Ipad Air

30-06-2014 19:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Heeft iemand van jullie ervaring met een ipad air van 16 gb?

Wil er graag een aanschaffen maar ben benieuwd hoe deze bevalt en of 16 genoeg geheugen is.
Alle reacties Link kopieren
.
Geen Air maar een mini iPad 2 16GB. Ik kan dus alleen wat zeggen over de opslag, dat 16 GB hier voldoende is. Ik zet er zelden films op, enkel een hoop apps en wat foto's, de rest haal ik van het netwerk. Voor jou kan dat echter heel anders zijn en heb je aan 16 GB niet voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, ben er heel tevreden mee. Heb eerst een 2 gehad, toen een 4 en nu dus de Air. Allemaal met 16 gb, dat is voor mij voldoende. Ik heb er zo'n 1000 foto's opstaan nu, en 40 apps en nog steeds 6gb vrij.



Het enige nadeel van de Air vind ik dat-ie zichzelf soms uitzet. Google maar op low memory crashes. Hopelijk wordt dat binnenkort opgelost.



Het feit dat-minder weegt dan de vorige is echt een enorm voordeel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 32GB, maar mijn moeder de 16GB, zolang je er geen vier seizoenen van een serie op probeert te zetten, dan zou je er redelijk mee voort kunnen. Ik kon toen mijn iPad met 32GB voor 50 euro meer kopen, en ben wel blij dat ik dat gedaan heb.



Ik heb geen last van de memory crashes overigens. Mijn iPad herlaadt wel constant tabbladen in de browser (en vaak crasht de browser ook), dat schijnt ook een bekend probleem te zijn gerelateerd aan het geheugen. Best irritant, vooral als je halverwege op een lange pagina zit (bijv. bij Ebay), dan staat je weer bovenaan na het herladen. Of bij Google maps, als je een route hebt ingevoerd, en de pagina herlaadt, dan kan je weer opnieuw beginnen. Al goed, voor veel pagina's (zoals Google maps en Ebay) zijn ook apps, maar toch vind ik het jammer.
Alle reacties Link kopieren
De 16 GB zou voor mij te klein zijn.

Ik doe er niet gek veel mee. Mijn zelfgemaakte fotoos staan er op en wat zelfgemaakte filmpjes. Daarnaast een paar boeken en natuurlijk apps. Dan zit je al bijna op de 16 GB. Als je veel meer er op wil zetten dan moet je elke paar maanden je fotoos overzetten naar je pc, boeken verwijderen etc. Dat hoeft nu allemaal niet.
Ik verwijder (c.q. kopieer) sowieso elke maand de foto's naar de netwerkstorage, wil ze niet kwijt zijn als de iPad het begeeft.



Wij hebben 32, maar nog niet eens de helft in gebruik.
De Air bevalt me uitstekend. Zeker als je daarvoor een ander model hebt gehad valt op hoe licht en snel de Air is. Verder is er nauwelijks verschil met de voorgaande versie.



16G zou ik niet willen, maar dat lijkt me puur afhankelijk van wat je er mee wil doen. Ik heb nu ruim 65G in gebruik, dus met 16 zou ik wat tekort komen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Heb de iPad net besteld, de 16 gb toch wel. Denk als ik zoals genoemd de foto's overzet enz daar genoeg aan heb! Heb geen iPad hiervoor gehad dus geen vergelijkingsmateriaal. Wel voornamelijk positieve reacties gehoord! Ik ben benieuwd :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een air met 16gb en vind het meer dan genoeg. Fotos haal ik geregeld eraf en als ik divx erop zet, verwijder ik ze gewoon meteen weer na het kijken.



Als ik op vakantie ga en de foto's van mijn spiegelreflex erop wil zetten, dan gooi ik alle overbodige apps er tijdelijk vanaf. Fotos erop zetten, alle minder leuke foto's er meteen weer vanaf en dan kom ik een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er films opgezet, maar de resolutie flink teruggebracht. Hierdoor komt een complete film op ongeveer 200/250 MB terecht en kun je ook op een 16 GB heel wat kwijt. Op hoge kwaliteit zit je rond de 1,5 GB en dan zit je met 16 gieg snel aan je max.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven