Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Binnen gekomen merkten we wel wat een sauna het hier is! Meteen weer de ventilator aangezet en gelukkig was de wasmachine inmiddels ook klaar dus heb net nog even zwetend en wel de was opgehangen. Het huishouden draait immers gewoon door en kleding en handdoeken gaan nu sneller dan normaal. Blij dat ik dat nog even heb gedaan. Nu ga ik douchen. Welterusten voor jullie allemaal!
quote:hans66 schreef op 10 juni 2014 @ 21:15:

[...]

Gisteren heb ik die zwarte wolken al in het echt gezien!

Collega's vinden het vreemd als ik zeg dat ik snikheet weer slechter weer vind dan onweer, met veel donder en bliksem!

Hier geen zwarte wolken gisteren

De lucht leek eerder geel. Heel vreemd.
Hilary wat erg dat je je nu zo voelt. Het is ook vreselijk he die hitte. En dan al zo vroeg in het jaar.

Woon je midden in de stad, omdat je zegt geen balcon te hebben. Hier ook een flat, maar wel een groot balcon waar in de ochtend schaduw is. Het huis zelf is wel een glazen broeikas.

Iedere dag is er eentje Hilary. We peppen elkaar wel op richting september.

Vandaag weer vrij. Morgen werken en ook het weekend maar dan is het niet meer warm. En als ik kijk bij voorspellingen dan wordt het voorlopig niet zo vies heet. Rest ons nog juli en augustus.

Sterkte allemaal.
Dank je wel voor je lieve woorden Lammy! Dat doet me goed. En inderdaad, we slepen elkaar er wel doorheen deze zomer. Ik woon inderdaad midden in de stad. Ideaal, maar helaas geen balkon en dat is een groot nadeel. Fijn dat jij er wel een hebt! Wat jammer dat je huis zelf zo warm is, dat is hier ook.

Geniet van je vrije dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik weer even inhaken?

Zo herkenbaar Hilary! Echt waar... wel rot dat je je zo voelt, maar hier kun je je verhaal kwijt en is er begrip

En nogmaals, ook ik begrijp het helemaal.

Ik dacht altijd dat ik een zomer mens was, maar ik vind zomer alleen maar leuk op vakantie bijvoorbeeld, wat ik laatst vertelde, of in een omgeving waar je er ook echt iets mee kan....

Ik ging net even naar de stad en ik zag allemaal meiden in zomerse jurken, korte broekjes enz.

Ja ik weet niet, ik vind zoiets leuk voor het strand...

Elk jaar heb ik weer moeite met wat moet ik aan?

Ik voel me gewoon het lekkerst met sokken, laarzen, jasjes, sjaals enz.

Een echte outfit, ik vind die zomerse dingen vaak niet zo leuk....

Ja leuke topjes wel, maar vaak gecombineerd met een stoer enkellaarsje en een leren jasje bijvoorbeeld.

Haha, kom ik aan met mijn kleding-dilemma.

Maar het wordt dit weekend weer koeler!
Wat is het toch fijn om jullie allemaal te lezen hier, je voelt gewoon de steun en het begrip van jullie allemaal. Zo bijzonder, echt even thuiskomen. Zo voelt dat. Dankjewel allemaal

En een extra knuffel voor Lammy en Hilary

Kan me zo goed voorstellen Lammy, dat je het superzwaar hebt op je werk. Werk je in de zorg? Respect voor jou dat je dan met zulke temperaturen je werk zo goed mogelijk probeert te doen. Geniet van je vrije dag vandaag en gelukkig wordt het idd wat koeler in het weekend.

Wel heel gezellig Hilary, die avondpicknick ! Maar snap ook heel goed dat je er even helemaal doorheen zat. Geen buitenruimte lijkt me ook niet fijn, zeker niet als je appartement dan zo gruwelijk warm is. Geniet in ieder geval lekker van Huisprins en van de leuke dingen die je doet met je vriend.

Leuk he, VI Oranje, ik kijk dat zo graag. Ben gek op Johan Derksen

Gefeliciteerd met je zwangerschap, Mevrouw 75 ! Moet je nog lang? Warm weer en zwangerschap is idd geen pretje, ik weet er alles van, vorig jaar was ik zwanger, maar ik was wel blij dat ik in de zomer niet in mijn laatste weken toen zat, pfff toen waren er ook al zulke gruwelijk warme dagen. Gelukkig was ik in november uitgerekend. Ik heb 't gewoon 9 maanden lang bloedheet gehad. Hormonen he . Sterkte met je hooikoorts!

Dankjewel Santaclaus5 ! Lief van je ! Ik hoop ook dat ik gauw een baan vind, maar ja, lastige tijd nu helaas.

Daantje, hoe is het met jou?? Ben benieuwd !

Nu zit ik even heerlijk (sorry sorry, wil niemand jaloers maken die geen buitenruimte heeft, zo is het echt niet bedoeld..) buiten in de tuin in de schaduw met m'n laptop. Binnen was het 25 graden ofzo en buiten staat 'n lekker fris windje. Wel fijn want ik had het weer zo benauwd binnen. Als jullie in de buurt zouden wonen, mochten jullie gerust lekker hier in de schaduw komen afkoelen.

Nou ik ga zo maar weer eens de warmte van het huis opzoeken, moet ook nog wat aan de was gaan doen, helaas..
Hoi Yesss

Natuurlijk mag je weer aanhaken. Dank je voor je lieve woorden!

Boekenwurm1, wat heerlijk dat jij lekker in de schaduw hebt kunnen zitten Ik gun het je echt! En wat een lief aanbod

Fijn en overweldigend, he, die steun hier. Alsof je in een warm koud bad stapt Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik ben met jullie allemaal hier. Jullie zijn zulke lieverds!

En een koele voor jou terug!
VI Oranje is inderdaad leuk! De reguliere VI International kijken we hier ook altijd. Ik ben gek op Jan Boskamp

En genieten samen met vriend doe ik zoveel mogelijk, en genieten van Huisprins sowieso, het is zo'n ontzettende lieverd!
Dankje boekenwurm. Ja ik werk in de (thuis)zorg. Voornamelijk in serviceflat uit jaren 50. Natuurlijk ben ik blij (nog) werk te hebben maar de hitte is vreselijk in die kamers.

Ik ben net door mijn rug gegaan. Al dagen steeds pijn en dan zakt het weer, maar net maak ik een beweging en knak.

Vreselijke pijn. Heb weer flink pijnstillers genomen waardoor ik nu weer giga maagpijn heb. Geloof dat ik best zielig ben nu.
Vanmorgen zat ik om kwart voor vijf op mijn fietsje, op weg naar mijn werk. Wat een zaligheid! Na een nachtelijke onweersbui was het heerlijk afgekoeld, de bomen drupten nog wat na en onder de achtergebleven bewolking zag ik in het oosten net de opkomende zon door piepen.

Sommige mensen zeggen dat vroeg opstaan niet leuk is, maar ik kan je verzekeren dat het op mijn fietsje een stuk beter toeven was dan in mijn zweterige bed op die veel te hete slaapkamer .
Oh en Lammy, wat vervelend! ik werk dan wel niet in de zorg, maar van familiebezoekjes ken ik die verlammende warmte in die serviceflats/verzorgingstehuizen maar al te goed. En dan nog door je rug gegaan ook, wat een feest. Ik denk dat een (een hele koele en voorzichtige) wel op zijn plaats is.
Och Lammy toch wat naar voor je dat je door je rug bent gegaan! Heb je geen maagbeschermers voor de pijnstillers? Ik leef in ieder geval met je mee en wens je heel veel sterkte! Laat je maar lekker goed verzorgen en vertroetelen door je man, je hebt alle recht om je zielig te voelen nu!

Ik denk aan je!

LV, wat zal die fietstocht genieten zijn geweest, ik geloof het meteen
Oh trouwens: heb eindelijk de Spa Bruisend met de smaken munt en citroen gevonden! Van allebei een fles meegenomen en ga vanavond proeven!
Dankjewel voor jullie lieve berichtjes. Pijn zakt iets door diclofenac en 1000 mg paracetamol. Maar nu weer hartkloppingen. Bah wat voel ik me rot. Morgen werken. Hoop dat het gaat, ik kan me niet ziekmelden, er is al zo weinig personeel . Gedver wat een zeikerd ben ik nu.
Wat balen Lammy, dat je niet eens ziek kan melden

Eigenlijk zou je niet moeten gaan werken met je rug nu! En ik vind je absoluut geen zeikerd! Het valt ook allemaal niet mee, die verzengende hitte en dan ook nog door je rug gegaan, en daarbovenop je zware werk

Ik zit op de bank niets te doen en het zweet loopt in straaltjes van me af, gadverdegadver! De volle zon staat op oorlogssterkte op de woonkamer, ik vervloek dat kreng echt!
Gisteren was het 27,5 graden toen ik thuiskwam. De airco aan en toen ik naar bed ging was het 25,5 graden. Toen ik wakker werd nog steeds 25,5 graden.

Om 19:15 uur weer thuis gekomen. Toen 27 graden. Nu is het 26 graden in huis.

Omdat ik overdag werk, kan ik niet de airco aanzetten, en warmt de woning weer op.
World of Warcraft: Legion
Pfoeh Hans, dan is het bij jou ook warm!
Heb overal op mijn lichaam jeukende bultjes en uitslag van de hitte
ach Hilary het zit je ook niet mee zeg. Probeer eens wat aloë vera er op te smeren dat kan verkoelend werken. Weet niet meer waar ik het las maar jij had het over een koelmatje voor de kat? Waarom niet gewoon wat maandverband en tampons natmaken en invriezen als ze verkoeling willen hebben zijn ze daar reuze blij mee. Die van mij zijn er echt gek op.

Hier doffe doffe ellende was vanmorgen op de markt en voor ik het wist werd het zwart voor mijn ogen. Daarna bij gekomen op een EHBO post. Bleek bevangen te zijn door de warmte Ik moet nog meer drinken en nog rustiger aan doen Pffff ik doe al zo weinig buiten werken om dan.
Och katten

Voor jou ook een hele koele knuffel! Wat moet dat schrikken zijn geweest...

En dank je voor de tip!
De komende dagen ziet het er goed uit, althans in mijn omgeving. De maximumtemperatuur zakt naar ongeveer 20 graden. De minimumtemperatuur naar ongeveer 10 graden. Dat blijft minstens een week zo. Voor veel mensen een verademing, denk ik. Vooral voor hen die lichamelijke ongemakken ervaren door de hitte.
World of Warcraft: Legion
Dank je voor de hug Hans, lief van je!
Oh jee, het is echt de ziekenboeg hier! klotezomer toch ook

Lammy, gaat het al een beetje beter nu met je rug? Ik denk zo vaak aan je als ik aan het werk ben; jouw werk is echt de hel op aarde met dit weer.. Inderdaad dit weekend gelukkig ietsje koeler en wat minder zonnig.

En Katten, hoe is het nu met je?! Hopelijk ben je wat bijgekomen. En rustig aan doen is altijd makkelijk gezegd he? Hopelijk lukt het je in ieder geval toch een beetje. Sterkte!

Hil, voel jij je al iets beter? Zo te lezen probeer je de moed er goed in te houden; fijn genieten van je twee lieve Huisprinsen En ik ben benieuwd naar die Spa! Heb je 'm al op?
Hee Jen

Het gaat wel, merk ik echt dat ik mijn dagen niet heb. Baal van alles, ben extra prikkelbaar en kan Heel Weinig hebben. Lief dat je het vraagt! Hoe gaat het met jou en hoe is jouw dag?

Morgen ga ik in ieder geval (zelf) naar het zwembad. Ik tel de uren af! Probeer inderdaad de moed erin te houden maar makkelijk is het alles behalve. Maar genieten van mijn Huisprinsen doe ik!

De Spa nog niet op, was vergeten hem in de koelkast te zetten dus dat heb ik net even gedaan, wil hem wel ijskoud hebben!

Drink nu Pickwick groene ijsthee citrus, ook lekker.
Oh en Lady-Voldemort, hoe jij het dan beschrijft klinkt vroeg opstaan inderdaad héérlijk Vind dat zelf ongeveer net zo erg als de zomer zelf; laat staan de combinatie! Gelukkig hoef ik voor mijn vroegste dienst 'pas' om 5:45 op (en dat doet dus al pijn )

Ik moet wel zeggen dat ik soms de ondergaande zon in de zomer best mooi vind of zo, toch sfeervol ook. Niet alleen om het feit dattie eindelijk oprot na een lange dag schijnen, maar het heeft wel iets.. Maar bij lange na niet zoveel als pikkedonker + Sinterklaasmaan en sterren rond etenstijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven