Fijn hotel langs kust ongeveer bij Noordwijk / Zandvoort

09-07-2014 13:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de beginfase met het plannen van een fietsvakantie in Zuid-Holland waarbij ik mezelf uitnodig bij diverse vrienden en familie. :-)



Het laatste stuk tussen Den Haag en Amsterdam (waar ik woon) wil ik ongeveer halverwege onderbreken voor een overnachting, liefst ergens langs de kust omdat ik daar zoveel mogelijk de LF1 fietsroute wil gebruiken (van Scheveningen tot aan Zandvoort; dan steek ik via Haarlem naar Amsterdam). http://www.nederlandfiets ... -routes/lf1-noordzeeroute



Ik zoek een fijn hotel ergens direct aan de kust, qua afstand denk ik ongeveer bij Noordwijk / Noordwijkerhout... is dat een beetje een leuk plaatsje? Zijn er tussen Noordwijk en Zandvoort nog andere hotels langs de kust?



Ik ga natuurlijk ook zoeken op Booking enzo, maar wie weet hebben jullie direct al leuke tips.

Het tofst zou zijn een kamer met balkon met uitzicht over zee. Verder hoeft het niet sjiek de friemel, maar een beetje schoon is wel fijn, en aardig personeel vind ik altijd wel belangrijk. Wifi ook wel handig. En mochten ze nou een sauna hebben dan zeg ik daar geen nee tegen, maar hoeft niet.



(Ik ben ook lid van Vrienden op de Fiets, maar na verblijf bij m'n vrienden en familie ben ik denk ik wel toe aan wat tijd lekker op mezelf. Tenzij iemand echt een gewéldig adresje ergens langs die LF1 kent.)



Alvast bedankt voor de reacties!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens in het Palace-hotel gelogeerd, dat was prima

Het heeft sauna (etc...), kan zijn dat het te 'sjiek de friemel' is?
Alle reacties Link kopieren
Katwijk aan Zee is ook leuk. Wat knusser zeg maar. En dan zou ik zoeken op Bed en Breakfast.
Noordwijk is leuk, Katwijk ook. Noordwijk is wat levendiger zeker op zondag en tussen de middag. Noordwijkerhout is erg klein, ook leuk en het centrum ligt niet aan zee wat bij Noordwijk en Katwijk wel zo is.



Er is in Noordwijk een nieuw boutique hotel geopend, Vesper. Lijkt mij erg leuk en ligt aan de boulevard. Iet meer budgetproof is bijvoorbeeld Hotel aan Zee, direct achter de boulevard, of het badhotel van Fletcher. Dit ligt allemaal in het centrum van Noordwijk aan zee. Dat stikt het ook van de Zimmer mit Fruhstuck, dit is dan vaak bij mensen in huis.



Meer buiten Noordwijk in de duinen heb je bijvoorbeeld De Witte Raaf. Dan zit je zo'n beetje in de duinen, maar wel weer iets verder van strand en winkels/kroegjes etc.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik ben jullie tips aan het bekijken. In Katwijk is veel denk ik al volgeboekt en de rest van de accommodaties is niet zo leuk als die in Noordwijk nog beschikbaar zijn. Komt qua kilometers fietsen ook beter uit om in Noordwijk te verblijven. :-)



Ook in Noordwijk zit een aantal van de getipte hotels al vol voor mijn data. Ik twijfel nu nog tussen Heeren van Noortwyck, en Hogerhuys.



Vesper ziet er wel tof uit maar vanaf 330 euro voor twee nachten (zonder balkon) vind ik wat veel voor wat je dan krijgt (bv. Hogerhuys is goedkoper én heeft gratis spa / wellness).



Nog even kijken naar Witte Raaf. > edit: ook vol.



Dank!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Heeren van Noortwyck is echt prima, niet bijzonder maar zeker niet sjofel oid. Ook wel een gezellige bar. Het ligt tegenover de vuurtoren dus erg dichtbij strand en naast de beste boekhandel van Nederland.



Het Hooferhuys ken ik zelf niet maar ligt wel wat dichter bij het uitgaansgebied en de winkelstraat, maar Noordwijk is natuurlijk niet echt groot dus die afstand is sowieso wel te verwaarlozen.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Het Hogerhuys is geweldig: kleinschalig, super ontbijtbuffet en heel vriendelijk en behulpzaam personeel. Kamers zijn prima, badkamers hadden moderner kunnen zijn, maar zijn keurig. Wij zijn er al 3 keer geweest en gaan volgend jaar weer.
Alle reacties Link kopieren
Alexander Hotel in Noordwijk zijn wij twee keer geweest. Mooi hotel en je kunt gratis gebruik maken van Azurro, een sport en wellnesscomplex. Ligt 200 meter van zee.
Alle reacties Link kopieren
Hogerhuys biedt ook Azzurro aan, als je via een aanbieding boekt is dit meestal inbegrepen. Sauna is hier wel met badkleding.
Alle reacties Link kopieren
quote:simbatje schreef op 10 juli 2014 @ 00:15:

Hogerhuys biedt ook Azzurro aan, als je via een aanbieding boekt is dit meestal inbegrepen. Sauna is hier wel met badkleding.



HAHAHAHA dat is echt goed om te weten! Ik zie het al voor me dat ik vrolijk in mijn nakie die kleedkamer uit loop. Ik ben dat helemaal niet gewend met badkleding! LOL



Ik denk dat ik inderdaad ga voor Hogerhuys... heb twee reserveringen en nog wat tijd om er eentje te annuleren. Misschien laat ik het ook afhangen van het weer. Bij mooi weer niet zo'n behoefte aan sauna.



Alexander heb ik overwogen maar is zo'n 40 euro (!) per nacht duurder en vond ik er oubolliger uitzien.



In ieder geval dank voor de tips en de opmerkingen over de locaties. Die boekhandel ga ik ook even opzoeken ondanks dat ik tegenwoordig een e-reader heb. Papier blijft ook leuk...
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
NH Leeuwenhorst? Op de grens van Noordwijk en Noordwijkerhout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven