kind (4 jaar) in rugdrager of draagdoek?

25-04-2014 08:33 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan komend weekend naar de Efteling voor een paar dagen, en zullen dus veel gaan lopen. Ons kind van net 4 kan prima lopen uiteraard, maar voorzie een beetje dat een paar dagen slenteren in een pretpark op een gegeven moment niet meer zo vlotjes gaat. Behalve in het park zelf, lopen we ook van en naar de parkeerplaats, van en naar het hotel, etc.



Ik ben geen kenner in draadoeken e.d., maar kan een kind van 4 jaar (ik denk bijna 20 kilo?) nog in een draagdoek of rugdrager?
Alle reacties Link kopieren
TO, als je nog steeds open staat voor het idee van een drager zou ik een Rose & Rebellion Kleuterdrager huren bij een webwinkel of draagconsulent (google op draagzak huren).

Grotere kinderen gaan dragen wanneer je het niet gewend bent kan erg zwaar zijn, maar met een goede drager is het voor korte stukken prima vol te houden.



En ja, ik draag mijn zoontje van bijna 3 met z'n 12 kilo ook nog rustig uren achter elkaar. Hij doet nog rustig z'n dutjes op de rug en is maar wat blij zo hoog te zitten als er weer iemand met z'n hond aankomt. Hij kan prima rennen en lopen trouwens, maar heeft daar niet altijd zin in (en ik heb niet altijd zin om er op te wachten).
Alle reacties Link kopieren
het is al een wat ouder topic, maar toch graag een ervaring toevoegen:



een buggy in de efteling is geen probleem, je kunt je buggy in de buggystalling bij de attractie plaatsen. heb je geen kind in de buggy, dan zou ik kiezen voor zo'n opvouwbare bolderwagen, ook daar kun je je kind af en toe nog een stukje in zetten.



een 4jarige in een draagzak is echter ook geen probleem. onze dochter van bijna 5 en 17 kilo, gaat nog regelmatig in de rugdrager. op vakantie heb ik geen zin in een buggy meeslepen en deze is op het strand ook helemaal niet praktisch. aangezien ook 4 jarigen aan het einde van een lange dag wel eens vermoeide beentjes hebben en 4 kinderen vrolijk en fit houden dan best een uitdaging is, hebben wij gekozen voor een stevige rugdrager, waar ze dan af en toe in mag, ook voor langere stukken indien nodig.

bij een goede rugdrager is dit prima te doen, maar probeer dit wel eens en train jezelf hier ook in.

mijn jongste van 3 heb ik dit jaar nog mee genomen met de 5 km van de avondvierdaagse. de rugdrager kun je aan het begin van een attractie achterlaten, daar waar je ook je gewone rugzak achter laat.
Alle reacties Link kopieren
/
Je gaat meerdere dagen. Dit betekent dat je niet van 10 tot 18 in het park bent waarschijnlijk. Ik zou lekker relaxed de leuke dingen doen met veel rust. Buggy mis ik hoor nu kinderen ouder zijn. Ideale pakezel
quote:Shenandoah schreef op 25 april 2014 @ 09:04:

[...]





Wij hebben een kabelslot wat we dan meenemen (voor het geval dat) en zetten hem dan vast bij de uitgang/ingang/buggystalling van de atractie.

Als je geen buggy meer hebt zou ik voor een rugdrager gaan en niet voor een draagdoek denk ik.

Maar goed, die van ons is 1,5 jaar en 12,5 kg :P Scheelt bijna de helft.



+1

wij hebben een zoontje van 2,5 en hebben een bolderkar. Werkt prima! Bolderkar kan helemaal uit elkaar (helaas geen opvouwbare, die gingen echt boven budget) en de losse onderdelen zijn makkelijk in de auto te vervoeren. Verder hier ook een rugdrager voor bv wandelen op vakantie in de bergen, en laatst nog met koningsdag gebruikt toen meneer niet meer wilde lopen.

Voor de bolderkar en evt rugzak gebruik ik wel een kabelslot om hem ergens aan vast te zetten als we weg gaan. Mijn (gelukkig oude gare, kan nog 1x mee buggy) is namelijk een keer gestolen in een vakantiepark.
quote:Shenandoah schreef op 04 juni 2015 @ 20:56:

[...]





+1

wij hebben een zoontje van 2,5 en hebben een bolderkar. Werkt prima! Bolderkar kan helemaal uit elkaar (helaas geen opvouwbare, die gingen echt boven budget) en de losse onderdelen zijn makkelijk in de auto te vervoeren. Verder hier ook een rugdrager voor bv wandelen op vakantie in de bergen, en laatst nog met koningsdag gebruikt toen meneer niet meer wilde lopen.

Voor de bolderkar en evt rugzak gebruik ik wel een kabelslot om hem ergens aan vast te zetten als we weg gaan. Mijn (gelukkig oude gare, kan nog 1x mee buggy) is namelijk een keer gestolen in een vakantiepark.Heb je gezien van wie de post is die je +1-t ?
quote:mafalda schreef op 26 april 2014 @ 11:03:

Ik zit dit met verbazing te lezen, is dit nou serieus of niet?

Met 4 jaar in een pretpark trokken mijn kinderen het met gemak een hele dag slenteren.

Bergwandelingen of winkeken kan ik mij nog voorstellen dat ze vervelend worden en niet meer willen lopen, maar in een pretpark????Bij mij niet. Mooi de buggy mee ook heel geschikt als lastwagen voor jassen en tassen. Ideaal.
T kind is al bijna een puber...
Rugdrager of doek is niet handig met 'in de attractie, uit de attractie, in de rugdrager, uit de rugdrager'. Is toch elke keer wat gesjor om kind erin te krijgen en dat ding op je rug te doen. Een buggy of bolderkar daar kunnen ze makkelijker in en uit stappen. Ben wel fan van dragers en draagdoeken hoor, maar niet in een attractiepark.



En qua afstanden: mijn zoon van bijna vier trekt een hele dag Efteling ook niet hoor. Dan is het na twee uur slenteren wel klaar en verzet de rest van de dag geen stap meer. Hij zakt dan echt door zijn hoeven, struikelt de hele tijd. Lijkt me heerlijk als je een kind hebt dat al jong grote afstanden loopt...



Buggy of bolderkar kun je prima bij de attractie laten staan. Je kunt in de Efteling een buggyslot huren, of gewoon een kabelslotje van thuis meenemen natuurlijk, om hem mee aan een paaltje of bankje vast te maken. Dan weet je niet alleen zeker dat je karretje er nog staat als je de attractie uitkomt, maar je kunt ook je tassen erin laten liggen, die kun je daar ook mee vastzetten. Waardevolle spullen doe ik in een klein handtasje dat ik bij me hou, maar de tas met lunchpakketten en reservekleren enzo blijft in de buggy met het slot door het handvat. Kunnen ze de tas niet meenemen, hooguit een boterham eruit jatten ;) .



EDIT: ow, zie nu pas dat het topic al wat ouder is. Je bent vast alweer terug ;) .
Alle reacties Link kopieren
Draagdoek lijkt me in efteling o.i.d. ook niet handig, vooral als je zelf nog geen handigheid hebt in het knopen (ze moet er de hele tijd in en uit).



(edit: mosterd en zo)
Alle reacties Link kopieren
Niet gezien dat het een oud topic was, laat maarrr
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen met groep 1 van de kleuterklas op schoolreisje naar de Efteling. Denk je dat de juffen ons de hele dag gedragen hebben?



We waren al hysterisch op het schoolplein voor vertrek, waren lekker druk in de bus, liepen de hele dag door de efteling, renden door elke speeltuin in de Efteling en hadden op de terug weg ook nog genoeg energie om ons te verstoppen in de bus voor de bekende schoolreis truuk.



Moet prima lukken, zeker als je tussendoor regelmatig even lekker gaat zitten. Er zijn genoeg picknick / zitplekken op de grasvelden bij de Efteling.
quote:Azile schreef op 25 april 2014 @ 09:26:

Mijn zoon van 3 vindt het heerlijk in de draagdoek. Lekker de hele dag tegen mama aangeplakt. Die hoeft niet zo nodig te rennen en te spelen. Je hoort hem nauwelijks en de blauwe plekken van de trappende voetjes vallen best mee. Beetje hoofdpijn van het gebeuk op m'n hoofd en een paar plukken haar minder aan het eind van de dag, maar dat vind ik niet erg. Gelukkig weegt hij maar 18 kilo, dus zo'n hele dag in de Efteling is echt prima te doen.





Als je nog NOOIT je kind in een draagdoek hebt gedragen, lijkt een uitje naar de Efteling mij een prima moment om daar eens mee te beginnen.





Ik zou gewoon daar zo'n karretje regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven