Diagnose verstandelijk beperkt.......

29-06-2014 21:42 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zat erg te twijfelen of dit bij psyche of gezondheid moet plaatsen.Maar toch maar voor psyche gekozen mochten jullie er anders over denken hoor ik het graag.



Zal het proberen een beetje kort te gaan houden maar durf niks te beloven dus doorlezen is op eigen risico

Ben nu 34 jaar en besef al vanaf mijn vijfde jaar dat ik wat anders ben, anders denk , anders leer en dingen anders zie.Aangezien ik een vrij zware jeugd heb gehad met de nodige traumatische ervaringen.(mijn vader is vermoord, mijn moeder had heftige psychische problemen enzo)

Is er voor mijn gevoel verkeerd naar mij gekeken.zeker nadat mijn moeder en zwager zijn overleden en mijn zusje een bijna geslaagde zelfmoordpoging heeft gedaan.Het werd me allemaal te veel.En heb voor de zoveelste keer hulp gezocht.Weer onderzocht een ernstige depressie klopt alleen toen de hulp en depressie enigzins klaar waren ging het niet beter met mij.Maar ja toch maar weer zelf aan gaan aan kloten.Met als gevolg dat ik mijn gezin zwaar te kort heb gedaan.(hoe en wat wil ik nog wel uitleggen maar liever niet op de op)Gelukkig is er ingegrepen door mijn man en zussen.Ik ben (weer) hulp gaan zoeken.En nu ineens een diagnose verstandelijk beperkt.geestelijk gehandicapt.Slik......Maar het vreemdste voor mij was dat nieuwmand in mijn omgeving echt verbaasd staat.eigenlijk was ik de enige die stomverbaasd was.Mede door die reacties ben ik het gaan inzien ik zie dingen idd anders Maar er is een utileg voor.Het is niet omdat ik dingen niet wil of ik lui ben.heel mijn leven begrijp ik ineens.iedereen om mijn heen reageerd geweldig en voor hun blijf ik gewoon kerrie.Maar wel een Kerrie voor wie er nu eindelijk goede hulp gaat komen.En ik ik ben verward maar vooral opgelucht er komt goede hulp aan en het enige wat ik moet gaan doen is eerlijk zijn over wat ik wel en niet kan en wat ik (nog) niet kan kan ik hopelijk gaan leren.voor het eerst in jaren is de mist weg en zie ik alles ineens heel helder erg vreemd aangezien ik verleden week nog alles anders zag.maar nu zie ik een toekomt en ik wil gaan genieten met mijn lieve man mijn zoon en mijn familie en vrienden.En het voelt super waarom dit topic eerlijk gezegd weet ik het niet echt gedeeltelijk van mijn afschrijven maar misschien herkent iemand zich hier wel in.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft eindelijk een diagnose waarbij de puzzelstukjes op hun plek vallen.



Omdat ze een fatsoenlijke OP typt roepen sommigen haar op toch weer te gaan twijfelen aan die (door een professional) gestelde diagnose?



Misschien hebben sommige mensen een verkeerd beeld van een licht verstandelijke beperking..



Over het algemeen merk je op het eerste gezicht niet dat iemand licht verstandelijk beperkt is. Deze mensen kunnen met wat extra moeite prima mee komen op school. En fatsoenlijke OP's typen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Kerrie, ik heb veel met IBI geschreven en ken jullie verhaal, althans voor een deel.



Ik weet dat jullie als zussen elkaar altijd steunen en ik kan me voorstellen dat jullie hele zware tijden gehad hebben.

Ik hoop dat jij ook toelaat dat ze jou nu willen helpen.



Ook ik zou aan de OP niet gezien hebben dat je een beperking hebt. Kennelijk als je je best doet kun je veel bereiken maar heb je soms wel wat hulp nodig.



Ik hoop dat de stukjes op hun plek gaan vallen nu en dat je hulp kunt accepteren.



Heel veel sterkte met alles, komende tijd.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
dikke en ik hoop dat je nu met goede hulp rust gaat vinden.

Blijf in jezelf geloven, beperking of niet, ieder mens is uniek.
Alle reacties Link kopieren
mv en moonlight bedankt.



iemand vroeg of ik erg eigenwijs ben .mmmm ja dat ben ik wel alleen ik heb het grote geluk dat ik nu besef dat ik beter moet gaan luisteren naar de mensen die van mij houden.en met hulp van de hulpverlening moet het goed gaan komen.En ja ibi is een schat maar ik heb 2 van die lieve zussen die er altijd voor mij zijn en ik voor hun.En mijn school nivo was idd laag.op lom onderwijs gezeten en daarna ivbo gedaan gelukkig wel mijn diploma gehaald.Daarna nog een opleiding gedaan maar dat was te veel helaas.



pfffff mijn zoon zit nu in zijn allerlaatste normale schoolweek.

vanaf volgende week staat alles in het teken van afscheid nemen van de basisschool.erg spannend.Maar gelukkig heeft die er heel veel zin in dat maakt veel goed.maar eerlijk gezegd doet het me heel veel.
Alle reacties Link kopieren
en iedereen bedankt voor de lieve berichten doet me goed
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn zeker spannende tijden, afscheid van de basisschool. Maar zo te horen is je zoon er wel aan toe.



Zal best even een klap zijn, je diagnose. Nooit leuk om zoiets te horen. Maar zo te lezen kun je nu wel hulp krijgen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
meiden ik heb jullie even keihard nodig.Mijn man en ik gaan scheiden.en wat voelt het rot om het zo op te schrijven en te zien.na bijna 17 jaar 1 kind en 6 jaar huwelijk.mijn eerste hij was 15 en ik 17.En we hebben zo ontzettend veel meegemaakt samen.Ik weet dat er hier van die mutsen zijn die dat al roepen na 2 maanden "relatie".En nu ik weet het niet.Hij zit nu met onze zoon bij vrienden van ons aan de overkant we hebben afgesproken om geen contact te hebben voor 1 week.slik 1 week lijkt al een eeuwigheid.Ik weet niet meer wat ik wil ik hou zo vreselijk veel van hem.maar hij zegt dat het klaar is.En het ene moment denk ik ja je hebt helemaal gelijk.en het andere moment moet ik aan alles denken wat we hebben meegemaakt.ik ga kapot........en nu nu ben ik alleen.......ik ben zo ontzettend verdrietig.sorry voor mijn gezeur.ik heb het niet nageken op spel fouten.maar zie amper wat door de tranen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat nou ineens? En waarom is je zoon mee?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
mijn zoon is mee om mij rust te geven.Ik kan even niet meer.ben kapot.En het laaste anderhalf jaar is het erg slecht tussen ons gegaan.ga liever niet in op de details.Maar waar het op neer komt is dat ik mezelf totaal heb afgezonderd van alles en iedereen en ook degene waarvan ik zielsveel hou mijn 2 mannen.Ik weet nu nu het te laat is wat ik heb gedaan maar was niet in staat om er uit te breken hulp te vragen te luisteren naar adviesen was mezelf volledig kwijt.en hij haakt nu af.Hij heeft alles geprobeerd zegt hij.maar juist nu zie ik dingen in en besef ik me wat ik op het spel heb gezet.even voor de duidelijkheid mijn zoon heeft zeker aandacht te kort gekregen van mij.Maar hij weet hoeveel ik van hem hou.En hij weet ook dat we het even heel moeilijk hebben.Maar hij staat voor ons allebei boven aan.en ik snap hem wel maar ik ga nu eindelijk goede hulp krijgen zie in wat er is fout gegaan .maar hij wil niet meer vechten dus ik heb geen keus maar ik mis hem nu al
Alle reacties Link kopieren
pffffffffffff veel maren
Alle reacties Link kopieren
(gewist, zag niet dat dit al een lopend topic was i.p.v. net nieuw, mijn reactie had daardoor een hoog mosterdgehalte)
Jeetje, dat is ook zonde.



Wil hij het echt niet nog een kans geven als jullie bijvoorbeeld in therapie gaan?



Heeft het met de diagnose te maken? Vindt hij het wellicht voor zijn gevoel een hopeloze zaak om nog een poging te doen?
Ach lieve meid toch, wat een nare toestand.
Alle reacties Link kopieren
Joh, je hoeft echt geen sorry te zeggen. Is logsich dat je verdrietig bent, en even niet meer weer hoe en wat!



Heb je jouw zussen al gebeld? Even uithuilen, en daarna lekker verder uithuilen op de schouders van je zussen.
Wat zeggen je zussen ervan?
Alle reacties Link kopieren
Arme vrouw.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
ja het voelt voor hem op dit moment hopeloos.Maar ik ben bereid om er alles aan te doen.En ik heb mijn zusje gebeld en ibi zit nog lekker met haar kont in een zonnig land.Dus die hoort het morgen als ze terug is.Hoop dat ik er eerst te pakken krijg voor ze het forum op gaat. ja ga straks maar boodschappen doen geen eten maar wel even wat drinken halen.en vanavond een stuk lopen met ons goudlokje.(niet haar echte naam maar bijnaam omdat ze zo mooi blond is)
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel eten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat Fame zegt, wel eten hoor!



Lekkere wandeling maken straks is een goed plan, even lekker in beweging en je hoofd leegmaken.



Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk nieuws moet dit voor je zijn.

Ik vind het tijdstip waarop hij hier mee komt (jij ziet dingen in en wil veranderen en hulp accepteren) wel heel erg vreemd.





Valt er toch niet meer te praten?

Als hij en jij tot rust zijn gekomen?
He gatver Kerrie wat erg . Wel eten hoor!



Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het maar weet het niet hij is op dit moment zo stellig.Maar de liefde zit er nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en ik hoop dat je man van gedachten verandert. Zeker nu jij hulp wilt aanvaarden en het allemaal weer ziet zitten nu je een diagnose hebt (dat herken ik van toen ik mijn diagnose autisme kreeg!). Het zou wel heel erg zijn als je man er nu het bijltje bij neer wil gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 29 juni 2014 @ 22:13:

Ik ben een zusje van to en ik was dus idd niet verbaasd toen deze diagnose kwam van de week.

Jij bent jarenlang overvraagt geweest, familie heeft geprobeerd te ondersteunen waar mogelijk maar een vrij lange tijd durfde je onze hulp niet te accepteren. Ik kan niet zeggen hoe blij ik ben dat je dit nu wel doet.

Hulp bij praktische zaken ga je nu proffesioneel krijgen precies wat nodig is.



De diagnose is gesteld na een iq test, op basis van wat er verteld is, aan de hand van intensieve observaties, naar je verleden op werk en schoolgeboed en door een kundig team met meerdere disciplines (zeg ik het zo goed kerrie)



Ik ben blij dat je bekomen bent van de eerste schrik en hoop dat je hier je ei kwijt kuntIbi wat ben jij toch een lief mens.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie nu pas de wending van dit topic. Wat naar! Maar inderdaad; zorg alsjeblieft voor jezelf. En als dat betekent dat je tijdelijk even alleen kant- en klaar of maaltijdsalades eet omdat je gewoon de puf niet hebt om te koken (geloof me, been there done that), dan is dat ook gewoon goed. Maak het jezelf vooral niet te moeilijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven