Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn bij menstruatie.

22-01-2008 12:57 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste paar maanden krijg ik bij mijn menstruatie hoofdpijn.

Meestal aan het eind van de dag de hele week lang!



Voorheen had ik het meestal alleen op de laatste dag.



Heeft iemand hier ook ervaring mee? Moet ik misschien van pil wisselen. Ik heb nu ongeveer 5 jaar diana-35.

Ik ga natuurlijk een afspraak maken bij de dokter. Maar ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.



Dank je wel!!
Ik heb het ook. Ben net deze maand gestopt met de pil, maar daarvoor heb ik bijna 20 jaar Marvelon geslikt en de laatste drie jaar kreeg ik steeds vaker in de stopweek hoofdpijn en zelfs migraine.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd ben dan al wel jaren niet meer aan de pil maar toen had ik het ook.
Heb ik ook altijd gehad, stopte pas toen ik zwanger werd (om daarna accuut weer terug te komen, een dag na de bevalling).
ja het heeft te maken met dat je een week geen hormonen binnen krijgt, en dat geeft dan blijkbaar even een soort van afkickverschijnsel in je hoofd.

het kan evt helpen door op een andere pil over te stappen, daar kan idd je huisarts je over informeren...want misschien dat een lichtere pil dat ook minder heftig maakt in die stopweek...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond op internet de volgende info: http://www.migraine.org.uk/content.aspx?sid=10



Hormonal treatments are sometimes considered for menstrual migraine but normally the usual treatments are effective. Magnesium (500 mg daily) and Vitamin B2 (400 mg daily) have also been shown to be helpful as preventatives.



Ik kreeg ook vaak migraine tijdens mijn menstruatie, maar toen ik een keer een paar maanden ontzettend gezond at, kreeg ik ze niet meer. Magnesium vind je vooral in groente groenten, noten, zaden, bruin brood etc. Als ik nu migraine krijg tijdens die week, dan weet ik dat ik het gezonde eten weer een beetje heb laten varen.
Alle reacties Link kopieren
Had jaren hetzelfde tot ik om andere redenen met de pil moest stoppen, weg migraine, wel nog aan het begin wat vage hoofdpijn.

Ik slikte toen Marvelon. Wil nu weer een voorbehoedmiddel gaan gebruiken, maar niet meer de Marvelon, deze bevat een bepaald soort hormoon/stofje volgens de huisarts. Er zijn ook pillen die dit stofje niet hebben, laat je eens informeren door je huisarts. Ik heb ook veel te lang rond gelopen met die migraine-hoofdpijn in de stopweek. In de nuvaring schijnen deze hormonen ook weer te zitten, ben zelf nog aan het nadenken wat ik wil. De huisarts zei dat het spiraaltje wel de hormonen bevat die niet voor de hoofdpijn zorgen. Succes
Ik had het overigens ook toen ik de pil níet slikte, erger zelfs...
Alle reacties Link kopieren
ja, ik heb het ook; nooit hoofdpijn behalve in de stopweek. Zodra ik weer met de pil begin, is de hoofdpijn weer weg. Ik heb Femodeen als pil.
Ik ben dus overgestapt op de pleister, Evra. En die plak ik een maand of 4 door zonder stopweek. Waardoor ik maar een keer of 4 per jaar ongesteld ben en dus maar 4 weken per jaar hoofdpijn.

:jump:
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al jaaaaren geen pil meer en toch heb ik zeker 2x per maand migraine, tijdens mn eisprong en voor aanvang van mn menstruatie, zodra die doorbreekt is mn migraine weg!!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Dit heb ik ook!! Het is echt heel vervelende hoofdpijn ook, die dagen aanhoudt. Heel vervelend.



Ik heb gemerkt dat het erger is wanneer ik de maand ervoor ongezond heb gegeten, dus ga nu proberen deze maand heel gezond te doen :) Als ik gezond eet heb ik er minder tot geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren de Diane 35 pil geslikt en altijd migraine gehad tijdens de stopweek. Sinds ik met de pil gestopt ben heb ik nooit meer last gehad. Probeer het eens of probeer een andere pil die weinig hormonen heeft zodat de "afkick"verschijnselen minder zijn als je stopt met het innemen van de pil tijdens de stopweek. Succes!!
Ik heb net weer een stopweek gehad van de EVRA pleister. Een week lang hoofdpijn dus. Vanmorgen heb ik zo snel mogelijk weer een pleister geplakt en de hoofdpijn was na een uur of 3 compleet weg. Stop dus gewoon met die stopweken. Slik allemaal gewoon lekker de pil door.
Ja hoor, hier.... migraine tijdens stopweek = standaard.

Zozeer zelfs dat ik mezelf een plezier doe en gemiddeld de pil drie maanden tot een half jaar doorslik> volgens de huisarts kan het geen kwaad. Ik heb ook gemerkt dat als ik het te lang doe ik een doorbraakbloeding krijg (ofwel, dan zegt mijn lichaam: "ja Sartan nu heb je lang genoeg doorgeslikt") dus dan stop ik een weekje.....X-D
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een hormonaal rampje, ik heb zó'n 'pien in d'n kop', ik word er gek van! En het ergste is: ik mag pas woensdag weer aan de pil...

Hebben jullie nog tips om deze dagen toch enigzins pijnloos door te komen? Ik heb echt migraine: pijn zit links, ben misselijk, kan geen licht verdragen en voel me ronduit klote!

Dus moet goede tips zou ik erg blij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de pil gebruikte (diane 35) had ik écht elke menstruatie migraine! Ik ben gestopt en sindsdien wel een dagje hoofdpijn maar nooit meer migraine gehad! Die hoofdpijn die ik nu zo af en toe nog wel eens heb is zo licht dat ik er gewoon bij kan blijven werken, dat was toen ik de pil slikte wel anders :-(



Heb ook nog geprobeerd terug te gaan naar de microgynon, die pil is lichter, maar ook toen ging de migraine niet over.



Voor mij dus nooit geen pil meer.
Alle reacties Link kopieren
Oh nog een tip; bij mij werkte zelfgemaakte kruidenthee van lavendel en kamille goed, zo heet mogelijk drinken want de smaak is niet zo lekker (die lavendel), daarnaast werkt pepermuntthee, overal wel te koop, ook goed!

Probeer rond de tijd van je hoofdpijn zoveel mogelijk gezond te eten, dat heeft echt invloed heb ik gemerkt, en vanuit mijn studie (chinese geneeskunde, voedingsleer) heb ik geleerd dat je vooral de lever moet ondersteunen bij dit soort klachten, betekent ; groene groenten eten en lichtzure voedingsmiddelen, groene appels en groene druiven bijvoorbeeld, dit ondersteunt de lever, daarnaast heb ik goede ervaringen met het kruid mariadistel, is in capsules bij de drogist te koop, is een natuurlijk product, fytotherapie. Dan heb je nog een homeopatisch middel dat heet Boldocynara, bijvoorbeeld van Vogel.

Wat de lever belast is fout, vet, voedsel en natuurlijk alcohol, en medicatie (dus ook de pil). Je lever is het ontgiftigingsorgaan en als die het zwaar heeft kan je dus klachten krijgen. Hoofdpijn aan de linkerkant wijst ook op een onbalans van de lever/gal.

Wat je ook nog kan doen is je voeten masseren, vooral het plekje op de bovenkant tussen de grote teen en die ernaast en dan richting je enkel wrijven.

Hoop dat ik jullie wat heb kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Nog een aanvulling: chlorella, een voedingssupplement (algen) is ook erg goed, daar zit de chlorofyl in die dus in groene groenten zit, en nog meer goede stoffen (vitaminen, mineralen o.a. calcium en magnesium en de goede vetten).
Alle reacties Link kopieren
Pil doorlsikken zonder stopweek?
Alle reacties Link kopieren
Op dokters advies ben ik zo'n 15 jaar geleden begonnen met het slikken van "de"Diana 35 pil. Ik had erg last van acne en vreselijke pijn in m'n onder rug tijdens m'n stopweek. Dit kleine pilletje was een superpilletje! Weg acne en geen heftige pijn tijdens de menstruatie. Maar helaas kwam er al snel iets anders voor in de plaatst. Hoofdpijn....tenminste het waren een soort aanvallen. In een paar uur tijd werd ik verschikkelijk ziek. Ik was op zo'n moment niet instaat om 'normaal' te functioneren waardoor ik dus bijna iedere maand wel een aantal dagen niet kon werken. Dit bleek migraine te zijn. Na overleg met de gynaecoloog ben ik de pil doorgaan slikken. Dit betekende dus dat ik zo'n 3a 4 keer per jaar menstrueerde. Niks mis mee, kan helemaal geen kwaad volgens de artsen. Maar inmiddels slikte ik wel ibuprofen 600 en maxalt tabletten( tegen de migraine) Vorig jaar ben ik een aantal maanden gestopt met de diana pil. om te kijken of ik naar een lichtere kon overstappen. (Soms heb ik dat wel eens dat ik dan bang ben dat zo'n zware pil na lange tijd van slikken toch schade heeft aangericht in je lichaam.) De pubertijd is inmiddels voorbij, toch??? Inderdaad de pubertijd is voorbij, maar die puistjes wilde hun verloren jeugd toch graag inhalen.

Ik kreeg weer last van acne.De migraine was weg.

Dilemma!!!

Uiteindelijk ben ik toch terug gegaan naar de diana 35.(na 6mnd gestopt te zijn)

Ik kreeg namelijk buiten de acne om ook tussentijdse bloedingen.

Nu slik ik dus weer de diane 35 en is de hoofdpijn en migraine weer een deel van m'n leven geworden. Gelukkig wel in mindere maten. Dus voor mij is het wel even goed geweest om te wisselen na 15 jaar.



Je moet goed luisteren naar je eigen lichaam, en als je twijfelt over de uitspraak van je dokter kun je het best nog even checken bij een andere arts.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik haal maar even een heel oud topic naar boven...



Vandaag ongesteld geworden en opgestaan met een knallende hoofdpijn. Inmiddels 4 asperines in m'n mik, maar helpt niks. Wat kan ik nu het beste doen?



Is het erg slecht als ik nu nog een ibuprofen neem?
Alle reacties Link kopieren
Hai pil maakt niet uit ik gebruik spiraal mirena staat gelijk aan geen hormonen alleen klein beetje in de baarmoeder.

Het is gewoon de oesrtogeen die heel erg daalt kun je niks aan doen is je cyclus.



Wat helpt is bij de eerste tekenen van hoofdpijn meteen 2 paracetamol om de 4 uur 2 LET OP! het is zaak dat je op tijd de paracetamol neemt als de hoofdpijn al te erg is helpt het niet meer!!! Het is een truc uit het ziekenhuis dit doen ze ook bij mensen nadat ze een poeratie hebben gehad. (bv Nieuewe heup, mn ma)



Dan niet langer dan 2 dgn achter elkaar anders krijg je medicijngewenning.



Succes



En voor de pms etos extra rust valeriaan pillen ook op tijd nemen
Alle reacties Link kopieren
HET GEHEIM IS: PARACETAMOL OP TIJD NEMEN! hou in de gaten in je agenda wanneer het altijd komt en als je maar een klein steekje in je hoofd voelt beginnen, en timen of het alweer 4 uur dan weer nemen, je voelt het dan heel op de achtergrond maar echt ik kan weer lachen!!! Ben zo blij

gewone paracetamol.



succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
na je 30 ste word pms erger dat is de reden ik had vroeger nooit hoofdpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven