Handdoekje leggen, niemand zeggen;)

14-05-2014 12:13 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ga volgende week heerlijk op vakantie. Uiteraard heeft het complex een zwembad en toen kwamen de opmerkingen al voorbij over de handdoeken...



Ik lees vaak als ergernis nummer 1 dat men bij het zwembad komt en er dan al stoelen/ligbedden zijn "gereserveerd" met een handdoek en dat vind ik zelf verschrikkelijk, heb dan ook gewoon de neiging de handdoek aan de kant te leggen en lekker te gaan liggen/zitten...



Maar nu vroeg ik me af hé, omdat het zo vaak voorkomt, naar de beweegredenen van mensen die dit doen of wel normaal vinden... Er zitten hier zoveel mensen op het Forum wellicht ook mensen die er dus anders tegenaan kijken dan ik...



So enlighten me, waarom vinden zo veel mensen, want het gebeurd echt veel als ik de verhalen moet geloven, dit wel kunnen?



En misschien een leuke side-line, andere vakantie irritaties??



Alvast bedankt voor de reacties, ben erg benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk niet zo vaak in z'n soort hotel, maar ik zou iemand zijn die de handdoeken weghaalt en het aan het personeel zou zeggen.



Als je echt een ligbedje nodig hebt/wilt, moet je die maar officieel reserveren oid
Alle reacties Link kopieren
Het komt helaas ook in de luxere hotels/resorts voor. Ik heb het ook in het Shangri La en het Hyatt gezien. Gelukkig niet zulke taferelen als op de filmpjes maar wel handdoeken die voor het ontbijt klaargelegd worden op de stoelen.

Die filmpjes zijn trouwens echt verschrikkelijk, dat mensen op deze manier vakantie willen houden.
quote:topdropje schreef op 14 mei 2014 @ 13:18:

Ik vind dat ook vreselijk. Mijn man doet hetzelfde als veel mensen hier; hij haalt gewoon de handdoeken weg. En hoewel ik het met hem eens ben zit ik nog niet rustig. Ben altijd bang voor een scène.



Hetzelfde geldt eigenlijk voor een Ballorig oid. De kinderen zijn spelen en de ouders houden doodleuk urenlang een aantal stoelen bezet voor hun kinderen. Maar die kinderen zitten eigenlijk amper op die stoelen, ja vijf minuten om iets te eten of te drinken. Met als gevolg dat als het druk is, zoals in een regenachtige vakantie, sommige volwassen mensen niet kunnen zitten terwijl her en der lege stoelen staan. Want dan zegt iedereen: "nee, die is bezet. " Eigenlijk is dat gek. Maar wel de praktijk.Ja dat is ook zo irritant. Alle stoelen bezet gehouden met jasjes en tasjes. Ik vind het zo'n onzin. De keren dat ik in dat hellhole Ballorig zat hield ik geen extra stoelen bezet, want de kinderen gunden zich toch geen tijd om te eten.
Alle reacties Link kopieren
Paarjaar terug in Bodrum handdoekleggers, ik haalde ze eraf en ging er zelf liggen, de eigenaar kwam later beneden en keek me geërgerd aan, en ik keek net zo terug...Mooi dat hij niks zei..Had hij kunnen doen natuurlijk maar hij wist dat hij fout zat.
Alle reacties Link kopieren
Vind het altijd een moeilijke discussie. Je weet nl. niet altijd of iemand een paar uur weg is... de stad in of zo... OF dat ze even iets te drinken halen zijn.



Zelf ooit meegemaakt dat ik met mn vriend een drankje halen was en toen maakten we een omweg terug naar het bedje. We waren al met al 20 minuten weg en onze handdoeken waren weggehaald. Lagen op de grond achter de bedjes, samen met mn strandtas en mn stapel tijdschriften. Een duits stel lag op de bedjes.



Je kunt het dus niet altijd zomaar doen! Overigens zijn wij geen bedjes-reserveerders. Grote hekel aan mensen die een handdoek neerleggen en smiddags om 1400 uur komen aankakken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er wat van gezegd Bergje65?



Ik zou echt not amused zijn als ik uit het zwembad zou komen oid en mijn handdoek zou weg zijn.
Ze zouden een parkeerschijf verplicht moeten stellen
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 20 mei 2014 @ 15:17:

Heb je er wat van gezegd Bergje65?



Ik zou echt not amused zijn als ik uit het zwembad zou komen oid en mijn handdoek zou weg zijn.



Ja zeker... en het waren hele aardige mensen! Zij legden uit dat ze een minuut of 20 hadden staan wachten (bij een overvol zwembad met alleen maar bezette bedjes) en dat ze onze bedjes hadden uitgekozen als "hebbes"... in de veronderstelling dat wij het stadje in waren.



Dat is dus precies wat ik bedoel. Wanneer neem je het besluit om een bedje te confisqueren. Ik ben ook wel eens een half uurtje zwemmen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 20 mei 2014 @ 15:23:

[...]





Ja zeker... en het waren hele aardige mensen! Zij legden uit dat ze een minuut of 20 hadden staan wachten (bij een overvol zwembad met alleen maar bezette bedjes) en dat ze onze bedjes hadden uitgekozen als "hebbes"... in de veronderstelling dat wij het stadje in waren.

Dat is dus precies wat ik bedoel. Wanneer neem je het besluit om een bedje te confisqueren. Ik ben ook wel eens een half uurtje zwemmen!Ik vind 20 minuten dus echt niet lang. Als ik zwem is dat vaak veel langer. Ik zou pas na een uur of twee een handdoek echt weghalen geloof ik.
Wat betreft weg gaan om te lunchen. Ik vind dat een beetje zoiets als in de universiteitsbibliotheek. Tijdens bepaalde periodes is het stervensdruk. Wie een leuk plekje wil moet er vroeg (voor 8.30) zijn. Dus ik ben er om 8.00 uur.



En dan ga ik rond 13h lunchen, en ja dan ben ik wel eens een minuut of 30 weg en laat ik mijn spullen op mijn plek leggen. Nu hebben ze de regel ingevoerd dat je in de tentamenperiode max 30 min weg mag blijven en je anders je spullen bij de beveiliging kunt ophalen omdat ze de plek leegmaken. Ik vind 30 minuten kort, maar soit. Ik zou echter echt NOT amused zijn als zomaar iemand op mijn plek gaat zitten omdat ik al 20 min weg ben. Hadden ze ook maar op tijd moeten komen.
quote:Flashy schreef op 20 mei 2014 @ 15:27:

[...]





Ik vind 20 minuten dus echt niet lang. Als ik zwem is dat vaak veel langer. Ik zou pas na een uur of twee een handdoek echt weghalen geloof ik.Eens.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft mogen ze dat ook wel gewoon standaard doen (personeel). Om een uur of 11/12 de handdoeken weghalen van de mensen waarvan je weet dat ze nog helemaal niet verschenen zijn.



Als ze dan na de lunch aankomen kakken hebben ze pech.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 14 mei 2014 @ 12:13:

PS: Ben even lunchen, kom zo weer reageren!!Je gaat lunchen en reserveert zo maar de eerste reactie..
Alle reacties Link kopieren
Ik lette er uiteraard op of ze even weg waren of uren...

Aangezien ik met kind vroeg wakker was kon ik precies zien wie dat deed....
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 14 mei 2014 @ 13:01:

Ik vind dat ook vervelend dat handdoeken neerleggen.

Ik dacht dat het voornamelijk Duitsers waren die dat deden, de mensen die ook kuilen graven.



Ik denk dat het ook aan de bestemming ligt.

In Lloret de Mar en Benidorm zullen de mensen dat wellicht eerder doen dan in Nice of St. Tropez.

Er komt bij de eerste bestemmingen ander volk.







Nou dat zie je dan verkeerd, het komt ECHT, ECHT overal voor!

En ik ben nog maar 1x een accommodatie tegengekomen die ze weghaalt.



Zelf ben ik wel zo brutaal, als ik 3 kwartier niemand zie en ik zit op het gras, dan gooi ik ze eraf. En ik heb daarover ook nog nooit commentaar gehoord.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Sowieso komen er rond de lunch vaak wel plekken vrij van mensen die na de lunch iets anders gaan doen.

Ik zou nooit tijdens de lunch een handdoek eraf gooien, een mens mag wel gewoon eten.



Maar goed, waar ik heen ga is het niet overal zo gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Op Mallorca (viva tropic) werden door de badmeester rode kaarten neergelegd als alle bedjes bezet waren. Een uur later deed hij weer een ronde en van alle bedjes waar na een uur nog niemand was, werden de handdoeken meegenomen, op te halen bij de badmeesterspost.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook een goed systeem Kerstklok.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net dit tegen en moest meteen aan dit topic denken.



http://www.zoover.nl/handdoekjeleggen



Teken de petitie..!
Alle reacties Link kopieren
Dat filmpje is echt verschrikkelijk.

Maar dat mensen reageren dat ze de handdoeken gewoon in het water gooien vind ik echt asociaal. Je weet gewoon niet waar de mensen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb getekend. Ga volgende week naar Turkije dus hopelijk is het voor die tijd opgelost, haha.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag stond er een artikel in het AD over dit onderwerp met precies dezelfde titel als dit topic. Volgens mij heeft de verslaggever hier inspiratie opgedaan....
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven