Gezondheid alle pijlers

ik wil weer roken

19-06-2014 16:48 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Zoals de titel al zegt wil ik weer gaan roken.



Ik ben 9 maanden gestopt ivm mijn zwangerschap, dit heb ik goed vol weten te houden omdat mijn baby'tje voor alles gaat.

Ik had er wel vaak trek in, maar bedacht mij dan meteen hoe slecht dit voor de baby zou zijn.

Ik heb er dus nooit echt 100 procent achter gestaan, het was gewoon iets dat moest.



Ondertussen is mijn vriend in ene helemaal anti rook, en accepteert hij het niet mocht ik weer beginnen.

Ook niet als ik af en toe rook, waar hij niet bij is.



Ik wil zeker niet full time gaan roken, maar ik wil op een gezellig terrasje, feestje af en toe eens een sigaretje kunnen opsteken.

Dan moet je denken over eens in de twee weken.

Ik drink geen alcohol, vriend wel, en dat is zijn geniet momentje.

Dat heb ik dus met een sigaret.



Probleem is dat dit niet bespreekbaar is.

Hij is over ze toeren als ik het onderwerp aansnijd.

Hij geloofd niet dat af en toe roken kan, hij vind het stinken ,en is bang dat ik een ziekte krijg.



Wie heeft er tips voor mij om dit rustig met hem op een fatsoenlijke manier te kunnen bespreken?

En heeft hij het recht mij dit te verbieden?
Dat zal dan wel. Ja ik erger me meer en meer aan roken en rokers. Dat eeuwige najagen van de volgende sigaret. Steeds dat 'ja eerst even roken'. De stank. Het gemiep als ergens niet gerookt mag worden.

De smoesjes: we zijn juist goedkoop voor de staat, want we gaan eerder dood. Drinken is ook slecht. Vet eten is ook slecht. Mijn opa rookte 3 pakjes per dag en werd 90 (oh dus je bent niet goedkoop voor de staat?). Als we massaal stoppen met roken gaat de staat failliet door het gebrek aan accijns. (Opvallend genoeg, zijn de rokers die ik ken vaak erg anti-overheid, dus waarom ze zo enthousiast de staatskas spekken is me een raadsel. )
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 22 juni 2014 @ 14:29:

Dat zal dan wel. Ja ik erger me meer en meer aan roken en rokers. Dat eeuwige najagen van de volgende sigaret. Steeds dat 'ja eerst even roken'. De stank. Het gemiep als ergens niet gerookt mag worden.



Waar maak jij je druk om als een ander de ene sigaret na de ander najaagt?

Klinkt alsof je een ander zijn plezier niet gunt omdat het toevallig niet jouw pleziertje is.



Ik ben alweer een tijd gestopt met roken, nou, ik zie niet wat jij ziet hoor. Je kunt óók problemen zien daar waar ze gewoon niet zijn.
Ik erger me eraan dat ik steeds maar moet wachten op weer een sigaret. Ergernissen zijn btw niet altijd rationeel en je hebt er niet altijd controle over.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mijn collega's die roken op het werk. Mijn werkgever is de rokers in zoverre tegemoet gekomen dat er in ons gebouw op 3 verdiepingen speciale rookkamers zijn.

Nu heeft ons gebouw 12 verdiepingen. De rokers zijn hierdoor minstens 10 minuten per keer weg om een sigaret te roken.

En aangezien er verstokte rokers zijn die blijkbaar elk uur wel een sigaret moeten opsteken heeft dat tot irritatie geleid.

Ee grote groep niet rokers had een vuist gemaakt en dit aangekaart bij de leidinggevenden. De bewuste rokers zijn aangesproken. Toch sluipt het gedrag er weer in. De leiding zegt nu: de mensen zijn aangesproken en wij vertrouwen erop dat zij hun verantwoording nemen.

Tsja....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren roken in hun eigen tuin. Natuurlijk spreek ik hen daar niet op aan, zou wat worden. Maar ik heb er dus wél last van. Dat is dan jammer voor mij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nog even iets waar ik dan over na ben gaan denken: zoals gezegd beiden oma's roken.



Zoals ik het begrijp, blijven al die gevaarlijke stoffen hangen.

Nu willen ze in de keuken gaan roken.

1 van de oma's wil niet eerst luchten, en gaat pas in de keuken roken als wij er zijn.

Ze ziet het kwaad niet echt in, van de stoffen die er al hangen.



Begrijp ik dan goed, dat een aantal van jullie dan niet meer op bezoek zouden gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 juni 2014 @ 14:34:

[...]





Waar maak jij je druk om als een ander de ene sigaret na de ander najaagt?

Klinkt alsof je een ander zijn plezier niet gunt omdat het toevallig niet jouw pleziertje is.



Ik ben alweer een tijd gestopt met roken, nou, ik zie niet wat jij ziet hoor. Je kunt óók problemen zien daar waar ze gewoon niet zijn.Nou, als ik de hele tijd moet wachten omdat iemand zijn of haar potje Angry Birds af wil maken voordat we ergens heen kunnen, dan krijg ik daar ook een sik van uiteindelijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 22 juni 2014 @ 14:45:

Ik erger me aan mijn collega's die roken op het werk. Mijn werkgever is de rokers in zoverre tegemoet gekomen dat er in ons gebouw op 3 verdiepingen speciale rookkamers zijn.

Nu heeft ons gebouw 12 verdiepingen. De rokers zijn hierdoor minstens 10 minuten per keer weg om een sigaret te roken.

En aangezien er verstokte rokers zijn die blijkbaar elk uur wel een sigaret moeten opsteken heeft dat tot irritatie geleid.

Ee grote groep niet rokers had een vuist gemaakt en dit aangekaart bij de leidinggevenden. De bewuste rokers zijn aangesproken. Toch sluipt het gedrag er weer in. De leiding zegt nu: de mensen zijn aangesproken en wij vertrouwen erop dat zij hun verantwoording nemen.

Tsja....

Eerst wordt er gezeurd dat niet-rokers in de rook moeten zitten. Komt er een oplossing waar ze geen last van hebben beginnen ze weer te zeuren over de tijd die mensen weg zijn.

Ik begrijp niet waarom er steeds gezeurd moet worden over het roken. Het gaat geloof ik meer om lekker af reageren en je zelf lekker een stuk beter voelen, omdat jij niet rookt.

Bovendien zijn er zat mensen die in de baas z'n tijd andere dingen doen op de computer doen dan werk, maar ja dat mag dan wel hè.

Wat een gezever zeg.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:rover37 schreef op 22 juni 2014 @ 22:40:

Nog even iets waar ik dan over na ben gaan denken: zoals gezegd beiden oma's roken.



Zoals ik het begrijp, blijven al die gevaarlijke stoffen hangen.

Nu willen ze in de keuken gaan roken.

1 van de oma's wil niet eerst luchten, en gaat pas in de keuken roken als wij er zijn.

Ze ziet het kwaad niet echt in, van de stoffen die er al hangen.



Begrijp ik dan goed, dat een aantal van jullie dan niet meer op bezoek zouden gaan?Wat een raar mens ben je zeg. Eerst wil je zelf weer gaan roken, en nu je dat toch niet gaat doen hebben de oma's het weer gedaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn mensen die als ze roken meteen verslaafd raken: sochtends meteen roken, trillen als ze een rookmoment missen, geen dag zonder kunnen. Er zijn ook mensen die prima af en toe kunnen roken, en dan weer dagen- of wekenlang niet. Volgens mij is het genetisch. Wees eerlijk tegen jezelf over welk type je bent. Ben je type 2, zoals ik, dan kan af en toe een sigaretje best en is het niet slechter dan een zak patat met mayo. Niet goed, ook niet dodelijk. Als je het maar bij echt af en toe kunt houden. Ik vind het zelf bijvoorbeeld lastig om sigaretten te hebben, die rook ik ook op. Maar af en toe bietsen kan prima. Ik rook iets van 3 sigaretten per maand en dat is prima.
Alle reacties Link kopieren
Ahh kom op je hebt het die 9 maanden ook volgehouden! Zonde om weer opnieuw te beginnen, en dat van genieten van een sigaretje op een terrasje of op een feestje snap ik helemaal, dit zal in het begin goed gaan, maar na een tijdje ga je dan toch weer overstappen op fulltime roken... Gewoon volhouden! Bedenk hoeveel geld je ermee bespaard, dat je een stuk lekkerder ruikt, veel beter voor je gezondheid. Aan alle positieve dingen denken als je niet rookt.



Oh god ik typ dit allemaal zo mooi maar ik kan zelf niet stoppen met roken. Hou vol na die maanden stoppen, anders krijg je er alleen maar weer spijt van!!
Alle reacties Link kopieren
Waar hebben de oma's het gedaan?, wat lul jij nou weer tickel???



Volgens sommige van jullie, blijven die stoffen eeuwig hangen, dus mijn gemeende vraag of die personen dan niet meer op visite zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic wordt gewoon aangegrepen om eens goed te gaan zitten zeiken op mensen, die roken lijkt het wel. Echt raar!



@rover: ik weet niet precies hoe ik het aan zou pakken. Het is natuurlijk niet heel fijn om met je baby in zo'n rookhol langs te komen. Nu je zelf al een tijdje niet meer rookt, moet je vast bij je ouders en schoonouders geroken hebben dat het behoorlijk naar rook stinkt...? Misschien kun je voorlopig - onder het mom van "omdat je toch nog moet herstellen van de bevalling" - bij de oma's aangeven dat ze welkom zijn bij jullie, maar dat op visite gaan er voorlopig niet inzit.

Maar ja, wat daarna? Ik weet niet hoe de verstandhouding is met de moeders? Tegen mijn eigen moeder zou ik wel eerlijk kunnen zeggen dat ik het niet fijn vindt om met een pasgeboren baby in een rookhol te stappen. Dat moet zij toch haast wel begrijpen?! En zo niet, dan vind ik dat eigenlijk wel heel raar. Voor zo'n klein hummeltje wil je toch wel een paar uurtjes buiten roken? Zeker in deze periode van het jaar: de zomer.



Wat betreft schoomama: misschien is het goed om dat es met je vriend te bespreken.



Als beide moeders echt blijven weigeren, zit er niks anders op om de bezoekjes zo kort mogelijk te houden.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:vivalafete schreef op 23 juni 2014 @ 01:19:

Ahh kom op je hebt het die 9 maanden ook volgehouden! Zonde om weer opnieuw te beginnen, en dat van genieten van een sigaretje op een terrasje of op een feestje snap ik helemaal, dit zal in het begin goed gaan, maar na een tijdje ga je dan toch weer overstappen op fulltime roken... Gewoon volhouden! Bedenk hoeveel geld je ermee bespaard, dat je een stuk lekkerder ruikt, veel beter voor je gezondheid. Aan alle positieve dingen denken als je niet rookt.



Oh god ik typ dit allemaal zo mooi maar ik kan zelf niet stoppen met roken. Hou vol na die maanden stoppen, anders krijg je er alleen maar weer spijt van!!



Gezien je goede argumenten ben jij nu ook wel klaar om te stoppen zo te lezen!

Ga jij het stoppen met roken topic weer levendig maken?
Only dead fish go with the flow
Mensen die hun eigen huis bevuilen door binnen te roken, daar kom ik steeds minder tot geheel niet meer. Heb er teveel last van qua stank en prikkel op m'n ogen en luchtwegen.
Alle reacties Link kopieren
Wat en raar topic eigenlijk. Vier pagina's vol met argumenten waarom TO er niet weer aan moet beginnen.



Maar niemand heeft nog gevraagd naar haar argumenten om wel weer te roken.



Roken is sowieso een vreemde gewoonte. Er is namelijk geen zinnig argument vóór te bedenken.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is TO alweer van overtuigd dat ze toch niet wil gaan roken, merano.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 23 juni 2014 @ 09:39:

Inmiddels is TO alweer van overtuigd dat ze toch niet wil gaan roken, merano.I know. Ik las het topic nog even door en het viel me op dat we over elkaar heenvallen om argumenten tegen aan te dragen, maar nooit naar argumenten voor vragen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 23 juni 2014 @ 09:43:

[...]





I know. Ik las het topic nog even door en het viel me op dat we over elkaar heenvallen om argumenten tegen aan te dragen, maar nooit naar argumenten voor vragen. Dat is waar
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:rover37 schreef op 23 juni 2014 @ 05:34:

Waar hebben de oma's het gedaan?, wat lul jij nou weer tickel???



Volgens sommige van jullie, blijven die stoffen eeuwig hangen, dus mijn gemeende vraag of die personen dan niet meer op visite zouden gaan.Je lult zelf Rover. Je bent een roker geweest. Een beetje roker weet echt wel wat de gevolgen van roken zijn, en dan bedoel ik niet alleen je gezondheid. Je moet wel heeeeeeeeeeeeeeel naïef zijn als je het vetgedrukte niet weet als roker zijnde.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Waaarom zou ik ook naar argumenten voor vragen? Die zijn allemaal zo te weerleggen
quote:Starshine schreef op 23 juni 2014 @ 17:51:

Waaarom zou ik ook naar argumenten voor vragen? Die zijn allemaal zo te weerleggenDaarom juist. Beetje omgekeerde psychologie.
Het is jouw leven. En je bent een domme muts door weer 'af en toe' te gaan roken. En ja, dat weet je zelf ook.



EDIT Dikke Vette Mosterd
Alle reacties Link kopieren
Je kind komt toch op de eerste plaats? Wil je later niet graag ook nog van je kleinkinderen genieten? Mijn opa is op zn 50ste gestorven aan longkanker..
je leeft maar 1 keer
Alle reacties Link kopieren
Niet opnieuw beginnen!! Soms wordt vaker en vaker wordt weer altijd. Dus niet doen! Zoek een ander geniet momentje!



Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven