Geld & Recht alle pijlers

Juli ook betalen?

23-06-2014 15:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Zoek gewoon een nieuwe huisgenoot per 1 juli terwijl jouw contract tot 1 augustus loopt. Over het algemeen is het in een studentenhuis de normale gang van zaken dat de inwonende bewoners een nieuwe bewoner voordragen.



Laat de nieuwe bewoner zijn/haar eerste maand huur naar jouw overmaken en zijn/haar officiële contract gaat dan per 1 augustus in. De huurbaas heeft geen gezeur en jij hebt geen dubbele maandlasten.



Ja het is wat omslachtig en je loopt wat risico. Maar dat is het gevolg van het niet op tijd op de juiste manier opzeggen van de huur. In het land der studenten komt dat wel vaker voor, bovenstaande constructies zijn dan ook niet vreemd.



In welke stad komt je kamer vrij?
Alle reacties Link kopieren
quote:orchidee19 schreef op 23 juni 2014 @ 16:52:

Sommige reacties komen op mij neerbuigend over en dat vind ik erg jammer.



Bedankt voor de hulp.O, jeeezus, wat een gekrenkte reactie is dit zeg. Mijn behulpzame keutel trekt zich hier spontaan van terug.
Je wist dat die tentamens eraan zaten te komen, neem ik aan. Dan had je toch ook al eerder die brief kunnen sturen? Of heb je dit jaar helemaal nog geen vijf minuutjes tijd gehad? Het maakt namelijk niet uit of je die opzegging in januari of in mei verstuurt, als je het maar vóór 1 juni had gedaan. Ik denk dus ook dat je gewoon pech hebt. Een dure les inderdaad...
quote:orchidee19 schreef op maandag 23 juni 2014 16:52 Sommige reacties komen op mij neerbuigend over en dat vind ik erg jammer.



Bedankt voor de hulp. Ik denk dat het zo voelt omdat je zelf eigenlijk vindt dat je stom bezig bent geweest. Dan lees je die reacties ook door een gekleurde bril.
OP-meltdown? Pfffff, wat een huilie zeg! Je gaat het nog zwaar krijgen, de rest van je leven.
Alle reacties Link kopieren
Je huisgenootje heeft gewoon mazzel gehad. Kan je zelf geen nieuwe huurder vinden?



En anders regels zijn regels, en je hebt niet op de officiële manier opgezegd. Dus gewoon de huur betalen. Goeie leerschool voor de volgende keer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 23 juni 2014 @ 16:57:

OP-meltdown? Pfffff, wat een huilie zeg! Je gaat het nog zwaar krijgen, de rest van je leven.+1
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is niet zo chique van hem, maar hij mag dit gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:orchidee19 schreef op 23 juni 2014 @ 15:50:

-En weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 23 juni 2014 @ 16:57:

OP-meltdown? Pfffff, wat een huilie zeg! Je gaat het nog zwaar krijgen, de rest van je leven.Trotter, dat zie je helemaal verkeerd heur want het was natuurlijk wel een heeeeeel erg praaivisie gevoelig onderwerp
quote:orchidee19 schreef op 23 juni 2014 @ 16:15:

Fijn van iedereen die fatsoenlijk reageert op mijn post Mijn enige vraag was of ik iets kon doen. Ik vraag niet om kritiek op mijn indeling van tijd. Dus mensen die daar kritiek op hebben reageer de volgende keer a.u.b. niet meer want jullie weten niet hoe mijn leven eruitziet.Zo'n briefje in elkaar flansen is 15 minuten werk, op de post doen 5 minuten. Je kan niemand behalve jezelf wijsmaken dat dat nou net niet te doen was. 1x een dag een half uur eerder opstaan, et voila.....
Alle reacties Link kopieren
TO, ik wil ook helemaal niet l.llig doen (naar aanleiding van mijn eerdere post), maar ik ervaar dat veel mensen allemaal zogenaamd 'zo druk' zijn, maar vraag me vaak af met wat, als ik naar hun leventjes kijk (en dan heb ik het helaas toch over veel jonge mensen, die bv nog op school zitten). Zodra je het echt allemaal zelf moet doen, laat staan voor anderen moet zorgen, dan ervaar je pas wat 'druk zijn' echt inhoudt. Probeer iemand anders te vinden (als je in Utrecht zit, weet ik misschien wel iemand voor je). Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven