Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
quote:Enn schreef op 22 juni 2014 @ 00:49:

[...]

Ik zou het niet weten.

Ik zou oprecht niet weten hoe ik terug zou moeten komen naar 'het normale' als ze mijn kinderen weg zouden halen uit huis. Al zouden ze daar alle juiste redenen toe hebben dan alsnog zou ik echt de manier niet weten. Want mijn kinderen zijn voor mij een deel van mijn basis als mens en moeder.

En in zoverre voel ik enorm mee met Irme en snap ik haar intense paniek zeker.

Die kan ik ook begrijpen. Maar het beeld dat momenteel is ontstaan, is het beeld van een vrouw die zó vastzit in haar eigen wereld en haat, geen sociaal netwerk heeft (behalve dan wat meerijders op de sensatie), geen werk, geen familie.

Ze staat ook nog eens vreselijk in de belangstelling, maar ook dat zal minder worden en het gat is dan wel heel groot.

Ze maakt op mij geen stabiele indruk, en dat is zorgwekkend.
Heeft iemand moeder eigenlijk al eens gegoogled, gewoon uit nieuwsgierigheid?
quote:mamavk schreef op 22 juni 2014 @ 00:56:

Heeft iemand moeder eigenlijk al eens gegoogled, gewoon uit nieuwsgierigheid?Wie niet zou ik zeggen? Wat heb jij gevonden dan?
Alle reacties Link kopieren

Heeft iemand moeder eigenlijk al eens gegoogled, gewoon uit nieuwsgierigheid?ik denk bijna iedereen wel
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "

Heeft iemand moeder eigenlijk al eens gegoogled, gewoon uit nieuwsgierigheid?Ja. Maar weinig schokkends.
Moeders in reactie op een bericht op de 'kritisch bekeken' FB:

Nou na donderdag zal het hele verhaal naar buiten komen en hierboven word alles gelogen en je staat behoorlijk voor lul heb alle bewijzen, ALLEMAAL heel jammer, paarden had ik al voor ik g leerde jennen bye bye

Freudiaanse verspreking?
quote:netniet schreef op 22 juni 2014 @ 00:54:

[...]

Ik heb een diep medelijden met haar, dat ze niet in staat is tot enige zelfreflectie om in te zien dat ze het zelf over zich af heeft geroepen.

Desalniettemin vind ik het zelf als moeder een heel aangrijpend verhaal. Ik hoop dat ze gauw tot inkeer komt, omwille van haarzelf en vooral voor haar zoon die het beste bij zijn moeder kan zijn zodra ze stabiel is en begrijpt wat nodig is om het kind een veilige jeugd te bieden.

Ja ik ook.

En ik vermoed dat ze wellicht echt niet in staat is om tot inkeer te kunnen komen. Dat dit dus ook één van de belangrijkste redenen is geweest om voor Hans in te grijpen. De kans is denk ik aanwezig dat ze haar aandeel nooit zal gaan begrijpen en dat ze niet gaat beseffen dat haar inkeer nodig is.

Intriest is het dan. Want dan zou het betekenen dat in het belang van haar eigen kind, de deuren voor haar gesloten moeten blijven en dat gun ik echt niemand. Geen enkele moeder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vraag me af of Hansje aansluiting had op school, of hij geliefd was, of kinderen hem zullen missen nu. Of klasgenootjes vragen gaan stellen en wat daar dan door leerkrachten en ouders op geantwoord wordt.

Ook vraag ik me af of hij buiten school wel eens met andere kinderen speelde. Had hij speelafspraakjes? En of er wel eens vriendjes/klasgenootjes dar over de vloer kwamen.

Als moeder werkelijk zo'n scary en onberekenend type is, dan denk ik dat ik mijn kind daar niet zou willen laten spelen. Een smoes dan maar naar mijn eigen kind. Wel zou het jongetje dan bij mij mogen komen.

Zomaar wat dingen die door mijn hoofd spoken.

Maar eigenlijk vermoed ik dat Hansje erg alleen was tussen de kinderen en dat hij voornamelijk rondhing bij volwassenen en deelnam aan grote-mensen-dingen.

Triest denk ik.
quote:ammehoelaah schreef op 22 juni 2014 @ 00:58:

Freudiaanse verspreking?
quote:ammehoelaah schreef op 22 juni 2014 @ 00:58:

Moeders in reactie op een bericht op de 'kritisch bekeken' FB:

Nou na donderdag zal het hele verhaal naar buiten komen en hierboven word alles gelogen en je staat behoorlijk voor lul heb alle bewijzen, ALLEMAAL heel jammer, paarden had ik al voor ik g leerde jennen bye bye

Freudiaanse verspreking?

Ghe.

We wachten het af. The damage is done, hoe dan ook.

En als dan blijkt dat zij her en der de waarheid sprak, dan nog is dit allemaal niet in het belang van H. geweest.
quote:ammehoelaah schreef op zondag 22 juni 2014 00:58 Moeders in reactie op een bericht op de 'kritisch bekeken' FB:

Nou na donderdag zal het hele verhaal naar buiten komen en hierboven word alles gelogen en je staat behoorlijk voor lul heb alle bewijzen, ALLEMAAL heel jammer, paarden had ik al voor ik g leerde <b>jennen</b> bye bye

Freudiaanse verspreking?
.
quote:netniet schreef op 22 juni 2014 @ 00:57:

[...]

Wie niet zou ik zeggen? Wat heb jij gevonden dan?

Ik serieus pas net voor het eerst haha...

niet veel, een bericht van 11 maanden terug waarop ze een of andere petitie tegen echtscheidingen tekent met een bericht dat haar ex haar het leven zuur maakt... verder alleen maar berichtgeving over de zaak. Maar ik ben dan ook weer te lui om meer dan 3 pagina's resultaten door te kijken
Nog ff volhouden jongens en er komt een deel IV
quote:*nightsky* schreef op 22 juni 2014 @ 00:58:

Ik vraag me af of Hansje aansluiting had op school, of hij geliefd was, of kinderen hem zullen missen nu. Of klasgenootjes vragen gaan stellen en wat daar dan door leerkrachten en ouders op geantwoord wordt.

Ook vraag ik me af of hij buiten school wel eens met andere kinderen speelde. Had hij speelafspraakjes? En of er wel eens vriendjes/klasgenootjes dar over de vloer kwamen.

Als moeder werkelijk zo'n scary en onberekenend type is, dan denk ik dat ik mijn kind daar niet zou willen laten spelen. Een smoes dan maar naar mijn eigen kind. Wel zou het jongetje dan bij mij mogen komen.

Zomaar wat dingen die door mijn hoofd spoken.

Maar eigenlijk vermoed ik dat Hansje erg alleen was tussen de kinderen en dat hij voornamelijk rondhing bij volwassenen en deelnam aan grote-mensen-dingen.

Triest denk ik.Allemaal aanname's, daar wil ik mijn vingers niet aanbranden. Wat weten wij daar nu van? Misschien had het kind wel leuke vriendjes die over en weer kwamen spelen, was ze misschien wel heel actief op de school van haar kind, dat staat ook allemaal los van de problematiek waarvoor hij uiteindelijk uit huis is geplaatst. Het komt op mij over alsof je haar het liefst bij de enkels af wil fakkelen als je over deze details begint.
Een petitie tegen echtscheidingen?
Die petitie die al van jaren terug is?
Is het nu stil op haar FB? Ze is ook elke dag zo vroeg wakker..
En daar is ze weer....

Irme: Mijn zoon heeft een jaar lang traumaverwerking gehad! En kon niet slapen nachtmerrie;s etc etc...doodsbang! Toen werd de omgang helemaal gestopt want pa wilde niet meer meewerken en zijn kind niet zien!!!!! Dus een jaar rust gehad en toen moest hij van de rechter meewerken omgangshuis, zie resultaat!

ongeveer een minuut geleden
quote:re.set schreef op 22 juni 2014 @ 01:05:

Een petitie tegen echtscheidingen?Vechtscheidingen dus
Eh ja zal best van jaren terug, maar wat hield die petitie dan exact in?
Maar over hoe zij hierna weer in het normale zal moeten komen? Ik denk dat er voor haar nooit een 'hierna' zal komen dat nog enigszins normaal zal zijn. Dit blijft haar de rest van haar leven achtervolgen. Ik kan me voorstellen dat dit van haar één van de meest uitgekotste mensen van Nederland gaat maken. Want deze roem gaat zich tegen haar keren.

Geen enkele baas die haar nog ooit aanneemt. En hoe het zal moeten op sociaal gebied? Geen idee. Naast de toekomst van haar kind is ze ook bezig haar eigen toekomst te vernachelen. Ik zie haar er op den duur eerlijk gezegd wel een einde aan maken. Want zij is niet iemand die de nederlaag kan dragen. Dat trekt ze niet. Op een gegeven moment is er dan eigenlijk maar één uitweg, lijkt me.

Speculatief gezien dan.
quote:Julus schreef op 22 juni 2014 @ 01:06:

Die petitie die al van jaren terug is?

Geen idee, was in t spaans

Maar denk dat het redelijk oud is ja... alleen haar reactie is van 11 maanden geleden
quote:netniet schreef op 22 juni 2014 @ 01:04:

[...]

Allemaal aanname's, daar wil ik mijn vingers niet aanbranden. Wat weten wij daar nu van? Misschien had het kind wel leuke vriendjes die over en weer kwamen spelen, was ze misschien wel heel actief op de school van haar kind, dat staat ook allemaal los van de problematiek waarvoor hij uiteindelijk uit huis is geplaatst. Het komt op mij over alsof je haar het liefst bij de enkels af wil fakkelen als je over deze details begint.

Wat een onzin.

Ik vraag me dit serieus af. Met een reden ook nog.

Als ik foto's van hem zie, dan zie ik namelijk geen gewoon gelukkig en nbezorgd kind van 6. Geen spontane lach, geen levendigheid in zijn ogen, een holle blik.
1 minuut later.... had ze hem alweer verwijderd....

Serreli: Wilde ik net reageren op je reactie irme en nu is die weg !

ongeveer een minuut geleden

quote:re.set schreef op 22 juni 2014 @ 01:10:

Eh ja zal best van jaren terug, maar wat hield die petitie dan exact in?http://www.change.org/pet ... gen-op-geen-enkele-manier

Oordeel zelf zou ik zeggen

Stelt niet zoveel voor hoor....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven