Kun je bij jou thuis zomaar langskomen?

01-06-2014 19:57 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gezellig als mensen langskomen. Het ligt eraan wie natuurlijk.

En het gebeurt ook regelmatig dat mensen onaangekondigd voor de deur staan.

Soms vind ik dat weleens een beetje genant als er zooi ligt , van de kinderen bijvoorbeeld.

Als je hier na 19 uur komt , is het altijd spik en span ;)

Boven moet je nooit onverwacht komen daarentegen , behalve op de kinderkamers , dat is altijd netjes.

Hoe is dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons toen we net ons eigen huisje hadden dagelijks mensen over de vloer, die onaangekondigd kwamen( nu 1 jaar geleden). Waren toen ook de enige van onze vriendengroep die op onszelf woonde.



In de loop der tijd werd dat wel minder. Nu nog steeds wel mensen die spontaan hier aanbellen om even gezellig te doen en heb daar ook geen problemen mee.



Ben ook best 'n tutje in me huishouden, dus het is hier altijd wel opgeruimd en schoon ( tenzij m'n vriend een hele avond alleen thuis is geweest (A) haha
Never hold your head down, never say you can't, never limit yourself, never stop believing
quote:Blusher schreef op 05 juni 2014 @ 14:00:

Ik heb echt een hekel aan onverwachts bezoek. Ons huis is zelden echt netjes opgeruimd, ik hou niet zo van opruimen. Op een luie dag loop ik er zelf ook niet al te charmant bij (denk geen bh, vogelnest op hoofd en huispak) nee, echt even bellen van te voren. Doe ik zelf ook altijd bij anderen, ik zou me een beetje opgelaten voelen om zo maar ergens binnen te vallen (m.u.v. ouders)



en terwijl ik dit zit te typen gaat de bel. Wij hebben gelukkig een bovenwoning dus men kan vanaf de straat niet de woning in kijken. Ik zie er niet uit nu dus niet open gedaan (het was de buurman om een pakketje af te geven dat bij hem was bezorgd)

Dat laatste snap ik niet. Het is toch geen bezoek? Doe buurman komt toch niet ook meteen op de koffie? Hij komt iets afgeven wat hij voor jou aangenomen heeft. Vind het erg onbeleefd om dan niet open te doen, omdat je haar niet goed zit oid. Dat hij het pakketje voor je aangenomen heeft is toch alleen maar fijn? En dan komt hij het ook nog brengen. Ik loop zelf altijd naar de buren om het op te halen als daar iets voor me is afgeleverd.



Hier stond laatst de postbezorger aan de deur met een pakketje. Ik zat net in bad, dus uit het raampje geroepen dat ik eraan kwam. Handdoek omgeslagen en de deur en gedaan. Hoefde hij niet langs de buren of nog eens langs te komen en ik had mijn pakketje waar ik op zat te wachten. Ik doe niet zo moeilijk hoor

Maar goed, ik kleed me op mijn werk ook rustig gewoon bij de kapstok om. Laatst stond ik daar in mijn bh toen een mannelijke collega net de trap op kwam
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me opeens iets van laatst. Een vriend van mijn vriend zou nog een keer iets op komen halen. Hij en zijn vriendin kwamen dus al onverwacht binnen vallen, werd ik al niet vrolijk van. ik moet me altijd even mentaal voorbereiden op visite.

Ik liet ze binnen, vriend was nog boven (op de slaapkamer-verdieping) en riep hallo. Het ding wat ze kwamen ophalen lag nog boven. Wat doen ze, ze lopen zo de trap op naar boven. Nou dan heb je me chagrijnig hoor. Dat doe je niet vind ik, zo maar bij iemand naar boven lopen.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier lopen ze gewoon door het hele huis... Geen problemen mee, zolang ze niet in m'n nachtkastjes zitten XD
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 05 juni 2014 @ 14:10:

[...]



Dat laatste snap ik niet. Het is toch geen bezoek? Doe buurman komt toch niet ook meteen op de koffie? Hij komt iets afgeven wat hij voor jou aangenomen heeft. Vind het erg onbeleefd om dan niet open te doen, omdat je haar niet goed zit oid. Dat hij het pakketje voor je aangenomen heeft is toch alleen maar fijn? En dan komt hij het ook nog brengen. Ik loop zelf altijd naar de buren om het op te halen als daar iets voor me is afgeleverd.

Nee geen bezoek maar op dit moment heb ik gewoon even geen zin om hem 'onder ogen' te komen, ik voel me vandaag niet zo goed en zo zie ik er ook uit. En de betreffende buurman bestelt zeer regelmatig pakketjes dus hoe vaak ik wel niet voor hem iets heb aangenomen en weer afgegeven... Normaal gesproken ben ik een hele lieve buurvrouw
Alle reacties Link kopieren
Ik hou eigenlijk niet zo van visite. Ik hou wel van mensen die langskomen. Voor mij is visite een soort ritueel waarbij je verplicht de hele tijd bij elkaar moet zitten, de ander moet voorzien van hapjes en drankjes en de ander moet entertainen/met volle aandacht erbij moet zijn. Een soort verjaardagsfeestje met z'n allen in een kringetje met taart zeg maar. Daar word ik altijd een beetje kriebelig & moe van na een tijdje.



Ik vind het wel leuk als mensen langskomen. Dat hele het-moet-opgeruimd-zijn snap ik niet. Het is hier altijd wel een beetje rommelig dus jammer als je er niet tegen kan.



Er is altijd wel wat in huis, mee eten kan bijna altijd, een slaapplek is meestal ook geen probleem. Natuurlijk zorg ik wel voor iets te eten en te drinken maar ik vind het vervelend om de hele tijd op te moeten letten.

Het liefst heb ik dat mensen zich een beetje thuis voelen zodat ze een beetje rondscharrelen, even meehelpen met het maken van het avondeten, desgewenst een zelf kop thee zetten, met de kat spelen of even in de boekenkast gaan loeren terwijl ze ondertussen een beetje kletsen. Ze mogen zo lang blijven als ze willen maar dus zonder 24/7 entertainment.



Dat kan niet met iedereen trouwens. Mijn schoonouders komen wel eens logeren en mijn schoonmoeder heeft een hoge entertainmentverwachting maar ik word chagrijnig als er 24/7 iemand op m'n lip zit. We hebben (met de nodige moeite) een mooie tussenweg gevonden. We drinken samen koffie, ik ga wat voor mezelf doen en zij ook, we doen samen boodschappen, ik ga wat voor mezelf doen etc. Dat werkt voor mij wel prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven