Gezondheid alle pijlers

Zó emotioneel voor menstruatie :-( (PMS)

03-07-2008 10:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ze noemen het PMS geloof ik.. zal best, maar ik word er zo gek van! Iedere maand, een week voordat ik ongesteld moet worden, ben ik zo emotioneel en chaggi.. niet leuk voor mezelf en niet leuk voor mijn omgeving. Het is nu half elf en ik heb al ruzie gemaakt met vriendlief, zitten huilen om een tentamencijfer dat ik net terugkrijg en gejankt om mijn banksaldo. Schaam me wel een beetje nu ik dit zo opschrijf..



Wie heeft hier nog meer last van? En, nog beter, wie weet 'iets' waardoor het minder wordt?



Ik slik trouwens de Yasmin pil en ben daar heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
ohhhh johhh, welkom bij club....

We kunnen elkaar de hand schudden, ik ben ook zo'n drama koningin... vreselijk, maar niets aan te doen...



Ik leef met je mee, chocolat helps!!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Oh zo herkenbaar. Enkel was het bij mij zo erg dat ik maar 1 week per maand 'normaal' was...echt extreem dus. Een wissel naar een minder zware pil heeft bij mij geholpen en daarnaast gezond eten, veel bewegen en de restjes accepteren (je druk maken over je tijdelijk ontoerekeningsvatbaarheid werkt alleen maar averechts). Ook heeft het slikken van teunisbloemolie ervoor gezorgd dat het wat beter te behappen is. Ik zeg wat beter te behappen want ik blijf er 'last' van hebben al is het wel veeeeeeeeeel minder en meestal zelfs verwaarloosbaar. En wanneer t weeres erger is komt dit ook door zelf niet lekker in je vel zitten en andere factoren, stress bijv.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik gestopt ben met hormonale anticonceptie heb ik er geen last meer van, maar herken het (helaas) maar al te goed.

Google anders eens op 'oestrogeen dominantie', mss vind je er iets herkenbaars.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
haha:) ik denk dat da bij alle vrouwen wel herkenbaar is:) ik ben ook zo'n jankkind de week voor mijn regels, en ik denk zelfs dat ik mijn regels bijna moet krijgen want vandemorgen nog opweg naar mijn werk moest ik out of the blue even aan mijn ex denken en ik begon spontaan te wenen en kwas maar aant zeggen nee ge bent sterker dan da en ondertussen maar aant janken eigenlijk wel grappig:)



ik moet wel zeggen toen ik nog de pil pakte had ik daar minder last van, van da emotioneel gedoe:)



groetjes and always be happy:d
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het stoppen met anti-conceptie ook goed geholpen. Alhoewel ik nog steeds wel last heb van PMS. Het lijkt ook wel de laatste jaren erger te worden, ben 38. Wat bij mij wel echt aantoonbaar effect gehad heeft is het slikken van teunisbloemolie-capsules. Wat iemand anders ook al schreef. Zowel voor mijn gemoedstoestand als mijn huid heeft het wonderen gedaan...

Maar helemaal weg is het niet. So be it.

Veel sporten, m.n. hardlopen, doet mij ook beter voelen als ik mij pms-achtig voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er juist meer last van,nadat ik gestopt ben met de pil!

Ik heb het niet heel erg,maar het is wel merkbaar voor manlief.

Ben erg opstandig een week voor de rode (6) komen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ja ook bij mij speelt dit op het moment HEEL erg... sinds ik weer gestopt ben met anticonceptie. Twee jaar geleden ben ik ook een klein jaar gestopt geweest en toen had ik echt dagen dat ik volledig níet functioneerde.



Naar aanleiding van iets wat ik in een ander topic las vandaag (gewenst zwanger maar niet gelukkig, verder totaal niet gerelateerd aan dit onderwerp) heb ik daarstraks bedacht dat ik eens ga proberen of het slikken van extra vitamines misschien soelaas biedt. En wat doet teunisbloemolie Quinty? En hoeveel slikte je ervan?
Alle reacties Link kopieren
Heel erg herkenbaar!! Tot maanden voor mijn zwangerschappen had ik zulke extreme dip dagen dat ik mezelf het liefst opknoop om me maar niet meer zo ontzettend, van mijn kern uit, ongelukkig te voelen!!

wat bij mij heel erg goed heeft geholpen is acupunctuur!! daardoor verminderden mijn klachten dusdanig dat het allemaal weer leefbaar was!!

Ik ben nu sinds december 2005 nog maar 4x ongesteld geweest (ivm zwangerschappen en lang bv geven) en hoop eigenlijk gauw weer zwanger te mogen worden!! Mocht ik wel weer erg pms krijgen, ga ik terug naar mijn acupuncturist!!!
Haha, ik zat laatst nog te denken dat alle ruzies die ik met mijn man heb gehad rond de periode van mijn menstruatie vallen. En het is echt niet makkelijk om met hem ruzie te krijgen X-D , maar mij lukt het rond die periode aardig.

Ik heb er wel wat op gevonden wat voor mij goed werkt. Ik plak de Evrapleister (anticonceptie) gewoon een maand of 4 door. Ik ben dus maar 1 x in de 4 maanden ongesteld. Dat scheelt zo 3 ruzies ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat ik niet de enige ben :-) Hoewel ik dat ook wel wist.. alleen merk ik er bij vriendinnen bijna nooit iets van!



Heb net weer een lesje pilates achter de rug, dus sporten doe ik wel.. gezond eten wat minder ;-) En teunisbloemolie is missschien ook wel een goed idee!



Ik weet niet wat voor invloed de pil precies heeft; ben best gevoelig voor hormonen en heb van alles al geprobeerd: van de Evra-pleister tot de Diane, Microgynon30 en de Nuvaring.. maar ben nu heel tevreden over de Yasmin. Die is niet zo zwaar en dat vind ik wel prettig. Bij de andere vormen van anticonceptie was ik zo ongeveer de héle maand depri :-(



Soms denk ik wel eens over na om te stoppen met de pil, maar ja ik ben nog hartstikke jong en kinderen zijn nog niet echt aan de orde.. In veel gevallen zorgt de pil toch juist voor een ietwat stabielere hormoonhuishouding? Of heb ik het nu helemaal mis? Mijn menstruatie is door de Yasmin trouwens wel minder geworden: ben niet meer dan 3 a 4 dagen ongesteld, dus dat is wel fijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Haha lapin :-) Toch bizar dat je hele gemoedstoestand verandert door één zo'n stomme pleister he!
Alle reacties Link kopieren
@Zeniiba:

De teunisbloemolie die ik gebruik, heb ik in Amerika gekocht. Bij GNC (General Nutrition Cooperation). Het heet Evening Primrose Oil 1300. (A natural source of GLA). De 2 belangrijkste redenen dat ik deze heb gekocht: supports hormonal balance en maintains smooth, healthy looking skin. En dat klopt allebei.

Iedere capsule bevat: 910 mg Linoleic Acid (LA) (omega-6), 100 mg Gamma-Linolenic Acid (GLA) (omega-6 en 290 mg other fatty acids.

Welke ik ook erg goed vond, was Super GLA van Solgar. Hele hoge concentratie, maar ook een hele hoge prijs ;-). Volgens mij was die rond de 25 euro per potje van 30 capsules.
anoniem_41267 wijzigde dit bericht op 03-07-2008 12:55
Reden: was @ plus naam vergeten... pms ;-)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen last meer van sinds ik ben overgestapt op Nuvaring, maar met die hormonale anticonceptie is dat heel persoonlijk. Ik denk wel dat je een andere pil zou kunnen proberen, als er gewoon niets is kun je altijd nog terug naar Yasmin.

Ze zeggen trouwens dat je pas na 3 maanden gebruik de bijwerkingen (zoals emotioneel reageren) weet, dus wel 3 maanden proefperiode aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
vanBaerle schreef op 03 juli 2008 @ 12:47:

Goed om te horen dat ik niet de enige ben :-) Hoewel ik dat ook wel wist.. alleen merk ik er bij vriendinnen bijna nooit iets van!



Heb net weer een lesje pilates achter de rug, dus sporten doe ik wel.. gezond eten wat minder ;-) En teunisbloemolie is missschien ook wel een goed idee!



Ik weet niet wat voor invloed de pil precies heeft; ben best gevoelig voor hormonen en heb van alles al geprobeerd: van de Evra-pleister tot de Diane, Microgynon30 en de Nuvaring.. maar ben nu heel tevreden over de Yasmin. Die is niet zo zwaar en dat vind ik wel prettig. Bij de andere vormen van anticonceptie was ik zo ongeveer de héle maand depri :-(



Soms denk ik wel eens over na om te stoppen met de pil, maar ja ik ben nog hartstikke jong en kinderen zijn nog niet echt aan de orde.. In veel gevallen zorgt de pil toch juist voor een ietwat stabielere hormoonhuishouding? Of heb ik het nu helemaal mis? Mijn menstruatie is door de Yasmin trouwens wel minder geworden: ben niet meer dan 3 a 4 dagen ongesteld, dus dat is wel fijn :-)
stabiel? haha, mij maken ze niks meer wijs! Ik heb 2 verschillende pillen gehad en de Nuvaring, en de PMS is alleen maar erger geworden lijkt het. Chaggo, verdrietig, onredelijk zijn om niks, vreetbuiten.. En tijdens de ongesteldheid buikpijn, soms zo erg dat ik er 2 nachten slecht van slaap. Dus ik heb een afspraak bij de gyn staan, overweeg nu het koperspiraal. Twijfel nog tussen hormonaal of koper..
Alle reacties Link kopieren
Quinty schreef op 03 juli 2008 @ 11:32:

Bij mij heeft het stoppen met anti-conceptie ook goed geholpen. Alhoewel ik nog steeds wel last heb van PMS. Het lijkt ook wel de laatste jaren erger te worden, ben 38. Wat bij mij wel echt aantoonbaar effect gehad heeft is het slikken van teunisbloemolie-capsules. Wat iemand anders ook al schreef. Zowel voor mijn gemoedstoestand als mijn huid heeft het wonderen gedaan...

Maar helemaal weg is het niet. So be it.

Veel sporten, m.n. hardlopen, doet mij ook beter voelen als ik mij pms-achtig voel.
Klopt. Vooral dat sporten, al loop je maar een half uurtje per dag een blokje om ofzo, flink doorstappen! Het maakt je hoofd 'leeg' en je zult je echt wat beter voelen. Extra vitamines tegen vermoeidheid & prikkelbaarheid (B, geloof ik) schijnen ook te helpen. Sterkte!!!
Ik heb het ook heel erg, en ook steeds erger naarmate ik ouder word. Ik gebruik geen anti-conceptie.

Ik wil in de paar dagen voorafgaand aan mijn menstruatie echt bijna dood, zo somber zie ik alles dan! Ik wil ook altijd hele radicale beslissingen nemen (mijn baan opzeggen ofzo) en zie overal tegenop..

En dan de dag voor de menstruatie doorbreekt "poef" weg is het gevoel en ben ik weer mijn eigen doorgaans optimistische zelf.

Wat bij mij wel helpt is- heel simpel- keer op keer constateren dat dit de oorzaak is. Dus echt niet andere mensen, m'n werk, etcetera, nee, de hormonen. Verder helpt inderdaad bewegen, in mij geval fietsen, ook wel redelijk. Buiten zijn en moe worden, eigenlijk.

Maar leuk is 't niet.

Raar he, dat het zo heftig kan zijn... ik weet ook niet hoe PMS nu exact werkt- welke stofjes doen dit en op welke wijze- kan iemand dat goed uitleggen?



Verder zal ik hier nog even meelezen voor de ' gouden tip'
Alle reacties Link kopieren
Quinty schreef op 03 juli 2008 @ 12:52:

@Zeniiba:

De teunisbloemolie die ik gebruik, heb ik in Amerika gekocht. Bij GNC (General Nutrition Cooperation). Het heet Evening Primrose Oil 1300. (A natural source of GLA). De 2 belangrijkste redenen dat ik deze heb gekocht: supports hormonal balance en maintains smooth, healthy looking skin. En dat klopt allebei.

Iedere capsule bevat: 910 mg Linoleic Acid (LA) (omega-6), 100 mg Gamma-Linolenic Acid (GLA) (omega-6 en 290 mg other fatty acids.

Welke ik ook erg goed vond, was Super GLA van Solgar. Hele hoge concentratie, maar ook een hele hoge prijs ;-). Volgens mij was die rond de 25 euro per potje van 30 capsules.
Teunisbloemolie-capsules kan je ook gewoon bij de kruidvat kopen...ben ik zelf ook erg tevreden over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven