Geld & Recht alle pijlers

Goedkope maar goede verzekering 'alles in 1 polis'

29-05-2014 14:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn recent verhuisd naar een grotere woning. Erg leuk, maar ook erg spannend. Het was een buitenkansje die zich opeens voordeed, alleen kwam het eerder dan we gehoopt/verwacht hadden. Het idee was om langer in ons allereerste huis te blijven die we echt van top tot teen gerenoveerd hadden al ons geld er ingestopt en nu naar 6 jaar al hebben verkocht. Gelukkig snel, en tegen een goede prijs gezien de huizencrisis. We zijn er niet met schulden weggekomen, maar hebben ook niets van ons geld terug gezien wat we er in gestopt hebben. Nu we hogere maandlasten hebben ¤200 meer hypotheek, meer gemeentebelasting ivm hogere WOZ waarde, meer energie en gas verbruik want het is een groter huis.. Ben ik toch weer even kritisch naar onze in en uit gaven aan het kijken. Schrok ik toch weer behoorlijk van onze vaste lasten. Toch maar eens creatief kijken naar oplossingen om te besparen. We betalen nu ¤158 voor onze alles in 1 polis bij Interpolis, ik vind dit ontzettend duur. Ook baal ik ontzettend van de bemiddelings-servicekosten van de rabobank daar gaat je pakketkorting. Nu zoek ik een goede, betrouwbare verzekering. Iemand ideeën, ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Interpolis = keert niets uit polis.



Is die 158 euro per maand of per jaar?
Alle reacties Link kopieren
158 euro per maand/week/jaar?
Alle reacties Link kopieren
En is die prijs inclusief rechtsbijstand/begrafenis/auto? Wij hebben hier ook een pakketpolis maar bovenstaande is dan nog apart.
Alle reacties Link kopieren
daarnaast zijn veel verzekeringen totaal niet nuttig. (ik heb altijd geleerd, je moet verzekeren wat je niet kunt betalen)



Welke verzekeringen zou je zelf willen hebben?



Ik zelf heb



Opstal+inboedelverzekering (16 euro ongeveer per maand)

AVP verzekering (1,50 euro per maand ofzo?)

Rechtsbijstand verzekering (vrij uitgebreid), gezinspolis (250 per jaar)





(en heb daarnaast nog de verplichte autoverzekering+zorgverzekering)



Ik heb dus geen begrafenisverzekering/inkomensverzekering (voor dat 1ste kun je prima zelf sparen en bij zo'n inkomensverzekering..die voorwaarden zijn zo ruk dat ze toch zelden zullen uitkeren..ja als je bekand zwaar gehandicapt bent...)
Alle reacties Link kopieren
Studiemiepmiep,



Rechtsbijstand is bij ons iets duurder.



Begrafenis hebben wij wel. We sparen voor onze dochter haar studie of voor ons voor noodgevallen. De kosten voor een begrafenis zijn met die verzekering voor een behoorlijk gedeelte gedekt zodat ze zich daar geen zorgen om hoeft te maken.



De opstal- en inboedel kost bij ons nagenoeg het dubbele. Is dus ook inclusief brand en al die ellende. Zit dat verschil in waarde van het huis?



Ik heb twijfel of we de rechtsbijstand niet wat moeten inperken. Ik vind het een behoorlijk bedrag per jaar.
Alle reacties Link kopieren
@gravinnetje wellicht vergis ik mij in het bedrag van de rechtsbijstand, zou 50 euro meer kunnen zijn. (heb echt alles erin zitten, module, verkeer,wonen, fiscus, werk/inkomen) (volgens mij alleen medisch niet...)



@opstal/inboedel, uiteraard zit brand er ook bij,.

Glas zit er niet bij..want dat is zelf echt prima te betalen als er iets sneuveld (en als het door een ander gebeurd dekt zijn/haar verzekering dat wel)





(waarde van het huis zit rond de 220.000) (naja tis maar net wat de gek ervoor geeft ), inboedel is ook ruim verzekerd
Alle reacties Link kopieren
Wij betalen als gezin 90 euro voor inboedel, opstal, wa, auto, begrafenis en rechtsbijstand. Alles all risk. Per maand . Was de laatste keer dat ik checkte de beste deal. Ik ben bij aevitae.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:polkat schreef op 29 mei 2014 @ 16:25:

Wij betalen als gezin 90 euro voor inboedel, opstal, wa, auto, begrafenis en rechtsbijstand. Alles all risk. Per maand . Was de laatste keer dat ik checkte de beste deal. Ik ben bij aevitae.Wij 122 euro voor alle verzekeringen (2 volwassenen en 1 kind) inclusief inboedel, opstal, wa, begrafenis, rechtsbijstand, scooter en auto all risk. Valt me nog mee dan terwijl ik het juist zo duur vind......
Wij hebben intetpolis, en zijn er super tevreden meer. We hebben in de afgelopen 10 jaar twee keer schade gehad en dat is super afgehandeld. Binnen 2 werkdagen stond het geld op de rekening.



Daarnaast betaal je helaas overal dienstverlening, hoe spijtig ook.

Voorheen zat het in de premie, nu hebben ze het uit de premie moeten halen en zichtbaar moeten maken. De verhoging van btw 21% die hakt er wel goed in.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt hier alleen maar over premies gesproken, maar het gaat ook om de voorwaarden. Wat heb je verzekerd voor dat geld? Persoonlijk vind ik dit belangrijker dan de premie. Kijk natuurlijk wel naar wat je echt nodig hebt.



En die bemidelingskosten. Tja, vroeger was er provisie die de tussenpersoon kreeg van verzekeraar. Interpolis heeft dit niet meer. Dit zijn nu de bemiddelingskosten, de provisie zat trouwens wel ingebakken in de premie.

Je koopt een dienst en daar betaal je voor. Ik vergelijk het vaak met iets kopen in de winkel. Daar wordt ook verdiend op datgene wat je koopt. Anders kan een winkel niet bestaan. Die spijkerbroek in de winkel is ook niet ingekocht voor het bedrag die jij er voor moet betalen, de paprikateler krijgt voor zijn paprika's ook niet de prijs die jij er in de winkel voor betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal iets van 70 euro voor rechtsbijstand, inboedel, aansprakelijkheid, reis, uitvaart en auto (allrisk). Heb een eenpersoonshuishouden. Maar dat maakt voor veel verzekeringen niet uit (inboedel, reis en auto).

Ik zit bij zlm (een verzekeraar zonder winstoogmerk) en ben er erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
O en ik regel alles zelf zonder tussenpersoon. Die kosten imho alleen maar extra. En je kunt prima zelf alles regelen en afsluiten vind ik. (En dan doel ik niet op de interpolis-rabo constructie.)
Alle reacties Link kopieren
Toen Rabobank overstapte naar Interpolis, stapte het Rabopersoneel niet over, ondanks personeelskorting. Ze moesten de producten wel verkopen, maar wilden ze zelf niet afnemen, dat moet genoeg zeggen.



Je wensenlijstje invullen op Independer ? Of gewoon bij een ouderwetse verzekeringsadviseur langs gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
*ziet commerciele kans*



Je mag mij wel een berichtje sturen. Ik kan wel een offerte voor je maken.
Toen ik vorig jaar boventallig werd heb ik ook al m'n verzekeringen onder de loep genomen. Er was geen enkele pakketverzekering goedkoper dan allemaal losse polissen. En direct writers zijn meestal goedkoper dan maatschappijen die met tussenpersonen werken. Ik ben per verzekering gaan uitzoeken welke maatschappij het goedkoopste was en heb alles overgesloten. Ik ben nu bij drie verschillende maatschappijen verzekerd, en betaal geloof ik 75 euro voor opstal, inboedel, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, doorlopende reis- en annulering en auto. Als je dus echt wilt besparen zul je zelf bij alle maatschappijen moeten berekenen wat een bepaalde verzekering kost, in jouw specifieke situatie. Niet alle maatschappijen komen boven bij Independer of andere vergelijkingssites, dus het kost best wel wat tijd. Maar dan heb je ook wat.
Alle reacties Link kopieren
@trotter, ik sluit ook gewoon zelf alles af hoor (via internet),heb dus ook alles bij verschillende maatschappijen lopen...



veel goedkoper dan al die pakketverzekeringen.

(uiteraard ook de voorwaarden goed bekeken) want bij sommige heb je bv wel een eigen risico bij de andere weer niet
Alle reacties Link kopieren
Top, bedankt voor alle tips en adviezen. Zelf denk ik ook aan om bij verschillende verzekeringsmaatschappijen wat af te sluiten. Nog ideeën/aanraders voor het e.e.a?



Wij betalen nu ¤158 per maand.

Premie Interpolis : ¤128,24

Pakketkorting : ¤15,42

---------------------------------------------- -

Premie na korting. ¤112,82

Dienstverlening rabo. ¤ 15,62 (zie daar gaat je pakketkorting!)

---------------------------------------------- +

Netto maandpremie ¤ 128,44

Administratiekosten ¤ 3,85

Assurantiebelasting ¤ 25,71

---------------------------------------------- +

Maandbedrag. ¤ 158,00



Auto:

All-risk Volkswagen Passat 2008 ¤54,65



Inboedel TOP verzekerd bedrag ¤79.361 ¤7,44



Woonhuisverzekerimg

TOP verzekerd bedrag ¤353.438 ¤25,11



Aansprakelijkheidsverzekering

Gezin tot ¤2.500.000. ¤2,99



Rechtsbijstand

Modules verkeer-consument en wonen-

werk en inkomen. ¤12,47



Doorlopende reis wereld dekking. ¤10,16



Tips en adviezen zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit jaar alles omgezet, tijdens hetbafsluiten van de hypotheek.

Eerst hadden we via rabo / Interpolis en betaalde we ¤120pm.

Nu met behulp van verz. Adviseur ¤107 pm. Maar dan met opstal en reis verz voor 2p. extra erbij.

Nu via de Hollandse verzekerings maatschappij. Al goede ervaring mee. En daar betaal je niet voor dienstverlening extra,



Vind je auto verz. Erg duur., ik betaal al risk voor m'n auto uit 2011 een Kia. ¤30.



Ons totaal pakket bestaat uit;

Rechtsbijstand 2p

Opstal

Inboedel tot 50.000

Reis 2p

2x auto.

Aansprakelijkheid.



Misschien kijken of je huis +inboedel ook echt de top waarde heeft
Alle reacties Link kopieren
Heb voor de auto juist al heel veel verzekeringen met elkaar vergeleken en kan nergens een goedkopere vinden.

Ik weet wat voor Kia jij hebt maar onze auto hebben we nieuw gekocht voor 43000 en heeft nu nog een dagwaarde van 8500.

Hebben getwijfeld of we naar alleen wa plus zouden gaan. Maar vind het nu nog wel veel geld stel dat ik mijn auto zelf in elkaar rij en met wa plus kwam ik op 32 euro uit, tja voor ¤240 besparing per jaar vind ik het risico persoonlijk nogal groot dan.. Nu met verhuizing en verbouwing alles al duur zat... Spaarpot maar even bewaren..want je zult altijd zien, jaren all-risk en nooit wat en dan wa-plus en je hebt gelijk wat... Het blijft lastig
Alle reacties Link kopieren
Oja inboedel en opstal inmiddels bij Interpolis weg gehaald en overgestapt naar centraal beheer kreeg daar korting via m'n werk.. Maar op de andere punten duurder dan Interpolis even volgende maand kijken waar we op exact op uit komen.. In elk geval een besparing van ¤15 per maand :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven