onzeker zwanger 4/5 weken

11-07-2014 23:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Ik heb afgelopen maandag positief getest en ben volgens de echo 5 weken of misschien iets minder zwanger. Ik heb PCOS dus heb geen cyclus waar ik mijn termijn mee kan bepalen. Dus ik moest afgelopen donderdag na mijn gynocoloog terug. Ze heeft een echo gemaakt waar 5 weken 2mm uit kwam. Alleen een zwart vlekje(vruchtzakje) in de baarmoeder was 2mm en er was een zwangerschapsring omheen en verdikt baarmoeder slijmvlies. De gyn zei dat het bij de termijn van 5w past en dat het alle kanten uit kan gaan.



Even in het kort: Ik heb in januari een vroege miskraam gehad, nooit een hartje gezien en hiervoor ben ik gecureteerd in februari. Vervolgens kwam uit het onderzoek een afwijkend uitstrijkje pap3acyn3 voor de kenners en hiervoor ben ik geopereerd in april.

Aangezien ik PCOS heb en hormonen gebruikte mag ik pas weer aan de hormonen om zwanger te worden na het eerstvolgende uitstrijkje in augustus. Maar nu ben ik dus spontaan zwanger geworden en hartstikke onzeker.



Is het wel normaal dat ik nog geen vrucht in het zakje zag? En is het wel normaal dat ik nog geen hartje zag. Wat zagen jullie ben 4.5/5 weken zwangerschap op de echo?



Ben zoooooo bang dat t me weer overkomt.



Bedankt voor het lezen.
Ik snap dat je bang bent, maar er is op deze termijn echt niks zinnigs over te zeggen denk ik, behalve afwachten. Wat de gynaecoloog ook aangeeft dus.



Daar heb je niks aan helaas maar het is niet anders. Pas vanaf een week of 7-8 op z'n vroegst zie je pas een hartje enzo dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komt dat wel overeen met deze zwangerschapsduur hoor!



Moeilijk en onzeker is het he? Het enige wat je nu kan doen is afwachten. Wanneer heb je weer een afspraak/echo?



Het kan nu echt nog alle kanten op, maar de meeste zwangerschappen lopen goed. Het zou zomaar kunnen dar je nu ook vijf weken zwanger bent en dat alles klopt!



Ik wens je veel geduld toe!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft van de week een echo gehad met 4 weken, niets meer te zien dan twee vruchtzakjes. Nog geen kloppende hartjes oid.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 11 juli 2014 @ 23:14:

Volgens mij komt dat wel overeen met deze zwangerschapsduur hoor!



Moeilijk en onzeker is het he? Het enige wat je nu kan doen is afwachten. Wanneer heb je weer een afspraak/echo?



Het kan nu echt nog alle kanten op, maar de meeste zwangerschappen lopen goed. Het zou zomaar kunnen dar je nu ook vijf weken zwanger bent en dat alles klopt!



Ik wens je veel geduld toe!



Ik heb aanstaande vrijdag dus 8 dagen na de vorige echo een nieuwe echo. Ik ga er van uit dat ik dan 5/6 weken zwanger ben. Ze zal dan iig kijken of alles is gegroeid en verder op schema ligt. Maar volgens mij hoeft er dan nog niet eens een hartje te zijn he...



Het is zenuwslopend!!



En i know...geduld is een schone zaak hahahaha maar het is damn moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi River.. Ik heb bij 4-5 weken een echo gehad i.v.m. flinke krampen en licht bloedverlies.. Het enige wat er op dat moment te zien was, was een

vruchtzak. De verloskundige gaf aan er wel 'structuur' in te zien, maar daar zagen wij zelf echt niets van. Twee weken later was het een garnaaltje (toen kloppend hartje gezien) en nog eens 4 weekjes later een nagenoeg compleet kindje.. Dus is volkomen normaal voor deze termijn hoor! Probeer je niet te ongerust te maken. Ik hoop dat alles goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hier met zes weken alleen een zwarte vlek te zien. Geen hartje. Vlek kon vruchtzak zijn, of naderende bloeding. Werd bijgezegd dat als ik echt dacht zes weken te zijn, ik rekening moest houden met een miskraam. Ben vandaag (zaterdag) inmiddels 18+4 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al eens op de vingers getikt voor het (bijna) stellen van een diagnose, dus ik durf bijna niet te reageren, maar toch: rond die termijn is een zwangerschapsring al heel prima, als je daar al een dooierzakje in ziet is dat nog beter.

Dus op zich is wat jij omschrijft het beste wat je bij deze termijn kunt zien.



Dat neemt niet weg dat het nog heel pril is, dus dat er nog van alles mis kan gaan, maar voor nu mag je tevreden zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Met 4:2 had ik een vruchtzakje, een zwart vlekje. Met niks erin Ik was er dolblij mee; de zwangerschap ervoor was een buitenbaarmoederlijke die leidde tot een operatie waarbij mijn eileider werd verwijderd, niet zo'n feestje. Dus dat ik zover was gekomen dat er eentje op de goede plek zat vond ik al heel fijn.



Met deze termijn is wat je nu ziet heel normaal. Het is al mazzel dat er überhaupt iets te zien is, want dat is niet bij iedereen zo



Twee weken later was er een kloppende boon zichtbaar bij mij. De eerste tijd is stressvol en vervelend. Ik duim voor je dat het goed zit
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt, iets geruster.

Bij mijn eerste was ik blij met alles en bijna geen zorgen. Maar nu, weet niet waar ik t zoeken moet soms.



Vind t altijd heel jammer dat t niet voor iedereen zelfsprekend kan zijn. Maar goed, bedankt alvast. Xxx
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg m'n eerste echo met 7 weken en toen zagen we een klein boontje met een kloppend hartje. Volgens mij gaat het hartje zo rond de 6e week kloppen, maar het kan ook later zijn. Kijk even op babybytes oid. Dus idd geduld, ook al is dat verrekte moeilijk Succes met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ja het is een onzekere periode zo in het begin hè? Het hartje gaat volgens mij vanaf de zes weken kloppen, dus dat kun je nu inderdaad nog niet zien. Als de gyn zegt dat je mooi op schema ligt, zou ik daar gewoon even in geloven. Het kan inderdaad nog alle kanten op gaan, maar het gaat vaker goed dan mis. Laatst las ik hier van iemand (sorry, ben echt een ei met namen): ik geniet gewoon van ieder moment. Als het dan mis gaat, heb ik in ieder geval die tijd genoten van mijn kleine. Heeft (en nog steeds eigenlijk) mij enorm geholpen!
Alle reacties Link kopieren
Dat was ik Rietje die dat zei. En het is goed dat je me eraan herinnerd, want met mijn naderende echo ben ik ontzettend aan het doemdenken en mezelf wijs aan het maken dat ik maandag een leeg vruchtzakje zie terwijl ik 8 weken ben. Ik moet terug naar mijn eigen wijze woorden en er een mantra van maken: je bent zwanger en geniet daarvan, deze weken komen nooit meer terug!



Maar wat is die onzekerheid killing. Vooral als je al een keer een miskraam hebt gehad. Dan ben je nooit meer onbevangen helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven