jonge duif in huis, wat ga ik voeren?!

10-07-2014 00:45 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Een klasgenoot van me werkt in een roofvogel opvangcentrum. Nu heeft er vandaag iemand jonge baby duiven van n week (denk ik) oud gebracht. terwijl zijn broertjes/zusjes al dood gemaakr waren(als voer voor de roofvogels) had mijn klasgenoot deze duif nog in de handen en kon het niet laten gebeuren. Dan heb ik nog een andere klasgenoot en zij wil de duif zelf houden alleen kon hem pas vrijdag ophalen. Maar nu pas ik dus tijdelijk tot vrijdag op dit kleine duifje.. Alleen wat ga ik hem voeren? Ze hebben me boerencake gegeven om in water te weken maar dit lijkt mij zeker niet geschikt.. Alleen t probleem is dat ik eigenlijk ook geen geld heb om morge in de supermarkt iets te halen voor het kleintje.. Dus wat van huistuin en keuken producten kan ik voeren?? Ik heb zelf nog n valkparkietje, dus heb wel trostgierst en vogelvoer in huis! Maar ik denk dus ook niet dat dit geschikt is..



Wie kan mij helpen?



Liever geen commentaar over dat ik de dierenambulance moet bellen want het is en word dus niet mijn vogel en ik 'babysit' alleen maar..



Groetjes Anouk
Google?
http://duiven.startpagina ... -duif-gevonden-hoe-voeren bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
Broodpap!
ik heb ook eens een jonge duif gehad die kwam aanvliegen. Via het ringetje heb ik de eigenaar kunnen achterhalen en gebeld. Ik vroeg ook of ik de duif wat te eten moest geven. Wilde de eigenaar liever niet, alleen wat water. Duif heeft anderhalve dag uitgerust op mijn balkon en is toen vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Strychnine.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jonge duiven krijgen van de ouders duivenmelk, een melkachtige substantie die door de ouders wordt aangemaakt en in de krop wordt opgeslagen. Mij lijkt dit heel erg moeilijk te vervangen. Broodpap oid kan hier nooit aan tippen. Probeer een duivenmelker in de buurt te contacteren, die zal t beste alternatief wel weten!
O sorry, zie nu pas dat het een babyduif is. Is de deceptie van NL elftal denk ik
jeetje dus er zit nou gewoon ergens een roofvogel te verhongeren?!
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op donderdag 10 juli 2014 00:57 jeetje dus er zit nou gewoon ergens een roofvogel te verhongeren?!Zal wel meevallen, volgende week komt er nog wel een duivenmelker z'n overschot aan jonge duifjes afleveren
poes? werkt andersom ook.
laat die klasgenoot van je zich liever bekommeren om het lot van de roofvogels, die verdienen veel meer tlc dan die vieze vliegende ratten
Alle reacties Link kopieren
Het probleem bij de link is dat ze het meteen weer hebben over legkorrel maar ik heb dit soort dingen nu eenmaal niet in huis en het is ook maar voor een paar dagen.. Als ik broodpap voer wat is dan het beste ik heb wit brood tarvo brood en roggebrood..



Ik zoek dus simpele dingen..
Alle reacties Link kopieren
Je zou het kunnen proberen met hardgekookt ei en dat wat smeuig /vloeibaar maken met water. (Gaf mijn vader ook aan de jonge kanaries) Maar ik geef geen garantie ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Eens met copacabana!! Gore beesten!
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 10 juli 2014 @ 01:04:

laat die klasgenoot van je zich liever bekommeren om het lot van de roofvogels, die verdienen veel meer tlc dan die vieze vliegende ratten



Doet ze ook. Thuis heeft ze meer als 10 verschillende uilen en roofvogels zitten. En dan werkt ze ook nog bij dat opvangcentrum.



Maar dat is niet wat ik vraag in dit topic..
Waarom neemt die klasgenoot het voer van bedreigde diersoorten mee naar huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 10 juli 2014 @ 01:06:

Je zou het kunnen proberen met hardgekookt ei en dat wat smeuig /vloeibaar maken met water. (Gaf mijn vader ook aan de jonge kanaries) Maar ik geef geen garantie ;)Bedankt voor de tip ga het morgen meteen proberen!
Alle reacties Link kopieren
Hebben ook zat ander voer neem ik aan..
en doneer morgen je grasparkiet aan de allergrootste voliere in NL waar het beest z'n vleugeltjes kan uitslaan. dieren horen niet in gevangenschap en al helemaal niet in kleine kooitjes



echt, wat bezielt mensen
Alle reacties Link kopieren
Laat de duif gewoon buiten los. Beest red zich wel.



Duiven zijn net vliegende ratten he.
kuikenvoer natuurlijk
quote:welshkuh schreef op 10 juli 2014 @ 01:05:

Het probleem bij de link is dat ze het meteen weer hebben over legkorrel maar ik heb dit soort dingen nu eenmaal niet in huis en het is ook maar voor een paar dagen.. Als ik broodpap voer wat is dan het beste ik heb wit brood tarvo brood en roggebrood..



Ik zoek dus simpele dingen..Geen brood, je moet echt kuikenvoer of legkorrel halen. Dat laatste moet je dan weken in water
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je wil helpen. Geen tips hier. Succes ermee en het komt vast goed!
quote:welshkuh schreef op donderdag 10 juli 2014 01:08 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="copacabana in "jonge duif in huis, wat ga ik voeren?!"" class="messagelink">copacabana schreef op 10 juli 2014 @ 01:04</a>:</b>

laat die klasgenoot van je zich liever bekommeren om het lot van de roofvogels, die verdienen veel meer tlc dan die vieze vliegende ratten</div></blockquote>



Doet ze ook. Thuis heeft ze meer als 10 verschillende uilen en roofvogels zitten. En dan werkt ze ook nog bij dat opvangcentrum.



Maar dat is niet wat ik vraag in dit topic..

goed zo.



Maar dan snap ik die weekhartige houding voor zo'n duivekuiken al helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven