Almere, na Amsterdam serieuze optie?

22-04-2014 21:07 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment woon ik met mijn dochtertje van een jaar in een klein appartement in de hoofdstad (vader is niet in beeld). Daar woonde ik prima voor ik moeder werd, maar nu wil ik heel graag meer ruimte en rust om ons heen. Helaas heb ik geen eindeloos budget, dus ik probeer de beste afweging te maken binnen onze mogelijkheden. Het liefst zou ik in een mooi huis in de Watergraafsmeer gaan wonen, maar met mijn budget van rond de 185000 euro kan ik daar alleen een appartementje kopen vergelijkbaar met wat ik nu heb, en ik wil juist geen bovenburen meer (heb ik nu veel last van) en geen benedenburen (dochter kan nogal luidruchtig spelen).

Ik werk in de hoofdstad, dus kan niet al te ver weg. Mijn familie woont in Gooi/Vechtstreek. Leuke plaatsjes in die richting en dichtbij de hoofdstad (bv Weesp, Naarden) zijn ook erg duur.



Dus....



Ik moet het onder ogen zien: Almere is een serieuze optie. Als ik op funda kijk wat ik daar voor mijn geld krijg, poeh! Die huizen zien er geweldig uit. Maar ja..., Almere!

Forummers, ik zoek goede raad, liefst van mensen die Almere goed kennen (de vooroordelen ken ik namelijk al). Kan ik als echt stadsmens aarden in Almere? Zijn er meer cultuursnuivende, pintxosetende, vprokijkende snobs als ik (om het even dik aan te zetten )? In welke buurten zou ik wel of niet moeten kijken?



Iemand ervaring met deze stap?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig centrum :



https://www.youtube.com/watch?v=xozTQR1QzDQ
Alle reacties Link kopieren
Lekker Thais restaurantje:



https://www.youtube.com/watch?v=ORlOnAsoq6s
Alle reacties Link kopieren
Pima Kioskje voor een broodje en een kop koffie:



https://www.youtube.com/watch?v=QrieV4DjjLM
Alle reacties Link kopieren
Ach kom nou toch, Carola. Alsof je niet tig van dat soort filmpjes en nieuwsberichten over Amsterdam en alle grote steden kunt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Goed openbaar vervoer:



https://www.youtube.com/watch?v=lVj2ymof7aA
Alle reacties Link kopieren
Spam het hele topic effe vol, wil je?
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen kunnen prima buitenspelen:



https://www.youtube.com/watch?v=f8jjQEIOcek
Alle reacties Link kopieren
quote:Shula schreef op 26 april 2014 @ 07:15:

Spam het hele topic effe vol, wil je?



Spam? We hebben het toch over Almere?



Lekker stukkie fietsen:



https://www.youtube.com/watch?v=ixoNHxEvSxs
Alle reacties Link kopieren
Overweeg dan ook Hoofddorp. Is dichterbij Amsterdam dan Almere al ligt het ook een beetje aan waar je in Amsterdam werkt en ligt dichtbij Haarlem. En volgens mij minder files dan vanuit Almere en Purmerend.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shula schreef op 26 april 2014 @ 07:13:

Ach kom nou toch, Carola. Alsof je niet tig van dat soort filmpjes en nieuwsberichten over Amsterdam en alle grote steden kunt vinden.JA, maar door het intensieve, weldoordachte en zeer overwogen kabinetsbeleid wordt het gelukkig steeds veiliger in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Wow, Carola. Mijn complimenten, jij kunt je in elk geval goed zoeken.



Je doet me denken aan mijn oude tante die 30 jaar geleden elke dag de Telegraaf uitspelde op misdaden. Het gevolg was dat ze niet meer naar buiten durfde, want de wereld was zo gevaarlijk geworden.



Uit de statistiek blijkt dat Almere het net zo goed of net zo slecht doet als elke willekeurige andere grote stad. Overigens is in dorpjes wonen ook geen garantie: een vriend van mijn broer werd op zijn 15-de op straat doodgestoken bij een ruzie op de dorpskermis.
quote:diversion schreef op zaterdag 26 april 2014 12:10 Wow, Carola. Mijn complimenten, jij kunt je in elk geval goed zoeken.



Je doet me denken aan mijn oude tante die 30 jaar geleden elke dag de Telegraaf uitspelde op misdaden. Het gevolg was dat ze niet meer naar buiten durfde, want de wereld was zo gevaarlijk geworden.



Uit de statistiek blijkt dat Almere het net zo goed of net zo slecht doet als elke willekeurige andere grote stad. Overigens is in dorpjes wonen ook geen garantie: een vriend van mijn broer werd op zijn 15-de op straat doorgestoken bij een ruzie op de dorpskermis.



Eens. Een kennis verhuisde na jaren in Almere naar een heel klein dorp. In de stad woonde ze in een rustig wijkje en had daar nog nooit iets vervelends meegemaakt. In het dorp werden in de eerst paar jaar dat ze er woonde 2 mensen vermoord, een XTC lab opgerold en een winkel in brand gestoken.



Overigens woont ze daar nu alweer jaren en gebeurde er daarna niets meer, maar toch! Ze heeft het er nog regelmatig over hoe ironisch het was, dat ze haar kinderen uit de grote stad wilde verhuizen omdat daar toch in verhouding meer drugs en criminaliteit enzo is
Alle reacties Link kopieren
Zo Carola, wat ben jij een zuurpruim zeg! Je woont zelf zeker in Kuttekrabbeveen?



Dat je nooit buiten de stad bent in Almere is ook onzin. Een groot deel van Almere is niet bebouwd. Er is prachtige natuur en water. Denk maar eens aan de Oostvaardersplassen, Lepelaarplassen, het Gooimeer, Markermeer, Kotterbos, Fluitbos, Pampushout, enzovoorts.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 april 2014 @ 21:29:

Klaas Listinghsteeg 1



1381 BW Weesp

¤ 179.000 k.k



http://www.funda.nl/koop/ ... inghsteeg-1/fotos/#foto-9Deze is hartstikke leuk!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Shula schreef op 25 april 2014 @ 20:25:

Haha, Bobbie Beer. Nooit gehoord van 't Veerhuys, Bij Brons, Sensei, om er maar een paar te noemen. En als je bijvoorbeeld de Oostvaardersplassen een veredeld plantsoen vindt, hanteren wij een andere definitie van natuurschoon.



Die dingen die jij nu noemt zitten toch niet in het centrum? Oke, in Almere Haven heb je dan ook 3 cafe's....



En nee, ik vind de Oostvaardersplassen geen natuur zoals ik dat ken en waardeer en in mijn woonomgeving wil hebben. Dus wij (en de meeste Almeerders en ik) hanteren inderdaad een andere definitie van natuurschoon.
Almere heeft mooie huizen voor weinig geld, als je er alleen maar woont dan is het te overwegen. Je zit inderdaad zo in Amsterdam.

Maar ik zou mijn kinderen er niet willen laten opgroeien.



Ik kwam deze nog tegen, vond het een erg leuk project: http://www.funda.nl/nieuw ... -zaans-goed/omschrijving/
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 26 april 2014 @ 19:00:

[...]





Die dingen die jij nu noemt zitten toch niet in het centrum? Oke, in Almere Haven heb je dan ook 3 cafe's....



En nee, ik vind de Oostvaardersplassen geen natuur zoals ik dat ken en waardeer en in mijn woonomgeving wil hebben. Dus wij (en de meeste Almeerders en ik) hanteren inderdaad een andere definitie van natuurschoon.Ik ben benieuwd wat jij dan onder natuurschoon verstaat. Kun je wat voorbeelden noemen uit de regio?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de vooroordelen ook over Almere. Ik krijg regelmatig opmerkingen als 'daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden'. Vaak mensen die nooit of amper in Almere zijn geweest. Wij wonen echt fantastisch , vinden we zelf. Er zijn ook zat wijken waar ook wij niet dood gevonden willen worden. Goed zoeken dus. Het is een jonge stad, veel kleine kinderen. Qua cultuur zul je het buiten de stad moeten zoeken maar er is zo ontzettend veel groen, echt prachtig . Misschien is Poort iets ? Ik las laatst ook hier ook Viva dat dit een een leuke wijk is. Ik vind het zelf minder maar het is maar net wat je zoekt. Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op 22 april 2014 @ 21:25:

Als je echt in Almere zou willen wonen moet je juist niet in haven gaan wonen, aftandse klerezooi. Net klein Volendam. En ik spreek uit ervaring ga dan in stad wonen of poort daar wonen ook veel ook amsterdammers. Almere buiten is alles betaald parkeren en ligt helemaal op z'n gat.De Velden en Overgooi vind ik nou persoonlijk niet echt aftandse klerezooi. En Haven is onzettend groen, zie ik maar weinig elders in Almere, deze opzet. Ben het met je eens dat de Hoven en de Werven nou niet echt je-van-het zijn maar Haven heeft echt wel schitterende wijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 22 april 2014 @ 22:37:

Hou er rekening mee dat als je er eenmaal gekocht hebt, je je huis waarschijnlijk aan de straatstenen niet meer kwijt kan als je ooit weg wil. Vriendin van me heeft dr huis al vijf jaar te koop staan, gezakt tot het absolute dieptepunt qua prijs en het haalt allemaal niks uit. En het is er, in tegenstelling tot Amsterdam, ook niet erg courant om te verhuren.Bij vrienden in de straat 2 stellen hun huis verkocht binnen 6 dagen en de ander binnen 3 weken. Blijven allebei in dezelfde wijk wonen dus ook die te koop staande huizen weer snel verkocht. Echt , soms hebben mensen echt geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven