Grappige kinderuitspraken

12-07-2013 20:33 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor grappige/schattige uitspraken doen jullie kinderen? Mijn zoontje van drie jaar zei bijvoorbeeld vandaag: 'groen is mijn lievelingskleur. Maar oranje vind ik ook lief!' 😍
Alle reacties Link kopieren
Nadat zoon van de wc afschoof met verkleiner, mag hij nu staand plassen. Mijn moeder vertrouwde het 'richten' niet en ging erbij staan. Hoorde ik uit de wc: "Nee oma, pak jouw eigen slurfje maar" (het woord "slurfje" is hier niet gebruikelijk).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:joda schreef op vrijdag 12 juli 2013 20:56 Dochtertje van 2 ziet het kassameisje, kijkt me vol ongeloof aan en zegt 'mama kijk.....mega mindy'Ahhhh
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Neefje (3) kon even niet logeren bij oma omdat ik daar tijdelijk in de logeerkamer bivakkeerde. Vond hij niet leuk. Tijdens mijn verhuizing naar m'n eigen plekje: "Neefje, wat kan er straks weer als tante Georgia verhuisd is naar haar eigen huis? Neefje: dan kan jij je troep weer in je eigen kamer laten slingeren.



Zelfde neefje tegen zijn ouders, toen zijn moeder zwanger was; - denk hier betraande oogjes en een trillend onderlipje bij - "als de nieuwe baby er is, mag ik dan wel bij jullie blijven wonen, want ik vind het hier zó leuk bij jullie!"
may the bridges I burn light the way
Alle reacties Link kopieren
Oppaskindje (3) na het plassen.. Titato ik hoef me piemel niet af te vegen ik doe gewoon zo *schud z'n piemel heen en weer"
quote:lemoos2 schreef op 11 mei 2014 @ 21:48:

Nadat zoon van de wc afschoof met verkleiner, mag hij nu staand plassen. Mijn moeder vertrouwde het 'richten' niet en ging erbij staan. Hoorde ik uit de wc: "Nee oma, pak jouw eigen slurfje maar" (het woord "slurfje" is hier niet gebruikelijk).
Alle reacties Link kopieren
zoon van 21 maanden noemde zijn tandenborstel een poetser..hij moest er zelf ook hard om lachen
Alle reacties Link kopieren
Vanaf een klimtoestel in de speeltuin riep mijn zoontje van 2,5 keihard; mama, ik heb gepoept!!!! ?
Dochter van bijna 2,5 zegt steeds, als ze iets nog niet kan of mag: als ik straks *naam oudere broer* ben, dan mag ik ook...... Zo schattig!



En ik had de kinderen een tijdje terug (heel dom van me) dat liedje van kinderen voor kinderen laten horen, van je vader is gek. Dat liedje eindigt met 'hou je bek!'. Later die week zitten we met mijn, nogal nette, schoonouders in een pannenkoekenrestaurant. Precies op een moment dat het best wel stil is in het restaurant roept dochter keihard 'hou je bek' vanuit haar kinderstoel en kijkt triomfantelijk rond. Ik schaamde me rot!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (2,5) wijst me er subtiel op dat ik er niet zo charmant bij zit in mijn rokje...



"Jij hebt ook een mooie luier! Met bloemetjes!"

beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Op het kdv zit een meisje die later dinosaurus wil worden. Een paarse.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 12 zit in de brugklas en ze vindt huiswerk maar een noodzakelijk kwaad.

Dit weekend heeft ze echt hard gewerkt, zegt ze maandagavond: "ging best wel goed zo huiswerk maken en dat zonder te zeuren op hoog niveau".



Bij mentorgesprek zei ze onlangs tegen haar mentor dat ze "extreem gemotiveerd is om niets te doen".
Enjoy the little things in life
Dochter van 2 jaar en 4 maanden.

Pakt beer op en legt hem door de spijlen heen in haar ledikant. Dekentje er overheen, gordijnen dicht. Loopt naar beer toe en zegt "zo beer, nu lekker slapen. Ik wil je niet meer horen!" je kon me opdweilen! Man vanuit onze kamer "en DH, hoor je jezelf?"
quote:Desperate_Housewive schreef op 11 juni 2014 @ 20:32:

Dochter van 2 jaar en 4 maanden.

Pakt beer op en legt hem door de spijlen heen in haar ledikant. Dekentje er overheen, gordijnen dicht. Loopt naar beer toe en zegt "zo beer, nu lekker slapen. Ik wil je niet meer horen!" je kon me opdweilen! Man vanuit onze kamer "en DH, hoor je jezelf?"
Alle reacties Link kopieren
Zoon (toen nog drie jaar) zit in zijn onderbroek met zijn piemel te spelen.

Ik vraag: "Wat ben je aan het doen", hij: "Mijn piemel aan het knuffelen".
Paar herinneringen:



Nichtje logeert bij ons en we spelen winkeltje. Ook om het tellen een beetje te leren.

Zegt mijn vrouw: "Dat is dan 7 euro, veertig."

Kind kijkt naar haar portemonneetje met speelgoedgeld, kijkt nog eens bedenkelijk en vraagt dan:

"mag ik ook pinnen?"



Toen ik op een kdv werkte hing er een roodwitte handdoek te drogen aan de boom.

Zegt mijn collega tegen een kind: "kijk, het lijkt net op het broekje van kikker."

Iets later loopt het kind naar die boom toe, komt terug naar ons en zegt:

"Ik hoorde heel zachtjes: kwak"
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn dochter een jaar of 3 was, vroeg ze een keer aan me of ze ook lippenstift mocht. Ik vond het goed en deed haar ook een beetje lippenstift op. Toen zei ze tegen me "is best wel vies hè".



Tegen de oppas zei ze een keer dat mama elke ochtend crème fraîche in haar haar deed. Ze bedoelde natuurlijk crèmevoeding... Zelf vind ik die uitspraak nog steeds hilarisch.



Toen ze een jaar of vijf was, vond ze Domino een leuk spelletje. Vroeg ze een keer: "zullen we Dominee spelen?''



Misschien volgen er nog meer uitspraken van haar, maar nu ga ik toch eerst de hond uitlaten en zelf mijn mandje opzoeken.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
quote:factor15 schreef op woensdag 11 juni 2014 16:04 Leuk! Op het kdv zit een meisje die later dinosaurus wil worden. Een paarse.Hahah
Geniet van elke dag!
Mijn 12- jarige daarstraks toen we met de auto een tankstation passeerden:"Hé zie je dat? Die tankauto is aan het tanken bij zijn eigen merk! En zo te zien is er een speciale pomp voor personeel, want daar staat geen pomp waar wij kunnen tanken!"



Ik heb de auto aan de kant moeten zetten, ik moest zó lachen dat ik niet verder kon rijden

Nadat bij hem kwartje was gevallen heb ik hem, nog nahikkend, gevraagd of hij wel wist dat als koeien gemolken worden de uier geleegd wordt en niet gevuld, of dat ik een fieldtrip naar de boerderij moet organiseren om dat gat in de opvoeding te dichten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 4 zegt : nee opa jij kan niet tegen de glijbaan oplopen want je hebt geen zuigzappen..



Of



Ik draag een panty, komt hij langs, voelt eraan en vraagt "wat voor broek heb je aan
quote:bij_zonder schreef op 11 juni 2014 @ 23:59:

Mijn 12- jarige daarstraks toen we met de auto een tankstation passeerden:"Hé zie je dat? Die tankauto is aan het tanken bij zijn eigen merk! En zo te zien is er een speciale pomp voor personeel, want daar staat geen pomp waar wij kunnen tanken!"



Ik heb de auto aan de kant moeten zetten, ik moest zó lachen dat ik niet verder kon rijden

Nadat bij hem kwartje was gevallen heb ik hem, nog nahikkend, gevraagd of hij wel wist dat als koeien gemolken worden de uier geleegd wordt en niet gevuld, of dat ik een fieldtrip naar de boerderij moet organiseren om dat gat in de opvoeding te dichten. schaamde hij zich achteraf niet voor z'n uitspraak?
Nee hoor, toen het kwartje gevallen was schaterde hij het uit Kind kan zo af en toe ook smakelijk lachen om zijn eigen uitglijders gelukkig. Sterker nog: in de komende jaren verwacht ik bij ieder plaatje/beeld van een koe die gemolken wordt een por in m'n zij en "kijk eens mam, die koe wordt gevuld!" * winkwinknudgenudge*
Ik als peuter tegen mijn overgrootopa, met veel bruine ouderdomsvlekken: "ben jij rot?"
Alle reacties Link kopieren
11-jarig nichtje had bij een toets op school ingevuld: alle stoplichten hebben rood boven en groen onder. Dat is handig voor doven

Van mezelf, jaar of 4: ik had van de juf een liedje geleerd dat ging over "een klokus en een harses en een hyacint"
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven