Vakantie

13-07-2014 10:44 147 berichten
Ik heb problemen met de vakantie. Ik wil graag wat advies want ik zie het niet zo meer. Ik zit nu een paar weken overspannen thuis met de dreumes. Nu hebben ik en mijn partner (vader) vakantie en we willen andere dingen.



Hij wil:

of lekker ver (Zuid-Europa, zonkans gerarandeerd zeg maar), met het vliegtuig en de dreumes uit logeren, of gewoon thuis blijven met zijn drieeen.



Ik wil de dreumes wel (voor het eerst) uitbesteden, maar niet te ver weg gaan want ik wil me niet "gevangen" voelen als blijkt dat ik de kleine helemaal niet kan missen. (niet rationeel, ik weet het)



Dat wil partner absoluut niet, wilde hij al nooit sinds we elkaar kennen. Hij wil of ver, of niet. Als we ver weg gaan kunnen we natuurlijk altijd als het moet de vlucht omboeken, maar ik kan met emotionele argumenten dat zeer moeilijk voor elkaar krijgen (zoals nu ookmet de vakantie an sich) dus als we gaan, gaan we ook volledig.



Aan de ene kant denk ik, ik moet mijn partner zijn vakantie die hij ook hard nodig heeft niet ontzeggen, aan de andere kant ben ik overspannen doordat ik mijn grenzen telkens weer blijf oprekken.

Wat moet ik doen?

Totaal aantal stemmen: 15

Mijn grenzen bewaken (47%)
Mijn angsten overwinnen (53%)
Alle reacties Link kopieren
Maak een cruise, gegarandeerd gediplomeerde nanny's.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 13 juli 2014 @ 14:09:

[...]





In zuidelijke streken is de kinderopvang over het algemeen toch echt aanzienlijk beter geregeld dan in Nederland. Frankrijk, Spanje, Italië zijn stuk voor stuk zéér kindvriendelijk.Maar kind is toch beter af bij opa en oma dan dat het fulltime bij 'n nanny op het vakantieadres wordt ondergebracht? En als het alleen om dagopvang gaat zitten TO en haar man 's nachts nog in het gejank waardoor ze nog steeds geen slaap kunnen inhalen.
Misschien helpt het als je man beter begrijpt waarom je het zo moeilijk vindt om ver van jullie kind te zijn. Misschien samen met hulpverlener/HA bespreken, want je overspannenheid heeft daar ws invloed op. Dan zou je alsnog kunnen kijken of jullie het een kunnen worden over een bestemming wat dichterbij, of dat je afspreekt dat jullie idd wel terugvliegen als je het te moeilijk krijgt.



Ik ben zelf ook wel eens eerder teruggegaan omdat partner heimwee had (en ik helemaal niet). Toch belangrijk dat je elkaars gevoelens serieus neemt. (Is natuurlijk wat moeilijker als je zelf ook heel erg aan vakantie toe bent.)
quote:AsoTut schreef op 13 juli 2014 @ 13:48:

Je legt de lat aardig hoog Honingbijtje. Niet alleen voor jezelf maar ook voor jouw man. Dit kan niet zo door blijven gaan. heb je wel het idee dat de begeleiding helpt?

Wat heb jij nodig om die eisen van je laten vieren en hoe kun je dat realiseren?



Hij doet heel veel maar is bang dat ik eisen stel aan de opvoeding ofzo of dat hij het niet goed genoeg doet.

Heb jij überhaupt hoge eisen of denkt jouw man dat jij die hoge eisen hebt? In dit geval heeft ook hij hulp nodig.



Ik vind een paar dingen belangrijk maar bij andere dingen ben ik heel makkelijk. Voorbeeld: ik vind niet dat hij nu al vlees moet eten, maar ik vind het totaal geen probleem als ie een romper met een vlek aan heeft of zichzelf vies maakt.

Poepluiers moeten direct verschoond maar ze hoeft echt niet elke dag in badje. Zulk soort dingen. Misschien maak ik het daardoor ook wel moeilijk?



Begeleiding helpt wel maar het gaat met kleine stapjes.
Mag ik daaruit concluderen dat het met jouw eisen wel mee valt maar dat man heel onzeker is en jou daarmee belast of is dat te kort door de bocht?

Hebben jullie samen wel eens een gesprek met jouw begeleider of huisarts over gehad?

Het lijkt mij te belangrijk om dit te negeren.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag Elninjo wat zeggen, maar ik persoonlijk vind sommige reacties zo belachelijk. Zo kind onvriendelijk.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Écht ga een weekje met z'n tweeën weg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:woepsie schreef op 13 juli 2014 @ 15:09:

Tuurlijk mag Elninjo wat zeggen, maar ik persoonlijk vind sommige reacties zo belachelijk. Zo kind onvriendelijk.Dan sla je ze over of zet EN op negeer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:woepsie schreef op 13 juli 2014 @ 15:09:

Tuurlijk mag Elninjo wat zeggen, maar ik persoonlijk vind sommige reacties zo belachelijk. Zo kind onvriendelijk.Er zijn idd topics waar ik kindonvriendelijk uit de hoek kom, maar hier niet. Dat kind lijdt er namelijk niets onder als ie een weekje door z'n grootouders vertroeteld wordt en het mist nog niets aan 'n vakantie. Hij is nog te jong om al iets aan 'n vakantie te hebben. En de ouders hebben er op dit moment ook niets aan 'm mee te nemen. Win-win als de ouders uitgerust thuiskomen voor het kind dus.
quote:AsoTut schreef op 13 juli 2014 @ 15:08:

Mag ik daaruit concluderen dat het met jouw eisen wel mee valt maar dat man heel onzeker is en jou daarmee belast of is dat te kort door de bocht?

Hebben jullie samen wel eens een gesprek met jouw begeleider of huisarts over gehad?

Het lijkt mij te belangrijk om dit te negeren.Ik weet niet of het onzekerheid, gemakzucht of iets anders is. Ik krijg hem met geen 10 paarden naar een 'peut en daar ga ik ook geen energie meer in stoppen.Hij heeft zijn kwaliteiten en zijn mindere kantjes maar hij doet zijn best en is een eersteklas vader.
Laat je man 'ns een weekend alleen met 't kind. Dan kan ie jou niet om de haverklap vragen wat ie moet doen en hij zal zich heus wel redden. Als er af en toe voer in gaat en de stront van z'n kont wordt gewassen overleeft het kind 't wel. En dan kun je zelf leren los te laten zodat je het je man het er ook 'ns mee uit kan laten zoeken als je wel gewoon thuis bent.
Elninjoo volgens mij heb jij precies door hoe het zit. Dank je.

Terzijde, het kind was door beide gewenst, papa doet het goed maar ik voel, terecht of onterecht, meer maatschappelijke druk wat betreft goed moederschap.
Kijk, Elninjoo zegt wel eens een beetje uh, aparte dingen als het om kinderen gaat. Maar wat ze in haar laatste post zegt wou ik net gaan opperen. Ik lees dat je man heel onzeker is met kind, en dat jij daar weer onzeker door wordt en de hele tijd gaat helpen en bemoeien. Dat helpt niet tegen zijn onzekerheid. Ga eens een dag en een nacht weg en laat kind bij je man. Ik denk dat het jullie beide goed zal doen. Je stuurt een signaal naar hem dat je hem als volwaardig vader ziet en vertrouwen in hem hebt, hij kan voor je dochter zorgen en op zichzelf aangewezen zijn en het kweekt begrip van hem naar jou over wat jij allemaal doet. Oh en jij kunt even tot rust komen.



En ik geef je groot gelijk trouwens, ik zou 100x liever mijn kind bij mijn moeder laten dan op een wildvreemde opvang.
Wat betreft maatschappelijke druk: 50/50 doen en pappa's die voor hun kinderen zorgen is helemaal hip hoor
quote:elninjoo schreef op 13 juli 2014 @ 15:20:

Laat je man 'ns een weekend alleen met 't kind. Dan kan ie jou niet om de haverklap vragen wat ie moet doen en hij zal zich heus wel redden. Als er af en toe voer in gaat en de stront van z'n kont wordt gewassen overleeft het kind 't wel. En dan kun je zelf leren los te laten zodat je het je man het er ook 'ns mee uit kan laten zoeken als je wel gewoon thuis bent.Ik ben al eens een nachtje weg geweest en hij met kind al eens een nachtje weg geweest dus hij red zich inderdaad prima.
Nou dat is al positief toch? Hij kan het dus wel! Probeer het anders wat vaker, want ik kan me best inbeelden dat 1 nachtje weg het probleem niet op lost. Wellicht als je je man vaker alleen laat met jullie kind dat jullie beide wat meer vanzelf in een andere rolverdeling komen
echt vreselijk, eerst nemen jullie een kind en omdat het niet zo goed slaapt wil je het nu maar achterlaten?? daar kan ik echt niet bij. denk je dat ze er beter van gaat slapen als ze onbewust aanvoelt dat ze niet gewenst genoeg is??

zo'n kleintje hoort bij je, je bent de moeder. dan ga je het niet ergens parkeren omdat je zelf op je luie gat aan een zwembad wil liggen. sorry, maar ik maak me daar vreselijk druk om.
Alle reacties Link kopieren
quote:coralie76 schreef op 13 juli 2014 @ 15:30:

echt vreselijk, eerst nemen jullie een kind en omdat het niet zo goed slaapt wil je het nu maar achterlaten?? daar kan ik echt niet bij. denk je dat ze er beter van gaat slapen als ze onbewust aanvoelt dat ze niet gewenst genoeg is??

zo'n kleintje hoort bij je, je bent de moeder. dan ga je het niet ergens parkeren omdat je zelf op je luie gat aan een zwembad wil liggen. sorry, maar ik maak me daar vreselijk druk om.Stel je niet zo verschrikkelijk aan zeg!! Een kind kan best een weekje uit logeren, krijgen ze niks van. Even opladen als ouders kan heel belangrijk zijn juist.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ach dat gezeur altijd over je kinderen achterlaten ergens. Ze laat hem niet thuis op de bank met de afstandsbediening en het afhaalmenu van de lokale snackbar. Kind gaat gewoon naar een liefdevolle opa en oma, die familie zijn en goed voor hun kleinkind zullen zorgen. Meer ouders zouden soms eens zonder hun kind even bij moeten gaan tanken. Zou misschien wel een hoop tropenjarenscheidingen schelen.
dat vind jij dan nouschi, maar jij bent er misschien ook zo eentje. ugh, ik zie het alleen maar om me heen, kinderne die als een assesoire gehouden worden en als het iets te lastig wordt mag oma het oplossen. ik stel me niet aan, jij hebt gewoon niet door hoe dat voor hechtingsprobleme gaat zorgen later bij die kinderen.
En het is ook nog eens heel goed voor de band tussen grootouders en kleinkinderen. Wat mij betreft zijn grootouders gewoon onderdeel van het gezin als de band goed is. Dat is rijkdom.
Alle reacties Link kopieren
quote:coralie76 schreef op 13 juli 2014 @ 15:34:

dat vind jij dan nouschi, maar jij bent er misschien ook zo eentje. ugh, ik zie het alleen maar om me heen, kinderne die als een assesoire gehouden worden en als het iets te lastig wordt mag oma het oplossen. ik stel me niet aan, jij hebt gewoon niet door hoe dat voor hechtingsprobleme gaat zorgen later bij die kinderen.



Het is een dreumes geen 3 dagen oud en wordt niet 3 maanden alleen gelaten. Lees er anders nog eens wat over. En ja ik ben precies zo, ik breng haar vaak even naar oma om te logeren, vindt ze leuk namelijk en oma ook.



En leer spellen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hechtingsproblemen? Meen je dit nou????



Mijn moeder heeft mij best vaak een week uit logeren gestuurd bij opa en oma. Mijn moeder tijd om dingen te doen die niet handig waren met mij er bij, mijn grootouders blij, ik blij want bij opa en oma is leuk. Nooit last gehad van een bindingsprobleem met mijn moeder, wel een hele goede en waardevolle band met mijn grootouders opgebouwd.



Je doet nu net of TO's kind een week oud is en gedumpt wordt bij opa en oma en moeder er niet meer naar om kijkt.
quote:coralie76 schreef op 13 juli 2014 @ 15:30:

echt vreselijk, eerst nemen jullie een kind en omdat het niet zo goed slaapt wil je het nu maar achterlaten?? daar kan ik echt niet bij. denk je dat ze er beter van gaat slapen als ze onbewust aanvoelt dat ze niet gewenst genoeg is??

zo'n kleintje hoort bij je, je bent de moeder. dan ga je het niet ergens parkeren omdat je zelf op je luie gat aan een zwembad wil liggen. sorry, maar ik maak me daar vreselijk druk om.



Dus dat de ouders er overspannen door worden maakt jou niet uit. Doe eens ff normaal!

Soms is het even goed om als ouders tot rust te komen zodat je de situatie weer aan kan als je terug komt.

Ik ben het, ooit, met je eens geweest en dat was toen ik een PND had. Resultaat?

Man en kinderen kwijt.



En hoezo ben je lui als je aan het zwembad ligt? Dit heet ontspannen, uitrusten.

Doe jij zeker nooit he



Jij oordeelt wel heel snel.
Alle reacties Link kopieren
quote:coralie76, 3 minuten geleden

dat vind jij dan nouschi, maar jij bent er misschien ook zo eentje. ugh, ik zie het alleen maar om me heen, kinderne die als een assesoire gehouden worden en als het iets te lastig wordt mag oma het oplossen. ik stel me niet aan, jij hebt gewoon niet door hoe dat voor hechtingsprobleme gaat zorgen later bij die kinderen.



Het gaat om een week naar opa en oma. En dan krijgt het kind later hechtingsproblemen?!



Mèn, dat pleisters nog op mijn zere knie blijven plakken zeg, want ik heb wat vakanties bij opa's en oma's, tantes en zelfs vrienden van mijn ouders doorgebracht...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven