Hoe bezoekers website trekken?

06-07-2014 11:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag vivavrouwen!



Ik vraag me af of jullie nog tips hebben om bezoekers naar een website te trekken. Ik ga hier uiteraard niet zeggen om welke website het gaat want ik hou niet zo van spam!



Ik heb een website en die wil ik graag wat bekender krijgen. Wat ik al doe is regelmatig bij andere vergelijkbare websites reageren en de social media actief gebruiken.



Voor diegenen onder jullie met een eigen blog/website; hoe doen jullie dat?
Zo mogelijk veel unieke, eigen content schrijven. Goed met tags en zoekwoorden werken zodat je goed gevonden wordt in Google.



En inderdaad een groot netwerk op social media opbouwen (twitter, facebook, instagram, google+).
Toch óók folders maken en drukken, waar je website op vermeld staat. Deze ophangen bij bibliotheek/ natuurvoedingswinkel / enz.
Social media.
Alle reacties Link kopieren
quote:temporary2 schreef op 06 juli 2014 @ 12:18:

Toch óók folders maken en drukken, waar je website op vermeld staat. Deze ophangen bij bibliotheek/ natuurvoedingswinkel / enz.Dat vind ik op de een of andere manier niet zo gepast bij het soort website at i heb. Ik denk wld at dat heel goed kan werken als je dingen verkoopt ofzo maar mijn website is er een van totaal andere orde. Een blog met daarop informatie over afvallen en gezond eten. Met recepten enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 juli 2014 @ 12:15:

Zo mogelijk veel unieke, eigen content schrijven. Goed met tags en zoekwoorden werken zodat je goed gevonden wordt in Google.



En inderdaad een groot netwerk op social media opbouwen (twitter, facebook, instagram, google+).quote:matroesjka_ schreef op 06 juli 2014 @ 12:20:

Social media.Jullie noemen beide social media. Ik heb een facebookpagina en een instagram account die gekoppeld zijn aan de website. Ik vind twitter een verschrikkelijk medium en wil die dus eigenlijk liever niet gebruiken. Is dat een gemis?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij niet, FB is veel belangrijker. Google+ is ook goed. Kijk verder kritisch naar je inhoud: voegt deze wat toe? Is 'ie zoekmachinevriendelijk geschreven? Heeft je bezoeker er iets aan?
Alle reacties Link kopieren
Wordt de website slecht gevonden of helemaal niet?

Is je site technisch goed ingesteld om gevonden te worden?

Gebruik je de woorden waarop je gevonden wilt worden ook in je tekst?

Het je een google places vermelding?



Heb je google analytics op je site staan en bekijk je hoe je bezoekers op je site komen?



Heb je een idee wat je wilt bereiken met je website?
Alle reacties Link kopieren
Maak linkjes naar externe websites en naar andere pagina's op jouw website. Is ook goed voor Google. En probeer te regelen dat externe websites ook naar jouw website verwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Ok misschien even een iets uitgebreidere toelichting geven



Ik trek zo'n 100 unieke bezoekers per dag, de website is nog vrij nieuw. Ik gebruik google analytics en zie dat mensen vooral via mijn eigen reacties op andere sites op mijn site terechtkomen.



Wat ik wil bereiken is meer bezoekers, omdat ik dat leuk vind. Of mensen wat aan mijn site hebben? Misschien, er staan gezonde en lekkere recepten op en daarnaast mijn persoonlijke verhaal over afvallen.
Alle reacties Link kopieren
100 bezoekers is al heel mooi en je trekt bezoekers naar je site via andere site: ook goed!



Komen je bezoekers ook terug? Hoe hoog is je bouncepercentage?



Hoe doet je site het in google, weet je ook welk percentage er via google binnen komt? Bedenk op welke termen je gevonden wilt worden en verweef die goed in je site. Gebruik die woorden in de titels en tussenkopjes (mbv H1 H2, etc)
gastbloggen
Je hoeft niet zelf actief te twitteren, alleen in het begin wat energie steken in het zelf volgen van accounts in hetzelfde interessegebied. Vervolgens stel je in de bloginstellingen in dat bij iedere nieuwe post er automatisch een tweet uit gaat met titel en link en klaar is Klara.
Alle reacties Link kopieren
quote:rafs schreef op 06 juli 2014 @ 12:44:

100 bezoekers is al heel mooi en je trekt bezoekers naar je site via andere site: ook goed!



Komen je bezoekers ook terug? Hoe hoog is je bouncepercentage?



Hoe doet je site het in google, weet je ook welk percentage er via google binnen komt? Bedenk op welke termen je gevonden wilt worden en verweef die goed in je site. Gebruik die woorden in de titels en tussenkopjes (mbv H1 H2, etc)

In google ben ik alleen te vinden als je de naam van mijn website intypt.



Mijn site is pas anderhalve week online, schijnt daar mee te maken te hebben. Ben bezig met te verdiepen in SEO.



Bezoekers komen terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 06 juli 2014 @ 13:22:

gastbloggengoede! thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tenzij schreef op 06 juli 2014 @ 16:04:

[...]



In google ben ik alleen te vinden als je de naam van mijn website intypt.



Mijn site is pas anderhalve week online, schijnt daar mee te maken te hebben. Ben bezig met te verdiepen in SEO.



Bezoekers komen terug.wat typ je in www.naamwebsite.nl of naamwebsite?



En geduld is een belangrijke zaak. 1,5 week online is nog maar heel kort.

Als je zorgt dat de woorden waarop je gevonden wilt worden en genoeg links naar je website hebt, maar ook weer naar andere sites verwijst.

En zorg er voor dat de inhoud op je site regelmatig vernieuwd wordt, als je dat niet doet kunnen je google resultaten flink kelderen.
Cursussen doen over hoe je gevonden kunt worden in google. En deze tips daarna uitvoeren.

Dit heb ik gedaan, heeft ong. een jaar tijd gekost en heb nu ong. het dubbele aantal bezoekers.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips



Ik ga ermee aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande tips. Stuur een nieuwsbrief rond. Zorg ervoor dat je website interessant genoeg is om steeds naar terug te keren, dus regelmatige updates/ nieuwtjes/ aanbiedingen o.i.d..



Wil je meer, dan zul je zul je toch ook bereid moeten zijn om hier geld in te investeren, zoals een Google Adwords campagne opstarten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog willen benadrukken, dat inderdaad unieke content een goede basis is voor succes. Bezoekers zijn bovendien vaak zeer positief over filmpjes waarin een product, dienst of techniek wordt uitgelegd of getoond. Als je zo iets zou kunnen doen met jouw site kan dat een groot voordeel zijn en is het waarschijnlijk dat je bezoekers terugkomen. Deze filmpjes zou ik dan ook op youtube zetten, dat verspreidt vaak nog sneller. Je kunt daarnaast wat standaard-seo doen, zoals met google adwords. Daarvoor hoef je in principe niet eens een vermogen aan uit te geven (bijvoorbeeld voor een keyword-research kan al wonderen doen voor je vindbaarheid). Hier worden bijvoorbeeld een paar basis-stappen uitgelegd, die je sowieso zou kunnen doen. Verder is het goed om te beginnen met sterke domeinen en er desnoods enkele te reserveren zoals bij deze site (met andere extenties dan .nl bijvoorbeeld). Maar in de regel geldt, 'content is king'. Dat is de sleutel waarmee mensen naar je site zullen komen en ook blijven komen.

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven