Geld & Recht alle pijlers

Kosten auto

31-05-2014 16:37 87 berichten
Wij hebben helaas geen eigen auto en ik wil er toch wel graag 1. Nu heb ik een beetje rond zitten kijken op verschillende sites wat nu de maandelijkse kosten voor een auto zijn maar zonder dat je een kenteken of een merk erbij opgeeft kan je het eigenlijk niet echt uitzoeken en nu heb ik nog geen auto op het oog die ik echt wil.



Ik heb wel op de site van het Nibud gekeken en ik schrok best wel van de prijzen. Er staat dat je maandelijks tussen de 445 en 685 euro voor een auto kwijt bent en van dat geld kan ik nog een woning huren dus ik vroeg mij af of die prijzen wel echt kloppen?



Voor de verdere informatie ben ik op zoek naar een kleine auto. Een Twingo of een Citroen Saxo of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
En met dat je net geluk moet hebben: ooit een Toyota Carolla uit 1985 gekocht voor 550 euro. Vorige eigenaar was een monteur en was prima ondehouden. Heb toen nooit kosten gehad en auto deed het altijd.
quote:Dahlia74 schreef op 02 juni 2014 @ 09:49:

Carisma zou ik echt niet doen, gewoon omdat het geen fijne auto is. Maak dus een uitgebreide proefrit.En wat rijdt er dan niet fijn aan? Ik heb nog nooit een auto gehad dus echt "hoge"eisen heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 01 juni 2014 @ 20:38:

Nee de garantie is 4 maanden zonder extra bijbetalen. Wil je meer garantie dan moet je wel betalen en omdat het een BOVAG garage is en die auto's allemaal een beetje in dezelfde prijsklasse zitten durf ik het wel aan. Ik vind het een hele leuke auto en ik hoop dat het wat word.Ja maar als je motor na een maandje er mee ophoud zijn er vast wel uitsluitingen om een nieuwe motor te voorkomen want anders wordt er nooit wat verdiend.
Slobberbone daar zat ik dus ook al aan te denken maar die meneer zei echt dat alles onder de garantie valt behalve nieuwe banden enzo maar als ik ga kijken dan laat ik dat sowieso op papier zetten of heb je nog andere ideeen wat verstandiger is?
Slobberbone: Zoals ik al zei ben ik echt een idioot op het gebied van auto's. Ik weet er echt helemaal niks van. Ik ben op deze auto uitgekomen omdat ik hem mooi vind en pas daarna ben ik verder gaan kijken. Ik vind de garantie er erg fijn bij, dat hij bij een bovag garage vandaan komt, dat de kilometerstand ( heb ik mij laten vertellen) netjes is voor een 2dehands auto, de prijs is leuk en er staat bij dat hij 1: 13.9 rijdt en dat lijkt mij wel redelijk zuinig? Maar als je nog adviezen of tips voor mij hebt dan vind ik het erg fijn om die te horen omdat ik niet graag een verrotte auto koop of een auto die als slecht bekend staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd gewend dat de bovag garantie alleen geld bij een minimum aankoop bedrag



Quote van de bovag website!!!



op gebruikte auto’s verleent de verkoper, tenzij koper uitdrukkelijk schriftelijk heeft verklaard af te zien van BOVAG Garantie, minimaal zes maanden BOVAG Garantie. De verkoper kan BOVAG Garantie verlenen indien het aankoopbedrag van de gebruikte auto

¤ 4.500 of meer bedraagt of indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan ¤ 4.500 maar wél meer is dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.”





Lijkt mij niet van toepassing op een auto van 985 euro..._ kortom die zogenaamde bovag garantie is dus een wassen neus!!!
Alle reacties Link kopieren
Garantie betaal je zelf, dus lijkt mij ook idd stug dat je voor 985 euro een auto incl garantie kunt kopen?
De garage zelf geeft de garantie maar ik zal het morgen wel merken of het anders in elkaar zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 02 juni 2014 @ 20:59:

Slobberbone: Zoals ik al zei ben ik echt een idioot op het gebied van auto's. Ik weet er echt helemaal niks van. Ik ben op deze auto uitgekomen omdat ik hem mooi vind en pas daarna ben ik verder gaan kijken. Ik vind de garantie er erg fijn bij, dat hij bij een bovag garage vandaan komt, dat de kilometerstand ( heb ik mij laten vertellen) netjes is voor een 2dehands auto, de prijs is leuk en er staat bij dat hij 1: 13.9 rijdt en dat lijkt mij wel redelijk zuinig? Maar als je nog adviezen of tips voor mij hebt dan vind ik het erg fijn om die te horen omdat ik niet graag een verrotte auto koop of een auto die als slecht bekend staat.



Tja, wat is een nette km-stand, zoals mijn auto 14 jaar oud net over de 100.000 km heen (lijkt mij netjes), en hoe de Carisma er voor staat is lastig te zien op dit forum, ook die garantie lijkt mij rooskleuriger voor gehouden dan werkelijk is.



Zou persoonlijk voor een kleinere auto gaan want bijna 1 op 14 lijkt zuinig maar met deze benzine prijzen wordt je niet vrolijk wat je in tank gooit als je hem vol tankt, kom je aardig in de buurt bij de 100 euro
Nou ik heb de auto toch niet gekocht. Ik kwam daar aan en het begon al met proefrijden dat ik die auto niet aankreeg en dat zou dan aan mij liggen ( yeah right) maar de garagehouder moest het ook een aantal x proberen voordat hij aanging en er zat iets meer schade op dan was gezegd. Een krasje of een deukje vind ik echt niet erg maar dit was wel een grote deuk.
Alle reacties Link kopieren
Als er cosmetische schade is lijkt me dat voor die prijsklasse geen probleem, of juist iets wat de vraagprijs kan drukken. Niet starten is zorgwekkend, tenzij het met een nieuwe accu is op te lossen
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 04 juni 2014 @ 14:17:

Nou ik heb de auto toch niet gekocht. Ik kwam daar aan en het begon al met proefrijden dat ik die auto niet aankreeg en dat zou dan aan mij liggen ( yeah right) maar de garagehouder moest het ook een aantal x proberen voordat hij aanging en er zat iets meer schade op dan was gezegd. Een krasje of een deukje vind ik echt niet erg maar dit was wel een grote deuk.



Volgens mij is het ook verstandig iemand mee te nemen die enig verstand van auto,s, en echt op zoek te gaan bij de particulier daar heb ik meer vertrouwen in.



Deukje kan echt geen kwaad hier ook een botswagentje voor de deur staan maar komt ieder jaar probleemloos door de apk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven