Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!



Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!







RIS-toetsen



Tussentijdse toetsen



14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie



Examens



06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)



25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Alle reacties Link kopieren
quote:jasminn schreef op 27 december 2012 @ 22:24:

Zodat ik daarna nog losse lessen kan nemen Ik vind ook niet pretiig om echt ergens aan vast te zitten met een groot pakket, misschien bevalt het niet met de instructeur etc. Nu kan ik na die 20 lessen evt wisselen van instructeur/rijschool bijvVan rijschool wisselen is soms lastig met een pakket idd. Maar van instructeur zou je in principe altijd moeten kunnen wisselen. Mijn vriend is rijinstructeur en krijgt regelmatig leerlingen van collega's (omdat het niet klikt of omdat het rijden maar niet wil lukken en een andere aanpak soms beter werkt). Opzich snap ik je gedachtengang maar pakketten zijn wel altijd goedkoper dan losse lessen. Mocht het dus WEL bevallen zou ik je aanraden om (in overleg met je instructeur over het aantal lessen dat je waarschijnlijk nog nodig hebt) gewoon weer een pakket erbij te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, dat had ik ook al bedacht Maar ik vind lastig om in te schatten hoeveel lessen ik nodig heb, stel dat die 20 lessen erop zitten en ik heb er nog 20 nodig, kan ik weer een pakket nemen van 20 evt
Alle reacties Link kopieren
quote:jasminn schreef op 27 december 2012 @ 22:58:

Ja precies, dat had ik ook al bedacht Maar ik vind lastig om in te schatten hoeveel lessen ik nodig heb, stel dat die 20 lessen erop zitten en ik heb er nog 20 nodig, kan ik weer een pakket nemen van 20 evt Nou, ik weet niet in welke regio je zit maar hier in het midden van het land(stad) is het gemiddelde 45 lessen ondertussen. Maar het kan ook zomaar 30 of 60 worden. Je instructeur kan het als het goed is wel inschatten en dan kun je aan de hand daarvan kiezen voor een pakket (vaak kun je ook 10 lessen kopen). Oh en mocht je instructeur niet bevallen schaam je niet om om een andere te vragen. Het gebeurt zo vaak en het gaat er uiteindelijk om dat JIJ zo prettig mogelijk en het liefst een beetje snel veilig leert rijden.
Alle reacties Link kopieren
Atelier, Ik heb een grande punto gehad: mijn ervaring haha, maar ik hoor ook andere verhalen. Zorg in ieder geval dat je zelf een proefrit maakt. Je kan overigens ook naar LPG kijken, ¤0,70 per liter



Orzoo, oh jee dat zijn dure operaties, gelukkig niet van jou!



Bezzy, komt vast wel goed, je hebt het niet voor niks gehaald! Gewoon rustig aan beginnen als je het spannend vindt, maar wel gewoon doen.



Jasminn, leuk! Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Jasminn ik heb ook bij de anwb gelest :D was er zelf tevreden over ook al heb ik maar 1 instructeur gehad dus had net zo goed 1 mans zaak geweest zijn :D



maar ik ben super benieuwd hoe mijn eerste ritje zondag gaat. Mijn moeder belde net op om te vertellen dat ik iig van 1 tot 6 januari de auto (haar auto) mag lenen om ervaring op te doen. Gaf al wel aan dat ik de km's woon-werk ga declareren :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister eerste les gehad Ik heb heel veel bochten moeten nemen. Is nog best lastig in te schatten, ene bocht ging beter dan de andere. Heb ook 2x geparkeerd, eerste keer leek echt nergens op haha, bij de 2e keer zei ik: let op, ik ga hem naast die grijze auto zetten! Hij stond wel recht opzich alleen kon er nog een auto tussen haha. Mocht ook gassen, alleen ik had geen idee hoe hard ik die pedaal moest indrukken dus druk hem vol in, die auto keihard vroem vroem. Maar daarna ging het goed toen ik een stuk zelf mocht rijden, ging heel constant. De les ging goed verder,instructeur is eind in de 20 schat ik, heel geduldig en aardig. Morgen ANWB bellen omdat ik mijn theorieexamen wil doen, hebben jullie dat zo snel mogelijk gedaan of redelijk laat?

Instructeur dacht dat ik een gemiddelde leerling zou zijn, 30 a 35 lessen zou nodig hebben
Alle reacties Link kopieren
Nou een gemiddelde beginnende leerling neemt wel ietsje meer dan 30/35 lessen maar he, je instructeur weet het het beste. Het is ook niet helemaal te voorspellen. Sommigen gaan veel beter dan verwacht, anderen blijven even hangen op een punt.



Anyways. Theorie heb ik gedaan rond de 20 lessen. Vond ik zelf heel fijn omdat ik veel dingen al wist van de lessen (dus minder hoefde te leren en het ook beter begreep want gezien in de praktijk) en ook het gevaarherkenning gedeelte beter kon inschatten. Aan de andere kant was dat ook weer een zwak puntje omdat ik te veel ging nadenken bij de gevaarherkenning (hoe hard rijdt die fietser etc, wat je bij gevaarherkenning vooral niet moet gaan denken)
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor.. Net voor de 4e keer gezakt! Ben het zo zat .

Misschien is het niet voor me weggelegd!



Zucht
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen maandag geslaagd!



Klaprooss: Balen dat je voor de 4e keer bent gezakt!

Ben je inmiddels geslaagd of niet?

Hoop het wel voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelf al moeite met het oefenen voor mijn theorie examen. Nu heb ik wel een handige site gekregen van een vriendin, het heet [spam ]. Hier kan je gewoon gratis CBR examens oefenen, wat ik zelf vet handig vind :D
Hallo,



Ik ben dit topic wat aan het doorlezen geweest, met name van een tijd terug (ik kwam er terecht toen ik googelde op 'wegrijden bij stoplicht' oid). Kan de manoeuvres zoals keren tamelijk moeiteloos, kan dan ook gewoon wegrijden, maar wegrijden bij een stoplicht wordt ineens een 'ding', omdat ik me dan onder druk voel staan. Jaaaa, loslaten, ontspannen, tijd nemen, maar het is zo subtiel dat ik nauwelijks merk dat ik die koppeling te snel laat opkomen en mijn stress komt ook vanaf een soort aangrijppunt en probeer er dan nog maar eens af te komen.

Ik heb nu een les of veertig gehad, gaat allemaal wel steeds beter, behalve dus die koppeling bij stoplichten, dat gaat af en toe weer een les een stuk minder (paar keer afslaan) en dan blijft die stress in m'n lijf zitten.

Wellicht zijn hier 'lotgenoten'? Tips? Voel me nogal oenig.

Ook omdat ik al relatief bejaard ben (begin dertig)



Ik heb geen speciale faalangstlessen, maar overweeg wel een faalangstexamen, gewoon omdat ik dan wat meer tijd heb voor hetzelfde en hopelijke een relaxte examinator. Ben nl tamelijk gevoelig voor houding en uitingen van degene die naast me zit (vooral het feit dat er iemand naast me zit werkt me op de zenuwen denk ik, ik las er hier eerder al eens iets over).



Morgen overigens theorie. Geoefend met cd-rom van ANWB. Gaat op zich goed, maar soms net even een denkfoutje of van die vragen die ik sowieso lastig vind (lading, lengte etc., cijfers invullen dus).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven