Hoe vertel ik kinderen dat ik wil scheiden

26-05-2014 15:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat jullie me met tips kunnen helpen zodat ik een vriend van mij hierdoor heen kan helpen.... Het is nl zo, hij wil bij zijn vriendin weg maar zij heeft 2 kinderen (beiden begin 20) welke hij mee opgevoed heeft voor 12 jaar. Beide kinderen zijn het huis uit. Hij weet niet hoe hij het de kinderen moet vertellen omdat hij doodsbang is dat ze hem niet meer willen zien. Ik heb hem gezegd dat ze beslist boos zullen zijn maar als ze echt van hem houden hem heus nog wel willen zien. Hebben jullie misschien een idee hoe hij het ze het beste kan vertellen, hij wil nl echt niet meer bij zijn vriendin blijven maar ziet de kids als grote "struikelblok" omdat hij ze echt niet kwijt wil.
genieten
quote:iamalady schreef op 26 mei 2014 @ 17:05:

Ben jij de vriendin waarmee vriend verder wil? Jij bent alvast gescheiden en hij kan de knoop maar niet doorhakken??

Zit ik er erg ver naast?Dit vroeg ik mij nou ook af.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 26 mei 2014 @ 19:39:

[...]





Dit vroeg ik mij nou ook af.Zoals ik al eerder geschreven heb, gaat t echt om een vriend. Ik heb geen partner op dit moment en raar maar waar, mannen en vrouwen kunnen ook gewoon vrienden zijn..
genieten
Alle reacties Link kopieren
quote:charliexxx, 3 uur geleden

dank jullie wel, ik zal hem de reacties doorgeven en hopelijk heeft hij er iets aan.... Laten we inderdaad hopen dat de kinderen zien wat hij allemaal voor ze gedaan heeft en nog wil doen zodat alles goedkomt.

Als hij hun moeder verlaat voor een ander vrouw en zij heeft hier heel veel verdriet van, dan is hij wel de man die hun moeder een oor heeft aangenaaid en dan zal alles wat hij in het verleden heeft gedaan voor ze daar heel schril bij afsteken. Dus ik hoop dat hij de beslissing heeft genomen omdat hij heel ongelukkig is in de relatie met hun moeder en dat zij weten hoe het een beetje zit. Als ie een ander heeft en vreemd gegaan is, voelen zij zich waarschijnlijk net zo bedonderd door hem.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens niet dat de kinderen dankbaarheid hoeven te tonen voor wat hij in het verleden voor ze heeft gedaan. Zijn keuze om stiefpa te zijn, zij kiezen er niet voor om stiefkind te zijn. Ik hoop dat ie geen dankbaarheid van ze verwacht, maar dat hij het onvoorwaardelijk alles voor ze gedaan heeft, eerlijk gezegd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 mei 2014 @ 20:21:

Ik vind trouwens niet dat de kinderen dankbaarheid hoeven te tonen voor wat hij in het verleden voor ze heeft gedaan. Zijn keuze om stiefpa te zijn, zij kiezen er niet voor om stiefkind te zijn. Ik hoop dat ie geen dankbaarheid van ze verwacht, maar dat hij het onvoorwaardelijk alles voor ze gedaan heeft, eerlijk gezegd.Absoluut, hij wil dit ook onvoorwaardelijk blijven doen...
genieten
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 mei 2014 @ 17:27:

[...]





Dat denk ik ook.Ik heb dit ook van dichtbij meegemaakt en de kinderen verbraken het contact met in dit geval de stiefmoeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven