Vanaf welke leeftijd slippers?

24-04-2014 21:20 67 berichten
Ik heb een zoon van 4 met maat 28. Ik zat vandaag even te zoeken naar sandalen, maar wat ik leuk vind is niet in zijn maat (vaak t/m maat 26).



Dan kom je óf op sportieve sandalen die ik gewoon niet mooi vind, of op teenslippers. Ik vraag me alleen af vanaf welke leeftijd ze daar een beetje mee overweg kunnen. Op gewone slippers kan hij iig niet lopen, die schuiven zo van zijn voeten af. Je hebt ze ook met een bandje achter, maar vraag me af of dat niet snel irriteert bij de tenen op daar de hele dag op te lopen.



Vanaf welke leeftijd konden jullie kinderen goed op slippers lopen, en hadden ze last van het teenstuk?
Alle reacties Link kopieren
Zoon en dochter allebei vanaf 3. Oudste loopt het liefst de hele zomer op slippers, al zat er laatst wel een vast tussen twee planken, terwijl hij rende en toen maakte hij een lelijke smakkerd!
quote:Star schreef op 24 april 2014 @ 22:03:

En deze lekkere retro sandalen?



http://www.stoute-schoene ... andalen-16360-bruin-twi22



Ach, die zijn gewoon schattig van lelijkheid



Ik zou toch oppassen met die hele platte slippers. Voor een paar uurtjes af en toe zal het niet veel uitmaken, maar geen hele dagen. Voor mezelf koop ik ook niet van die ultraplatte dingen, er moet een beetje ondersteuning in de zool zitten. Hoe leuk ze soms ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier kan zoon van nu 8 pas sinds vorig jaar met slippers overweg, zo'n birkenstock-achtig model van de Hema (T-model wordt het hierboven genoemd). Naar school toch gewoon sandalen omdat hij met slippers sneller struikelt.

Zoon van nu 4 wil graag (hij heeft gewone plastic teenslippers met elastiek aan achterkant) maar na een paar stappen is ie ze kwijt, en met wat pech ligt ie languit op de grond. Geen succes dus.



Ik vind Teva's zelf wèl leuk en dat soort hebben ze ook beiden. Oudste sinds een paar jaar met een dichte voorkant, wat stoerder (ook van bv Perry, wel aanzienlijk mindere kwaliteit). Heb dit jaar Keen gekocht, is dat wat?

Voor die van 4 vind ik Birkenstock (echt en alles wat erop lijkt) leuk. Daarnaast de teva's van vorig jaar voor riviertjes, zee etc.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 24 april 2014 @ 23:08:

Hier kan zoon van nu 8 pas sinds vorig jaar met slippers overweg, zo'n birkenstock-achtig model van de Hema (T-model wordt het hierboven genoemd). Naar school toch gewoon sandalen omdat hij met slippers sneller struikelt.

Zoon van nu 4 wil graag (hij heeft gewone plastic teenslippers met elastiek aan achterkant) maar na een paar stappen is ie ze kwijt, en met wat pech ligt ie languit op de grond. Geen succes dus.



Ik vind Teva's zelf wèl leuk en dat soort hebben ze ook beiden. Oudste sinds een paar jaar met een dichte voorkant, wat stoerder (ook van bv Perry, wel aanzienlijk mindere kwaliteit). Heb dit jaar Keen gekocht, is dat wat?

Voor die van 4 vind ik Birkenstock (echt en alles wat erop lijkt) leuk. Daarnaast de teva's van vorig jaar voor riviertjes, zee etc.



Die van Keen vind ik echt heel vreselijk, sorry



Denk dat ik gewoon voor de Kiplings ga, T-band zal idd wel beter blijven zitten, en doe een pleister om het teenstukje.



Bedankt voor de tips iig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 24 april 2014 @ 23:21:

[...]





Die van Keen vind ik echt heel vreselijk, sorry



Nou lekker dan...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ook alvast pleisters op de knieën plakken?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 24 april 2014 @ 23:31:

[...]





Nou lekker dan... Ik zei toch sorry...
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 24 april 2014 @ 21:29:

[...]





Ja, da's voor jongens echt anders



In de kleine maten is er nog wel wat keus, maar vanaf maat 28 schijn je je jongenskleuter alleen maar in Teva-achtige modellen te kunnen laten lopen. Da's leuk als je van Teva's houdt, maar daar hou ik dus niet van Wacht maar tot maat 36 en hoger. Dan krijg je herenmaten en die zijn veul breder dan kinderschoenen. Ben erg benieuwd of ik nog ga slagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geloof ik dezelfde sandalen smaak penelope...vorig jaar had zoon de kipling sandalen,maar die waren supersnel kapot. Hij heeft toen de rest vd zomer op zijn havaianas gelopen. Ik heb nu voor de twee oudsten bij dolcis birckenstock achtige slippers gehaald. Middelste had ze vorig jaar al,bleven supergoed.



Jongste is 1,5. Hij heeft wel nog teva s. Maar zodra ze grotere voetjes dan maatje 25 ofzo krijgen vind ik die gewoon te geiten wollen sok...
quote:janine82 schreef op 24 april 2014 @ 21:50:

Reef slippers zijn hele fijne slippertjes, dochter van 2 loopt er ook op....Reef inderdaad, daar voetballen, rennen en klimmen ze mee.
Alle reacties Link kopieren
Die retro sandalen! Zulk soort had mijn zoontje in maat 21 toen hij net liep.



Mijn 4 jarige heeft maat 26 en die krijgt gewoon weer teva's. Niet omdat ze zo mooi zijn. Maar hij vindt met water spelen geweldig en dat gaat niet met birkenstocks. En teva's zijn onverwoestbaar.
Alle reacties Link kopieren
Om op de vraag van de slippers terug te komen. Geloof dat mijn zoontje iets van 3 was. Hij liep iig al snel op slippers. Opa en oma woonden toen in het buitenland en we liepen daar allemaal altijd op slippers.
quote:nina1966 schreef op 24 april 2014 @ 23:50:

[...]

Wacht maar tot maat 36 en hoger. Dan krijg je herenmaten en die zijn veul breder dan kinderschoenen. Ben erg benieuwd of ik nog ga slagen.

Vanaf 36 al ..

Hopelijk geen groeispurt meer dan deze zomer, ik vind het nu met 35 al lastig zat. Zoon van 6 heeft vrij smalle lange voeten. Als die volgend jaar al in de herenmaten terecht komt slaag ik helemaal niet meer
Alle reacties Link kopieren
Zo gauw als ik kon lopen deed mijn moeder in de zomer teenslippers bij me aan haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 25 april 2014 @ 13:27:

[...]



Vanaf 36 al ..

Hopelijk geen groeispurt meer dan deze zomer, ik vind het nu met 35 al lastig zat. Zoon van 6 heeft vrij smalle lange voeten. Als die volgend jaar al in de herenmaten terecht komt slaag ik helemaal niet meer35 werd idd al moeilijker en 36 nog net iets minder keus. Ga je hoger bijna of zeg maar helemaal geen keus. Heb nog steeds geen sandalen dus, allemaal te breed. Hij moet nu maat 39 hebben voor de lengte maar heeft nog steeds smalle kindervoeten. Ga straks (meivakantie) ff in de wat duurdere winkels met engelse merken kijken. De laatste verkoopster dacht dat ik daar betere kansen zou hebben. Het was haar ook al opgevallen dat er weinig tot niets binnenkomt in die maten.
Als de herenmaat 36 te breed is, kun je natuurlijk ook een uniseks kleur damesmodel aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Teva heeft leuke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven