vriend geeft andere vrouw tijdelijk onderdak

05-04-2014 23:08 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet wat ik moet dus hoop dat jullie adviezen/tips hebben..



mijn vriend en ik zijn na een relatiebreuk nu een jaar weer samen, we hebben jaren geleden samengewoond maar zijn uit elkaar gegaan omdat ik dacht dat hij vreemdging. Of het nu wel of niet waar is is eigenlijk nooit echt bewezen.



Sinds dat wij weer bij elkaar zijn gaat het met ups en downs.. mijn vertrouwen heeft een beste opdonder gehad natuurlijk en begint langzaam aan weer te herstellen. De laatste paar maand gaat het super goed tussen ons en twijfel ik ook niet of hij wat met een ander doet. Ik ging er dan ook van uit dat alles tussen ons incl vertrouwen wel weer goed kwam. Hij doet ook erg zijn best daarvoor.



Nu kwam hij vanavond bij mij en vertelde dat een vriendin van hem, ik ken deze meid ook.. wegens wanbetaling uit haar huis gezet gaat worden en dus geen onderdak meer heeft. Deze meid is vanmiddag bij hem geweest met de vraag of ze tijdelijk bij hem mag komen wonen. Ze heeft weinig vrienden en geen contact meer met familie.. Hij heeft daarop dus ja gezegd, omdat hij een goede vriendin niet zomaar in kou wil laten staan, mijn vriend is ook een heel behulpzaam persoon die voor iedereen klaar staat.



Ik ben hier dus totaal niet blij mee! we zijn hard aan het werken om t vertrouwen weer goed te krijgen en nu slaapt er elke nacht een andere vrouw in zijn huis! ik kan daar niet mee omgaan...

Het idee dat ik niet weet wat er in dat huis gebeurt als ik er niet bij ben maakt me nu al helemaal gek terwijl het zo goed ging met het vertrouwen terug te krijgen



heb tegen hem gezegd dat ik dit niet accepteer en dat hij maar moet kiezen, of hij helpt haar aan onderdak of hij kiest voor mij en onze relatie... toen is hij kwaad weg gegaan, hij kan en wil een goede vriendin niet op straat laten zwerven. Wat ik mij enigzins ook wel kan voorstellen... ik zou een vriendin ook niet op straat laten staan



Heb zelfs nog aan hem gevraagd hoeveel geld ze nodig heeft(dan zou ik haar dat lenen).. maar dat weet hij niet en wil hij haar ook niet vragen.



Ik weet het niet meer, ben stapelgek op hem en het ging zo goed tussen ons... Maar het idee dat hij denkt dat ik dit accepteer doet mij wel twijfelen aan zijn gevoel voor mij, krijg de indruk dat zij belangrijker is...
Zou het geen idee zijn om haar tijdelijk in jouw huis te laten wonen (en betalen) en jij dan bij hem intrekt? Zo is zij tijdelijk geholpen, kost het jou geen extra geld (zij betaalt gewoon jouw huur) en kunnen jullie samenwonen.
quote:diamond-gloss schreef op 01 mei 2014 @ 10:55:

[...]





Huh maar als hij bij jou intrekt dan woont hij daar toch?

Ik heb zo het idee zoals ik al eerder gezegd heb dat niet zij het echte probleem is maar de vertrouwenskwestie tussen jullie die nooit meer goed komt.

Een breuk kun je lijmen maar de barsten blijven altijd zichtbaar,het wordt nooit meer zoals het ooit was en soms kun je dan beter voor jezelf kiezen en opnieuw beginnen zonder die ander..Ik denk dat TO bedoelt dat hij dan ¤800 voor zijn eigen woning moet betalen, terwijl hij bij TO woont.
quote:loisnvt schreef op 01 mei 2014 @ 11:06:

[...]





Ik denk dat TO bedoelt dat hij dan ¤800 voor zijn eigen woning moet betalen, terwijl hij bij TO woont. ik ben nog niet goed wakker..
Alle reacties Link kopieren
Over haar in mijn huis laten wonen heb ik ook over nagedacht.

Alleen ik heb een huurhuis van de zelfde woningbouwvereniging waar zij door uit huis gezet is. Wat voor problemen krijg ik daarmee als ze erachter komen dat ik daar niet meer woon maar zij? Daar komt bij als ze zich ook op mijn adres laat inschrijven, krijg ik dan alle deurwaarders aan de deur? met eventuele beslagleggingen op mijn inboedel? ik vind daar nogal wat haken en ogen aan zitten.. T geniet niet mijn voorkeur.



En inderdaad, hij heeft een koophuis waar hij elke maand E800.- voor betaald. Hij wil niet elke maand zo`n bedrag betalen voor een huis waar hij niet in woont, maar zij dan nog wel een kamer huurt. En huis verkopen zit er op dit moment ook niet in
quote:mdb1985 schreef op 01 mei 2014 @ 12:05:

Over haar in mijn huis laten wonen heb ik ook over nagedacht.

Alleen ik heb een huurhuis van de zelfde woningbouwvereniging waar zij door uit huis gezet is. Wat voor problemen krijg ik daarmee als ze erachter komen dat ik daar niet meer woon maar zij? Daar komt bij als ze zich ook op mijn adres laat inschrijven, krijg ik dan alle deurwaarders aan de deur? met eventuele beslagleggingen op mijn inboedel? ik vind daar nogal wat haken en ogen aan zitten.. T geniet niet mijn voorkeur.



En inderdaad, hij heeft een koophuis waar hij elke maand E800.- voor betaald. Hij wil niet elke maand zo`n bedrag betalen voor een huis waar hij niet in woont, maar zij dan nog wel een kamer huurt. En huis verkopen zit er op dit moment ook niet inAls je haar al in je eigen huis laat wonen dan zou mijn voorwaarde zijn dat ze zich ergens anders in moet laten schrijven.!
Ik heb jouw topic in het begin gelezen en ben stomverbaasd dat jouw vriend dit idiote plan heeft doorgezet. En nóg verbaasdr dat jij hem nog jouw vriend noemt ipv ex.

Hij is helemaal betoeterd en jij laat je behandelen als een deurmat.

Zonde hoor!!
Wil je werkelijk zover gaan om jouw 'relatie' te redden door jezelf te verhuizen naar zijn huis en haar in jou woning te laten verblijven?



Kom op zeg, je weet nu precies wat je aan je vriend hebt en hoe jij daar in staat. Jij vertrouwt het niet, hij gaat zijn eigen gang en er is tussen jullie beide 0 respect en communicatie.



Trek toch de stekker eruit, dit ga je zo niet volhouden tot je 96e.
Alle reacties Link kopieren
nee ik ga ook absoluut niet nu bij hem wonen. Hij komt me nu net alsnog de sleutel brengen, geeft em af en gaat direct weer weg..



Hij is boos om dat ik zo`n heisa maak van deze situatie..



Hoe kan ik nog tot hem doordringen? ik weet het niet.



Denk dat ik morgen de sleutel maar terug ga geven en ze succes wensen met z`n 2-en
Alle reacties Link kopieren
En ja als ik mijn verstand gebruik dan denk ik ook dat ik ermee moet stoppen.



Maar het ging weer zo goed tussen ons, en als dit niet gebeurd was denk ik dat wij een mooie toekomst gehad hadden..

En dat vind ik zo moeilijk om er definitief een punt achter te zetten..



Mijn gevoel voor hem is niet weg, en andersom ook niet..



Waarom begrijpt hij mij niet? en waarom volgt hij alleen zijn eigen kop en maakt wat ik zeg en vind niks uit...
Als dit niet gebeurd was, dan was er wel iets anders gebeurd.



Echt hoor, dit is voor jou een dealbreaker en hij snapt dit niet. Dat bewijst alleen maar dat jullie niet bij elkaar passen op dit punt. Stop met energie erin steken. Ja, je hebt al veel energie erin gestoken, maar nu kun je dit aanwenden voor iemand die op de punten die ertoe doen wél op 1 lijn zit met jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 29 april 2014 @ 16:04:

[...]



En die vrienden waren allemaal single? Of vindt jij het normaal om naast een bezette man te slapen. Ik niet. Dat heet fatsoen. De slaapkamer is het territorium van een stel, jij hebt daar dan niks te zoeken. Als de heren single waren, dan slaat jouw verhaal in deze context nergens op.



Staat hier érgens dat ik met bezette mannen in bed sliep dan? Nee toch.. En zélfs met single mannen, terwijl ik zelf single was, konden we gewoon in 1 bed slapen zonder dat er seks aan te pas kwam en we wel drank op hadden.



Het kan, écht.



Maar in TO's situatie slaapt de vriendin in een aparte slaapkamer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:mdb1985 schreef op 01 mei 2014 @ 13:24:

En ja als ik mijn verstand gebruik dan denk ik ook dat ik ermee moet stoppen.



Maar het ging weer zo goed tussen ons, en als dit niet gebeurd was denk ik dat wij een mooie toekomst gehad hadden..

En dat vind ik zo moeilijk om er definitief een punt achter te zetten..



Mijn gevoel voor hem is niet weg, en andersom ook niet..



Waarom begrijpt hij mij niet? en waarom volgt hij alleen zijn eigen kop en maakt wat ik zeg en vind niks uit...



Het onbegrip zit natuurlijk 2 kanten op en jullie komen niet bij elkaar. Zij zit de komende 15 maanden als een wig tussen jullie in. Je zou er voor kunnen kiezen dit aan te kijken, maar met jouw gevoel voor vertrouwen richting hem zal elke blik en elke aanraking/beweging negatief ingevuld worden. Dit is geen verwijt naar jou, lees het alsjeblieft niet zo, want kennelijk heeft hij e.e.a. gedaan, waardoor hij jouw wantrouwen verdient.



Ik krijg in deze situatie een beetje het gevoel dat hij de kont tegen de krib gooit, omdat hij het gevoel heeft dat jij hem de wet wil voorschrijven. Jij daarentegen voelt je aangevallen en niet gezien/gehoord.



Misschien jammer, maar nu weet je wel waar jullie staan.



Succes en sterkte
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven