Geld & Recht alle pijlers

bkr en hypotheekofferte

30-05-2014 22:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn vraag hier voorleggen



Zojuist hebben wij onze hypotheekofferte ontvangen daar staat een onder voorbehoud in



Dat wij een doorlopend krediet van ..... Met contractnummer ..... Ter hoogte van 2500 euro moeten ingelost hebben...



Er staat dus niet bij waar dat doorlopend krediet dan loopt? En contractnummer staat er ook niet



Nu zitten manlief en ik ons al de hele avond uf te piekeren maar wij hebben helemaal geen doorlopend krediet.



Het schijnt ook geen negatieve registratie te zijn.



Nu hebben wij maar via internet een bkr registratie opgevraagd a 14 euro per persoon

Maar dit duurt 10 dagen eer wij dit ontvangen



Mijn vraag nu is weet iemand toevallig een manier om eerder te weten te komen waar dit doorlopend krediet dan bestaat



Alvast bedankt voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het een beleggingsspaarplan dat voor de registratie zorgde.

Blijkbaar hadden we geld geleend om mee te gaan beleggen(weet niet meer precies welke het was maar daar is toen een hele rel om geweest)
Alle reacties Link kopieren
quote:Vicky schreef op 31 mei 2014 @ 09:36:

Heb je een auto op afbetaling of andere financiering?



Ik moest toen ik mijn hypotheek afsloot aantonen dat ik niet meer rood mocht staan. Die limiet moest dus naar nul, en daar moest ik een bewijs van overleggen. Nadat de hypotheek rond was mocht ik gelijk weer roodstaan, dat is dan wel weer dubbel.



Dus eigenlijk een wassen neus?

Wat een rare maatregel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Is het ook eindeloos. Je moet al je schulden en leningen afbetaald hebben maar wat je na het tekenen van de hypotheekakte doet maakt niets uit.

Zo heeft ex zijn schulden afbetaald door geld te lenen van zijn ouders. Hypotheekakte getekend en de dag erna gelijk een lening afgesloten om zijn ouders terug te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen 'wassen neus', het heeft te maken met de datum waarop de lening is ingeschreven. Als er ooit betalingsproblemen komen, dan kan een rechter latere schuldeisers minder toedelen, omdat zij immers een schuld hebben laten ontstaan bovenop al bestaande schulden.



Bij het aangaan van een hypotheek wil een bank dus vaak dat alle oudere schulden eerst worden ingelost, zodat ze vooraan in de rij staan. Vaak doen banken niet heel moeilijk over kleine bedragen, maar vergeet niet dat een kleine schuld al snel het dubbele wordt als er rente en deurwaarders en gerechtskosten bovenop komen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Misschien een visa kaart van de ANWB die je ooit gehad hebt? Wij hadden dat ding al jaren niet meer, maar de ANWB had hem niet afgemeld bij het BKR. Dat was bij ons ook 2500 euro.



Of ergens iets met bestel nu en betaal over 6 maanden gekocht? Vaak rente vrij, maar het is ook een krediet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven