Geld & Recht alle pijlers

kinderen een maand met ex weg, dus geen kinderali?

07-07-2014 14:27 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex man gaat in december een maand met onze kinderen op vakantie. Hij deelde me mee dat hij die maand dus ook geen kinder ali betaald, daar ik ze die maand niet heb, en ik dus geen onkosten van hun heb. Onze omgang is uitstekend, en ik gun het mijn kinderen van harte. Ondanks dat ik ze een hele maand moet missen, nu dus ook de hele maand geen kinder alimentatie. Is zijn redenatie terecht? Wat vinden jullie?..
quote:Miss_Communicatie schreef op 10 juli 2014 @ 09:08:

[...]





Eerst een cursus begrijpend lezen en debatteren volgen Knul, dàn heeft mediation misschien een kans bij ons!

Ik heb van de grote Jim Jefferies begrepen dat wanneer een vrouw overstapt van de inhoud naar de vorm, ze beseft heeft dat ze geen argumenten meer heeft. En jij, mijn liefste, je doet het prachtig



Luv you
Alle reacties Link kopieren
Nee, klopt niet. Wat voor spullen hebben ze nodig op vakantie en er na? Nieuwe zwembroek, rugzak, kapper, hobbies en huur loopt ook gewoon door, Ik snap de gedachte wel, maar het klopt niet helemaal. Het geld gaat toch ook naar de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juli 2014 @ 11:20:

[...]



Jij gaat niet in op de materie hè Even verder lezen Schat.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juli 2014 @ 11:25:

[...]



Ik zal proberen het te verduidelijken: de hoogte van de alimentatie is gebaseerd op de behoefte van de kinderen. Daarvoor krijgt moeders geld van vader. Naar de behoefte van de kinderen bij vader werd (voor 2013) niet gekeken; het is een behoefte-model, geen kosten-model.



De schommeling in de vaste kosten die moeders heeft, is al opgenomen in de hoogte van het alimentatiebedrag. Wanneer vader, in dit geval, substantieel langer zelf de variabele kosten voor de kinderen draagt, heeft moeders ruimte om dat geld voor die verzorging in die dagen naar vader over te hevelen. En waarom zou ze dat niet doen?

Fijn dat je probeert e.e.a. te verduidelijken, maar dat is geenszins nodig: ik snap je.



En als er substantieel iets aangepast wordt, dan is het tijd de afspraken, die immers gemaakt zijn zodat iedereen weet waar ie aan toe is, aan te passen. Maar niet voor een éénmalige actie.

In dit geval is substantieel echter niet aan de orde (al wil je daar misschien niet aan, maar dàt is dan weer wat anders).
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juli 2014 @ 11:33:

[...]



Ik heb van de grote Jim Jefferies begrepen dat wanneer een vrouw overstapt van de inhoud naar de vorm, ze beseft heeft dat ze geen argumenten meer heeft. En jij, mijn liefste, je doet het prachtig



Luv you

Ik doe m'n best om op jouw niveau te communiceren.

Geldt die stelling trouwens ook voor mannen, of alleen voor vrouwen?
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
En als vader ze een weekje heeft met de herfstvakantie, mag hij 3/4 van de kinderalimentatie betalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Artemis schreef op 10 juli 2014 @ 12:57:

En als vader ze een weekje heeft met de herfstvakantie, mag hij 3/4 van de kinderalimentatie betalen?

En wat te denken van een incidenteel lang weekend? Komt die maandag voor kosten van paps of mams. Of delen misschien, wel zo eerlijk.

Misschien is bonnetjes overleggen niet eens zo'n gek idee: wel heel secuur en volstrekt eerlijk.



Nee hoor, ik blijf erbij: afspraken zijn er niet voor niks. Wil je ze veranderen, dan vraag je dat aan. Helder.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Communicatie schreef op 10 juli 2014 @ 13:00:

[...]



En wat te denken van een incidenteel lang weekend? Komt die maandag voor kosten van paps of mams. Of delen misschien, wel zo eerlijk.

Misschien is bonnetjes overleggen niet eens zo'n gek idee: wel heel secuur en volstrekt eerlijk.



Nee hoor, ik blijf erbij: afspraken zijn er niet voor niks. Wil je ze veranderen, dan vraag je dat aan. Helder.

Helemaal eens met jou dus.

Je verwart structureel met substantieel, maar dat zal ik niet tegen je gebruiken, lieverd.



Maar fijn dat we er in ieder geval over praten toch, lief? We zijn er nog niet, maar we blijven in ieder geval in gesprek. Ik ben trots op ons
Wat bedoel je trouwens met 'aanvragen', lief? Dat klinkt wel heel koud en onpersoonlijk. Ik kan me niet voorstellen dat je zo wilt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 juli 2014 @ 10:14:

Waarom gaat niemand er op in dat die vrouw ook voor december kinderbijslag en toeslagen ontvangt? Daar kan ze toch die dure sportclubs van haar kinderen van doorbetalen in de decembermaand? Toch niet alles hoeft uit haar ex's zak te komen?

Blijkbaar heeft TO het helemaal niet zo goed voor elkaar voor zichzelf als ze zelfs in 'n maand dat ze kindvrij is haar ex nog wil plukken. Als ze het goed voor elkaar had voor zichzelf zou ze gebruik maken van die kindvrije maand en 'n reis naar Thailand o.i.d. boeken voor zichzelf.Het gaat ons beide goed zoals ik al zei. En we gunnen elkaar alles zoals je kunt lezen. Van plukken is hier geen sprake. Waar lees jij dat? Niet alle vrouwen eindigen in zure, verbitterde vrouwen na een echtscheiding. Ik vraag gewoon een ieders mening, wat evt wel reëel zou zijn enz. Ik ga mijn kinderen heel erg missen, al die weken. Feestdagen zonder hun. Maar ach.. wat zijn nu 4 weken op een mensen leven. Maar jij hebt geen kinderen, dus dat stukje kan jij ook nooit invoelen natuurlijk. Ik zet mijn gevoel aan de kant, want het is geweldig wat ze mee mogen gaan maken samen met hun papa en zijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juli 2014 @ 14:17:

Je verwart structureel met substantieel, maar dat zal ik niet tegen je gebruiken, lieverd.



Maar fijn dat we er in ieder geval over praten toch, lief? We zijn er nog niet, maar we blijven in ieder geval in gesprek. Ik ben trots op ons Een vakantie die wat langer duurt dan gebruikelijk is wat mij betreft niet substantieel (essentieel, fundamenteel, hoofdzakelijk).



Kijk, daar gaan we al: meningsverschil!

Maar goed, dat wij saampjes het niet met elkaar uit moeten zoeken
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juli 2014 @ 14:19:

Wat bedoel je trouwens met 'aanvragen', lief? Dat klinkt wel heel koud en onpersoonlijk. Ik kan me niet voorstellen dat je zo wilt zijn.

Dat schat je goed in, zo wil ik niet zijn.



Maar als de situatie daartoe dwingt: mijn ex zag bepaalde financiële zaken geheel anders dan ik. Praten tot je een ons woog, zorgde niet voor een oplossing, maar slechts voor meer onbegrip en geruzie.

Het heeft mij heel erg geholpen, een advocaat te zoeken en bij elk gesprek dat neigde naar financieel geneuzel naar haar te verwijzen. Rust gaf het. Wel afgedwongen, oké, maarja...



(edit: na drie keer zeiken over kleedgeld en lange weekendjes weg, was het trouwens zo over, dat gezeik over geld )



Ik ben overigens ook zwaar fan van het LBIO: scheelt zoveel discussie!
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:1madelon72 schreef op 10 juli 2014 @ 14:22:

[...]





Het gaat ons beide goed zoals ik al zei. En we gunnen elkaar alles zoals je kunt lezen. Van plukken is hier geen sprake. Waar lees jij dat? Niet alle vrouwen eindigen in zure, verbitterde vrouwen na een echtscheiding. Ik vraag gewoon een ieders mening, wat evt wel reëel zou zijn enz. Ik ga mijn kinderen heel erg missen, al die weken. Feestdagen zonder hun. Maar ach.. wat zijn nu 4 weken op een mensen leven. Maar jij hebt geen kinderen, dus dat stukje kan jij ook nooit invoelen natuurlijk. Ik zet mijn gevoel aan de kant, want het is geweldig wat ze mee mogen gaan maken samen met hun papa en zijn vriendin.

Ik lees een hele hoop goede wil.



Maar realiseer je, dat je niet alleen hierin staat en het niet van jou alleen afhankelijk is, dat de sfeer goed blijft.

Afspraak is afspraak en niet ...totdat er een enkele keer iets verandert. Ook hij zou dat moeten begrijpen (of heet ie Armand?).
conversation = awareness
quote:1madelon72 schreef op 10 juli 2014 @ 14:22:

[...]





Het gaat ons beide goed zoals ik al zei. En we gunnen elkaar alles zoals je kunt lezen. Van plukken is hier geen sprake. Waar lees jij dat? Niet alle vrouwen eindigen in zure, verbitterde vrouwen na een echtscheiding. Ik vraag gewoon een ieders mening, wat evt wel reëel zou zijn enz. Ik ga mijn kinderen heel erg missen, al die weken. Feestdagen zonder hun. Maar ach.. wat zijn nu 4 weken op een mensen leven. Maar jij hebt geen kinderen, dus dat stukje kan jij ook nooit invoelen natuurlijk. Ik zet mijn gevoel aan de kant, want het is geweldig wat ze mee mogen gaan maken samen met hun papa en zijn vriendin.

Maar waarom wil jij dan dat hij jou betaalt voor die kindvrije maand?

Waar is je kinderbijslag en al die toeslagen die je als alleenstaande ouder krijgt? Wil je die ook met hem delen omdat hij de kinderen een maand van je overneemt? Of wil je 'm gewoon treiteren omdat jij de kinderen gaat missen ipv dat je gaat genieten van je vrijheid?
We zijn weer terug bij het begin, schatje. Afspraken hebben een grondslag. En wanneer de grondslag niet meer klopt, zou je naar de feiten moeten kunnen kijken zoals ze er liggen.



Feit blijft wel dat ik me niemand kan bedenken, waarvan ik liever heb dat ze de deur voor mijn neus dichtgooit dan jij
Alle reacties Link kopieren
Ergens snap ik het wel. Natuurlijk kleding etc loopt eigenlijk gewoon door. Maar inderdaad je vraagt je niet voor niks af of je dat moet willen. Pick your battles. Jullie verhouding is goed. Ik zou er dus geen ruzie om maken en het zo laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juli 2014 @ 14:40:

We zijn weer terug bij het begin, schatje. Afspraken hebben een grondslag. En wanneer de grondslag niet meer klopt, zou je naar de feiten moeten kunnen kijken zoals ze er liggen.



Feit blijft wel dat ik me niemand kan bedenken, waarvan ik liever heb dat ze de deur voor mijn neus dichtgooit dan jij

Aha, we zijn er: jij vindt dus, dat wanneer iets éénmalig anders uitpakt, de afspraken aangepast moeten worden.



Nou, dan zijn we eruit: wij verschillen van mening. Ik vind een eenmalige aanpassing géén reden om dergelijke afspraken aan te passen. Wel als zoiets vaker voor gaat komen, maar voor nu, een eerste keer, nee hoor.



Laat me raden: jij vindt bonnetjes overleggen ook een hartstikke goed idee om vooral de financiële verdeling maar zo strak mogelijk te laten lopen? Want oh jee, er zal eens iemand een keer langsaf pissen en een onbesuisde uitgave doen die deels betaald wordt met de KA...
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:mabelle schreef op 10 juli 2014 @ 14:41:

Ergens snap ik het wel. Natuurlijk kleding etc loopt eigenlijk gewoon door. Maar inderdaad je vraagt je niet voor niks af of je dat moet willen. Pick your battles. Jullie verhouding is goed. Ik zou er dus geen ruzie om maken en het zo laten.

Hoe goed is die verhouding als alles van TO afhangt?

Ik zou dit nu in de kiem smoren om voor de komende jaren een stramien uit te zetten: afspraak is afspraak.



Daar kàn toch niemand over vallen? Zeker niet iemand die er z'n handtekening onder gezet heeft... heel raar dit.
conversation = awareness
Nee lieverd, zo ben ik niet. Echt niet. Het enige dat ik zeg is dat je helder voor ogen moet houden wat de basis van de bestaande afspraken is. En naar elkaar moet luisteren. Realistisch en flexibel mag zijn. Die ander is ook maar een mens hè.
quote:Miss_Communicatie schreef op 10 juli 2014 @ 15:48:

[...]



Hoe goed is die verhouding als alles van TO afhangt?

Ik zou dit nu in de kiem smoren om voor de komende jaren een stramien uit te zetten: afspraak is afspraak.



Daar kàn toch niemand over vallen? Zeker niet iemand die er z'n handtekening onder gezet heeft... heel raar dit.

Afspraak is afspraak: serieus? Die vader neemt zijn kinderen een hele maand mee op vakantie. Dat kost vliegtickets, hotelkosten, eten, terrasjes, activiteiten. En dan gaat de andere ouder zeiken over de alimentatie? Bespottelijk gewoon. Gun die kinderen een mooie vakantie ipv het onderste uit de kan te willen halen.

Ondanks dat ze die kinderen een maand niet hoeft te voeden en anderszins hoeft te onderhouden, krijgt ze gewoon toeslagen en kinderbijslag. En daar bovenop d'r ex ook nog willen uitkleden. Waar is TO's fatsoen gebleven?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 juli 2014 @ 15:56:

[...]



Afspraak is afspraak: serieus? Die vader neemt zijn kinderen een hele maand mee op vakantie. Dat kost vliegtickets, hotelkosten, eten, terrasjes, activiteiten. En dan gaat de andere ouder zeiken over de alimentatie? Bespottelijk gewoon. Gun die kinderen een mooie vakantie ipv het onderste uit de kan te willen halen.

Ondanks dat ze die kinderen een maand niet hoeft te voeden en anderszins hoeft te onderhouden, krijgt ze gewoon toeslagen en kinderbijslag. En daar bovenop d'r ex ook nog willen uitkleden. Waar is TO's fatsoen gebleven?

Jajaja, makkelijk lullen als je niet weet waar je het over hebt.



De ene partner ontvangt KA en kan hiermee keurig rondkomen. Geen gekke dingen doen, rustig leven en dan lukt het allemaal wel.



De andere partner heeft het getroffen: nieuw lief, flink in de cash, de sky is the limit.

Weet je wat, we nemen dat leuke kindje van jou mee op reis naar Thailand de hele maand december! Leuk voor ons om te oefenen als gezin en dan heeft je ex ook een maandje rust.

En oh ja, die alimentatie heeft ze dan ook niet nodig, want Junior is immers bij ons.



En dat vind jij fair?
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juli 2014 @ 15:51:

Nee lieverd, zo ben ik niet. Echt niet. Het enige dat ik zeg is dat je helder voor ogen moet houden wat de basis van de bestaande afspraken is. En naar elkaar moet luisteren. Realistisch en flexibel mag zijn. Die ander is ook maar een mens hè.

Wat zei Jim Jefferies nou ook alweer?

Of nee hè, dat geldt alleen voor vrouwen...



Lieverd, je hoeft niet te kontdraaien, we mògen van mening verschillen, toch? Wij zijn geen geliefden, zelfs geen ex-en.
conversation = awareness
quote:Miss_Communicatie schreef op 10 juli 2014 @ 15:59:

[...]



Jajaja, makkelijk lullen als je niet weet waar je het over hebt.



De ene partner ontvangt KA en kan hiermee keurig rondkomen. Geen gekke dingen doen, rustig leven en dan lukt het allemaal wel.



De andere partner heeft het getroffen: nieuw lief, flink in de cash, de sky is the limit.

Weet je wat, we nemen dat leuke kindje van jou mee op reis naar Thailand de hele maand december! Leuk voor ons om te oefenen als gezin en dan heeft je ex ook een maandje rust.

En oh ja, die alimentatie heeft ze dan ook niet nodig, want Junior is immers bij ons.



En dat vind jij fair?

Ja dat vind ik meer dan fair. Volgend jaar moet hij de kindjes maar niet meer mee op vakantie nemen, dan mag TO ze in de vakantie entertainen, duur kerstvreten voor ze kopen en kado's. Nu komt ze er lekker goedkoop van af en is nog een hele maand vrij ook: win-win!



Als jij het fair vindt dat TO haar kinderalimentatie krijgt in die maand, vind ik het fair als zij de kinderbijslag en de alleenstaande oudertoeslag en weet ik wat ze nog meer voor kindersponsoring krijgt, afstaat aan haar ex in die maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat TO nu gaat berichten aan de vader van haar kinderen... Zou je dat nog willen melden, Madelon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven