Als vrouw klaarkomen door penetratie, is dat te leren? Hoe??

29-06-2014 16:52 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal, eindelijk eens tijd om deze prangende vraag aan jullie voor te leggen. Net als iedereen toen dacht ik ‘vroegah’ dat seks hebben betekende dat de man de vrouw penetreerde en dat beiden dan tegelijk spetterend klaarkwamen. Dat leek me mooi. Maar eenmaal zelf in de praktijksituatie aangeland, merkte ik dat het zo simpel niet ligt. Helaas. Penetratie is lekker, erg lekker, maar klaarkomen, nee. En ik leerde dat ik daar niet de enige mee ben, dat in feite meer dan de helft van alle vrouwen voor een orgasme andersoortige prikkels nodig heeft. Weer een illusie armer, maar er viel mee te leven en het was nu eenmaal niet anders. Dacht ik.



Maar al meelezende hier op het forum ontdekte ik dat er toch best veel vrouwen bestaan die dit wel ‘lukt’, en hier en daar meldt iemand dat ze het pas later kon of heeft geleerd! Dus misschien kan het toch! Maar hoe dan? Dat is mijn vraag aan jullie.



Ik heb er natuurlijk al op zitten googlen en de Coital Alignment Technique (CAT) hebben we al eens geprobeerd. Geen succes. Heel lastig om te doen en niet heel fijn. Maar misschien deden we het verkeerd? Of is er nog een ander geheim? Ik merk wel dat ik in mijn nieuwe relatie en inmiddels boven de 40 meer dan ooit van penetratie geniet. Soms is het zo lekker dat ik denk: misschien als precies dít gevoel nu nog heel lang precies zó zou doorgaan, dan… Maar dat is nog nooit gelukt en ik weet niet of het zo wel mogelijk is. Kan ik er iets voor doen, kan mijn vriend een kunstje leren? Ik hoor het heel graag van jullie!

Klaarkomen door penetratie....

Totaal aantal stemmen: 113

met gemak, heb ik altijd gekund (16%)
heb ik later geleerd (14%)
lukt heel soms (16%)
lukt alleen met een bepaalde partner (11%)
lukt nooit (41%)
weet niet (3%)
Alle reacties Link kopieren
enlighten, het is dus een leerproces, niet alleen hoe je het doet maar ook het herkennen van het gevoel! En dan leren je eraan over te geven. Dat vind ik logisch klinken, want zo werkt het volgens mij met een clitoraal orgasme ook. Dat is ook niet de eerste keer spetterend, maar dat kan later wel komen. Dank je voor de tips! En succes met oefenen
Ik kan het alleen als ik bovenop lig, heb het idee dat hij dan mijn gspot aanraakt en daarnaast wordt mijn clitoris ook nog lichtelijk gestimuleerd door zijn lijf (doordat ik dus op hem lig) volgens mij kan die combi mij een orgasme bezorgen. Niet alle keren, maar wel vaak. Geloof niet dat ik dat 'geleerd' heb, het gebeurde gewoon.

Overigens wel een ander orgasme dan een 'gewone'...
Alle reacties Link kopieren
Hoi mikmakk, bedankt voor je tip, maar hij roept een vraag bij me op: als je bovenop ligt, hoe bewegen jullie dan? Ik kan wel bovenop zitten, maar als ik op hem zou gaan liggen zou het vrees ik een statisch geheel worden. Ik kan me wel voorstellen hoe je in die houding elkaar goed kunt voelen.
De vrouw boven op zittend en dan mag zij het tempo bepalen en door naar achteren te hangen kan ze het nog beter voelen... Succes!
Alle reacties Link kopieren
Robert, als het zo simpel was, zou het me toch al gelukt zijn denk ik Maar bedankt voor je bijdrage!
Mijn ex kon vaginaal en clitoraal ( wat een woord ) klaar komen.

Zij ging wel eens bijna out, na een orgasme, zo heftig waren ze.

Ze ervaarde een verschil tussen de 2. Van de G spot hadden we nooit gehoord. Misschien was dat het wel. Mijn huidige vriendin is ook wel eens vaginaal klaar gekomen, alleen zij ervaard haar orgasmes niet zo intens. Ik denk zoveel vrouwen zoveel verschillen.

Genieten is her woord. BTW ik ben gemiddeld geschapen, dus dat is het ook niet de reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven