Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie schrijft er mee?

27-12-2013 18:35 285 berichten
Goede voornemens, ik heb er eigenlijk nooit iets mee gehad. Maar ik wil eigenlijk heel graag stoppen met roken en ik vind dat januari daar een mooi moment voor is. In juni heb ik een mislukte poging gedaan, maar ik wil het echt niet meer. Helaas rookt mijn vriend wel (moeilijk) en mijn compagnon ook, maar ik wil er nu echt van af.



Dus wie wil er ook stoppen met roken en schrijft er mee? Om elkaar te steunen en om alle goede momenten te delen?



Om het overzichtelijk te houden, een tabel.



Naam Leeftijd Rookt sinds? Poging Methode Reden om te stoppen Bijzonderh. Elke2614eDrie Geen (tot nu toe) Heb er genoeg vanDoor verbroken relatie even uitgesteld, maar gaat nu echt stoppens.y.s.3116eVier Geen wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind-Geit3014e2 champix Ben het zat om afhankelijk te zijn van een stokje.-Sam-rookt 11 jaar2, voorheen 1 jaar gestopt - --Spininhoek2615e3 Geen Roken slaat nergens op-Melbrw2516twee accupunctuur -
Alle reacties Link kopieren
Ikke wel!!! Yeah almost 3 maanden....
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig huisboombeest!

Heb je al wat leuke dingen voor jezelf bij elkaar gespaard en gekocht van het 'rookgeld' dat je al uitgespaard hebt?



Ik hou het nu alweer 8 maanden vol. Mede dankzij mijn zwangerschap hou ik het zo goed vol denk ik.

Ik ben zo benieuwd hoe ik het eraf ga brengen als ik over een paar maanden mijn eerste glaasje wijn drink! Mis ik dan de sigaret? Of juist helemaal niet?



Ergens kan ik me ook helemaal niet voorstellen dat ik nog een sigaret ga opsteken. Ik ben het echt helemaal ontwent. Als ik het ruik, vind ik het toch niet echt lekker.



We zullen zien! Voorlopig houd ik wel vol! Ben best een beetje trots.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
@ dreamglasses



Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt en ik dacht ook dat het moeilijk zou zijn om het 'niet-roken' vol te houden met een drankje erbij. Daar blijk ik dus helemaal geen last van te hebben (valt dus weer mee )



Ik heb alleen zwak vlees als ik een stress-moment heb. Tot nu toe niet in de fout gegaan omdat ik die dingen gewoon niet in huis heb, maar dat zijn voor mij nog de moeilijke momenten.



En volhouden hè! Ook als je straks bevallen bent. Een moeder met een sigaret in het hoofd kan echt niet meer!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden..



Hier nog een...

Wil ontzettend graag van dat stomme gerook af, en toch lukt het steeds niet..

Ga vrijdag mijn tanden laten bleken, hopelijk dat het met die motivatie wel lukt!!

Zie erg op tegen het weer slecht kunnen slapen zoals in mijn eerste poging (gaf bij dag 8 op..) maar goed, het hoort er bij...
Alle reacties Link kopieren
lilyfairy, natuurlijk gaat het dit keer lukken!

Je wilt toch niet dat je tanden weer gelijk geel gaan worden na de behandeling?



Zorg dat je jezelf goed voorbereid bij cold turkey stoppen: http://www.shorewebtech.c ... cold-turkey-infographic/.

De eerste week is inderdaad het ergste, daarna wordt het echt beter!



En denk ook vooral hoe achterlijk en dom roken er eigenlijk uitziet. Als je erover nadenkt: wat doe je nu eigenlijk als je aan het roken bent?!



Hopelijk heb je wat aan deze peptalk!



Het is mij ook gelukt. Dan lukt het iedereen! Echt!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
fitch, je hebt helemaal gelijk: een rokende moeder achter de kinderwagen is geen gezicht.

Ik denk ook niet dat dit mijn moeilijkste momentje gaat worden.



Ik denk dat stress inderdaad ook een trigger gaat zijn en met een wijntje in de kroeg (dus zonder kind erbij ). Maar gelukkig is dat pas over een paar maanden aan de orde.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ik lees lekker mee. Ik ben afgelopen zondag gestopt. Moet zeggen dat het goed gaat. Ben zo klaar met roken. Ik rookte gemiddeld 25 sigaretten per dag
Alle reacties Link kopieren
Hou vol, Jarala! Super dat je gestopt bent! Je hebt dus t/m vandaag alweer bijna 20 euro bespaard! Ik zeg: bosje bloemen in the pocket en verdiend!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier eigenlijk?

Zijn er nog steeds mensen gestopt? Nav van een ander topic over roken, dacht ik: laat ik deze weer es uppen. Maar het si erg rustig hier, zeg! Goed teken hopelijk?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
ja alweer 4 maanden en 2 weken gestopt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven