Actueel
alle pijlers
Autoverbod?
dinsdag 1 juli 2008 om 15:15
Even iets anders, n.a.v het rookverbod.
Natuurlijk is roken slecht en vooral verboden vanwege gezondheid van medemens. Maar hoe zit dat dan met al die stinkauto's? Het schijnt dat als je in een bepaalde buurt in Amsterdam opgroeit, dit gelijk staat aan het roken van een pakje peuken per dag!
Ik baal elke dag als ik door de stad fiets met een sjaal voor mijn mond vanwege die vieze stinkuitlaten.
Maarja een algeheel autoverbod op openbare plekken, hmmmm dat gaat niet lukken toch! Vooral ook niet omdat de halve 2e kamer zijn dikke bak niet onder z'n kont vandaan wil...
Het klinkt misschien ver gezocht maar ik vind het ook eigenlijk niet teveel gevraagd dat als ik naar buiten wil ik niet half vergast wordt door de stinkauto's van mijn medemensch die om wat voor reden dan ook te beroerd zijn om te lopen/fietsen/treinen..
Milieuvriendelijkere auto's..? valt niets aan te verdienen geloof ik want dat schiet ook nauwelijks op..
Meningen?
Natuurlijk is roken slecht en vooral verboden vanwege gezondheid van medemens. Maar hoe zit dat dan met al die stinkauto's? Het schijnt dat als je in een bepaalde buurt in Amsterdam opgroeit, dit gelijk staat aan het roken van een pakje peuken per dag!
Ik baal elke dag als ik door de stad fiets met een sjaal voor mijn mond vanwege die vieze stinkuitlaten.
Maarja een algeheel autoverbod op openbare plekken, hmmmm dat gaat niet lukken toch! Vooral ook niet omdat de halve 2e kamer zijn dikke bak niet onder z'n kont vandaan wil...
Het klinkt misschien ver gezocht maar ik vind het ook eigenlijk niet teveel gevraagd dat als ik naar buiten wil ik niet half vergast wordt door de stinkauto's van mijn medemensch die om wat voor reden dan ook te beroerd zijn om te lopen/fietsen/treinen..
Milieuvriendelijkere auto's..? valt niets aan te verdienen geloof ik want dat schiet ook nauwelijks op..
Meningen?
vrijdag 4 juli 2008 om 09:34
Ja, het is inderdaad gewoon veel makkelijker. Zeker als je kinderen hebt, een baan, de supermarkt niet om de hoek is etc.
Toch is het wel mogelijk hoor, zonder auto leven, tis alleen een stuk lastiger allemaal.
Ik heb jaren zonder auto geleefd, maar als ik zware dingen moest hebben of zo, dan schakelde ik dus wel iemand mét auto in. Maar die afhankelijkheid is ook niet echt fijn.
vrijdag 4 juli 2008 om 10:31
Als iedereen zo zou denken, stond Nederland 100% vol met files, ipv 80%!! Ik heb ooit een vriendje gehad waar ze thuis met 3 kinderen waren, en die deden alles op de fiets. Nogal makkelijk om te zeggen "het past niet, ik pak de auto". Je laat je toch niet aanpraten dat je een auto moet hebben om in deze maatschappij te kunnen overleven? Ik niet hoor, ik blijf lekker fietsen. Hoe hard die muts bij de sportschool ook roept "Waarom kom je niet met de auto". En die mensen wonen er dan 3 straten vanaf! We zijn dus gewoon ontzettend lui geworden, denk ik.
vrijdag 4 juli 2008 om 19:39
inderdaad. Mijn moeder zei laatst "Ik moet er niet aan denken om elke dag boodschappen te doen", maar als ik bij mijn vriend ben, weet ik niet beter. Het went ook, het is ook maar net of je jezelf er aan wíl laten wennen. Maar ik snap niet wat mensen tegen de fiets hebben, ik fiets ook wel eens op en neer, maar das alleen maar goed voor mn conditie!
vrijdag 4 juli 2008 om 20:13
vrijdag 4 juli 2008 om 20:22
Ja, ik heb een auto! Voor mijn werk, 50 km enkele reis.
Ik ben ook al een auto-gek. maar ik haat de files, de drukte en de hoge benzineprijs.
Ik denk dat ik, als ik hier zo lees, één van de weinigen ben die in de stad nooit de auto gebruikt. Ik vind het onhandig, een auto op korte ritjes. En je kunt in de stad toch nooit een parkeerplaats vinden, dus....met de fiets gaat dat allemaal veel sneller!
Ik ben ook al een auto-gek. maar ik haat de files, de drukte en de hoge benzineprijs.
Ik denk dat ik, als ik hier zo lees, één van de weinigen ben die in de stad nooit de auto gebruikt. Ik vind het onhandig, een auto op korte ritjes. En je kunt in de stad toch nooit een parkeerplaats vinden, dus....met de fiets gaat dat allemaal veel sneller!
vrijdag 4 juli 2008 om 20:32
vrijdag 4 juli 2008 om 20:42
klopt. Ik moet het allemaal nog zien hoe het zal lopen! Ik neem gewoon stagaires met een auto
Maar boodschappen lijkt me serieus wel lastig op de fiets. Ik heb 7 jaar kassa gedraaid, en de meeste mensen deden alleen het klein grut op de fiets. Of met een grote rugzak, dan red je het net, als je niet teveel flessen koopt.
vrijdag 4 juli 2008 om 20:43
Ik ben ook blij met mijn autootje maar vind wel dat we met zijn allen bewuster moeten omgaan met het gebruik ervan.
Waarom niet weer zoiets als de autoloze zondag? (voor de mensen die dan niet hoeven te werken natuurlijk...). Of bijvoorbeeld 1 of 2 vaste dagen per maand ofzo dat we ons met zijn allen zoveel mogelijk milieubewust verplaatsen..lijkt me de lucht een stuk van opknappen!
Dan ook nog openbaar vervoer (die bussen) af en toe uitschakelen (al doen ze dat zelf al regelmatig) want wat voor stank daar vanaf komt!
Ik loop ook vaak in het weekend even naar het winkelcentrum, is wel kwartiertje lopen maar dan heb ik ook meteen mijn beweging weer gehad, maar moet zeggen dat als ik weinig tijd heb of het is echt erg vies weer dat ik dan wel weer geneigd ben de auto te pakken maar ik probeer er wel bewust mee om te gaan, soms ook bedenk ik me dat ik net zo goed een ander keertje kan gaan in plaats van persé die dag.
Waarom niet weer zoiets als de autoloze zondag? (voor de mensen die dan niet hoeven te werken natuurlijk...). Of bijvoorbeeld 1 of 2 vaste dagen per maand ofzo dat we ons met zijn allen zoveel mogelijk milieubewust verplaatsen..lijkt me de lucht een stuk van opknappen!
Dan ook nog openbaar vervoer (die bussen) af en toe uitschakelen (al doen ze dat zelf al regelmatig) want wat voor stank daar vanaf komt!
Ik loop ook vaak in het weekend even naar het winkelcentrum, is wel kwartiertje lopen maar dan heb ik ook meteen mijn beweging weer gehad, maar moet zeggen dat als ik weinig tijd heb of het is echt erg vies weer dat ik dan wel weer geneigd ben de auto te pakken maar ik probeer er wel bewust mee om te gaan, soms ook bedenk ik me dat ik net zo goed een ander keertje kan gaan in plaats van persé die dag.
vrijdag 4 juli 2008 om 22:24
zondag 6 juli 2008 om 19:19
[quote]
[...]
In sommige beroepen is het nou eenmaal lastig om iets bij de deur te vinden. Maar er wordt aan gewerkt.
Als fotograaf kun je natuurlijk best makkelijk zelfstandig aan het werk, of heb ik het mis?
Hoe dan ook; voor de economie is de auto onmisbaar.[/quote]
Zam droomt net als ik stiekem van zo'n Cayenne GTS:
heul fout maar zooo geyl:
*zwijmel zwijmel*
:[...]
In sommige beroepen is het nou eenmaal lastig om iets bij de deur te vinden. Maar er wordt aan gewerkt.
Als fotograaf kun je natuurlijk best makkelijk zelfstandig aan het werk, of heb ik het mis?
Hoe dan ook; voor de economie is de auto onmisbaar.[/quote]
Zam droomt net als ik stiekem van zo'n Cayenne GTS:
heul fout maar zooo geyl:
*zwijmel zwijmel*
zondag 6 juli 2008 om 23:23
[quote]
[afbeelding]
Deze vind ik ook wel leuk, Quat.[/quote]
Meisjes rijden niet in sedans Zam!
Cabriootje doen dan maar? haha
:[afbeelding]
Deze vind ik ook wel leuk, Quat.[/quote]
Meisjes rijden niet in sedans Zam!
Cabriootje doen dan maar? haha
maandag 7 juli 2008 om 19:00
Waarschijnlijk moet ik me heel schuldig voelen. Heb mijn auto puur voor het gemak. Voor mijn werk bij de wijkzorg moet ik soms 10 patienten op een dag af. Niet zo leuk in de stromende regen en wind. De tijd die ik voor de mensen heb is al zo beperkt en als daar dan ook nog het aan en uittrekken van mijn regenpak bij komt dan is het nog minder.
tis een kleine auto, ik ben er dolblij mee. Natuurlijk neem ik de fiets als het mooi weer is.
Maar het blijft pure luxe. Ik laat de auto pas staan als ik die echt niet meer kan betalen.
tis een kleine auto, ik ben er dolblij mee. Natuurlijk neem ik de fiets als het mooi weer is.
Maar het blijft pure luxe. Ik laat de auto pas staan als ik die echt niet meer kan betalen.
dinsdag 8 juli 2008 om 00:42
Ik rijd grofweg 80.000 km per jaar voor mijn werk, en ben niet echt van plan om dat te gaan fietsen.
Daarnaast vind ik autorijden ook gewoon leuk, liefst in een zo groot mogelijke aso-bak.
Een collega van mij heeft net een Toyota Prius besteld in verband met de lagere bijtelling op dit soort auto's.
Grote grap die belastingmaatregel want ook hij rijdt minimaal 70.000 km per jaar, vooral op de snelweg, en dan loopt zo'n hybride dus gewoon op zijn benzine-motor. Sterker nog, eigenlijk verbruikt die Benzinemotor extra veel brandstof omdat hij op de snelweg de accu's van de electromotor mee moet slepen..
Daarnaast vind ik autorijden ook gewoon leuk, liefst in een zo groot mogelijke aso-bak.
Een collega van mij heeft net een Toyota Prius besteld in verband met de lagere bijtelling op dit soort auto's.
Grote grap die belastingmaatregel want ook hij rijdt minimaal 70.000 km per jaar, vooral op de snelweg, en dan loopt zo'n hybride dus gewoon op zijn benzine-motor. Sterker nog, eigenlijk verbruikt die Benzinemotor extra veel brandstof omdat hij op de snelweg de accu's van de electromotor mee moet slepen..