knutsels met klas voor zwangere juf. Ideeen?

06-06-2014 22:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Tekeningen hoe de baby van juf eruit ziet.

Iedereen een wens opschrijven voor de baby van de juf.



En dit dan in een boekje of schrift overhandigen. Als het contact met ouders goed is, ook hen een wens in het schriftje laten schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Knutselwerkjes, hoe lief ook bedoeld, zullen geen blijvende herinnering vormen, denk ik. Maar waarom niet wachten tot het kindje er is en dán iets met de klas doen? Of moet het dan nóg een keer?



Voor nu zou je misschien een leuke hele grote kaart (A3 bijvoorbeeld) kunnen maken, waarop ieder kind een klein tekeningetje maakt met zijn naam eronder of iets dergelijks?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Van die hyfrofielspuugdoekjes laten beschilderen. Elke kant een kind.
Alle reacties Link kopieren
Ieder kind een oud kledingstuk mee laten nemen van henzelf (of een stuk, formaat A4). Vlaggen uitknippen en ieder kind met textielstift een boodschap op laten schrijven. Als de kinderen te jong zijn om zelf te schrijven, hen allen dezelfde vraag stellen en het antwoord letterlijk opschrijven. Dan zelf de vlaggen vastzetten op satijnband ( naaimachine of textiellijm).



De slinger die ik van mijn mentorklas heb gekregen hangt hier iedere verjaardag (van zoon) op.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Toen onze meester net geopereerd was hebben wij samen met de klas een fruitmand gegeven. Ieder kind heeft een klein bedrag meegenomen, was bij ons geen probleem. Je zou kunnen rondvragen of ouders er iets voor voelen?



Een romper met een foto van de klas is ook eeg leuk. Bij de Action hebben ze speciaal papier daarvoor. Misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Lemoos, wat een leuk idee!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen in de klas?



Ik vond een boekje met een dierenABC erg leuk: ieder kind had een dier getekend, en dat was gebundeld. Hebben mijn kinderen heel veel in gekeken.

Voor jongere kinderen in de klas: een hydrofiel / badlaken / iets anders van stof kopen en daar allemaal een duimafdruk op laten maken met textielverf door de kinderen. Allemaal achter elkaar, met wat pootjes en oogjes en je hebt een lange rups
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Wij maakten op de basisschool als één van de kinderen een broertje of zusje kreeg allemaal een beschuitje van papier volgens mij of 'muisjes'. (papiertje oprollen, oogjes tekenen en nog wat dingen, het leken net muisjes)
Als je zelf nog creatief wil zijn kun je iedereen een meter laten punniken en er een knuffel van in elkaar zetten. Wel erg arbeidsintensief :P
Alle reacties Link kopieren
Laat alle kinderen met textielstift een lapje stof versieren en maak er een box-/speelkleed van (of zoek iemand die dit voor je kan doen). Succes verzekerd!
Alle reacties Link kopieren
Vind dat idee van lemoos echt heel leuk! Succes leuk "projectje"
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
quote:Manouk25 schreef op 06 juni 2014 @ 22:36:

Laat alle kinderen met textielstift een lapje stof versieren en maak er een box-/speelkleed van (of zoek iemand die dit voor je kan doen). Succes verzekerd!

Ja, zoiets is echt leuk!



Of een houten stoeltje (met tafeltje) laten beschilderen door de kinderen.

Of een houten speelgoedkist of bankje met klep.

Iets blijvends is leuker dan knutsels of een boek vind ik.



Zo'n stoffen fateuiltje kan ook, met textielstift erop laten tekenen en dan de naam van elk kind erbij zetten.



Of een mooi gezamenlijk schilderij voor op de kamer van de baby.
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 07 juni 2014 @ 00:53:

[...]



Ja, zoiets is echt leuk!



Of een houten stoeltje (met tafeltje) laten beschilderen door de kinderen.

Of een houten speelgoedkist of bankje met klep.

Iets blijvends is leuker dan knutsels of een boek vind ik.



Zo'n stoffen fateuiltje kan ook, met textielstift erop laten tekenen en dan de naam van elk kind erbij zetten.



Of een mooi gezamenlijk schilderij voor op de kamer van de baby.Ik ben ook een zwangere juf, maar als ik eerlijk ben zou ik veel blijer zijn met leuke tekeningen of een leuk zelfgemaakt boekje. Bij iets blijvend waar veel moeite voor is gedaan of wat toch geld heeft gekost zou ik me erg bezwaard voelen als ik het niet ga gebruiken of zelfs weg wil doen. Toch wil ik mijn huis- en babykamer graag zo inrichten als ik het mooi vind. Dus misschien zoiets alleen doen als je je collega erg goed kent....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven