Mijn pieppiep doet *plop*

28-04-2014 10:29 30 berichten
Supersonische update: aangezien het lastig bleek om goedkoop zo'n ding te vervangen, heb ik het even laten zitten. Gelukkig maar.



Vorige week legde mijn accu het loodje. Nadat die vervangen was deden de automatische sleutels het allebei opeens weer. Bleek dat die deels op de accu werken. Had ik ze voor 150 piek vervangen, dan had dat niets uitgemaakt.



Mocht iemand anders dit topic tegenkomen: bij problemen ook de accu checken!



Voordat jullie allemaal denken dat ik niet goed bij mijn hoofd ben, ik bedoel zo'n ding:







Bestaat er een handige naam voor dat ding? Met googelen krijg ik alleen automatische afstandsbediening tegen en dat lijkt me niet de juiste benaming (in elk geval zo lang om telkens te typen.)



Anyway, het kreng doet het dus niet meer. Batterij vervangen, helpt niet. Die van mijn man heeft tegelijkertijd de geest gegeven. Ik ben naar de lokale auto-onderdelenzaak gegaan, maar de verkoper daar kon niets beters verzinnen dan de batterij te vervangen.



Met twee kleine kinderen die ik zo'n beetje onder mijn armen klem om te voorkomen dat ze zich onder het aankomend verkeer storten, is zo'n ding eigenlijk geen overbodige luxe.

Alleen: het schijnt dat ze enorm duur zijn. Zo'n 80-100 euro bij de dealer. Ik heb niet zo'n zin om dat te betalen.



Bestaan er ook goedkopere manieren om zo'n ding te vervangen? Hoe maak ik die dan geschikt voor mijn eigen auto? Ik kan me niet voorstellen dat je universele sleutels hebt die op alle auto's passen. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heeft de dealer die wel of kan hij die in elk geval opvragen
Alle reacties Link kopieren
Zo een centrale-deur-vergrendeling-sleutel heeft net als een op afstand-garage-deur-bedienings-sleutel een code ... Als je de batterij vervangt moet de code ook op 1 of andere manier gereset of ingevoerd worden ... Dacht ik te menen .. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik moet natuurlijk eerst lezen en dan pas reageren.. Blondje had niet gezien dat het probleem al was opgelost.. My bad :p
Alle reacties Link kopieren
Die radiocode kost 1,- op ebay

Even je merk + type + bouwjaar invullen en geld overmaken en je krijgt een mail met een code.



(Intikken: radio code ford en selecteren op lowest prize)





Die deurvergrendelaars liggen er 4 van in de la, zon complete set kost 20-30 euro. Dat heet universe klapsleutel. Zelfs op marktplaats. Die bouwen ze voor een prikkie ook nog voor je in als dat erbij staat, is 30min werk. Als je klapsleutel wel werkt moet je je centrale vergrendeling even laten uitlezen bij een goede garage en die kan hem een reset geven.





Tot zover een man die bij een automerk werkt haha
Geniet van elke dag!
Mocht het knopje van zo'n sleutel of de behuizing stuk zijn, via dealxtreme kan je die gewoon kopen ik heb daar onze Peugeot sleutel vandaan voor een paar centen. Inhoud overgezet en doet het weer prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven