Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft al iets van de belastingdienst gehoord

28-04-2014 00:55 521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd of jullie misschien iets hadden gehoord van de belastingaangifte 2014. We kregen het altijd rond 11 april maar zal wel langer moeten wachten haha.
Alle reacties Link kopieren
Nog meer mensen hier die geen brief en geld hebben ?
Ja, hier ook nog niets gehoord/gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bacon schreef op 24 juni 2014 @ 11:58:

[...]





Hmm die is inderdaad minder leuk. Op basis waarvan zou je dat terug krijgen? Toeslagen of eventuele verekingen met werk en/of eigen bedrijf?



Ik heb namelijk precies dat bedrag terug gekregen door de toeslagen ivm alleenstaande moeder. Zijn er redenen die jij kunt bedenken die wellicht niet helemaal kloppend zijn?Nee eigenlijk hele normale aangifte. Man en ik werken en hebben eigen huis. Aangifte die ingevuld was heb ik niet hoeven aanpassen. ..... Dus vind ik het extra raar. . Maar goed ze zullen het wel druk hebben of zo Ik snap het ook niet ..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niks. Ook op tijd verstuurd, dus snap het niet. Ze hebben nog 5 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niets..
Alle reacties Link kopieren
Hier man wel (3 weken geleden al) maar ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niks,ik had de belastingdienst wel gebeld ivm n brief over n regeling betreft toeslag die is vervallen???

Ik had t maand bedrag op tijd betaald maar t kenmerk was niet compleet:(miste 1 cijfer.De regeling is vervallen en word verrekend met mijn teruggave van inkomstenbelasting 2013.Dus hier blijft niks over.Belachelijk,ik wacht al heel lang op t geld,en dan net voor 1-7 keuren ze mij regeling af en komt te vervallen
Net gecheckt, het staat bijgeschreven, rentedatum vandaag. De brief heb ik nog niet maar ik heb het liever in deze volgorde
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb een vraagje ik heb 2 mei aangifte over 2013 gedaan en stond dat ik niks terug kreeg daar eind mei al bericht van gehad maar op 2 mei heb ik ook aangifte over 2011 gedaan en stond 3000 euro terug te krijgen hoelang kan dat duren voor ik daar bericht van krijgt ?
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag even bellen dan is het inmiddels 1 juli
Alle reacties Link kopieren
quote:chiarabol schreef op 27 juni 2014 @ 22:48:

Dinsdag even bellen dan is het inmiddels 1 juliZou het kunnen proberen maar ik heb het 2 mei gedaan en het gaat over 2011 weet niet hoe het dan zit ?
Alle reacties Link kopieren
Nou hier is er iets misgegaan volgens mij...torenhoge aanslag en een zeer laag verzamelinkomen volgens de BD. Klopt van geen kant (sowieso inkomen niet), dus dinsdag maar een vrije dag verspillen aan de belastingdienst...

Wel knap, vanuit het buitenland 3 weken geleden de boel verstuurd (handmatig) en nu al een antwoord en een dikke rekening.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wellhello schreef op 28 juni 2014 @ 12:54:

Nou hier is er iets misgegaan volgens mij...torenhoge aanslag en een zeer laag verzamelinkomen volgens de BD. Klopt van geen kant (sowieso inkomen niet), dus dinsdag maar een vrije dag verspillen aan de belastingdienst...

Wel knap, vanuit het buitenland 3 weken geleden de boel verstuurd (handmatig) en nu al een antwoord en een dikke rekening. Ik had mijn aanslag ook al in mei binnen, als er betaalt moet worden schijnt het toch wat sneller te gaan.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja, hier is het er ook! En al op de rekening, meteen doorgeboekt naar de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan weer wel he...

Ik las ergens dat wanneer je een fout maakt in je aangifte je strafbaar bent?! Ik heb dus geen kopietjes gemaakt (ja heel dom, ik weet het) van mijn aangifte, maar heb naar mijn weten toch heel secuur de boel ingevuld.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het gaat als je over eerdere jaren hebt gevraagt ik heb over 2011 aangevraagt op 2 mei hoelang kan het duren ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wellhello schreef op 28 juni 2014 @ 13:08:

Ja, dan weer wel he...

Ik las ergens dat wanneer je een fout maakt in je aangifte je strafbaar bent?! Ik heb dus geen kopietjes gemaakt (ja heel dom, ik weet het) van mijn aangifte, maar heb naar mijn weten toch heel secuur de boel ingevuld.

'Strafbaar' is nogal een rekbaar begrip.



Als er sprake is van een misverstand, of van een andere interpretatie van de regels, krijg je doorgaan alleen een naheffing.



Als er sprake is van opzet, dan krijg je een boete. Die varieert van 25% tot 150% van de 'ontdoken' belasting. Dat percentage hangt af van hoe ernstig het is en of het de eerste keer is. Vergeten de spaarrekening voor de kinderen mee te tellen is iets heel anders dan je geld verstoppen in een obscure constructie op de kaaimaneilanden



Voordat je echt 'strafbaar' bent moet je het heel bont maken. Iemand die gewoon z'n aangifte te goeder trouw invult zal meestal niets anders dan een correctie+rente moeten betalen, en heel soms een kleine boete.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Nah, nog geen bericht : ( Wel over een terug te betalen bedrag, maar over wat ik krijg noppes nada.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb gebeld alles is verrekend met ondernemers belasting hmmm appart dagtekening was 7 juni 11 maart aangifte gedaan
Had brief 20 juni binnen met dagtekening 25 juni maar nog geen geld :(
Gebeld, en ik krijg max. eind augustus wat te horen, omdat ik nadat m'n gewone aangifte was afgekeurd een ander biljet in moest sturen ivm deels in het buitenland wonen. Na ontvangst hebben ze daar dan 3 maanden de tijd voor. We wachten dus maar weer af! Wel fijn gewoon dat ik dat nu weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven