Altijd een zenuwachtig gevoel.

21-06-2014 12:11 17 berichten
Hallo,



Ik heb ergens last van wat gewoon vreselijk irritant wordt.

Al een aantal jaar.

Ik wordt er ook ontzettend moe van.

Ik ben heel vaak zenuwachtig, het gevoel dat je iets gaat doen waar je tegen op ziet.

Zelfs met leuke dingen, of dagelijkse dingen.

Ik heb sinds kort een nieuwe bijbaan, ik zit nog in mijn proeftijd.

Maar het gaat erg goed, ik hoef er niet op mijn tenen te lopen, leuke collega's.

Maar toch als ik heen ga ben ik er zenuwachtig voor.

Als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen, of naar mijn paard of andere dagelijkse dingen heb ik een zenuwachtig gevoel.



Hoe kan ik er aan werken dat dit minder wordt?

En ik gewoon overal van kan gaan genieten.



Ik heb wel al gezien dat er pilletjes zijn voor nervositeit.

Zou dit kunnen helpen?
Waar maak je je precies druk om?



Vind je jezelf goed genoeg?



Ben je bang een teleurstelling te zijn of teleurgesteld te raken?



Heb je confrontatieangst?
Alle reacties Link kopieren
Is er soms iets in het verleden met je gebeurt? Een trauma uit het verleden kan een jarenlange nasleep hebben die zich uit in dergelijke klachten. Ik vind het ook klachten waar je best mee naar de huisarts kunt gaan. Als je dat niet wil zou je valeriaanpilletjes kunnen proberen. In iedere apotheek en drogist te koop, zelfs bij de supermakkt. Misschien geven deze net een zetje om er vanaf te komen, of in ieder geval de klachten wat te verminderen.
Alle reacties Link kopieren
Positieve stress is ook stress.



Probeer liever technieken als yoga en meditatie voor je naar de pillen grijpt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Cateautje schreef op 21 juni 2014 @ 12:15:

Waar maak je je precies druk om?



Vind je jezelf goed genoeg?



Ben je bang een teleurstelling te zijn of teleurgesteld te raken?



Heb je confrontatieangst?



Ik ben een aantal kilo te zwaar, 5 a 6, niet zo heel veel.

Daar ben ik nu mee bezig.



Ik ben denk ik wel onbewust bang om niet door de proef tijd te komen.



Die laatste heb ik wel denk ik, hoe kan ik daar beter mee omgaan? Daar van af komen?
Ben je aande pil of wat anders. Kan t ook van komen
Alle reacties Link kopieren
Magnesiumtekort?
quote:saratje93 schreef op 21 juni 2014 @ 12:26:

[...]





Ik ben een aantal kilo te zwaar, 5 a 6, niet zo heel veel.

Daar ben ik nu mee bezig.



Ik ben denk ik wel onbewust bang om niet door de proef tijd te komen.



Die laatste heb ik wel denk ik, hoe kan ik daar beter mee omgaan? Daar van af komen?Bij confrontatieangst is het goed te bedenken waar die angst vandaan komt. Ben je bang dat mensen je niet leuk vinden bijvoorbeeld. Mensen met die angst komen vaak overal te laat en daardoor gaan mensen zich aan hen ergeren waardoor de confrontatieangst alleen maar groter wordt, omdat het werkt als een selffullfilling prophesy. Het enige dat er op zit is er voor te zorgen dat je overal op tijd komt, dan zakt de angst ook vanzelf weg, omdat mensen je veel positiever benaderen.
Misschien heb je een sociale fobie? Vind je contact met anderen eng?



Misschien heb je een sterke drang naar controle en vind je het spannend dat je niet weet hoe de dag gaat verlopen. Als je thuisblijft, heb je alles onder controle. Als je iets buiten de deur gaat doen niet.



Misschien heb je veel stress door een gebeurtenis of paniekstoornis, waardoor iedere activiteit buiten de deur nog meer stress op je al enorm hoge stresslevel gooit?



We kunnen wel vanalles gissen, maar het lijkt me het best om je te laten doorverwijzen naar een psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je wel! Maakt niet uit waarvoor maar ik heb ook altijd dat gevoel van nervositeit en spanning. Tenzij t een relax dag is, vriend en ik niets hoeven en lekker een dag bankhangen. Dan ben ik totaal ontspannen.



Ik werk nu 5 jaarbij hetzelfde bedrijf maar heb er helaas nog met dagen last van (stressvolle baan, dat wel)



Ook als ik weet dat we in de avond op pad gaan, ookal zijn het leuke dingen, toch dat gevoel en t is ontzettend vervelend. Ik weet van mezelf dat ik perfectionistisch ben, en een vorm van faalangst heb. Alles moet perfect! Ook heel vermoeiend.



Ik ben begonnen met yoga en meer sporten en dat helpt! Ook valeriaantabletten op natuurlijke basis van kruidvat helpen me. Rustgevend.



Verder dan dat ben ik bang dat ik t moet accepteren en dat het nou eenmaal in me zit.



Mijn broertje is het totale tegenovergestelde van mij, af en toe jaloers. Bij mij heeft t echt niets met verleden of wat dan ook te maken. Succes!
Moeder van een mooi meisje - Okt. 2015
Alle reacties Link kopieren
Neem af en toe even de tijd om te gaan zitten, en kalmeer jezelf dan even met een paar goede gedachten, dat zou mijn tip zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, bij vlagen kan ik hier periodes lang ook erg veel last van hebben.

Bij mij ligt het erg aan de negatieve gedachten die ik heb over allerlei dingen, die al gebeurd zijn of nog gaan gebeuren. Ik heb me verdiept in ACT, een werkwijze die het omgaan met dit soort gedachten en Mindfulness combineert. Voor mij was dat echt een eye-opener, ik heb er echt anders van leren denken. Daarmee namen mijn negatieve en zenuwachtige gevoelens ook af
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
altijd zenuwachtig gevoel
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, uit ervaring kan ik vertellen dat je over angst heen kan komen en dat je met zenuwen kan leren omgaan. Allereerst wil ik zeggen dat een psycholoog hierbij kan helpen. Psycholoog klinkt altijd zo zwaar, maar in feite is het iemand die je helpt nadenken over een oplossing voor je “probleem”. Je gaat samen zoeken naar een manier hoe jij hier het beste mee om kan gaan of hoe je het kan oplossen. Dat lijkt mij juist in bovenstaande gevallen heel fijn. Als je er zelf niet uit komt, dan kan een psycholoog jou helpen. Schaam je dus vooral niet om naar een psycholoog te gaan. Naar mijn mening is er niks beters, dan te werken aan jezelf en te zorgen dat jij gelukkig wordt!



Mijn advies: Als het je zodanig in de weg zit dat je sociale leven er onder gaat lijden, dan zou ik zeker met een psycholoog gaan onderzoeken hoe je dit zou kunnen oplossen of hoe je om kan leren gaan met spanning.



Hierbij wat tips:

1. Breng je angsten in kaart. Je bent vast niet overal bang voor. Het kan heel verhelderent zijn om eens te kijken waar je nou eigenlijk echt bang voor bent.

2. Accepteer je angsten voordat je ze gaat oplossen. Angsten los je niet op door ze dom te vinden of raar. Jij hebt deze angst op dit moment en dat hoort blijkbaar bij jou. Iedereen heeft angsten, de 1 meer dan anderen, maar je bent zeker niet de enige!

3. Ga onderzoeken wat je eventueel tegen jouw angsten kunt doen. Lees boeken, bezoek websites (zoals deze) of praat met vrienden/vriendinnen over je angst (iemand die hier open voor staat). Ga op onderzoek uit.

4. Als je zelf aan je angsten wilt werken, overdrijf dan niet. Pak het stap voor stap aan. Ga niet meteen een busreis plannen van 100km als je angstig bent om in de bus te reizen, maar pak eerst 1 halte. Ik noem maar even een voorbeeld. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Veel succes en sterkte!



http://www.hulpmix.nl/gev ... zenuwachtig_voor_niets...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de huisarts gaan met je klachten, het lijkt mij namelijk niet helemaal normaal.
Alle reacties Link kopieren
Schildklier gecheckt?
Wat is je hartslag in rust? Toen die van mij > 100 was voelde ik me namelijk ook altijd 'gejaagd'. Inmiddels slik ik een betablokker (ook vanwege mijn bloeddruk) en ik heb er echt aan moeten wennen dat ik een stuk trager werd.

Dingen die hierboven worden genoemd zouden het ook kunnen zijn, schildklier of een magnesiumtekort. Heb je wel eens spierpijn zonder aanleiding?

Als ik jou was zou ik zeker naar de huisarts gaan om het te laten onderzoeken. Sommige dingen kunnen op lange termijn schade veroorzaken, zelfs als je er niet zo heel veel last van hebt (zoals een hoge bloeddruk of hoge hartslag).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven