Lijf & Lijn alle pijlers

Wat doet die koe op de sportschool?

24-05-2014 18:32 210 berichten
Paar jaar terug in een sportschool. Ik sta met een stel te kletsen en er loopt een dikke vrouw voorbij. Mijn lengte en een stuk zwaarder. Ik woog toen een kilootje of 100, ik schat haar op 130 kilo. Ik vond het retedapper dat ze daar was, druipend van het zweet na haar training. Zegt een vent 'wat doet die koe hier?'



Op mijn vorige sportschool kregen we een nieuwe instructrice voor de groepslessen (steps, zumba, bodypower etc) Kleine vrouw, flink gezet. Super dat ze niet alleen slanke dennen aannemen toch? Maar er zijn gewoon klachten van klanten gekomen omdat ze geen les wilden van een dikkerdje.....



Vandaag sta ik met een stel meiden te kletsen na afloop van de les. Even verderop staat S. Prachtfiguur heeft ze. Ze bukt en je ziet een klein randje 'vet' (kan het niet eens zo noemen maar goed) Dan zegt B 'pffff gelukkig, jij hebt ook een muffintop S!'



Tijdje terug, ik sjouw de boodschappen drie tassen oo. Kom buren tegen. 'Zo' zegt de buurman 'jij hebt gespierde armen'. Ja dat klopt, die heb ik. 'Niet echt vrouwelijk he?' Zegt ie er achteraan...



Oftewel, het is altijd wat als het om andervrouws uiterlijk gaat. Te dik, te dun, te gespierd.....



Ken je dergelijke situaties? Heb je zelf weleens zoiets gezegd? Of gedacht? En wat zou jij doen in bovenstaande gevallen?
quote:sinnombre schreef op 24 mei 2014 @ 19:57:

De sportschool waar ik kom zijn mensen niet kritisch.

In mijn woonplaats is er wel eentje DL, daar heb ik gekeken, maar daar is het net een modeshow.

Daar 'moet' je al strak zijn voor je voor het eerst binnenkomt en 'moet' je de hipste sportkleding hebben.

Een H&M joggingsbroek met simpel hempje, nee hoor. Hoe durf je. Je hebt minstens een outfit nodig van Papillon.



DL betekent toch David Lloyds?Dan moeten ze mij maar s'ochtends

niet zien.Als ik ga sporten draag ik een joggingbroek met t-shirt of top,haar in een staat en onopgemaakt...Dat kunnen ze,denk ik,niet aan. Bovendien kom ik om te sportem.Ik tut me op ik na het douchen.Ga gelukkig naar een gezellige sportschool en daar heb je alle leeftijden en maten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Afrika twee koeien (dieren) op het strand gezien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 mei 2014 @ 14:40:

Nou, sommige mensen hinniken toch echt als een paard als ze lachen.



Soms heb ik een varkentjesknor als ik lach, met ditto kledingmaat.

Ik zou willen dat ik net zoveel passie had voor joggen als voor eten.



Als ik in de rij bij de kassa sta en een dame zie met een mooi lijntje denk ik ook soms; verdomme, dat wil ik ook ! Maar dan kijk ik ook ff op de band en zie al die dingen die zij koopt en de dingen die ik koop... geen wonder dat ik in mijn maatje 46 zit .



Ook een paar keer opmerkingen gehad over mijn dikke buik; of ik zwanger was ...eh nee, ik ben gewoon dik, is dan mijn antwoord. Nichtje (5) : hoe komt het dat je een dikke buik hebt, tante Co ? omdat ik teveel eet, schatje.



Gewoon zoals het is. Ik eet en snoep teveel en sport niet.

Heb zeer zelden het gevoel gehad dat ik veroordeeld wordt om mijn lijf (wel beoordeeld en dat vind ik logisch).



Het zou beter voor mijn gezondheid zijn om te sporten en af te vallen en ik zou het uiteindelijk ook mooier vinden als ik zwangerpens af zou zijn. Ik besta uit meer dan mijn lijf en ik beoordeel anderen ook op die manier.



En voor mensen die ronduit onbeschoft reageren op welke manier dan ook is er nog altijd de knallende wedervraag : Wat is jou in hemelsnaam ooit in jouw leven aangedaan dat jij denkt dat je zo tegen mij kan spreken ?
Mijn wedervraag is altijd: wie denk je wel niet wie je bent om zo te mogen (ver)oordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2014 @ 21:09:

Mensen hebben over ander mensen altijd een oordeel, ongeacht hoe ze er uit zien.

Ben je dik dan ben je lui en heb je geen discipline, ben je gespierd dan ben je onzeker. Ben je slank dan heb je een obsessie.

Het is nooit " goed " . En dan nog.... Wie bepaalt wat goed ( genoeg ) is.



Een waarheid als een koe. (Mag ik dat zeggen in dit topic?)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 26 mei 2014 @ 00:36:

[...]





Een waarheid als een koe. (Mag ik dat zeggen in dit topic?)

X-

Van mij wel hahaha
Van mij ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ach, er zijn ergere dingen dan vergeleken worden met een koe. Zijn leuke beesten hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:tsjongejonge schreef op 24 mei 2014 @ 18:55:

Ik ben ook niet de dunste (understatement) en ik had de stap gezet om naar de sportschool te gaan. De intake hield in dat er allemaal korte testjes uitgevoerd werden. 2e keer zouden de apparaten uitgelegd worden. Gedurende het 2e intakemoment kwamen we tijd tekort om alles langs te gaan. Tijdens het 3e intakemoment was er een andere instructeur. Dit keer een vrouwelijk instructrice. Ik kwam bij de balie en ze vroeg wat ik kwam doen. Ik vertelde dat ik voor mijn 3e intakeles kwam omdat ik nog niet alle apparaten gehad had. Vervolgens zegt ze: Het is inderdaad wel nodig dat je hier komt ja. Je moet nodig afvallen.

Ik was hier zo van ontdaan dat ik echt thuis heb zitten denken om niet meer te gaan. Hoe wil je mensen naar de sportschool lokken als je zoiets uitkraamt? Ik heb toen mijn mond niet open durven trekken, want ik was gewoon flabbergasted. Toch weerhoud dit mij om mij weer aan te melden. Ik zou het goed kunnen gebruiken, maar die opmerking heeft mij toch af geschrokken.Hier heb je toch een klacht tegen ingediend, mag ik hopen!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 25 mei 2014 @ 22:04:

Mijn wedervraag is altijd: wie denk je wel niet wie je bent om zo te mogen (ver)oordelen.Die moet ik onthouden, dat is een goeie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven