Mode & Beauty alle pijlers

Permanente krullen

30-05-2014 11:50 13 berichten
Ik heb een paar weken geleden permanent laten zetten. Het is prachtig en ben er echt blij mee.

Heb alleen moeite met producten kiezen die goed zijn. Ik föhn het om de dag ongeveer met een diffuser, maar je kan je voorstellen dat het daar erg pluizig van wordt. Ik kam mijn haar onder de douche met cremespoeling/haarmasker, want op droog haar kammen kan natuurlijk niet.

Ik heb een goede shampoo, cremespoeling, mousse, curlactivator enzovoorts. Door de dag heen zakken de krullen wel uit naar een soort slag. Vind ik ook niet zo erg (wel een beetje jammer natuurlijk), maar dat pluizige is echt vervelend. Ik denk dat ik sowieso ook meer laagjes moet gaan knippen omdat mijn haar te zwaar is (tot net boven mijn tieten ).



Iemand tips? Hoe behouden jullie de krul goed en watvoor verzorging gebruiken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ohh wist niet dat je dat nog kon doen, mijn kapper wil het niet:( terwijl ik al heel lang grove slag wil..
Oh, de kappers doen het nog gewoon hoor. Ze gaan wel de staat van je haar checken met een apparaatje en nog een ander apparaatje om te kijken of je geen bandhaar hebt. Tenminste, zo ging het bij mij. Heb het 3 jaar geleden ook wel eens gehad, maar dat zat toen minder mooi dan nu.
Tegen pluis moet je iets vettigs nemen. Wax bijvoorbeeld. Beter nog; Fudge ends (wel duur) en ook heel goed; Vitaminef (betaalbaar).



Fudge ends kun je via internet bestellen of bij sommige kappers kopen, Vitaminef heb ik bij toeval ontdekt in een winkel met kappersbenodigdheden, geen idee waar je het verder nog kunt krijgen. Is een wit-met-oranje tube met zwarte letters.
Geen idee of het ook voor gepermanent haar is , maar google eens op de curly girl methode. Mischien heb je daar ook iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar jaar permanent, en wat bij mij goed werkt is NIET föhnen, maar het haar droogdeppen na het douchen en het dan in een zachte handdoek of een oud t-shirt wikkelen. Ik was mijn haar ongeveer eens in de vier dagen met (nu dan, ik wissel weleens) andrelon haar en hoofdhuid volume maxx en Inecto coconut oil hair repair. Is niet te zwaar voor mijn haar en de krullen zakken dus ook niet uit. Voor tussendoor gebruik ik een krullenspray (ook van andrelon of iets vergelijkbaars).

Maar föhnen zorgt bij mij onherroepelijk voor pluis!
Alle reacties Link kopieren
Hier krullen van nature, ik ben weg van de Marokkaanse olie van Andrelon. 6.95

Een paar pompjes in je hand, in het natte haar, en krullen maar.

Succes
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar pluist ook als een malle, zeker als ik fohn dus dat doe ik alleen als het niet anders kan (met een nat hoofd aankomen ergens is ook niet zo'n goed idee).

Ik gebruik na het wassen een paar druppels arganolie. Die doe ik in m'n (krullen)creme, zodat ik het beter kan verdelen. Dan pluist het minder.

Gedurende de dag is mijn geheime wapen de mousse van Syoss en de curl activator van de etos. Maar het blijft zelden een dag perfect zitten hoor...en ik moet mijn (natuurlijke) krullen altijd redelijk kort en in lagen houden, anders blijft er niets van over.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Ik denk dat je het te vaak föhnt.

Een permanent is funest voor je haar.

Daar moet je niet teveel aan doen.

Föhnen maakt het nog droger, dus pluiziger.

Laat het haar even een paar dagen met rust en kijk of dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn trendy kapper zet echt geen permanentjes meer, al jaren niet



Maar welk advies heb je van je kapper gekregen? Zoals hierboven al geschreven, permanenten is agressief voor het haar. Dus ik zou er niet te veel aan doe, niet te vaak wassen en zeker niet te vaak fohnen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb het idee dat een goede kapper geen permanent meer zet.

Een kapper die dit wel doet, doet niet wat het beste is voor de klant, maar wat het beste is voor de eigen portemonnee.
Ik liet 15 jaar geleden m'n haar ook permanenten.. Ik hoop dat ze het tegenwoordig beter kunnen.

Misschien eens bij de drogist vragen wat je het beste kan gebruiken?

Ik gebruikte voornamelijk de stijltang.
Mag ik vragen welke kapper je permanent heeft gezet? Mijn kapper wil er ook niet aan beginnen namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven