopelijk kom je een heel eind dit weekend met de babykamer en de wasjes!



Mamanique: m'n moeder kwam naar me toe. Die moest iets afgeven ergens, ze zei dat kom ik even een bakkie doen.

Toen ze bij me was wilde ze even naar kruitvat en een paar andere winkels hier op het dorp. Het was prachtig weer dus ik ging wel mee hoor :-)

We zijn. 1,5 uur weg geweest, en toen we thuis kwamen zat heel m'n huiskamer vol en alles was versierd!! Dus echt heel leuk! ( vond wel dat ma in de laatste winkel erg lang aan het neuzen was,(het was nog net geen tijd, haha) terwijl we er een dag ervoor ook geweest waren. Haha.



Eerst hebben we lekker wat gedronken en gegeten. Heel veel lekkere zoete dingen. Beetje high tea achtig met blauwe en roze tintjes. Het was niet zo heel lang hoor van 3 tot kwart over 5.

Toen kregen we een quiz, waar ik cadeautjes mee kon verdienen. En later nog een spel. Waar ze Dingen moesten uitbeelden die ik moest raden. Erg leuk.



Wat heb ik gekregen: rompertje, knuffeltje, boekje, speelgoed, fotolijstje,chocolaatjes, kaplaarsjes, spuugdoekjes, doucheschuim. M'n moeder heeft nog geborduurd voor me, zo leuk! Een speentje, beertje, kinderwagen, veiligheidsspeld en dit op een handdoek genaaid! Echt super!

Ik ben goed verwend he!!
Alle reacties Link kopieren
Mamanique: het ging vandaag wel wat beter maar ik kan bijna geen stap meer zetten of ik heb weer een harde buik

Dat maakt me zo moe want ik weet dat het geen (voor)weeen zijn maar toch steeds die buiken die me valse hoop geven..

Hij blijft goed bewegen dat vind ik dan wel weer fijn dan denk ik bij mij eigen: hey hij wil me laten weten dat hij het gewoon nog lekker na zijn zin heeft

Morgen dochter laatste dagje naar school en dan meivakantie kan ik vanaf morgen echt genieten door alle rust te nemen, wat langer slapen enz..

Ik hoop gewoon zo dat hij "op tijd" komt over 12 dagen uitgerekende datum we zullen het zien

Nog bedankt voor je reactie

Hoop dat mijn dipje me snel verlaat zodat ik deze laatste dagen kan genieten!



Hoe gaat het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Het valt me nu pas op dat ik echt van de poppetjes ben in mijn verhalen
Alle reacties Link kopieren
O leuk Jenn, dat klinkt echt gezellig! Alleen al dat ze er de moeite voor doen maakt het heel speciaal.



Precies Orchidee, zo moet je maar denken, beter dit dan dat je steeds twijfelt of je nog wel beweging voelt, tenminste, dat lijkt mij.



Haha, nu je het zegt, met die poppetjes kun je wel je eigen reactie makkelijk terugvinden tussen de andere berichten Tenzij anderen het ook veel gaan doen he
Alle reacties Link kopieren
@sanny; gezellig hoor jouw lange verhalen!! Fijn dag het weer wat beter gaat, hopelijk kom je dit weekend ver met kamertje en wasjes!

@jenn; klinkt superleuk je babyshower, leuke dingen ook gekregen!

@mamanique; was idd wel leuk geweest een ervaringsdeskundige met al 2 kindjes, ben ook echt benieuwd hoe dat is.. Heb gelukkig wel paar vriendinnen (ken ik van zwangerschapsgym van m'n zoontje) met een peuter en baby. 2 kindjes is wel zwaar maar omdat je heel veel dingen al een keer hebt meegemaakt gaat het ook wel makkelijker en ben je veel relaxter. Heb ik me tenminste laten vertellen

@orchidee; wow nog maar 12 dagen, schiet echt op! Lekker uitrusten de komende dagen, hopelijk kan je er nog een klein beetje van genieten!
:( orchidee ik denk dat ik zelfde heb als jij tijd terug: blijven hoesten door vastzittend slijm wat zo een zeer doet :( wat nu extra irritant is is dat ik steeds tijdens uitademen soort krakend geluid hoor. Vorige nacht sliep ik al onrustig, vanaf 4 uur helemaal niet meer, voelde me echt een zombie die dag. Lukte gewoon niet door dat rare gekraak. Gelukkig moesten we gister al met zoontje voor controle bij soort longconsulente zijn en kon ze meteen naar mij luisteren. Gelukkig geen bronchitis, wel vastzittend slijm. Heb bruistabletten gekregen maar helpen dus niet veel....ik lag om 8 uur al in bed vanavond maar sliep pas tegen 11en en nu dus alweer ff wakker. Ben maar wat gaan eten (door moeheid al nauwelijks gegeten dus nu wel honger) en thee met lading honing, hopelijk maakt dat weer wat los. Ging met 38,5 graden naar bed en moet opletten dat niet zo blijf want dan wel kans op bronchitis.

Hopelijk slaap ik zo goed....met al deze energie tekort heb ik ook niets aan mijn dagen, loop nu alweer bijna week te rommelen qua verkoudheid.....
Alle reacties Link kopieren
Mogge allemaal...waar staat de koffie?

Heb vannacht wel aan je gedacht Sanny, was bij mij ook weer 3x niks met slapen. Zullen we samen theedrinken vannacht?

Begin hier nu ook een beetje te hoesten, hopelijk trekt het wat weg. Vervelend dat gekraak bij uitademen, ik ben ook hypergevoelig voor geluid 's nachts op 't moment, bijv. al als man zwaar ligt te ademen ofzo.

Ach ja, de laatste loodjes he, hopelijk kan ik vanmiddag wat slapen. Heb jij die mogelijkheid vandaag wel? En is het bij jou nog een beetje gegaan in de 2e helft v/d nacht?



Oranje_vaas: ja, dat hoor ik hier en daar ook wel, waarschijnlijk moet je ook wel flexibeler omgaan met de slaapjes overdag, anders kom je helemaal nergens meer!



Zijn er dingen die jullie nog per se willen/moeten doen van jezelf voor je 'klaar' bent voor de bevalling? Zowel praktische dingen als leuke dingen?



Hoorde laatst iemand over babyboek van 1e kindje afm, daar ligt voor mij ook nog wel een afmaakklusje, heb nog niet alles ingevuld geloof ik.

Ik ga proberen wakker te worden onder de douche, fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oranjevaas: ja bijna uitgerekend! Ik kan niet wachten, nog 11 dagen! Er veel overheen gaan zal wel niet want wil gestript worden met 40 weken en dan maar zien of het werkt, in ieder geval ga ik genieten van de laatste dagen met zen 3tjes als gezin



Sanny: ohh echt vervelend! Weet precies hoe je, je eigen voeld

Ik heb het toen opgegeven met middeltjes en het zijn gang laten gaan dit heeft maar liefst 2 weken geduurd ook dat krakend geluid dat is het vervelendste want daardoor wil je hoesten!

Beterschap de komende dagen!



Mamanique: hier sinds deze week alles gedaan wat ik wilde doen zoals grote boodschap, nog wat kleertjes en schoentjes voor dochter gehaald.

Oja ik heb kunstnagels (wel kort hoor) speciaal voor de baby gedaan, alleen moet ik woensdag weer dat is 1ding wat ik perse gedaan wil hebben omdat er 1 af is en dat vind ik niet charmant hahaha ach ja t zit allemaal tussen je oren he vooral door de hormonen



Vraagje: wanneer maken jullie het babybedje op? Hier bijna uitgerekend en het kriebelt om het te doen maar is niet zo verstandig denk (stof) of heeft er iemand tips?

Hoorde van vriendin dat kraamverzorgster het perse anders wilde doen dus alles moest eraf.. Ik heb respect voor hun werk en vaardigheden maar ik weet hoe het moet en doe dit dan ook en ik haal niets eraf

Tenmiste ik denk dat ik weet hoe het moet haha zo zou ik het doen:

1 Moltonhoeslaken

2 hoeslaken

3 hydrofielluier ter hoogte van hoofdje

4 dekentje (geen dekbed)

5 lakentje onder dekentje en dan rand omslaan om het dekentje.



Hoor graag als het anders moet/kan
Alle reacties Link kopieren
Ow en ik maak het bedje natuurlijk kort op ter voorkoming van verstikking.



En over het stukje kunstnagels bedoelde ik speciaal voor baby korte nagels, het leek namelijk dat ik schreef: speciaal nagels voor de baby haha terwijl ik al 6 jr dit doe.
Alle reacties Link kopieren
@sanny; jeetje weer zo'n nachtpost, zit jou echt niet mee! Nu ook dat hoesten erbij... De enige remedie is rustig aan doen denk ik, hopelijk heb je die mogelijkheid de komende weken...

@mamanique; de afgelopen 2 weken ben ik behoorlijk druk geweest en de echt noodzakelijke dingen wel gedaan. Wil aankomende weken het huis goed bijhouden, en idd ook het opgroeiboek van zoontje bijwerken en alle foto's van afgelopen jaar uitzoeken enzo. Oh en alvast de adresstickers en postzegels gaan plakken en bij de Xenos alvast wat roze ballonnen en slingers enzo halen. Maar allemaal dingetjes waarvan het niet heel erg is als dat niet meer zou lukken...

@orchidee; lekker hoor dat aftellen!! Wiegje ga ik pas opmaken als bevalling gaat beginnen denk ik, anders vind ik het idd niet fris ivm stof enzo. Dat opmaken klinkt helemaal goed, zo ga ik het ook doen. En dan zo laag mogelijk opmaken...
Alle reacties Link kopieren
Meelezer zwanger van de derde meldt zich

Toen mijn tweede geboren werd zat de eerste nog in de luiers, was best een pittige tijd. Toch went het ook snel genoeg hoor! Je verzint vanzelf allerlei trucjes om het jezelf makkelijk te maken.

Ik vond het pas echt pittig worden toen de oudste niet meer sliep, en ze allebei flink spookten.

Maar komt allemaal goed
Alle reacties Link kopieren
Oh en hebben jullie trouwens nog Koningsdag plannen?
@Orchidee: Oef 2 weken hoesten, nou ja op zich heb ik 1 week al gehad zullen we maar denken. Ik heb vanmiddag afspraak bij de huisarts, ik ben benieuwd.

Mamanique jammer dat je ook zo wakker was. Moet zeggen dat het me vaak helpt even eruit te gaan (behalve nu met dat krakerige geluid), misschien ook eens proberen? Ik sliep pas na 6en....lag om 5 uur in bed en er was helikopter wel half uur aan het vliegen in de buurt, zeker op zoek naar inbrekers. En voelt echt heel stom met dat krakerige ademen, alsof je zo op je adem ga letten dat je uiteindelijk hyperventileer. Op 'n gegeven moment met koptelefoon muziek geluisterd als afleiding maar je blijft dat gekraak wel horen. Gelukkig sliep zoontje tot half 9 en kon ik nog even blijven liggen omdat het papadag is vandaag. Vanmiddag maar weer proberen te slapen....



@toosnickloos bedankt voor bericht hoeveel weken zwanger ben je nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven