Hoe vragen of iemand homo is?

01-05-2014 11:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden iemand leren kennen. Een hartstikke leuke vent, konden het vanaf het begin gelijk enorm goed met elkaar vinden. Er was absoluut een klik, en het voelt inmiddels alsof we zo ongeveer beste vrienden zijn, ook al kennen we elkaar dus nog niet zo lang. We hebben er elkaar leren kennen op een feestje van wederzijdse vrienden, en toen we een beetje kennis maakten met elkaar, vertelde hij dat hij 'hartstikke gay' was, en zo gedroeg hij zich ook. Helemaal leuk, zo'n gay best friend, maar ik begin me een beetje af te vragen of hij eigenlijk wel homo is...



Naarmate we elkaar beter leerde kennen, ging hij zich steeds minder homo achtig gedragen. Waar hij zich bij anderen totaal verwijfd gedroeg, deed hij dat bij mij steeds minder. Hij is een enorme charmeur, en hij probeert iedereen altijd te versieren. Complimentjes geven, vleien, doen alsof hij je helemaal leuk vind. Strooien met zinnen als 'ik hou van je', 'ik vind je echt heel leuk' etc. Doet hij bij iedereen, dus zocht er niks achter. Maar nu maakte die gemeenschappelijke vriend de opmerking dat hij dat bij mij wel 10x zo erg doet als bij anderen, dat het lijkt alsof hij mij ècht probeert te versieren, in plaats van dat het maar een spelletje is. Zo geeft hij ook nooit zijn telefoonnummer aan iemand, alleen aan een handjevol beste vrienden. Ik had na een week al zijn telefoonnummer, en we appen de halve dag met elkaar. Dat vond die gemeenschappelijke vriend wel een beetje opmerkelijk. Daarbij maakte hij laatst een opmerking, die ik toch een beetje bijzonder vond. Wat het precies was weet ik niet meer, maar iets als "ik zou maar al te graag de plaats van je vriend innemen" ofzoiets. Toch niet echt een opmerking die ik van een homo zou verwachten. En zo heeft hij wel meer opmerkingen gemaakt die ik toch wat apart vond.

Daarbij heeft hij een kind.. Hij was nog hartstikke jong toen hij dat kind kreeg (20 jaar), dus ik dacht dat hij er misschien daarna pas achter kwam dat hij homo was. Hij heeft daarna naar eigen zeggen eigenlijk geen relaties meer gehad, omdat hij het te druk had met werk en zijn kind.



Een vriendin van me, die kent iemand die in het begin altijd deed alsof hij homo was, zodat vrouwen hem gingen vertrouwen, hem leuk gingen vinden, en toen ze al een goede band hadden vertelde hij dat hij helemaal geen homo was. Toen vonden de vrouwen hem al zo leuk, dat hij ze zonder probleem in bed kreeg. Ik vraag me nu af: dat zou deze man toch niet ook doen?



Ik vind het allemaal een beetje raar. Hij weet dat ik een vriend heb, dat ik daar gelukkig mee ben enzo. En dat hele spelletje van versieren enzo vind ik wel geinig, maar wél als het inderdaad gewoon een spelletje is, zoals hij bij iedereen doet. En níet als hij stiekem geen homo is en me ècht probeert te versieren.

Hoe kan ik dit nou vragen aan hem? Zo out of the blue vind ik ook beetje vreemd. We hebben het echt super gezellig altijd, hij is een geweldige vriend en ik wil niet dat dingen ineens ongemakkelijk worden tussen ons.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 01 mei 2014 @ 11:37:

[...]



Precies.

Het komt op mij ook over alsof je misschien wel geïnteresseerder bent in deze meneer dan je hier laat merken.Dit...
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Raar vind ik dat altijd. O wat hebben we een goede vriendschap. Zo goed, dat ik niet eerlijk tegen hem durf te zijn.



Wat is dan je definitie van vriendschap?
En wederom komt TO niet meer terug in haar eigen topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 02 mei 2014 @ 11:52:

En wederom komt TO niet meer terug in haar eigen topic.



???

Jeetje, omdat het even een dag duurt? Sommigen mensen moeten ook werken en studeren...





OT: mij maakt het geen zak uit, maar ik wil hem niet de verkeerde indruk geven. Stel hij is geen homo, dan kan hij een knuffel weleens verkeerd opvatten. Dit heb ik eerder gehad, dat ik iemand gewoon als goede vriend zag, en daar in mijn ogen ook heel duidelijk over was. Maar hij was hetero, vond mij blijkbaar leuk, en doordat ik hem een knuffel gaf bij het afscheid steeds (iets wat hij blijkbaar niet gewend was) dacht hij dat ik hem ook leuk vond. Toen ik dit wist ben ik gestopt met die knuffels, omdat ik hem geen verkeerde indruk wilde geven. Stel de man uit de OP is géén homo, dan wil ik hem niet ook per ongeluk de verkeerde indruk geven. Niet aan het lijntje houden oid.
Ik snap heel goed dat je het wilt weten. Als hij geen homo blijkt te zijn, is jullie vriendschap gebaseerd op een leugen. Vind ik dan hoor.



Ik zou het gewoon vragen, niet te moeilijk over doen. "ik krijg nou echt geen hoogte van jou, ik vind je een enorme flirt naar vrouwen toe, maar je bent toch homo? Vertel is eerlijk met wie deel je nou het liefst het bed?"

Kwetsend is het niet toch?



Maar ik ben dan ook wel iemand die recht voor zijn raap is. Geen poes pas. Als iemand wel overal omheen draait, zal het ook geen vriend/vriendin van mij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook best dat TO het wil weten. Ik heb ook een gay best friend, en gedraag me bij hem ook zoals ik me niet snel bij een andere mannelijke vriend zou gedragen (knuffels, aanraken, stoeien). Als hij zegt dat hij gay is, dan zal dat wel zo zijn. Dat 'flirten' doen wel meer homo's. Mijn gay-vriend heeft ook vriendinnen die hij lekker ding noemt en zij hem. Juist omdat je weet dat er geen relatie kan zijn, kun je closer zijn. Dat is wat ze 100% veilig noemen. Je kunt heel lief zijn tegen elkaar zonder bang te hoeven zijn dat de ander misschien meer wil.



Wil je het toch zeker weten? Inderdaad gewoon vragen. Aangezien hij al vrij snel vertelde dat hij gay is, is hij er ook heel open in, dus ik zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:paperchase schreef op 02 mei 2014 @ 15:57:

[...]





???

Jeetje, omdat het even een dag duurt? Sommigen mensen moeten ook werken en studeren...





OT: mij maakt het geen zak uit, maar ik wil hem niet de verkeerde indruk geven. Stel hij is geen homo, dan kan hij een knuffel weleens verkeerd opvatten. Dit heb ik eerder gehad, dat ik iemand gewoon als goede vriend zag, en daar in mijn ogen ook heel duidelijk over was. Maar hij was hetero, vond mij blijkbaar leuk, en doordat ik hem een knuffel gaf bij het afscheid steeds (iets wat hij blijkbaar niet gewend was) dacht hij dat ik hem ook leuk vond. Toen ik dit wist ben ik gestopt met die knuffels, omdat ik hem geen verkeerde indruk wilde geven. Stel de man uit de OP is géén homo, dan wil ik hem niet ook per ongeluk de verkeerde indruk geven. Niet aan het lijntje houden oid.Maar jou homovriend roept steeds dat hij homo is. Dus jij kunt gewoon knuffels blijven geven, want hij kan ervan uitgaan dat je dat doet, omdat hij zegt dat hij homo is. Mocht hij toch geen homo zijn, is hij toch degene die oneerlijk bezig is met 'signalen'? Dan is het in feite toch gewoon zijn probleem, wat hij voelt bij een knuffel van jou? Moet hij maar eerlijk zijn.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven