Gezondheid alle pijlers

Lange eisprong

30-04-2014 21:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Dit is de eerste keer dat ik een vraag/probleem online zet en ben benieuwd of jullie mij nieuwe inzichten kunnen geven en misschien zelf kunnen helpen.



Sinds juni 2013 heb ik een mirena-spiraal laten zetten. Ik ben er ontzettend tevreden over. Word zelden ongesteld en maar heel licht.



Voordat ik een spiraal had gebruikte ik de pil. Ik heb zo lang ik mij kan herinneren al last van mijn eisprong. Sinds ik in spiraal heb is dit nog steeds het geval. Maar dan heb ik maar een uur een stekende pijn. Daarna is het voorbij.



Sinds 2 weken heb ik echt extreme pijn aan de rechterkant van mijn onderbuik. Precies op de plek waar (ik denk) mijn eierstok licht. De pijn is zelfs zo erg dat ik soms amper kan lopen en bijna moet huilen van de pijn.



Pijnstillers helpen niet..



Ik ben nu 21 jaar en heb nog geen kinderen. Ik weet niet of andere hier wel eens last van hebben gehad. Is het wijs om naar de huisarts te gaan? of is het gewoon afwachten..
Alle reacties Link kopieren
Nee joh ik zou niet naar de ha gaan.. Die ziet je aankomen.. O o



Tuurlijk naar de ha
Alle reacties Link kopieren
En het is trouwens niet je eisprong die je voelt..
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 30 april 2014 @ 21:26:

En het is trouwens niet je eisprong die je voelt..Wat voel ik dan? Het is namelijk wel precies dezelfde pijn als dat ik me kan herinneren van de periode voor de spiraal. Alleen dat het nu extreem lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Voor het spiraal slikte je toch de pil? Dan heb je geen eisprong...
quote:velaaj schreef op 30 april 2014 @ 21:32:

[...]





Wat voel ik dan? Het is namelijk wel precies dezelfde pijn als dat ik me kan herinneren van de periode voor de spiraal. Alleen dat het nu extreem lang duurt.De enige die je kan vertellen wat je voelt en waarom, is de huisarts....
Alle reacties Link kopieren
Google maar eens je kunt je ei niet daadwerkelijk voelen springen.. Ook niet voor je spiraal.. Je kunt wel de inwerking van bepaalde hormonen ed voelen
Alle reacties Link kopieren
quote:suusmei schreef op woensdag 30 april 2014 21:34 Huh? Voor het spiraal slikte je toch de pil? Dan heb je geen eisprong...Ook dit..
Alle reacties Link kopieren
Heb het opgezocht en het met de huisarts overlegd.Je kunt het wel voelen. Het is ook echt dat je om de maand voelt dat het links of rechts zit, het wisselt om de maand af.



Kon het me ook niet voorstellen, maar moet de huisarts maar geloven..



Alhoewel, soms zegt die kerel wel eens wat dat ik er geen bal van geloof,hihi..



Maar ik zal morgen wel even de huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 30 april 2014 @ 21:36:

[...]



Ook dit..





Slikte eerst de pil maar ben overgegaan op het spiraaltje..

Je hebt dat nog steeds een eisprong. Het eitje kan alleen niet bevrucht worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 30 april 2014 @ 21:35:

Google maar eens je kunt je ei niet daadwerkelijk voelen springen.. Ook niet voor je spiraal.. Je kunt wel de inwerking van bepaalde hormonen ed voelen



Vrouwen die pijn hebben rondom de eisprong hebben last van het (druppeltje) bloed dat vrijkomt bij een eisprong en in de buik komt. Daar kun je wel degelijk last van hebben.





TO: naar de ha. ( onschuldige maar vervelende) cystes komen vaker voor bij vrouwen met een Mirena. Dat hoeft het niet te zijn maar zoveel pijn is reden om naar de ha te gaan
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:velaaj schreef op woensdag 30 april 2014 21:37 Heb het opgezocht en het met de huisarts overlegd.Je kunt het wel voelen. Het is ook echt dat je om de maand voelt dat het links of rechts zit, het wisselt om de maand af.



Kon het me ook niet voorstellen, maar moet de huisarts maar geloven..



Alhoewel, soms zegt die kerel wel eens wat dat ik er geen bal van geloof,hihi..



Maar ik zal morgen wel even de huisarts bellen. Je hebt ook geen eisprong om en om..
Alle reacties Link kopieren
quote:velaaj schreef op woensdag 30 april 2014 21:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "Lange eisprong"" class="messagelink">masque schreef op 30 april 2014 @ 21:36</a>:</b>

[...]



Ook dit..</div></blockquote>





Slikte eerst de pil maar ben overgegaan op het spiraaltje..

Je hebt dat nog steeds een eisprong. Het eitje kan alleen niet bevrucht worden. Jaa maar toen je de pil slikte had je gaan eisprong..
Heel snel naar de HA. Kan een BBM zwangerschap zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eh je kan wel.degelijk pijn voelen voor de eisprong aan en dit is niet het druppeltje bloed wat daarbij vrij komt...



Twee weken pijn in je buik lijkt me niet helemaal juist. Wat kan is door de mirena een.soort cyste ontstaat in je eierstok. Of dat je inderdaad een persisterend follikel hebt (daar heb ik last van). Het follikel is het blaasje dat om de eicel zit. Op het moment dat deze knapt, heb je je eisprong. Het eitje springt dan ahw uit het follikel. Soms gebeurt het dat het follikel blijft groeien en dat je dus geen eisprong hebt nog. Dat follikel kan dan cm's groot worden, en ja dat kan erg pijn doen.

Wat je kan doen is als je nog niet meteen bij de huisarts terecht kan, is een ovulatietest doen, die kan je gewoon bij de drogist kopen. Als deze positief is, dan zit er FSH in je urine en FSH is het follikel stimulerend hormoon. Normaal is die test ong 12 tot 24u positief, bij een persisterend follikel dus zolang het follikel nog niet geknapt is. Lees wel even goed de bijsluiter om te weten hoe het afgelezen moet worden. En vraag de huisarts om een spoedecho.

Veel sterkte!

Laat je nog even weten wat de huisarts zei?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
En was Istar zegt kan ook nog idd, toevallig ook pijn aan je schouder, hoog in je rug?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Waarom wacht je nu al 2 weken? Pijn is een signaal dat er iets mis is en dat moet je niet 2 weken negeren. Daarnaast, waarom zou je het jezelf aandoen om 2 weken te creperen van de pijn? Op naar de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 01 mei 2014 @ 00:16:

Eh je kan wel.degelijk pijn voelen voor de eisprong aan en dit is niet het druppeltje bloed wat daarbij vrij komt...



Twee weken pijn in je buik lijkt me niet helemaal juist. Wat kan is door de mirena een.soort cyste ontstaat in je eierstok. Of dat je inderdaad een persisterend follikel hebt (daar heb ik last van). Het follikel is het blaasje dat om de eicel zit. Op het moment dat deze knapt, heb je je eisprong. Het eitje springt dan ahw uit het follikel. Soms gebeurt het dat het follikel blijft groeien en dat je dus geen eisprong hebt nog. Dat follikel kan dan cm's groot worden, en ja dat kan erg pijn doen.

Wat je kan doen is als je nog niet meteen bij de huisarts terecht kan, is een ovulatietest doen, die kan je gewoon bij de drogist kopen. Als deze positief is, dan zit er FSH in je urine en FSH is het follikel stimulerend hormoon. Normaal is die test ong 12 tot 24u positief, bij een persisterend follikel dus zolang het follikel nog niet geknapt is. Lees wel even goed de bijsluiter om te weten hoe het afgelezen moet worden. En vraag de huisarts om een spoedecho.

Veel sterkte!

Laat je nog even weten wat de huisarts zei?Ik ga vandaag naar de huisarts.. Ben gister ineens ongesteld geworden, en ook niet een beetje maar extreem wat ik al in een lange tijd niet heb gehad. Ik ga alsnog naar de huisarts voor de zekerheid.
Oei TO, hoe is het afgelopen? Het klinkt alsof er iets mis is gegaan met de spiraal.

En ja, ik heb in mijn pilvrije periodes ook altijd gevoeld dat ik een eisprong had.

@Masque, hoezo zou dat niet kunnen, om en om? Is toch eigenlijk heel logisch, als je 2 eierstokken hebt en steeds maar 1 eitje per eisprong, dan komt ie toch niet elke keer van dezelfde kant? En TO had dat van haar huisarts, dus zal wel zo zijn toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven