Canada met kleuter

01-04-2014 23:00 81 berichten
Voor onze dochter eind dit jaar naar school gaat, willen we nog een keer buiten het hoogseizoen om op vakantie. En aangezien we graag een keer naar Canada zouden willen, dachten we, waarom niet nu dan? We kunnen in september vakantie opnemen.



Het is de eerste keer dat dochter mee gaat vliegen, zie een beetje op tegen de reis (met name het deel naar schiphol, daar lang wachten, dan nog vliegtuig in) maar goed, dat hoort erbij. In Canada willen we graag met een camper een rondreis maken, waarbij West Canada het meeste trekt.



Wie is er geweest, wat zijn de absolute must sees, en wat de totaal overrated locaties die je achteraf gerust had kunnen missen? Wat is er haalbaar met een kleuter (nou ja, dan nog net geen vier dus), qua reisroute? Hoe ging dat met jouw kind tijdens de reis in het vliegtuig? De iPad gaat mee, dat doet al veel, verder is ze niet huilerig ofzo, hooguit gaat ze tegen wildvreemden hele kletsverhalen ophangen En hoe ging het in de camper? Ze moet gewoon in een kinderstoeltje geloof ik?



Alle tips van harte welkom!
Jummie, wijn...

Jammer dat je niet een doosje zo even mee terug neemt!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je naar Kelowna gaan dan is Mission Hill wel een aanrader! http://www.missionhillwinery.com Prachtige winery!
Ik zie door de bomen het bos niet meer zeg. De route zijn we ongeveer wel uit. Maar nu: de camper of toch de auto? Man heeft een lichte voorkeur voor auto, maar camper heeft een aantal voordelen (wc bij je, makkelijker met ontbijt, evt zelf koken af en toe, niet steeds koffers in- en uitpakken). En veelal mooiere locaties dan de hotel die betaalbaar zijn.



canadaonline heeft dan weer hele leuke bouwstenen, o.a. een paar dagen op een ranch, maar dat is dan weer met een auto (en duur, maar wel inclusief een aantal activiteiten).



Ik kom er even niet uit, moet het maar een weekje laten rusten denk ik.



@Lisbeth, zijn jullie er al uit?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle info!



Wij gaan voor de eerste keer naar Canada in Mei, en yes! met de camper, ook voor de eeste keer!



Tickets en camper zijn geboekt, nu vraag ik me af of ik de campgrounds reserveren moet!



Zal het druk zijn in mei?
Wat ik her en der lees niet. Sterker nog, het kan zijn dat niet alle wegen open zijn als het weer tegenzit, en het kan nog flink koud zijn 's nachts. Las dat meren ook regelmatig nog bevroren zijn. Na het derde weekend van mei begint echt het seizoen. (dat is wat ik tegenkwam aan info tenminste).



Wat wordt jullie route? En ben wel benieuwd naar welke campings jullie gaan, dat vind ik lastig uitkiezen namelijk.
Wij gaan waarschijnlijk Calgary-Banff-Yoho/Kootenay-Jasper-Wells Gray-Kelowna-Manning-Vancouver doen. (in grote lijnen)
Alle reacties Link kopieren
In mei hoef je nog niet te reserveren, er ligt dan waarschijnlijk nog sneeuw op plekken en idd, meeste meren zijn nog bevroren. Momenteel is het -3 en het sneeuwt, maar het zou toch wel op moeten warmen binnenkort, ( hoop ik.. ) hou het weer in de gaten en als je kan er evt je route op aanpassen. Als je pech hebt zijn er modderstromen in het voorjaar wat bijvoorbeeld een weg af kunnen sluiten.

Veel plezier! Ook in mei is het prachtig!
Alle reacties Link kopieren
May long weekend is mei 17, 18 en 19, dat is het startschot van het seizoen! Vorig jaar was het een paar dagen daarvoor nog 5 graden maar op de zaterdag 28 graden, zo snel kan het omslaan!
Haha ik dacht wie is er nog zo idioot vroeg wakker, maar tijdsverschil natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Haha het is net bedtijd hier
Alle reacties Link kopieren
Jij bent trouwens wel vroeg wakker zeg!!
Dochter werd wakker van een nachtmerrie om half vier. En ik heb last van slapeloosheid, als ik dan uit bed moet dan kan ik niet meer inslapen. Wordt een lange werkdag...maar ja, je doet er niet veel aan. Veel canada-googelen maar vandaag
Alle reacties Link kopieren
Onze route zal Vancouver - Kelowna - Revelstoke -Banff - Lake Louis - Jasper - Clearwater - Kamloops - Whistler zijn. Maar het is nog niet concreet want mijn reisgids is net op de weg.



Wij vertreken op 15 mei naar Vancouver via Chicaco en terug op 15 juni via Washinton(- voor 1 nacht).



suckerpunch83, bedankt voor je tips, zal het weer in de gaten houden en mijn route niet te vast maken! Hoop dat het weer zal snel mooi geworden zijn zoals vorige jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit topic al vanaf het begin, want wij gaan deze zomer (ook) naar Canada. Heb al veel leuke tips gelezen (bv. wijn drinken bij Kelwona )!



@ Soley: hebben jullie inmiddels al de keuze gemaakt voor een camper of auto?

Wij hadden alles al uitgezocht met auto en hotels en bedachten ons toen ineens dat met een camper natuurlijk ook kan. Hebben daar toen nog naar gekeken, maar waren al zo ver met uitzoeken (en daar zat al heel veel tijd in) dat we er voor gekozen hebben om bij de auto en hotels te blijven. Konden ook niet zo goed vinden hoe het zou zitten met campings ed. dus als het goed bevalt dan gaan we zeker nog een keer met de camper.



Wij hebben inmiddels alles al geboekt (vliegtickets, auto en hotels). We gaan de volgende route nemen: Vancouver - Harrison Hot Springs - Kelowna - Revelstoke - Yoho - Banff - Lake Louise - Jasper - Wells Gray - 100 Mile House - Quesnel - Prince George - Smithers - Prince Rupert (dit stuk doen we met de boot; Inside Passage) Port Hardy - Telegraph Cove - Campell River - Tofino - Victoria - Vancouver.



Heb er super veel zin in en ben al aan het aftellen!
Leuk al die voorpret



Ik heb nu vier offertes liggen, varieert van 4500 tot 9200 euro...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een groot verschil zeg! Heb je van verschillende organisaties offertes en dan van verschillende routes?
Drie zijn van een camperreis, twee voor 22 dagen en een is 24 dagen, vlucht camper en hotel in Calgary en Vancouver. Tussen de 4500 en 5600 euro. Die ene dure is geweldig, maar zoooo duur. Is via canadakids, met bouwstenen. Die reis is inclusief autohuur, accommodaties, verschillende activiteiten (paardrijden, vlotvaren, treinrit e.d.) en vlucht. Ik was er bij het opvragen al een beetje bang voor dat ie heel duur zou zijn



Maar voor dat verschil kun je de activiteiten doen, camping betalen, en dan hou je nog over denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook bij Canadaonline gekeken. Super website en leuke reizen met die bouwstenen, maar super duur inderdaad... Wij hebben uiteindelijk alles zelf geboekt. Maar hebben wel veel 'afgekeken' van de reisorganisaties en op basis daarvan onze reis gepland. Gaan nu een week langer voor minder geld



Hoe zien de andere reizen er uit, zit er wat voor je bij?
Aaargh, besluit man ineens dat ie toch liever naar Whistler gaat dan naar de Okanagan Valley... Weer omgegooid. Wat het wordt:

1. Vlucht naar Calgary

2. Camper ophalen en naar Banff

3. Banff

4. Naar Kootenay NP

5. Kootenay

6. Naar Yoho

7. Yoho

8. Icefields Parkway, via Lake louise, overnachting ongeveer halverwege

9. Naar Jasper

10. Jasper

11. Jasper

12. Naar Blue River

13. Blue River

14. Naar Wells Gray

15. Wells Gray

16. Wells Gray

17. Naar Cache Creek

18. Naar Whistler

19. Whistler

20. Naar Vancouver

21. Vancouver

22. In de middag vlucht naar Amsterdam



We hebben twee offertes nog liggen, een voor 23 dagen en een voor 25. We zouden dan een extra dag Vancouver nemen en dan hebben we nog ergens een dag. Maar die is 500¤ duurder, dat pakket, komt vooral door iets hogere camperhuur en hotel (3 nachten ipv 1). Ga nu proberen of ik bij de goedkopere de andere vluchten kan regelen, want dat onderdeel scheelde maar 50¤....
Waar we wel achterkwamen, de camperverhuurder verhuurt geen autostoeltjes erbij. Dochter is bij vertrek 3 en 9 maanden, is nu zo'n 15 kg. In NL mag ze met dat gewicht in een stoelverhoger. In Canada mag dat pas vanaf 18 kg. Jammer, want een stoelverhoger is veel makkelijk mee te nemen dan een autostoel!

Ervaringsdeskundigen hiermee?
Kun je niet gewoon zo'n ding bij de Wallmart kopen? En zet 'm alvast te koop op het eindpunt van je reis via het allesamerikaforum. Kans is dat je er dan nog wat voor terugkrijgt.

Zo worden wel meer spullen die men voor de reis aanschaft verhandeld. Ik zelf koop bijv. altijd 'n koelbox en 'n grilltoaster, maar ik heb ze gedoneerd aan de lieve forumster waar ik in Calgary m'n laatste nacht doorbracht.
Dat zal wel moeten inderdaad, daar aanschaffen. Heb daar stiekem helemaal geen zin in, dat soort dingen heb ik het liefst op voorhand allemaal geregeld, hoef ik me er op vakantie niet mee bezig te houden. Maar ja.



We hebben geboekt trouwens! 25 dagen
Even uppen.



Canada-kenners, wat zullen we doen? We hebben een route gepland, en, wat een luxe, nog drie a vier dagen "over".

Nu de vraag, waar we die door gaan brengen.



De route: Calgary-Banff-Radium Hot Springs-Yoho-Lake Louise-Jasper-Wells Gray-Whistler-Vancouver.



Opties:

- Glacier NP toevoegen, dus na Radium Hot Springs via Golden daarheen rijden, de volgende dag doorbrengen, en dan richting Yoho.

- Na Whistler naar Sechelt rijden (Sunshine Coast) en daar een par dagen doorbrengen (dan is het wel al dik medio september)

- Na Whistler naar Manning Park rijden en daar nog een paar dagen doorbrengen



Wat zouden jullie doen?

Vancouver Island is geen optie, als we daarheen gaan willen we het echt goed doen, en die tijd is dan weer te kort.
Alle reacties Link kopieren
quote:soley79 schreef op 26 mei 2014 @ 21:21:

Even uppen.



Canada-kenners, wat zullen we doen? We hebben een route gepland, en, wat een luxe, nog drie a vier dagen "over".

Nu de vraag, waar we die door gaan brengen.



De route: Calgary-Banff-Radium Hot Springs-Yoho-Lake Louise-Jasper-Wells Gray-Whistler-Vancouver.



Opties:

- Glacier NP toevoegen, dus na Radium Hot Springs via Golden daarheen rijden, de volgende dag doorbrengen, en dan richting Yoho.

- Na Whistler naar Sechelt rijden (Sunshine Coast) en daar een par dagen doorbrengen (dan is het wel al dik medio september)

- Na Whistler naar Manning Park rijden en daar nog een paar dagen doorbrengen



Wat zouden jullie doen?

Vancouver Island is geen optie, als we daarheen gaan willen we het echt goed doen, en die tijd is dan weer te kort.



Drie vier dagen is echt wel genoeg om het beste van Vancouver Island te zien, dus ik zou toch aanraden om naar Tofino te gaan.



Ik ben zelf 2 dagen in Tofino geweest, en 1 dag Victoria, en echt een van de hoogtepunten van de reis.
100 Mile House? Die had ik tussen Whistler en Jasper in en heb er 'n paar dagen op 'n ranch (Springlake Ranch) gezeten. Heerlijke omgeving met 'n meertje en veel natuur in de middle of nowhere. Gratis gebruik van kano's en waterfietsen en je kunt er uiteraard ook paardrijden. Een logcabin kostte maar 70 dollar per nacht, paardrijden was iets van 25 dollar voor een rit van 2 uur. Ontbijt was inbegrepen en diner was iets van 'n tientje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven