Confrontatie met vriendin die man probeerde af te pakken.

22-04-2014 11:29 122 berichten
Ruim 22 jaar was ik bevriend met een vrouw. Zij heeft echter twee jaar geleden geprobeerd mijn man (met wie ik al 24 jaar samen ben) van mij af te pakken door hem te verleiden en hij ging voor de bijl. .Daarna heeft hij het aan mij opgebiecht. Ik was boos op allebei. Maar... zij ontkende alles!! Ik was daar heel boos over. Ik heb in haar aanwezigheid mijn man gebeld zodat ze het wel toe móest geven. Ze weigerde om haar excuses aan te bieden. Overigens had zij 9 jaar eerder tot twee keer toe ook haar toenmalige vriend bedrogen, hetgeen in het hele dorp bekend was. Ze wilde pertinent niet dat ook dit nieuwe vreemdgaan van haar weer uitkwam. Dat zou slecht zijn voor haar reputatie. Natuurlijk kwam het toen alsnog uit,. Zij was daar woest over. Ik heb het mijn man inmiddels vergeven ( dat klinkt makkelijk maar dat is het beslist niet! We zijn inmiddels 2 jaar verder) Ik wilde ook haar ter verantwoording roepen: "waarom doe je een vriendin dit aan"? Ik wilde op zijn minst sorry horen en ik was bereid om haar te vergeven. De berichtjes en mails die ik in de loop van de tijd heb verstuurd ( dat waren er slechts enkele en ja: in sommige was ik heel boos) heeft ze uitgeprint. Ze is ermee naar de politie gegaan en heeft aangifte gedaan van stalking en ook van smaad (omdat ik het rondbazuind zou hebben). Ze meet zich sindsdien ook een slachtofferrol aan omdat "het vreemdgaan veel minder erg was dan het feit dat dit bekend is gemaakt".

Ik probeer haar sindsdien volledig te negeren maar dat is wel lastig in zo'n kleine gemeenschap met gezamenlijke kennissen. Nu heeft een andere vriendin mij ingelicht dat zij het na twee jaar wel welletjes vindt en dat ze haar heeft uitgenodigd voor een feestje. Ik heb er wel grote moeite mee als ik zie dat anderen gewoon een gesprek met haar aangaan terwijl zij mij zo harteloos heeft verraden. Ik weet niet hoe ik haar tegemoet moet treden. Negeren is nauwelijks een optie en komt de gezelligheid op het feestje ook niet ten goede. Ik wil het feestje niet bederven. Wat zouden jullie doen??
quote:diamond-gloss schreef op 24 april 2014 @ 08:45:

[...]





En met hem in 1 huis wonen herinnerd je niet aan het vreemdgaan?Ja ook dan word ik er aan herinnerd, inmiddels gaat het tussen mij en mijn partner zo niet goed dat ik op het punt sta om de relatie te beeindigen
quote:esmesas schreef op 24 april 2014 @ 11:38:

[...]





Ja ook dan word ik er aan herinnerd, inmiddels gaat het tussen mij en mijn partner zo niet goed dat ik op het punt sta om de relatie te beeindigen



Ik las het net in je topic..

Heel veel sterkte want het zal ondanks alles niet makkelijk zijn na zoveel jaar..
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties. Het heeft veel stof tot denken opgeleverd en ik heb besloten om niet naar het feest te gaan.

Dat besluit geeft me heel veel rust. Gelukkig voelen wij ons erg gesteund door anderen in deze keuze. Dit bewijst maar weer eens dat je misschien wel heel veel kennissen hebt, maar dat er maar een paar echte vrienden zijn. Die koesteren we en de rest zoekt het maar uit.
Dus jouw vent zit achter een vriendin van jou aan. Vervolgens mocht zíj 2 jaar lang niet meer op feestjes komen. En hij nog wel.



En nu voelen júllie je gesteund.



De arme man, het is toch wat dat je ex-minnares op een feestje mag komen en het nu zo zielig is voor jou en je partner.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 25 april 2014 @ 12:26:

Dus jouw vent zit achter een vriendin van jou aan. Vervolgens mocht zíj 2 jaar lang niet meer op feestjes komen. En hij nog wel.



En nu voelen júllie je gesteund.



De arme man, het is toch wat dat je ex-minnares op een feestje mag komen en het nu zo zielig is voor jou en je partner.



Man is vreemdgegaan, TO heeft met het hele dorp gedeeld dat die sloerie van die modezaak die arme, weerloze man op slinkse wijze heeft verleid. Nu verwacht ze dat die sloerie voor de rest van haar leven straf heeft en dat haar vriendinnen daaraan meewerken.



Die arme man kon er ten slotte ook niets aan doen.....



Lieve TO, ik begrijp heel goed dat je boos bent op je voormalige beste vriendin. Maar het is inderdaad opvallend dat zij van jou nog steeds door het stof moet, terwijl je man nergens meer op aangesproken wordt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 25 april 2014 @ 15:38:

[...]





Man is vreemdgegaan, TO heeft met het hele dorp gedeeld dat die sloerie van die modezaak die arme, weerloze man op slinkse wijze heeft verleid. Nu verwacht ze dat die sloerie voor de rest van haar leven straf heeft en dat haar vriendinnen daaraan meewerken.



Die arme man kon er ten slotte ook niets aan doen.....



Lieve TO, ik begrijp heel goed dat je boos bent op je voormalige beste vriendin. Maar het is inderdaad opvallend dat zij van jou nog steeds door het stof moet, terwijl je man nergens meer op aangesproken wordt.



Grappig ik lees toch iets anders.



Man en vriendin bedriegen vrouw. Vrouw is woedend en confronteert beiden. Man gaat blijkbaar door het stof en vrouw besluit hem te vergeven. Vriendin (ook hoogverraaad dus!) ontkent de affaire botweg en smeert vrouw bovendien een aanklacht wegens stalking en smaad aan. Ik vermoed zomaar dat de sociale uitsluiting van de vriendin meer te maken heeft met haar gedrag na het bedrog.



Dat vrouw heeft besloten haar man te vergeven is haar zaak. Het is nobeler (of naïever) dan ik vermoedelijk zou zijn, maar ze zegt zelf dat daar heel wat aan vooraf is gegaan. Het lijkt wel of niemand dat heeft gelezen.



TO, ik vind het heel verstandig dat je niet naar het feest gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 25 april 2014 @ 15:50:

[...]





Grappig ik lees toch iets anders.



Man en vriendin bedriegen vrouw. Vrouw is woedend en confronteert beiden. Man gaat blijkbaar door het stof en vrouw besluit hem te vergeven. Vriendin (ook hoogverraaad dus!) ontkent de affaire botweg en smeert vrouw bovendien een aanklacht wegens stalking en smaad aan. Ik vermoed zomaar dat de sociale uitsluiting van de vriendin meer te maken heeft met haar gedrag na het bedrog.



Hier mist nog het stukje waarin TO meldt dat ze hun hele vriendenkring uitgebreid op de hoogte heeft gebracht. TO lijkt bovendien vooral boos op vriendin, terwijl man toch echt degene is die ontrouw was. (Al vind ik het wel een rotstreek van die vriendin natuurlijk.)



Dat vrouw heeft besloten haar man te vergeven is haar zaak. Het is nobeler (of naïever) dan ik vermoedelijk zou zijn, maar ze zegt zelf dat daar heel wat aan vooraf is gegaan. Het lijkt wel of niemand dat heeft gelezen.



TO, ik vind het heel verstandig dat je niet naar het feest gaat.



Dat ben ik met je eens, het is verstandig dat ze thuis blijft.



Wat mij vooral stoort is dat ze schrijft over anderen die het begrijpen en TO en haar man steunen. Haar man was namelijk net zo fout als die vriendin.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Mag ik erbij zijn op het feestje? vechten! vechten!

Of lekker snedige opmerkingen gaan maken. "Zo, weer op jacht? wiens man moet er deze keer aan geloven?" "Hoe staat het met de jeuk tussen de beentjes?" "Pas je nog in je bustiertje of zie ik het goed en zijn er wat pondjes aangekomen?" "Hoe is het met je modezaak? Zo te zien moet de modepolitie eraan te pas komen" "Hoor jij niet ergens in een motelkamer een man te ontvangen?" "Heb je wel geld gevraagd van alle kerels met wie je het hebt gedaan? Anders heb je straks naast een vochtig tochthol ook nog een pensioengat"
Misschien ben ik heel raar maar als mijn man en mijn goede vriendin het met elkaar zouden doen zou ik denk ik op allebei even kwaad zijn. Ook tussen vriendinnen is het hoogverraad.



En volgens mij richt haar woede zich bijna nog meer op de nasleep (ontkennen, aanklacht) dan op het vreemdgaan zelf. Tenslotte heeft ze ook haar man kunnen vergeven voor het vreemdgaan.



Dat de echte vrienden de man steunen klinkt inderdaad nogal belachelijk. Hij is tenslotte niet bepaald het slachtoffer.
Alle reacties Link kopieren
Een kleine gemeenschap, die man doet het uitgerekend met haar beste vriendin en het hele dorp word erbij betrokken.

Hij heeft er met die wip voor gezorgd dat zij zich nergens meer kan vertonen zonder met zijn affaire geconfronteerd te worden.



Drijfzand kan niet eeuwig thuis blijven of verwachten dat het hele dorp rekening blijft houden met zijn affaire van 2 jaar geleden.

Zij zal toch een keer door die zure appel heen moeten bijten.

Hoe langer zij daarmee wacht hoe meer beladen dat moment word.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 25 april 2014 @ 16:00:lekker snedige opmerkingen gaan maken. "Zo, weer op jacht? wiens man moet er deze keer aan geloven?" "Hoe staat het met de jeuk tussen de beentjes?" "Pas je nog in je bustiertje of zie ik het goed en zijn er wat pondjes aangekomen?" "Hoe is het met je modezaak? Zo te zien moet de modepolitie eraan te pas komen" "Hoor jij niet ergens in een motelkamer een man te ontvangen?" "Heb je wel geld gevraagd van alle kerels met wie je het hebt gedaan? Anders heb je straks naast een vochtig tochthol ook nog een pensioengat" Dat zou mijn vrouw ook gedaan hebben.



In elk geval smult daar het hele dorp mee van de capriolen die Drijfzand en haar voormalige vriendin uithalen terwijl ze hun pijlen op elkaar richten en de aanstichter buiten schot blijft.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 25 april 2014 @ 16:17:

[...]

Dat zou mijn vrouw ook gedaan hebben.



In elk geval smult daar het hele dorp mee van de capriolen die Drijfzand en haar voormalige vriendin uithalen terwijl ze hun pijlen op elkaar richten en de aanstichter buiten schot blijft.Dat is toch raar? En die man maar de vermoorde onschuld uithangen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 25 april 2014 @ 16:10:

Een kleine gemeenschap, die man doet het uitgerekend met haar beste vriendin en het hele dorp word erbij betrokken.

Hij heeft er met die wip voor gezorgd dat zij zich nergens meer kan vertonen zonder met zijn affaire geconfronteerd te worden.



Drijfzand kan niet eeuwig thuis blijven of verwachten dat het hele dorp rekening blijft houden met zijn affaire van 2 jaar geleden.

Zij zal toch een keer door die zure appel heen moeten bijten.

Hoe langer zij daarmee wacht hoe meer beladen dat moment word.Dat is precies de kern van de zaak. Ondertussen verschuilt ook hij zich achter de slechte vriendin.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
BWitched, "het loeder" alle schuld geven is de weg van de minste weerstand voor Drijfzand en haar man.

Dan kunnen ze allebei hun kop in het zand blijven steken over de staat van hun eigen relatie.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 25 april 2014 @ 16:41:

BWitched, "het loeder" alle schuld geven is de weg van de minste weerstand voor Drijfzand en haar man.

Dan kunnen ze allebei hun kop in het zand blijven steken over de staat van hun eigen relatie.



Dat is waar. Het is alleen jammer dat het hele dorp daar aan mee moet doen. Ik vermoed ook zomaar dat de man van "het loeder" daarom zo boos was.



Ik vind het rot voor TO dat ze in deze positie zit en ze kan weinig anders doen dan wegblijven.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Idd, wegblijven is ook een optie. Misschien wel de beste optie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als je je gevoelens niet meer kon richten op die 'vriendin' (wat uiteraard een k*twijf is) , en gewoon alle verantwoordelijkheid neer zou leggen bij je man.

Ook maf dat jullie je halve omgeving erbij betrekken, zelfs bij de reden om niet naar het feest te gaan.

Je lijkt 1 kamp te vormen met je man, zodanig dat het inderdaad lijkt alsof de 'vriendin' hem dit allemaal aangedaan heeft, alsof hij het niet wilde.
Alle reacties Link kopieren
Komt toch bij ook bij mij over dat je de schuld bij de vrouw legt en bij je man je hand boven zijn hoofd houdt.



Tenzij je mijn beste vriendin zou zijn nodigde ik loeder niet uit. Anders zou ik zeggen vecht het uit onder elkaar. Als ik er steeds rekening mee zou moeten houden dat mensen niet met elkaar overeenkomen mag ik tegen weinig mensen meer babbelen. Misschien denkt die vriendin van jou er ook zo over. Dat het na 2 jaar genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
quote:drijfz@nd schreef op 22 april 2014 @ 11:29:Ik zou andere vrienden kiezen en een streep onder de gezamenlijke vriendschappen zetten. Dit komt toch nooit meer goed. Trouwens, ik vind dat jij wel heel erg in je slachtofferrol blijft zitten. En door je verhaal hier zo gedetailleerd neer te zetten vind ik niet chique. Weet je zeker dat je raad wilt van ons of is dit een manier om je vroegere vriendin een hak te zetten???
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2014 09:44
Reden: onnodig quoten OP
% gewijzigd
na 3 regels weet ik het antwoord al: jij hebt besloten dat jouw man het slachtoffer is in dit verhaal

sterkte voor hem, eerst tegen zijn zin gewipt en nu ook nog een probleem met zijn vrouw, de stakker
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 25 april 2014 @ 16:00:

Mag ik erbij zijn op het feestje? vechten! vechten!

Of lekker snedige opmerkingen gaan maken. "Zo, weer op jacht? wiens man moet er deze keer aan geloven?" "Hoe staat het met de jeuk tussen de beentjes?" "Pas je nog in je bustiertje of zie ik het goed en zijn er wat pondjes aangekomen?" "Hoe is het met je modezaak? Zo te zien moet de modepolitie eraan te pas komen" "Hoor jij niet ergens in een motelkamer een man te ontvangen?" "Heb je wel geld gevraagd van alle kerels met wie je het hebt gedaan? Anders heb je straks naast een vochtig tochthol ook nog een pensioengat"En dan zal iedereen denken, goh wat een sterke vrouw en goh wat gaat ze er goed mee om? Of wellicht denken ze wat triest dat ze haar man die hem erin gehangen heeft zo de hand boven zijn hoofd houdt? Ik weet wel wat ik zou denken.
Alle reacties Link kopieren
Gaat man ook niet naar het feestje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven