Gezondheid alle pijlers

Yaz 24+4

20-05-2014 12:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Ik heb speciaal een account aangemaakt. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn omtren de Yaz pil (acne). Ik heb altijd een gave huid gehad en alleen als ik ongesteld ben last van een of twee puistjes. Helaas is dat nu niet meer het geval. Sinds ik biergistpillen slik voor langer haar heb ik ook ineens last van zeer pijnlijke ontstekingen op mijn kin, wangen en rare rode vlekken. Onlangs ben ik bij HA geweest en die heeft mij de goedkopere variant van de microgynon 30 meegegeven. Toen ging het helemaal mis. Ik kreeg last van meeeters, vette huid, ongewenste haargroei, buikkrampen en nog meer puisten. Tevens ben ik 6 kilo aangekomen, terwijl ik juist een persoon ben die niet zo snel aankomt. Ik weeg altijd tussen de 53 en 55 kilo. Ik ben twee weken gestopt met de pil maar zit nu wel met een onzuivere huid.



Sorry voor lange verhaal, maar ik zou graag wille weten hoe de yaz bij andere heeft gewerkt mogelijke bijwerkingen (tegen onzuiverheden)



HEEL ERG BEDANKTALVAST

xx

Saar
Hmm wel van gehoord maar nooit gebruikt ik gebruikt microgynon 30 die bevalt wel maar ieder lichaam is anders als jij er niet blij van word ga terug naar je huis arts en probeer een andere het zijn toch hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Yaz 24 + 4 heeft mij volledig van de acne afgeholpen! En dat terwijl ik hem daarom niet eens ben gaan slikken, ik wilde gewoon van Microgynon 30 af. Had altijd enorme last van acne en ineens was het weg! Moet komen door Yaz. Met Microgynon had ik wel last van acne. Yaz is verder ook fijn, ik slik hem door, geen stopweek dus, en heb totaal geen last van bijwerkingen!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Yaz 24+4 een aantal jaar gebruikt en ik ben altijd tevreden geweest. Pas nu ik gestopt ben (sinds januari) merk ik weer dat ik af en toe puistjes heb, maar toen ik 'm slikte eigenlijk nooit! Verder heeft ie me van mijn hormonale migraine af geholpen. Ik slikte hem meestal drie strips door en dan een keer niet, anders kreeg ik wel een doorbraakbloeding. Het is een lichte pil, dus ik heb verder totaal geen ontpillingsklachten gehad toen ik ermee stopte, dat was ook wel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ben je al met die biergist gestopt dan?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:manoislief schreef op 20 mei 2014 @ 12:56:

Hmm wel van gehoord maar nooit gebruikt ik gebruikt microgynon 30 die bevalt wel maar ieder lichaam is anders als jij er niet blij van word ga terug naar je huis arts en probeer een andere het zijn toch hormonen.



Bedankt voor je snelle reactie

Precies ieder lichaam is anders. Mijn zus die slikt ook jarenlang microgynon 30 en heeft helemaal geen klachten.

Ik had zelfs last van stemmingswisselingen en wat heb ik afgelopen periode toch gejankt tsjonge jonge zeg niet normaal. Ik ben al langs geweest bij de huisarts en die zegt dat klachten niet door de pil komt, omdat het een hele lichte pil is.. Ik heb op 26 mei een vervolgafspraak staan, heb bloed geprikt en ben benieuwd wat er uit zal komen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 20 mei 2014 @ 13:29:

Yaz 24 + 4 heeft mij volledig van de acne afgeholpen! En dat terwijl ik hem daarom niet eens ben gaan slikken, ik wilde gewoon van Microgynon 30 af. Had altijd enorme last van acne en ineens was het weg! Moet komen door Yaz. Met Microgynon had ik wel last van acne. Yaz is verder ook fijn, ik slik hem door, geen stopweek dus, en heb totaal geen last van bijwerkingen!Fijn om te lezen dat je door de yaz van je acne af bent! Pfff op dit moment he ik echt het idee dat iedereen naar me gezicht loopt te staren en voel me gwn zo onzeker. Sommige dagen ga ik niet eens meer naar buiten.terwijl het nu juist zulk mooi weer is. Nu ik dit lees ga ik er mooi voor zorge dat HA me de yaz gaat voorschrijven,
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 20 mei 2014 @ 13:56:

Ben je al met die biergist gestopt dan?Ja ik ben sinds een een paar dagen gestopt met het slikken van biergistpillen. Ik heb nu een antibioticakuur van 10 dagen doxycycline en inderm.
Waarom heb je niet eerst geprobeerd te stoppen met die biergistpillen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 20 mei 2014 @ 13:56:

Ben je al met die biergist gestopt dan?Weet je wat ook zo grappig is, biergist wordt volgens sommige gebruikt tegen acne nouuu me hele gezicht zit onder. Ik merk wel dat ik dikker en glanzen haar heb gekregen
Alle reacties Link kopieren
Saar, ik had exact hetzelfde als jij, echt precies hetzelfde. Stoppen met de Yaz is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Na 3 maanden was mijn huid volledig rustig en ben ik afgevallen. Ik zit sinds ik ben gestopt ook een stuk beter in mijn vel. Ik neem nu helemaal geen pil meer (gebruik condooms) want voorlopig wil ik even geen rommel meer in mijn lichaam.

Natuurlijk is ieder lichaam anders, maar ik vind het echt bizar als je mij vergelijkt met 'toen en nu' want er is zo'n onwijs groot verschil tussen ik + Yaz en ik zonder Yaz :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:_joy_ schreef op 20 mei 2014 @ 13:49:

Ik heb de Yaz 24+4 een aantal jaar gebruikt en ik ben altijd tevreden geweest. Pas nu ik gestopt ben (sinds januari) merk ik weer dat ik af en toe puistjes heb, maar toen ik 'm slikte eigenlijk nooit! Verder heeft ie me van mijn hormonale migraine af geholpen. Ik slikte hem meestal drie strips door en dan een keer niet, anders kreeg ik wel een doorbraakbloeding. Het is een lichte pil, dus ik heb verder totaal geen ontpillingsklachten gehad toen ik ermee stopte, dat was ook wel erg fijn!Een vriendin van mij die had ook last van migraine en toen ze de yaz ging slikken had ze geen last meer.
Alle reacties Link kopieren
Ff voor de duidelijkheid:



Je had pil x en geen last van acne

Toen ben je biergist gaan slikken en kreeg erg last.

En toen heeft de ha je andere ac voorgeschreven maar je bent niet gestopt met de biergist.

Waarom heeft je ha je andere ac gegeven en waarom ben je in godesnaam niet meteen gestopt met t biergist?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:aurelie26 schreef op 20 mei 2014 @ 14:23:

Saar, ik had exact hetzelfde als jij, echt precies hetzelfde. Stoppen met de Yaz is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Na 3 maanden was mijn huid volledig rustig en ben ik afgevallen. Ik zit sinds ik ben gestopt ook een stuk beter in mijn vel. Ik neem nu helemaal geen pil meer (gebruik condooms) want voorlopig wil ik even geen rommel meer in mijn lichaam.

Natuurlijk is ieder lichaam anders, maar ik vind het echt bizar als je mij vergelijkt met 'toen en nu' want er is zo'n onwijs groot verschil tussen ik + Yaz en ik zonder Yaz :-)Dus ik moet gwn geen pil meer slikken en wachten totdat me huid van zelf rustig wordt. Enerzijds ben ik bang voor nare bijwerkingen anderzijds wil ik weer mijn egale huid terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Yaz nu al ongeveer 5 jaar en ik heb zelf nooit veel last gehad van puistjes. Wel merk ik dat het voor mij erg moeilijk is om af te vallen door de hormonen.



Ieder lichaam is anders zoals iemand hier al zei, dus ik denk dat je verschillende anticonceptie zult moeten uitproberen om te weten wat voor jou het beste werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 20 mei 2014 @ 14:42:

Ff voor de duidelijkheid:



Je had pil x en geen last van acne

Toen ben je biergist gaan slikken en kreeg erg last.

En toen heeft de ha je andere ac voorgeschreven maar je bent niet gestopt met de biergist.

Waarom heeft je ha je andere ac gegeven en waarom ben je in godesnaam niet meteen gestopt met t biergist?



eeey Apatura,

Ik slikte helemaal geen pil en had geen last van acne. Ik be biergistpille gaan slikken en kreeg enorme last van puisten etc. Verbolgens ben ik nar de huisarts geweest en die zei ooh dat is heel normaal hoor dat je 22 bent en last kan krijgen van acne het zij de hormonen. Tevens heb ik gevraagd of het slikken van biergistpille avne kan veroorzaken en dat was niet geval. Hij zei dat ik geen acne kan krijgen van voedingssuplementen. Vervolgens heeft de huisarts microgynon 30 (dit is mijn eerste pil) aangesmeerd en ik merkte dat ik ontzettend veel mee eters en puisten op mijn voorhoofd had en ook mijn gezicht werd met de dag vetter. Ik ben gelijk gestopt met het slikken van die biergistpillen want mijn kin die voelde erg branderig aan. Ook slik ik de Pil niet meer.



Sorry hoor kun je het nog een beetje volgen ik word er zelf helemaal
Alle reacties Link kopieren
quote:saar1992 schreef op 20 mei 2014 @ 14:45:

[...]





Dus ik moet gwn geen pil meer slikken en wachten totdat me huid van zelf rustig wordt. Enerzijds ben ik bang voor nare bijwerkingen anderzijds wil ik weer mijn egale huid terug.



Nee, je moet niets :-) Ik wilde alleen maar aangeven dat er vaak wordt gezegd dat je een andere pil moet proberen of andere verzorgingsproducten of voedingssupplementen enzo moet gaan gebruiken, terwijl mijn redenering meer is: als iets begint nadat je aan de pil bent begonnen, dan zal het wellicht daar aan liggen en niet aan iets anders.

Maar als je nu hebt aangegeven dat je bent gestopt met de biergistpillen en je daarvoor geen last had van de pil, dan zou ik het nog even aankijken zonder die biergistpillen. Als je echt heel erg last hebt van acne is niet binnen twee weken weg. Als je desondanks last blijft houden, dan zou ik inderdaad kijken of je beter kunt stoppen met de pil. Omdat de Yaz wel degelijk acne kan veroorzaken, zoals bij mij het geval was.
Alle reacties Link kopieren
quote:aurelie26 schreef op 20 mei 2014 @ 15:08:

[...]





Nee, je moet niets :-) Ik wilde alleen maar aangeven dat er vaak wordt gezegd dat je een andere pil moet proberen of andere verzorgingsproducten of voedingssupplementen enzo moet gaan gebruiken, terwijl mijn redenering meer is: als iets begint nadat je aan de pil bent begonnen, dan zal het wellicht daar aan liggen en niet aan iets anders.

Maar als je nu hebt aangegeven dat je bent gestopt met de biergistpillen en je daarvoor geen last had van de pil, dan zou ik het nog even aankijken zonder die biergistpillen. Als je echt heel erg last hebt van acne is niet binnen twee weken weg. Als je desondanks last blijft houden, dan zou ik inderdaad kijken of je beter kunt stoppen met de pil. Omdat de Yaz wel degelijk acne kan veroorzaken, zoals bij mij het geval was.Mmmm daar ben ik dus ook huiverig voor. Ik heb de 26ste een afspraak en kijk het nog even aan.
Alle reacties Link kopieren
Voedingssuplementen zijn volgens mijn huisarts niet schadelijk. Televisieprogramma kassa komt met een heel ander verhaal.onderzoek Kassa
Ik heb de gewone Yasmin gehad en de merkloze Marvelon, die hielpen allebei tegen pukkels.

Van Microgynon kreeg ik zeker pukkels, het zou kunnen dat dat bij jou ook daardoor komt. (Microgynon heeft een androgene werking, dat wil zeggen dat het voor wat meer talg zorgt)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Yaz gebruikt, en het hield mijn huid redelijk onder controle.

Ik ben er mee gestopt omdat ik er vreselijke migraineaanvallen door kreeg.



Hierna weer een onzuivere huid, maar ik heb op aanraden van de huisarts Betadine scrub (zonder korreltjes) aangeschaft.

Dit doodt de bacteriën die acne veroorzaken.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Je zou i.p.v biergist ook over kunnen gaan op MSM (Methylsulfonylmethaan) poeder.



Is goed voor je huid, haar en nagels.

Ik heb er zelf veel baat bij.

Mijn nagels zijn sterker en ik heb het idee dat mijn haar ook erg snel groeit (die uitgroei telkens vind ik dan weer wat minder)
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Eeey, bedankt voor je reactie. Ik ga ff kijken waar ik dat spul kan halen, thnx
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wilde even mijn ervaring delen. Ik heb eerst de microgynon geslikt voor ongeveer een half jaar, ik was toen constant misselijk en kreeg depressieve buien (waar ik echt nog nooit last van had gehad en ook geen aanleiding voor was). Ik ben toen overgestapt op yaz, op zich prima keuz, voelde me al snel een stuk beter al bleef ik het gevoel houden niet helemaal mezelf te zijn. Ik heb yaz ongeveer twee jaar geslikt en had helemaal geen puistjes meet, afvallen lukte niet, maar dat nam ik maar voor lief.



Omdat ik me er toch niet helemaal goed over voelde besloot ik van de zomeom er een paar maanden mee te stoppen. Psychisch werd ik echt weer helemaal mezelf, veel vrolihker, minder zorgen maken, alsof er een soort waas van de wereld ging. Lichamelijk is echter een ander verhaal, ik kwam 10 kilo aan (heel veel op mijn lengte) binnen 3 maanden, ik kreeg puistjes op mn gezicht en rug. Tot nu toe lukt t ook niet om die 10 kg er weer af te krijgen. Voor mij is het dus nu een soort keuze tussen psychisch of lichamelijk goed voelen. Ik denk dat de pil op dlange termijn veel meer chade toebrengt dan dat je in eerste instantie merkt. Mijn advies zou dan ook zijn om die pil te vergeten en op zoek te gaan naar andere oplossingentp tegen acne.
Hallo,

Ik weet dat ik hiermee off-topic ga maar ik wil jullie toch even waarschuwen.

Ik ben net gisteren ontslagen uit het ziekenhuis. Ik heb hier een week gelegen met meerdere longemboliën en ben zelfs 2 dagen in kritieke toestand geweest.

Ik ben verder kerngezond, heb geen overgewicht, rook niet en drink niet. Zeer waarschijnlijke oorzaak : Yaz 24+4.



Ook ik was helemaal blij met deze pil en alle voordelen die hij bood. Nu heeft hij me waarschijnlijk bijna mijn leven gekost. Volgens de artsen is de kans op een embolie met nieuwe pillen zoals Yaz bijna 3-4x zo hoog als met bijvoorbeeld Microgynon 30.



Ik wil niet zeggen dat niemand deze pil meer moet nemen. De kans is heel klein dat je wat krijgt. Ik wil alleen waarschuwen.

Als je deze pil neemt en je wordt opeens benauwd; krijgt hyperventilatie-achtige klachten, steken op de borst of enorme pijn bij je schouders. Onthoud dan alsjeblieft dat dit een embolie kan zijn veroorzaakt door Yaz en ga gelijk en met spoed naar een arts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven